Přejít na obsah

Zadní část Fabia II

Vše týkající se Fabie II od B sloupku dozadu


35 témat v tomto fóru

    • 38 odpovědí
    • 25.5k zobrazení
  1. PRIMRZANIE DVERY 1 2

    • 29 odpovědí
    • 12.5k zobrazení
    • 21 odpovědí
    • 12.1k zobrazení
    • 19 odpovědí
    • 27k zobrazení
  2. Sedacky

    • 15 odpovědí
    • 7.4k zobrazení
  3. El.zásuvka v kufru

    • 15 odpovědí
    • 10.6k zobrazení
    • 11 odpovědí
    • 5.8k zobrazení
    • 10 odpovědí
    • 5.4k zobrazení
    • 9 odpovědí
    • 17.8k zobrazení
    • 9 odpovědí
    • 7.9k zobrazení
  4. Zadní plato

    • 7 odpovědí
    • 9.6k zobrazení
    • 7 odpovědí
    • 3.5k zobrazení
    • 6 odpovědí
    • 6.3k zobrazení
  5. Těsnění pátých dveří

    • 6 odpovědí
    • 6.4k zobrazení
  6. fabia II - zámok

    • 5 odpovědí
    • 6.5k zobrazení
  7. demontáž bočníko okna

    • 5 odpovědí
    • 8.8k zobrazení
  8. Sluneční clony

    • 4 odpovědi
    • 5.3k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 4.5k zobrazení
  9. Plasty v kufru

    • 4 odpovědi
    • 7.3k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 8.3k zobrazení
    • 3 odpovědi
    • 3.5k zobrazení
    • 3 odpovědi
    • 3.7k zobrazení
    • 3 odpovědi
    • 3.4k zobrazení
  10. Zadny naraznik - listy

    • 3 odpovědi
    • 3.8k zobrazení
    • 2 odpovědi
    • 4.8k zobrazení


  • Aktuální příspěvky

    • Super, moc ďakujem za radu, zase som o niečo múdrejší. Jednoducho keď budem prichádzať ku križovatke a akurát tam bude naskakovať červená (a viem že ide o križovatku s dlhou prodlevou), zastavím a nahodím neutrál. Keď prídem na križovatku kde už červená svieti zastavím a nechám proste zaradené D/S.   Ešte raz vďaka všetkým, ako som vravel je to moje len druhé auto s automatom, ale toto DSGčko sa správa úplne inak než to čo som mal v staršom superbe tak som si nebol istý ako sa k tomu chovať.   S pozdravom Honza
    • Dnes jsem koukal na ty moje Dunlopy, vzorek 5-6mm, rovnoměrně sjeté, guma bez prasklinek atd. Takže s nimi tuto sezonu strpím. Ono kupovat letní gumy v tento okamžik, když to vyloženě nepotřebuju je stejně blbost, což dokazuje na heurece graf cen např. těch pneu Yokohama. Prostě si počíhám na příznivější ceny v průběhu tohoto nebo příštího roku.
    • @JirikHL Konečně někdo, kdo to vše uvedl na pravou míru.    Někteří neumí číst a tahají sem problematiku (zvýšení volnoběhu na neutrál), která vůbec nebyla předmětem tématu a akorát to mátlo všechny diskutující. 
    • u škody jen letní,jine zn,-některé i celoročky.a jizdní vl.bez problému.
    • Pořád se tu dokola omílá a motá chybně jedna věc. Těch 1100 otáček není na volnoběh. Je to stání se zařazeným stupněm D/S. Nevím proč se o tom pořád bavíte jako o volnoběhu. Psal jsem tu už na začátku, že to není volnoběh A protože máme vymoženosti typu AI, tak tady je (podle mě) velice fundovaná odpověď, na kterou by se určitě autorizák nezmohl: Po nastavení kontextu a seznámení se vstupy byl promt: Já: Při stání na křižovatce a při zařazené rychlosti točí motor cca 1100 ot/min. Až pokud dám N/P tak otáčky klesnou na volnoběhových 800. Proč to tak je? Znamená to, že je převodovka pořád sepnutá a v částečném prokluzu?   AI: Perfektní dotaz – a ano, přesně to, co popisuješ, je normální chování pro DQ381 (a obecně pro mokré DSG), ale zároveň to není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Vysvětlím: 🔧 Proč jsou otáčky na D při stání vyšší (1100 rpm)? Ano, motor zvyšuje otáčky na cca 1100 rpm, když: Stojíš na místě s brzdou se zařazeným „D“ Auto je v režimu komfort/normal/sport (v eco mohou být nižší) 👉 Důvod je příprava na rozjezd. Řídící jednotka DSG: Připojí spojku částečně (velmi jemně), drží motor v „připravené“ zóně pro okamžitý rozjezd, zároveň omezuje případné vibrace a zajišťuje, že se spojka „nezakousne“ nebo necukne. 🛑 Je spojka opravdu částečně sepnutá? ➡️ Ano, ale jen velmi lehce. Nejde o klasický prokluz, jako když špatně pracuješ se spojkou v manuálu. Spojka je v tzv. předsepnutém stavu, připravená k záběru, ale není plně přitlačená. Tento stav nepálí spojku, pokud stojíš na brzdě – elektronika to hlídá. Pokud ale nestojíš na brzdě, nebo dokonce držíš auto na mírném svahu jen plynem, pak může ke skutečnému prokluzu a opotřebení spojky dojít. Dlouhodobě by to nebylo zdravé. ⚙️ Proč na N/P otáčky klesnou na 800 rpm? V těchto režimech je spojka úplně rozepnutá, převodovka úplně odpojená od motoru. Motor tedy běží na čistý volnoběh – žádná zátěž, žádná příprava na záběr. 🧠 Shrnutí: ✅ Chování je zcela normální a konstrukčně záměrné. 🚫 Nejedná se o „pálení“ spojky, pokud máš nohu na brzdě. 👍 Pokud chceš být extra šetrný, můžeš při delším stání přepnout na „N“ – ale není to nutné.     Nevím jestli ještě někdo potřebuje další vysvětlení. "Staní na brzdě" simuluje i AutoHold (stání se zařazeným ryhlostní stupněm, bez nutnosti stání na brzdě). Takže jak psal @Rapid1.0 už v prvním příspěvku, před celou tou skoro až panickou diskuzí  "neřešit a jezdit" případně používat selský rozum (budu stát dlouho? dám P) je v tomto případně naprosto dostatečné a bezpečné řešení. 
×
×
  • Vytvořit nový...