Všechny aktivity
- Za poslední hodinu
-
Ne.
-
koudy_123 začal sledovat P0321 - motor točí ale nechytne
- Dnes
-
díky chlapi, v neděli na to vlítnu, tak snad se povede 🙂
-
A u novějších aut už se nepíše "Nutný běh motoru"?
-
Tak pokud potřebuješ vědět, kdy regeneruješ při delší jízdě, tak to bez diagnostiky moc nezjistíš, to je fakt. U moderního TDI EVO je tolik proměnných, že to nejde 100% určit. Jak říkáš to vyřazování na neutrál taky sleduju, ale to souvisí i s "inteligentním" ničením, teda dobíjením baterie atd... Jinak samozřejmě, že sahara může hučet ve vedrech a nebo při dojetí z dálnice, ale to zase nemáš okamžitou spotřebu na volnoběh 1-1,1l/h. Taky dnes může sahara chladit brzdy, nebo korigovat přebíjení baterie, když sjíždíš z Grossglocker hochalpenstrasse v 7℃ a ono to hučí a hučí... Občas se dějí věci. Ale to zase není vysoká spotřeba. V zimě zase můžeš jak píšeš ohřívat interiér a dobíjet baterii, ale zase ti jen tak nesepne sahara. Prostě se to vzájemně vylučuje a nedám hlavu na špalek na 100%, ale na 99% poznám regeneraci od jiných jevů. Ty regenerace u studených motorů mě taky vytáčí doběla. Všude pořád tvrdí, jak to musí splnit specifické podmínky a prdlajs. Normálně, když se spustí regenerace a já jí přeruším, protože nemám čas, tak jak nasednu a ujedu se studeným motorem klidně jen 1km, tak už běží zase a takhle třeba 3x za sebou, když musíš objet banku, poštu, doktora a pak teprve někam jedeš dál, kde se to dokončí. Ovšem dioda, která mi bude svítit a k tomu pípák je mi k prdu, protože to poznám sám, ale dioda mi neumožní to managovat a na to nadávám nejvíc. Hrozmě mě štve, že není nikde v infotainmentu možnost zobrazit menu DPF a vidět stav zaplnění, přibližný čas/km do spuštění, není možnost manuálně spustit regeneraci dřív, když jsem na delší cestě a vím, že pak budu 3 dny poskakovat okolo domu, nebo naopak ji odložit o pár km, třeba 20, když vím, že po 3 jízdách v rozmezí 3-5km bude následovat jízda 300 km. Všechno to dělají tak, aby to nerušilo absolutní motoristický lamy, ale doplatí na to vždycky motorista, co věcem přiměřeně rozumí a chce je dělat dobře. A samozřejmě auto, protože se ničí víc, než by muselo.
-
Pablo95 začal sledovat P0321 - motor točí ale nechytne
-
Dobrý den, vyměnil jsem termostat a držák olejového filtru. Poté jsem s autem ujel zhruba 100km v řádu 3dni po výměně zmíněných dílů a najednou mi z ničeho nic auto napsalo že chybí chladící kapalina a budík na teplotu motoru začal skákat z 0 na 100° a auto padlo do nouzaku. Naštěstí se to stalo 500m od baráku, takže jsem dojel domu, chcipl motor, zkontroloval vodu. Voda byla v pohodě v expanzni nádobě (doplněna na max). Tak jsem chtěl znovu nastartovat, jelikož jsem si myslel že se třeba jen zbláznili čidlo a bude to v pohodě... Ale auto už pouze točilo a nechytlo. Soused mi to napichl na diagnostiku a ta ukázala chybu P0321 ( Rozsah/výkon v obvodu vstupu rychlosti motoru zapalování/rozdělovače). K tomu další 2x chyby. První: teplotní senzor číslo 1 a druhou chybu: teplotní senzor číslo 2. Rád bych vás chtěl požádat o radu zda se někomu stalo něco podobného, popřípadě jaký na to máte názor a zda by mi dokázal někdo poradit po čem jít. Moc Vám děkuji za jakoukoliv radu. Super 2 2.0 103kw 16v cffb
-
Zdravím. Hlavně při jízdě do kopce, zatočení i mírně doleva a pod plynem slyším hučení. Myslel jsem si, že to jde zepředu, tak se vyměnily obě přední ložiška, ale hučení stále pokračuje. Je to pouze při zatočení doleva a s přidaným plynem. Po čem jít? Díky
-
Luďa začal sledovat Octavia 2 problem
-
