Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 05/07/14 ve všech sekcích

  1. auto už mám dávno objednané, ale nějak nechápu, co má být na těch tvých linkách extra výhodné... třeba na toho bělouše pokud budu platit hotově, se dnes dostanu na stejný peníze, ještě v krapet lepší výbavě a hlavně nebude 2 roky starý a bude mít nový interiér, delší záruku a pár vychytaných much...
    3 body
  2. Rentgen mít nemusí, ale předpokádám, že mají teploměr, sluchátka a měřič tlaku. Vzhledem k tomu, že se zde bavíme o zvýšení výkonu je brzda s využitím před a po celkem logická. Co se týká vlákna, není brzda jako brzda, tak přesné měření je otázka především obsluhy, a dobrého sw a je jedno jaký mají válce průměr. Velké jednoválce jsou náročnější na poutání, a na peníze superflow cca 25mil. stejně tak MAHA v Roztokách. Hlavní výhodou velkých válců jsou dlouhodobé zátěžové testy pro měření emisí atd, na malých by docházelo k přehřátí pneumatik. Dělají se na nich vícehodinové testy, a to jsou ta specializovaná pracoviště. Mám přístup i k těmto zařízením a komerční výsledky se liší cca do dvou PS z 200 což je zanedbatelné. Jiná kapitola jsou pseudoválce, které nevyužívají zátěž/ bez retardérů/. Tam jsou odchylky měření až 25PS což je příliš. Respektive výsledky mohou být stejné, ale v zátěži se projeví nectnosti některých úprav. Prostě jednotka ubere/ EGT, nespojitost map atd./
    3 body
  3. Já mám pocit, že asi jezdím s jinou 1.4 16V, ale na druhou stranu, toto je velice subjektivní věc. Nedělá mi problémy (na rovině) akcelerovat na pětku z 60 km/h, kdy má motor cca 1800 ot./min. Samozřejmě TSi (63kW) na tom bylo o něco málo lépe. No a když se chci rozjet svižněji??? Tak podřadím a rozjedu se. Ale jezdit 80 na čtyřku mi přijde jako zbytečná zhovadilost a projeví se krutě na spotřebě.
    2 body
  4. Vím s čím jezdím - a jak se to chová. A není to moje první auto a už vůbec ne jediný, který jsem kdy měl příležitost používat. Takže když řeknu, že na akceleraci z 80kmh se musí podřadit na IV, protože při V. motor málo táhne, než se roztočí do oblasti kolem 3000rpm, tak to asi tak bude - nehoním si triko, je to prostě tak. Ty s ním nejezdíš, tak mi laskavě nezkoušej tvrdit něco o jeho vlastnostech - a už vůbec ne o nějakým výkonu potřebným k udržení rychlosti nebo k akceleraci. Ten motor se chová jako klasickej 16-ventil bez pomůcek pro zvýšení krouťáku - ke kterým patří třeba i turbo. Jenže než bych kupoval auto, se kterým sice bude možný jezdit na V. bez přeřazení po městě i mimo něj a po dálnici, ale budu se při každým startu bát, co se mi vysere pod kapotou nebo kdy mi na parkovišti nějaká kun(d)a prokouše káble, tak to radši ten svéráznej 16ventil, na kterej se můžu spolehnout. Jediný čeho u něj lituju je, že nemá ve špajzce šestku, která by dokázala při dálničním provozu sundat otáčky o 500-800rpm níž a tím i ubrat minimálně půllitr na spotřebě. Když jsem si ho kupoval, musel jsem se s jeho vlastnostma smířit předem, jinak bych si ho nemoh koupit - a musel bych počkat až se začne vyrábět a prodávat turbík s rozvodem poháněným řemenem...
