Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/18/19 ve všech sekcích
-
2 body
-
JJ, povídej si co chceš, ještě před 3mi roky bys o hnujdaj neopřel ani pohled. Ostatně jako řada lidí zde. A ano je pravda, že si neměl ten postoj tak vyhraněnej. Ale přesto. A udělal si dobře. Soukromníci ty jejich předražený šunky už nebudou kupovat vůbec, jen volítany pekáče z firemních flotil a budou se bít v prsa, jaký mají super CAR, přitom ta jejich "kvalita" je dnes srovnatelná právě třeba s Kia, Hnujdaj, Renault - tato auta jsou ovšem za jinou cenu. A to, že je méně praktické? No a co, až budu chtít praktické, koupím si dodávku.2 body
-
Tak škodovka jako taková je prostě jako celek průměr, ale když budu posuzovat věci který dělají auto jako podvozek, řízení, komfort, motor, převodovka tak u mě o proti konkurenci nic moc. Když se řekne Mazda automaticky si to spojím = super uživatelky příjemný podvozek, Toyota = kvalita, Bmw = super řízení, atd atd.... A když si řeknu Škoda =...... Nic.... Dlouho nic..... O týden později..... Nic.... Wolksvagen = všechno bude tam kde chci a bude to jako celek malinko lepší průměr.1 bod
-
Já si na Octavii nikdy nestěžoval, jen aktuálně za stejné peníze jsem mohl mít olítanou Octavii, nebo nového Fastbacka... Jak jsem psal ve svém tématu, byl to kup z rozumu. A jak jsem psal zde, už hoooodně dlouho zde tvrdím, že koncern už pár let ztrácí krok a těží pouze z dobré pověsti let dávno minulých... Ale také jsem vždy tvrdil, že si nemyslím, že by byla Škodovka horší auto, než ostatní automobilky. Já jsem v podstatě naprosto nestranný, s Octavií jsem byl spokojený, teď jsem koupil Fastbacka a pevně doufám, že budu při nejmenším stejně spokojený i s ním.1 bod
-
Tak to jsme dva, mám ho v této specifikaci od pátku :-)) Osobně bych to řešil zátěžovým kobercem, zastřihnutým na míru. Ten je odolný dostatečně. Plánuji to tak řešit při převozu např. sekačky.1 bod
-
Pak myslím, že to je OK, tj. jsou jenom na nepoháněné nápravě.... Ale proč, to netuším. Shaarky, taky to máš tak orezlé?1 bod
-
Osobně se mi sedan líbí více. Zkusím to příští týden, jestli už bude na showroomu. Ale palubka také syntetická kůže se švy, v dnešní době to mít v autě za půl mega je vzácnost jako atmosféra 2.0.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ovšem prodeje za leden dávají za pravdu příznivcům škodovky. Prvních šest příček je právě jejich.. Prodej nových automobilů 1/20191 bod
-
Tak auta co se aspoň nezačala vyvíjet před rokem 2008 už budou vždycky jen ořezávky a nebo si to člověk pořádně zaplatí... Ale co si budem O2 prostě stárne a i nejmladším je 6let.1 bod
-
Z fotky od @iMe1980 mi spis prijde, za ma atrapy od milotecu a jen to striknul do cerne a nema ten chromovy/cerny difuzor jako se prodava v cine.1 bod
-
Nemám se Sabizo čím chlubit zde, ono něco dávat zde, pokud se nejedná o něco s nádechem od slepice nebo lidového vozu nemá cenu, je to jako házet slepice sviním resp. házet o zeď slepicí nebo hrách o perly nebo jak to je. ?1 bod
-
Na tu vašu prohru by jsi si něco malého zasloužil, třeba placek ???1 bod
-
....zkrat byl v místě na které upozorňovala Škodovka. Drát denního svícení kostřil s držákem serva hned za světlem mlhovky a denního svícení. Někdo tady psal, že to bylo pro dřívější ročníky, překvapuje mě, že to neměli v předposledním roce výroby roomstera (2014) upravené. Navíc byla chyba v pojistce, která, ač byla označená 7,5A, tak byla i na pohled silnější, než jiné 7,5A pojistky, takže je ještě potřeba hlídat koupené pojistky!1 bod