U moderního motoru dnes není prakticky možné dát 600km bez regenerace (max cca450 na dálnici). Ale OK, když nezastavuješ, jedeš souvisle, nelze regenerace zjistit. O tom přesně mluvím. Jinak v létě běžnásituace: Klima naplno a auto drží cca 1000 ot na volnoběh. Drtím dálnici, pak zastavím u pumpy a sahara hučí jak prokoplá. V létě běžný jev a žádná regenerace neprobíhá. V zimě naopak. Když je sepnuté PTC, nebo studený motor, klidně je zvýšený volnoběh i se zvýšenou spotřebou. Když hodně mrzne, sahara nesepne ani při regeneraci. Taky když čerstvě zahájí regenerace a vypnu motor, sahara nejede. Prostě ty projevy můžou a nebo nemusejí regeneraci znamenat. Ostatně sahara je v motorech odpradávna a to ještě DPF nebylo. Navíc ten software je u nových aut tak brutální, že klidně zahájí regeneraci ihned po nastartování studeného, nebo i zmrzlého motoru. To se dřív třeba u motorů CDP.... nedělo. Počkalo to až motor zahřeje na 50°C ikdyž byl požadavek na regeneraci vybaven. Průběhy regenerací DPF sleduji u aut od r. 2011. A to přes OBD, abych nepodléhal domněnkám a viděl i přlrůběh teplot, délku, stav EGRek atd.... A různých motorů bylo víc jak 10, páč to pro zajímavost občas diagnostikuju i u služebáků. . Není nic jednodušší než koupit za 300Kč OBD BT adaptér a nepsat o hučení a spotřebě jako dogmatu. A to jsem nechtěl rýpat, ale fakt mě zajímalo jestli někdo spolehlivě nezjistil nějaký zaručený indikátor u EVO TDI, abych nemusel vytahovat mobil. Pravda, že při zahájení regenerace motor náhle zjemní chod. Ale je to tak slabý projev, že ho vnímám jen když vím, že regenerace právě začne. Když jedu a myslím na hovadiny, nic nepoznám. Nebo občas převodovka přestane vyřazovat na neutrál. Tak mě to ťukne a zapnu apku na mobilu. A kolikrát se mi stalo, že regenerace neprobíhá, takže zase nic jednoznačné. Jen podotknu, třeba u motorů s piesovstřikovači šlo nádherně a jednoznačně zjistit probíhajíci regeneraci. Protože ty vstřikovače při dlouhých vstřicích vydávaly specifický zvuk. Ale tyhle doby jsou pryč. Stejně tak když stačilo po regeneraci vynulovat počítadlo km, páč další regenerace začala s železnou pravidelností přesně za 750km.
-
1. Den jsem ujel 500 km vsechno okey 2. Den jdu do auta ze nastartuju a jedu , strčím klíč do zapalování otočím o polohu vic a nerozsvítí se budiky , nic necvaká , auto nejde nastartovat , baterka neni vybitá , jdou zapnout světla blinkry radio , druhy klíč nepomohl , nevim čím by to mohlo byt , mam objednanou celou novou spinacku ale nevim jestli to bude tim nebo ne 🫠
-
V nemecku som na ňom ešte nebol ale 140-150 jazdím na dialnici celkom bežne bez problému, tam je ešte slušná rezerva Predtým som mal Karoq 4x4 2.0 tdi 110 kw a rozhodne mi neprijde superb nejak lenivejší na dialnici, skor naopak asi díky aerodynamike. Odpich z miesta mal ale samozrejme lepší Karoq s 4x4. Určite si ho skús, niekde ho predsa musia mať na vyskúšanie.
-
Ono se to dřív či později může objevit před filtrem v kabině. Jednou jsem takto vytáhl plastovou vidličku.
-
Tady nikdo nemá pocity. My normálně poznáme regeneraci, která probíhá každých cca 250-600 km cca. Podle stylu jízdy. A když to bohužel 2x do měsíce vyjde někde na parkovišti, tak to člověka vytočí. Spíš bych byl nervózní, pokud bych měl denně projevy regenerace bez regenerace. A o těch tu píšeš jen ty.
-
Ahoj , za jízdy se mi v 70km/h ozvala rána z přední části a natvrdo se zablokovali přední kola . Po zastavení se nedalo rozjet dopředu . Couvnout se dalo a pak už to jelo normálně . Zvenku na převodovce nic vidět není , ale vnitřek bude asi v háji .. Nestalo se to někomu ? Je to 1,9 Tdi , předokolka .
-
Z auta za jízdy nelezu. Jinak ano, tam se to pozná snadno. Jinak nadále bohužel nejsou projevy směrodatné. Ale je mi to fuk, nikomu neberu pocit, že mu auto regeneruje třeba neustále.
-
Tobě každý den auto točí 1000 otáček a žere 1,1 litru na hodinu a k tomu ti hučí sahara, když dojedeš do cíle a dáš řadící páku do "P? A když vypneš motor, tak ti hučí dál třeba 5 minut a vybíjí ti baterku? A tvoje krabička ti hlásí, že se nic neděje???