    2 body
  5. No, tak můžem porovnávat. Pro akceleraci i udržení rychlosti je výkon druhořadej, prvořadej je krouťák v určitejch otáčkách a jeho průběh. A je víceméně jedno, že ta atmoska už je načipovaná, její charakteristickej průběh se jen posunul v absolutní hodnotě, ne tvarem průběhu. Krouťák atmosky začíná hodnotou cca 110Nm v okolí otáček 2000rpm, dál je skoro konstantní až do 3000rpm a teprve pak začne stoupat a vrcholí hodnotou 126Nm při cca 3800rpm - odtud zvolna klesá až k hranici 5000rpm, kde motor "umře" - až do omezovače někde na 6000rpm už krouťák jenom padá jak sebevrah do Macochy. Neboli využitelný utáčky šestnáctiventilu se dají "zmestiť" do rozsahu 3000 - 4500rpm, když budem hodně optimističtí a budem to občas trápit, od 2500 do 5000rpm. Všude jinde motor ještě nebo už netáhne. Načipování se na průběhu křivky skoro neprojevilo, jen se celá posunula o zhruba 10 - 15Nm vejš - jinak nová křivka kopíruje vrchollky i propady původního průběhu. Hlavně na začátku pracovní oblasti se krutě projevuje absence jakýhokoliv aktivního prvku pro zlepšení průběhu krouticího momentu u tohoto motoru - tady by měl mít svoje nezpochybnitelný místo mechanismus na posun úhlu otevření sacích ventilů, nějaký elektronicky řízený přívěry v sacích nebo výfukovejch kanálech a podobně. Bez nich je ten motor takovej, jak ho známe - naprosto rozporuplnej. Matematicky se jeho krouťák pohybuje v oblasti otáček 2500 - 5000 v rozmezí 110-126Nm neboli má pokles až o 13-14% ve srovnání s maximem. Samotný maximum se dá využívat jen v těsným rozmezí 3800-4000rpm, všude jinde je moment citelně nižší. Krouťák turbíka začíná hodnotou cca 70Nm při 1400rpm - neboli už při málo navýšeným volnoběhu. Odtud prudce stoupá na hodnotu 120Nm při 1600rpm - neboli turbík má 95% maximálního krouťáku atmosky při míň jak polovičních točkách!!! A krouťák dál stoupá až k prvnímu zlomu na hodnotě kolem 150Nm při cca 1800rpm, odkud až do otáček 4800rpm se mění jen nejvejš o 10Nm => o přibližně 6%. Tudíž využitelný otáčky jsou se skoro plným krouťákem už od 2000rpm až k 5000 - pokles je na samých hranicích otáčkovýho pole. Tenhle průběh je klasickým představením funkce přeplňování a jeho regulace - turbo začíná tlačit už při lehce zvýšeným volnoběhu (to je ten prudkej náběh v rozmezí 1200-1600rpm), načež po dosažení necelých 2000rpm zasáhne regulace obtoku turba a začne omezovat jeho výstupní tlak == plnicí tlak motoru. Postupným zvětšováním "ztrát" výkonu na turbu pak regulace drží "výkonovou obálku" v předem definovaným rozmezí a je jí jedno, jestli má motor 2500 nebo 4000rpm - vejš ho nepustí a níž motor díky zvýšení plnicího tlaku nejde. Teď už chápeš co je nesmyslnýho na tvrzení, že použiješ otáčky, "kedy ešte turbo motoru nepomáha" ??? To turbo totiž fouká pořád, aby se motor nepohyboval v oblasti nadměrně bohatý směsi při volnoběhu, má omezení vstřikovaný dávky podle tlaku vzduchu za turbem, ale v momentě, kdy tlak za turbem překročí nastavenou hodnotu, ŘJ zavelí vstřikovat plnou a krouťák letí nahoru bez ohledu na otáčky - než opačným směrem zasáhne omezení výkonu... Teď si spočítej jednotlivý počty toček při rychlostech 50, 70, 85 až 90 a 130 až 140kmh a různejch převodech - a napasuj to na křivky krouťáku. Pak ti bude jasný, proč říkám, že 1,4 atmoska při 80kmh na pětku nechce moc tahat - ano, on ten motor tuto rychlost udrží, ale nedá se od něj v ten moment čekat skoro žádný zrychlení. Jet s ním 50kmh po městě na pětku je vysloveně tejrání, protože při týhle rychlosti se atmoska vzpírá i na čtyřku = má v ten moment jen něco maličko přes 2000rpm a teprve se začíná sbírat. Na pětku se při 50kmh motor sotva převaluje a jeho krouťák nestojí za nic - dá se použít při jízdě s kopce jako výborná motorová brzda, kdy bez dotyku na brzdovej pedál udržuje rychlost těsně kolem 50kmh...