-
@Jan R. Ano vychází to tak, sám jsem z toho důvodu bral Fabii na leasing, škoda v té době měla akci povinné ručení za 1 kč, takže když jsem vzal cenu auta k tomu připočetl pojištění a vydělil počtem měsíců, tak jsem byl na tom v podstatě výhodněji, než kdybych si tohle sjednal kdekoliv jinde, jelikož mi v té době bylo 23 let, tak bych se na takovou pojistnou částku ani nedostal a ještě díky tomu, že jsem bral auto na leasing jsem dostal několik bonusů včetně dovolené od společnosti Volkswagen Financial Services.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Tak tady je Octávka na Cng,která už má něco najeto.Neuhodnete, kolik má tato Octavia G-TEC (CNG) najeto1 bod
-
Ahojte. Nedavno som absolvoval na mojom Superbe vymenu PCV ventilu. Jedna sa o rv 2010, motor 1.8 TSI CDAA. Podobny postup bude aj pre ine koncernove vozy s motormi 1.8/2.0 TSI. Je to zakrok ktory zvladne doma hocikto. Co je to PCV, alebo po slovensky odlucovac oleja ? Jedna sa o zariadenie, vdaka ktoremu dokazu vypary z motora cirkulovat nasp5 do sacieho/turbo vedenia. Ako casto treba PCV menit ? Pokial viem tak sa nejedna o polozku ktora by mala predpisany interval vymeny. Avsak skutocnost je taka, ze casom sa vie pokazit (prirodzene opotrebovanie membrany vo vnutry/zaseknutie pohyblivych casti). Mne sa to stalo po 9 rokoch a 160 000 km ... na internete najdete aj rozne ine casove kombinacie. Medzi caste zavady patri zaseknutie tlakoveho ventilu alebo prerazenie membrany. Tieto zavady sa prejavuju nekludnym chodom motora na volnobeh, citelnym unikom vzduchoprazdna ( motor si "cuca" vzduch ako vysavac cez ventilacnu dieru PCVcka, vid obrazok). Dalsi sposob ako sa da diagnostikovat zle PCV je ked na volnobeh vytiahnete mierku oleja a prejav motora sa nezmeni (bude stale nekludny a poskakovat) Ak mate k dispozicii diagnostiky, tak caste su ak chybove kody: 000369 - Fuel Trim; Bank 1 P0171 - 000 - System Too Lean 008825 - Leak in Air Intake System P2279 - 000 - Material ktory potrebujeme na vymenu ? OEM cislo dielu pre moj motor je 06H 103 495 AH. Osobne som dal prednost alternative z prvovyroby znacky Toptran a sedelo vsetko na 100%. Hadica ktora ide z PCV do sania a z PCV k turbu sa do pouzit zo stareho, pokial nie su poskodene. Cas vymeny ? CCa 15-20 minut. Cely proces je velmi jednoduchy, ale kedze budeme manipulovat s otvorenou hlavou motora, tak treba dbat na opatrnost, pretoze isto nechcete aby Vam nieco padlo do hlavy k ventilom. Naradie ? Z naradia potrebujeme momentovy kluc ktory dokaze dotiahnut na 9nm, bit Torx T40 Postup: 1. Odstranime kryt motora Niet co pokazit :) 2. Ocistime okolie PCV filtra Kedze pod PCVckom je odhalena hlava motora, nechceme aby sa tam dostali necistoty z povrchu motora 3. Odpojime kabelaz ku cievkam. Na kabelazi su take zapadky. Ked ich zatlacite tak svorky pekne povolia 4. Vytiahneme cievky c. 3 a 4 (Okolo PCV cka) Prosta rucna sila. Pozor pri manipulaci s cievkou c4. Svorkovnica je tam celkom natesno. 4.5 Zabezpecime aby sa k svieckam nedostal ziaden bordel 5. Odpojime odvod vzduchu z PCV do sania Truka ma na obvode konci take kolecko so zapadkami. Ked stacite kolecko kolmo na zapadky (Prst zhora a prst zdola na vrubkovanu cast), pekne sa uvolni. 