-
Nepíšu, že hučí NEBO má zvýšený volnoběh a spotřebu. Má to všechno dohromady. A neznám mnoho jiných situací, kde jsou vysoké volnoběžné otáčky, vysoká spotřeba na volnoběh a k tomu hučí sahara a ještě je vysoká teplota oleje, která i při volnoběhu roste dál. Plus je to i lehce cítit nosem, když si stoupneš za auto + sálá víc tepla zespod auta. Prostě to pozná každej kdo má funkční smysly. Nebavím se o regeneraci na dálnici při rychlé jízdě, ale o regeneracích, které prudí ve městě při krátkých jízdách a nebo v cílové destinaci, kde není čas pokračovat v jízdě a nebo hučet dalších 10-15 minut na místě.
-
Já určitě. Mám přes OBD auto trvale napojené na apku, a to jen kvůli regeneraci. Nebýt té diagnostiky, měl bych podle oněch indicií pocit, že regeneruj každý den, páč tyto projevy hučení atd probíhají běžně, třeba každý den. A nebo naopak, regenerace probíhá a žádné hučení se nekoná.
-
Nemyslim si, ze jine situace nastavaji BEZNE. Tohle se ti bude dit naprosto pravidelne, klidne 1 - 2 x za tyden. Ver, ze to poznas.
-
-
Fungoval mi jak horní tak dolní zámek. Teda jako podle oka, celou dobu to vypadalo na vzpěry. Viz můj příspěvek někde výše. I na vcds zo ukázalo halluv snímač,ale v měřených hodnotách na konci mi to napsalo horní zámek. Na ten jsem už měl podezření, protože občas blbly světýlka v kufru, se kterýma je horní zámek propojen
-
díky za postřehy. Snažím se zajistit někde alespoň testovací jízdu té 1.5 (nikde to moc nemají). Každopádně na dálnici 2.0 TDI 110kw úplně ideální - a v Německu mu nechybí síla a pružnost ani mezi 130-180kmh a tam si myslím že právě 1.5 může hodně ztrácet (otázkou je jak často toto člověk potřebuje) ...
-
Právě proto se ptám. Tam píšeš jen že auto hučí a nebo má zvýšený volnoběh a spotřebu. To může být projev jiných záležitostí, které běžně nastávají.
-
Promiň ještě mám dotaz. Tobě už před tím ten zámek špatně fungoval ? Protože mě kufr přitahuje (zavírá) bez problém. Nefunguje mi pojezd nahoru a dolů.
-
ještě si dovolím doplnit pár rad k lepení Comfortmat Carpet Style Black a Mecatronu (Turka jsem nikdy nelepil), materiál je dost pružný, opatrně při lepení, snažte se při lepení díl nenatahovat, jinak v bude na konci přebývat, je třeba úplně volně klást, podkladový igelit (resp. voskovky papír) je jakoby tužší ale pěkné klouže, dobře se s ním pracuje , také pozor, lepidlo je hodně chytlavé, ale když jsem lepil a ujelo mi to, šlo odlepit , sice se odlepilo z toho textilu , ale na plastu drželo a nemá tendenci se odlepovat. Je třeba vždy začít nahoře a snažit se nalepit úplně na fest, bez sebemenší mezery od plastové hrany... je to drbčka, ale výsledek stojí za to... přihrádky v palubce u řidiče i spolujezdce jsem měl vydané, pak to šlo pěkně i tam... a k lepení na vodu, od jednoho, co si ode mne výplně koupil: "Já mám dobré zkušenosti s lepením na vlhko. Udělám si do rozprašovače vodu s pár kapkami jaru. Lehce navlhčím plastový podklad a i lepidlo na filcu. Hlavně si ale pořádně postříkávám ruce, aby byly furt mokré - pak k nim lepidlo nelepí. Na vlhkém plastu než to vyschne jde s filcovou šablonkou lehce posunovat a dovyrovnat ji. Pak fénem nebo možná z dálky horkovzduškou vše vysušit a lepidlo pevně přilne."
-
@Dodi 15 jo, pokud by ten navod fungoval, tak by to asi slo. Predpokladam ze modelovy rok je 2021, uz mi nejde vypnout startstop zmenou napeti a mam faceliftovany volant s chromovymi valeckovymi ovladaci... auto je prodano 11/2020. @richi661 je to auto z operativniho leasingu a vybava je zvlastni. Nema to asistent unavy za 5korun, ale ma to sklapeci a stmivaci zrcatka. Jinak asistenti vsechni. Svetla nejvyssi predek zadek. Nicmene mi nejde nakodovat silnejsi XDS (bere to jenom nejslabsi), vrta mi hlavou asistent privesu no a trvale vypnuti ci pamatovani si posledni polohy lane assist. co mi u kodovani jeste nejde do hlavy (a chci vyloucit mechanickou zavadu tlacitka) je aktivace Travel Assist. Na Superbu jsem to na volantu zmackl, a auto se stalo "autonomni". Celkem fajn na dalnici. Tady to tlacitko neudela nic. Je pravda, ze jsem cosi kodoval a mozna rozkodoval, nicmene JEDNOU to Travel Assist spustilo. Ze sto zmacknuti jednou. Jinak to nedela nic. Musi byt neco splneno aby to slo? Rychlost byla od 40 do 100.