Přejít na obsah

Motor 1.2 HTP


667 témat v tomto fóru

  1. Lambda sonda

    • 10 odpovědí
    • 7.4k zobrazení
    • 6 odpovědí
    • 2.5k zobrazení
    • 76 odpovědí
    • 44.1k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 5.7k zobrazení
    • 5 odpovědí
    • 1.3k zobrazení
    • 2 odpovědi
    • 1.5k zobrazení
    • 54 odpovědí
    • 52k zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 2.2k zobrazení
    • 89 odpovědí
    • 82.9k zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 1.6k zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 1.8k zobrazení
    • 5 odpovědí
    • 3.8k zobrazení
    • 1 odpověď
    • 1.7k zobrazení
  2. Optimalne otacky

    • 10 odpovědí
    • 16.8k zobrazení
    • 21 odpovědí
    • 7.7k zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 2.1k zobrazení
    • 2 odpovědi
    • 1.7k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 3.8k zobrazení
    • 1 odpověď
    • 2.8k zobrazení
    • 15 odpovědí
    • 2.2k zobrazení
    • 71 odpovědí
    • 25.5k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 4.2k zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 2.4k zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 1.6k zobrazení
    • 1 odpověď
    • 1.5k zobrazení


  • Aktuální příspěvky

    • skôr pletie jablká s hruškami....  koncern ma problém s akoukoľvek dorábkou príslušenstva od cca 1/2024 v rámci ochrany kybernetickej bezpečnosti UNECE ... ale to sa teba netyka 
    • a) Dal bych tam to, co předepisuje výrobce a víc bych to asi neřešil. b) Pokud by byly oleje normy VW502.00/505.00 tak špatné, tak jak je možné, že motory s těmito oleji najíždějí/najížděly v pohodě přes 700000km s původním motorem? c) Můj názor: Oleje norem VW504.00/507.00 a VW508.00/509.00 jsou (byly) zaváděny zejména z důvodu konstrukce motorů se sníženými emisemi.
    • @richi661 moc dekuju. Nahodou cislo dilu toho medeneho nebo do zlata netusis?
    • @Kulovej blesk výrobce předepisuje normu VW504.00, VW508.00 nebo VW502.00 pro motory bez GPF a normu VW504.00 nebo VW508.00 pro motory s GPF. Takže když se vybere něco co toto splňuje je to dle specifikací. To ze oleje s VW504.00 splňuji i VW507.00 je úplně jedno. Kdyz použiji stejnou argumentaci jako ty (a z mého pohledu je nesprávná), oleje normy VW502.00 mají udávanou i VW505.00, což je norma pro naftové motory, znamená to tedy, že ten olej je špatný?   A když už byla zmíněna ACES norma, tak A3 i C3 mají stejné HTHS, jen A je primárně pro benzinové motory a C pro benziny s filtrem, číslo potom udává “výkonnostní třídu”. Koncern nikde neříká, že by daný olej musel krom VW normy splňovat ještě něco. Když se na to zase člověk podívá trochu hlouběji, A3 mívají vyšší TBN, C3 zase pouští méně sazí do výfuku. Tento popel je primárně problém pro GPF/DPF, nicméně dnešní moderní přímovstřikové motory také docela trpí na kvalitu spalin a hlavně s EGR rády usazují tyto částice na povrchu spacího potrubí. A oto víc, pokud se motor pořádně při provozu nezahřeje.   Ohledně viskozity výrobce nic nespecifikuje, můj osobní názor je, že pokud auto jezdi jen krátké trasy, je lepší volit takový olej, který je méně viskózní při nízkých teplotách, a ideálně se rychle ohřeje. A to z toho důvodu, že motor ztráví poměrove hodně času “bez mazání” bezprostředně po startu a méně viskózní oleje toto jsou schopny eliminovat.   https://www.auto.cz/v-navodech-vozu-koncernu-vw-uz-nenajdete-specifikace-oleju-proc-ty-tajnosti-137865   Upozornění: Tento příspěvek vyjadřuje pouze můj osobní názor a nelze jej považovat za odbornou radu. Použijte informace dle vlastního uvážení a na vlastní odpovědnost.
    • to každopádně a to jsem měl ještě 20% slevu pro starý auta  3 práce, 6 materiál 
×
×
  • Vytvořit nový...