6. Odpojime odvod vzduchu z PCV do turba Rovnaky postup ako pri 5., avsak treba kruzok stlacat "zpredu" a "zozadu. Trubka ide ako na obrazku, cervenou farbou popod privod vzduchu do turba. Pomocou dvoch ruk to ide velmi lahko. Je z casti obalena "alobalom". 7. Odstranime 10x T40 skrutiek viz diagram Davajte si extra pozor nech nestratite skrutky/bit. Zoradte si ich tak ,aby ste dali tie iste skrutky do tych istych zavitoch . Jedina problematicka skrutka je c9, ak mate blby skrutkovac. 8. Vytiahneme PCV z hlavy motora 9. Vycistite dosdacie plochy Cistite vzdy "zvnutra von" aby ste zamedzili spadnutiu niecoho do priestoru hlavy 10. S trochou oleja premazte nove tesnenie. 11 + Zopakujte to co ste robili, ale sp5tne Skrutky by mali byt dotiahnute na 9nm Dufam ze to niekomu pomoze a usetri nejake $$$.1 bod
-
Tak já se rozepíšu o montáži toho origo topení s neorigo zástavbovou sadou. Protože jsem měl vše odzkoušené, nepředpokládal jsem nějaký problém po montáži, jako, že nepůjde vůbec spustit, auto plný chyb atd. před vlastní montáží, je potřeba udělat demontáž :-D Je potřeba sundat: spodní kryt motoru levé kolo levé plastové nadkolí filtrbox s rourou až k turbu baterii nosník pod baterií klakson hadice od intercooleru demontáž nosníku pojistek a vycvaknutí konektoru stěrače a plastové zakrytí pod stěrači vypustit vodu demontovat vyrovnávací nádobku na spodku podvozku na pravé straně demontovat zakrytí palivových trubek demontáž zadního sedáku aby se mohlo na čerpadlo paliva levý a střední ofukovač plastové krásno pod ofukovači budíky volant plasty okolo sloupku řízení boční kryt od pojistek odmontovat pojistkový box malá schránka pod volantem ofuk nohou u řidiče kolenní airbag uvolnit BCM jednotku (není potřeba, ale já mám rád místo pro montáž) Po demontáži vypadá auto asi takto: Plastové nadkolí Motorový prostor Konektor od pojistkového boxu Interiér Takže příprava je hotová a můžeme začít s montáží. Protože pro superba před FL je od webasta návod pouze pro thermo top C, tak jsem musel kombinovat tento návod s návodem pro passata, kde byl návod na montáž thermo top evo. Jako první jsem smontovat komplet topení s výfukem, sáním a oběhovým čerpadlem, dle návodu Různé návody jsou zde na stránkách - http://mmc-manuals.ru/all_webasto/install/cars/ celý komplet jsem zamontoval do vozu, také dle návodu následně jsem si začal připravovat hadice, opět jsem musel kombinovat dva návod pro superba a passata. Zdemontoval jsem plastovou přípojku a připravil první komplet Na stávající hadici jsem jen nasadil plastovou propojku a rovnou hadici. trasování a doplnění ochrany hadic jsem použil dle návodu na passata. Je potřeba si dát pozor jaké průměry hadic jsou v autě. (s tím kdyžtak poradím přes sz, nebo telefon) Opět se vrátím k tomu, že jsem kombinoval dva návody, takže jsem musel délky hadic udělat dle aktuální zástavbové situace. Trasování bylo použito, jako je v passatu. Po upravení délky hadic a namontování dle passata včetně přeložení vedení trubice k ovládání spojky jsem se pustil do instalace kabeláže a palivové hadice. Bylo to z toho důvodu, že část trasování je stejná. Kabeláž jsem si dělal vlastní, protože jsem to chtěl mít hezké, tak skoro jako origo montáž. Vedl jsem to nad topením při podelníku auta. na hranu podelníku jsem dal ochranu. Trubičku od paliva a kabeláž jsem přiložil ke stávající kabeláži na podélníku, jako kostřící bod jsem taktéž tvolil na podélníku. Drát