Ale zase bych to neprožíval toliko. Ano, kvalita šla dolů, ale i cena, průměrná hrubá mzda v roce 1999 byla cca 13 000, a FI v základu 280 000 a to neměla opravdu nic (Classic, 1.4 MPI 44kW, opravdu jen 4 kola a volant). Dnes je průměrná mzda skoro 30 000 (https://www.kurzy.cz/makroekonomika/mzdy/?imakroGraphFrom=1.1.1990) a FIII stojí v základu 260 000 s 1.0 MPI 44kW, ale už má centrál, klimatizaci, ABS, ESP a další (a když přišla FI, lidé taky na ni nadávali, jak je to oproti Felicii drahé, malé, nedá se to doma opravit, a dnes na ni někteří pějí ódy na to samé téma). On není problém dělat kvalitní auta i dnes, ale kdo by dnes dal za Fábii v základu 21,5 měsíčních platů? (to by stála skoro 630 000 a to tam není započtená ta další výbava) taky se stačí podívat na nejprodávanější kombinaci tehdá (HTP a Clasic/Comfort/Ambition) a dnes (TSI Ambition/Style). Takže ano, FI byla kvalitnější, ale sám jsem přesednul z FI do FIII a nějaké zásadní nedostatky nepozoruji (a jiná auta v segmentu jsou na tom velmi podobně). A ano, může se člověk ohánět tím, jaký je FI držák, ale zase je jiná doba, u 1.4 MPI běžně praskalo těsnění pod hlavou, u 1.4 16V a 2.0 8V zase některé kusy brali olej a další, takže taky to nebyli nějak zázračně bezproblémové motory. A co se týče spolehlivosti FIII, některé kusy mají najeto již přes 150tis a zatím to nevypadá na nějaký průšvih.
Ale stejně, toto už je diskuze mimo toto téma a je to spíše dohadování se nějakých dojmů, než fakta.