Pročetl jsem celé vlákno (děkuji) i jiné podobné články a diskuze. TDI/110kW/leden 2014. Plná výbava,nez.topení,výhř. 4 sedačky. Původní baterka (nevím typ) 4 roky/100tis.km-denní provoz krátké a delší jízdy.SS nevypínán.Tovární nastavení, pravidelný značkoý servis. Náhlá smrt baterky 4 roky ,přechodná nouzová náhrada 1 rok obyč cca 25 tis km, Nyní 1/2 roku Moll EFB 72Ah (autor.servis) a převážně krátké 5-10km cesty město. > po 3 dnech stání hooodně dlouhé startování tlačítkem. Na svorkách po 12h odstavení 12,1-12,2V. Pořád původní nastavení vč.S/S. > Externí nab.(char U-14,4V) na skoro nulový proud. Po staní 12 hod. baterka 12,5(6)V. Jedna Jízda dálnice/tempomat cca 200km, po stání svorky opět 12,2-3V (t.j.cca 60% kapacity). Nabíjení alternátorem s rekuperací (teplota 0.st+spotřebiče) 14,7-14,9-15V !!!. Odpojen konektor na "-" a po startu nabíjení krásných 14,3(4)V. Hláška "velká spotřeba elenergie" a po zmačknutí tlačítka S/S změna na "Systém S/s deaktivován". Závěr: odpojením konektoru "monitoru baterky" se dobíjí trvale "neinteligentně" ideálním napětím 14,3(4)V do 100% nabití baterky místo rekuperačních přebíjecích nezdravých 14,7-15V nebo inteligentního nenabíjení a nižší kapacity baterky (60-70%). Žádný doprovodný problém jsem nezaznamenal. Budu sledovat a měřit. Uvažuji sehnat konektor a patici a natáhnout si dovnitř spínač, kdybych náhodou potřeboval S/S (jako kdysi spínač sahary na š120).