    2 body
  6. Horší je, že se nějak nemůžu dopočítat....jak se lidi hlásej a odhlašujou. Zase zbydou jen ti skalní koukám
    2 body
  7. tak to už chápu, že se ztrácejí letadla, když si na letišti můžete odpíchnout a jít někam jinam
    2 body
  8. Právě protože je servis na každém rohu, musí při návštěvě něco rozbít. Jinak by se neuživili.
    2 body
  9. Žádná cenzura, jen jsem spojil dva příspěvky dohromady, když sem dotyčný dává příspěvky po minutách, namísto jejich editace.
    1 bod
  10. hlavně se spíše jedná o dvouroční auta ono celkově, hlavní problém ( v dobrém slova smyslu ), jsou akční modely, který jsou opravdu "narvaný" výbavou. Krásný příklad je Fabia, když si teď koupím akční model v plné výbavě a kouknu se na ceny 1 - 2 roky staré Fabie v plné výbavě - neakčního modelu, tak cena je +/- stejná a u akčního modelu je kolikrát výbava ještě větší + je to nové auto, delší záruka, víš co s ním je atd.
    1 bod
  11. Štěpáne hlavní je že dojedeš s tvojí bílím krasavcem na sraz
    1 bod
  12. trošku ty roční vozy už taky nechápu, sou strašně přestřelený....
    1 bod
  13. Souhlasím s froggy , mám novou fabii 1.4 krátkou , najeto 2000 km a musím říct ,že není problém auto rozjed na pětku z 80 km na 130 . Jestli ale pojedu do většího kopce ,tak musím podřadit a trochu to roztáhnout . Je to hlavně o stylu jízdy .Jestli budu jezdit s těžkou nohou ,tak budu mít spotřebu u každého auta. Jel jsem trasu 70 km i přes Brno po okruhu na Vyškov a spotřebu jsem měl podle PP 5,7 l Průměrnou mám zatím 6,3 l jelikož si vedu přehled o tankování ,tak se moc neliším od PP. Jistě ,když budu jezdit jak rapl ,tak věřím tomu ,že si to vezme daleko víc .Je to opravdu o stylu jízdy.Jinak jsem jel i přes Brno centrum a jel jsem v pohodě i na pětku,když jsem musel pomaleji ,tak jsem přeřadil na čtyřku.
    1 bod
  14. to nehrozí,ale aj tak budeš na to stále myslieť
    1 bod
  15. to není řešení, a už vůbec né v zahraničí, pokud nemáš offline ... vždy si ten mobil můžu zapnout, což někdy dělám kvůli provozu, ale vestavěná má víc pozitiv, mimo jiné, pozná kde auto stojí a kam jede (podle ESP), takže když jsi na křižovatce a zapneš navigování, hned ví kam se jede... umí dopočítávat průjezdy místy, kde není kvalitní signál GPS, města s úzkými ulicemi a vysokými domy (např v NY si ze zkušenosti navigací moc nezanaviguješ, pokud nemáš asitovanou GPS dle mobilních buněk)... dopočítávání trasy, jsem tu už popisoval, když při mých jízdách do Slovinska jsem dříve několikrát před Klegenfurtem přejel sjezd z dálnice, který je těsně za tunelem... těch věcí, co umí Columbus je mnohem mnohem víc chce si to přečíst návod a je to hned jasné.... edit: dokonce jsem někde četl, že GPS při navigování upravuje přesnostr tachometru, tedy že se rychlost na tachometru více blíží skutečné rychlosti vozidla dle GPS... opravdu jsem vysledoval, že při průjezdu dlouhým tunelem se po výjezdu z tunelu pohne ručička tachometru nebo pokud jedu na tempomat auto nepatrně zrychlí...
    1 bod
  16. Ovšem manuál nepopisuje, jak se chová auto bez zmíněného voliče jízdních režimů, znamená to, že se chová jako v režimu sport? Myslím plynový pedál...řízení je tedy stále lehké? Kokta: díky za radu, ale je vidět, že taky víš hovno. Šiješ tady do Hravce, ale na druhou stranu tady děláš rozepře stále ty, neumíš na nic odpovědět kloudně. Podle tvého rozumu můžeme celé forum zabalit, když se každej může podívat do manuálu že jo? Jak se člověk nebaví o čipování, nebo haldexu, tak není tvůj člověk. Ve všem máš pravdu a každej je vůl.....Podívej se trochu jak píšeš a zamysli se, nemáš zas tolik nalítáno a tolik zkušenností, abys je tady rozdával a poučoval ostatní. Málo kdo z nás je přímo od fochu a tak nemůžeme znát všechno.