k + jsem přivedl ke konektoru od bateriového boxu Do interieru jsem si připravil už jen CAN drát a drát od dálkového ovládání, které jsem prostrčil u tlustého svazku co jde do interieru (kdyby někdo náhodou přepočítával dráty a vyděl tam dva tlusté o kterých jsem nepsal, tak to jsou dráty k dennímu svícení, které jsem taky k tomu dodělával) Zbylé dva dráty k ovládání podávacího čerpadla s palivovou trubičkou jsem dále táhnul přes vodní kanál k palivovým trubkám co jsou v motorovém prostoru, které vedou od nádrže. (jsou vedle vyrovnávací nádobky na chladící okruh) Následovalo protáhnutí drátu a trubičky při stávajícím vedení paliva až k nádrži pod autem. Montáž podávacího čerpadla si vyžádala taky drobnou úpravu držáku Dále pak připojení trubice s ovládací kabeláží a napojení na nádž jako takovou. Vše dle návodu na montáž webasta. Teď už jen stačilo jít do interiéru, zabuduvat jednotku na dálkové ovládání a napojit na CAN. Pro jednotku jsem našel docela pěkné místo na centrální trubce, ale je prozatím chycená jen jedním šroubem s trochu drnčí, takže to budu muset předělat Do jednotky je přivedeno napájení z vnitřního pojistového boxu a drát od topení pro dálkové spuštění. Třetí drát je zem. anténu jsem použil aftermarket od webasta a nalepil na horní levý okraj okna a kabelem jsem sjel při A sloupku k jednotce Can dráty jsou přivedeny až k rádiu, zvažoval jsem jsem napojení už u gatewaye, ale bylo tam málo místa, takže jsem je nátáhnul až k rádiu. No a už jen zkoušení. Pomocí diagnostiky jsem zaplavil palivové vedení, následně jsem zaplavil chladící okruh a pustil topení. první starty byly dost divoké a asi je ani nebudu popisovat, ale pak se to ustálilo a začlo fungovat. Při skládání zpět všech vyndaných věcí se ještě musela udělat díra do spodního zakrytí motoru, aby výfuk mohl pěkně foukat ven a duležité je překontrolovat vedení od výfuku. Mě se dotýkala plastového nadkolí, takže jsem ještě musel jednou přiohnout trubku výfuku. Nevím zda má smysl jsem psát i konektory, které jsem potřeboval. Spíš bude důležitá cena na kterou to vyšlo. Tak budeme počítat 6000,- topení s oběhovým vodním čepadlem(100% fuknční :-D), jednotkou pro dálkové ovládání a spousty dalších zbytečností, které jsem nepoužil 2700,- zástavbová sada pro passata (byla z ebay, ale pro superba je trochu jiná, chyběli mi tam držáčky, které jsem si musel vyrobit) 1500,- palivová pumpa (z ebay a byla nová) 1800,- nová oběhová pumpa (z cc autodily) 2100,- anténa a jehla do nádrže, šlo ušetřit za jehlu, ale musel bych vrtat do palivové pumpy v nádrži, což se mi nechtělo 750,- dálkové ovládání zde by měla být i cena za klimatronik, ale ten jsem měl odhad je 3500,- dle inzerátů Takže za materiál bylo 14 850,- + 3500 za klimatronik Kabeláž, konektory, piny jsem měl, takže tam je to za "0,-" No a kdybych měl počítat všechny hodiny co jsem tím zabil, tak bych se nedopočítal a nedoplatil. Samontná montáž mi trvala cca 30 hodin A závěr: Asi se to nevyplatí to doma dělat a trávit nad tím tolik hodin, ale na druhou stranu je v autě teplo při odjezdu.1 bod
-
Takže je namontováno, odzkoušeno. Vše se zdá funkční a bez problémů, ale problémů s montáží bylo dost, ale o tom v dalším příspěvku, Jinak před montáží topení jsem ještě vyměnil ŘJ climatroniku. Protože ŘJ byla nová, tak se musela správně nakodovat, udělat základní nastavení klapek a záběh klimakompresoru.1 bod