    1 bod
  17. Nesmysl kupovat skodovacky a pokud ti je sezenou, bude to ranec a grafika srovnatelna s dx V kuzi se sedi dobre, nekdo se v tom poti,ale to zalezi na kazdym. Vzdyt tam nejde jen o zadni sedacky, ale i o predni spolujezdcovu, nebo ten otvor do sedacky pro sklopeni chces vyriznout flexou?
    1 bod
  18. Pěkné pozdravení z Moravy vinšuju.Tak už pouze 15 dní a jedeeeem.Opatrujte se všeci
    1 bod
  19. benzín 6,1 plyn 7,2 krátka fábia s max úspornou jazdou som sa dostal na 5,2 žiadne velké akcelerácie plynulá jazda okresky cca100 dialnica 120 že by to bol žralok to nie ale úsporné auto tiež nie
    1 bod
  20. Jojo, jenže to už se dostává člověk vysoko nad 700.....Zrovna o tom Cantonu jsme včera s prodejcem mluvili a shodli se, že standart stačí, i když samozřejmě subák tomu dává jinou šťávu....
    1 bod
  21. a k tomu to chce ještě Canton a DAB ... ty máš krásné pokrytí
    1 bod
  22. tss, spanilka zasadne 90 max, aby se to neuspinilo od musek
    1 bod
  23. Zde prosím řešit pouze čipování motoru 1.6 TDI CR. Obecné vlákno o čipování je ZDE.
    1 bod
  24. Přesně tak, proto to plánujeme půl roku dopředu, aby si každej volno udělal, nějaké sračičky, jako třeba, že manželka potřebuje jet koupit novou kabelku, nebo že babička dlouho neviděla malého (nebo jako radius, že musí přezout kola), se nepřipouští.
    1 bod
  25. Jojo, je potřeba si uvědomit, že servis je jediná věc, která je živí, z prodeje auto mají čárku na papíru.... Včera v Mazdě se ptám na slevy a pán mi povídá s úsměvem "žádné slevy Mazda nedává, ani procento" Ptám se jak se ta šestka prodává a on: "sama" To jistě
    1 bod
  26. No jo, jsem já to ale trubka, dyď je to tam napsaný....
    1 bod
  27. to co píšou v návodu laicky řečeno prvních 1000-1500km nejezdit nad 3tis otáček, tak jsem to dělal já
    1 bod
  28. Já přidám opěrky: http://www.autoshop24.cz/xenony/eshop/23-1-LCD-monitory-s-prehravaci/128-2-LCD-v-hlavovych-operkach Tak jsem na Tebe zvědav. Určitě to bude ale chtít pořádně multimediální radio..
    1 bod
  29. Uklidnim te, je to prakticky nesehnatelne jinak celokuze ma 4x vyhrev
    1 bod
  30. Tak s tímhle kabelem bys skončil někde na úrovní Octávie1
    1 bod
  31. Rozmýšľam, či nie je chyba v tabuľke DSG ktorú som sem linkoval. Konkrétne myslím na to, či stále prevody by nemali byť rozdelené skôr medzi párne a nepárne prevody, než prevody 1-4 a 5-7. Každopádne ak porovnáme posledné prevody, tak sa dá jednoznačne vidieť, že posledné dva prevody sú u 1.2 TSI s DSG ťažšie ako u ostatných benzínových motorizácii posledný, piaty prevod. Napriek tomu ale dokáže TSI ísť do kopca aj vtedy, keď mu ešte turbo nepomáha. Oproti tomu sme tu riešili 1.4 16V pri 80 km. Ak som dobre rátal (s obvodom kolesa 1856 mm), tak motor vtedy točí približne 2450 rpm. Ak sa pozriem na výkonový graf Roomstra s týmto motorom, tak vidím pri 2450 rpm hodnoty 28 kW a 114 Nm. Myslím si že pri týchto číslach (hlavne ak pozrieme výkon TSI pri 1400 rpm a uvedomíme si že 1.4-ka má ešte aj ľahšie prevody) je každému jasné, že na udržanie rýchlosti to musí bohato stačiť. :-)
    1 bod
  32. Je dosť pravdepodobné, že tvoja manželka sa narodila ako chlap.
    1 bod
  33. 1 bod
  34. brc.majkl: Kdybys to četl pořádně, tak bys věděl, že ty šroubky byly jen jedním z faktorů které se nezdály, a nejen mně. Samozřejmě že mohly vypadnout, ale také třeba ne a byly součástí velkého "servisu" po ráně. Jak velká ta rána byla už asi opravdu nikdo nezjistí.
    1 bod
  35. Baju, možná to hoď i do prvního příspěvku...
    1 bod
  36. Měl bys jít na svůj příslušný podle místa bydliště, protože tam je tvoje auto v evidenci.
    1 bod
  37. Ted jsem si vzpomnel ze nocleh se tu uz resil a jeden je volnej v boude u Clintova psa. Ma 2+1. Ja tam nakonec prespavat nebudu tak bys mohl ty
    1 bod
  38. Clinte a ted po pravde, jestli ty nebudes i kdyz podvedome vseobecne proste proti jinym znackam zasedlej kdyz jsi skodovak. Nemyslim to zle, ale jestli se snazis byt objektivni. Poves mi treba co ma mazda lepsi, pokud reknes nic pak uz vim od kud vitr fouka, pac kazde auto ma neco lepsiho ale i horsiho. Dalsi dotaz, jak to delas? To jen tak prijdes ze chces pucit na den a oni Ti ho pujci bez jakehokoliv tveho zajmu auto koupit? Ja chci taky se svest v RS. Popr. si zajit do Maserati
    1 bod
  39. sem si odpoledne vypnul radio a na nerovnost fakt lupání hrozný....sem nevěděl jestli to jde z kufru nebo odkud ale přišlo mi že je to všude kolem...tak jsem to vyřešil tak, že jsem zase radio zapl...nemusí ani moc nahlas a lupání je pryč Nebyl to vyslovene obtezujici zvuk ale fakt takovy lupáníčko, jako byste chodili v lese po větvičkách asi nemá smysl řešit
    1 bod
  40. 7let dávají proto, aby lidi chodili pravidelně každej rok na servis a utratili tam nehorázné peníze za olej a další vyfikundace, výborně Kia a hyundai a další...nechápu přoč to sem po 100000x zase cpeš, pak ti odejde něco a oni ti řeknou sorry na to se 7letá záruka nevztahuje wolfspitz:(viz Kia forum) "Spotřeba je suprová a jen se směju jak dnešní zmenšování obsahů - zejména v Evropě nepřináší přesvědčivý výsledek. Není nad pořádnej motor s patřičným obsahem". musím se smát A ještě tam píšeš " Tady je důkaz že Sori může bejt spolehlivej" no možná jen ten tvůj, protože všem ostatním se tam něco sere Založte už někdo sekci wolfspitz a zakažte mu sem psát ty jeho kraviny
    1 bod
  41. lpg najeto 45000km, prumerna spotreba nekde kolem 7.5-8.5 l LPG dle rezimu jizdy.. da se jet pianko za neco nad 7l lpg a da se jet s plnym autem za 9l..
    1 bod
  42. Já myslím, že stačí zveřejnění videí s bezohlednou jízdou majitele kamery. Všude v civilizovaných zemích platí, že při vyjíždění z vedlejší můžeš omezit, nesmíš ohrozit. K ohrožení nedošlo na videích ani jednou. Slušný řidič umožní vyjetí z vedlejší například sundáním nohy z plynu, to ve většině případů bohatě stačí. Základní poučka do života, ne jen za volant "chovej se k ostatním tak, jak chceš aby se oni chovali k tobě". Přestaň si zkracovat život nesmyslným rozčilováním, nevytvářej nehodové situace, nesmyslným vynucováním přednosti a uvidíš budeš žít klidně a dlouho, ne jako vzteklý cholerik.
    1 bod
  43. nezkoušel jsi nahrát češtinu?
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...