Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11/27/20 ve všech sekcích
-
Teď nikdo klimu nezapíná? Není důvod jí vypínat, ne? Naopak. Aspoň se nemlží okna.2 body
-
Toto skor vypada na prekrocenu rychlost rozpoznavania dopravnych znaciek.Asi tam ma nastavene opticke upozornenie.1 bod
-
No neviem, tu asi píšu ľudia, čo ich niekto vyhľadáva s fušersky vyrobenými Škodovkami.. Mal som donedávna RAPID liftback 2013, najazdených 85 000 km, nič som nereklamoval, nič sa mi nepokazilo, nič nedrnčalo...posunul som ho synovi. Mám Spaceback 2016, 126 000 km, služobný, nič som nereklamoval, nič sa nepokazilo, nič nebúcha... Kúpil som pred mesiacom SCALU, žiadne vady sa zatiaľ neprejavili, nič neklepe, nič nebúcha, nedrnčí. Len pre info, SCALA je moja siedma škodovka súkromná, od Š 105, Favorit, Felicia, Octavia, Fabia, Rapid, Scala. Služoných už bolo tiež asi 5. Nikdy som nemal také problémy, ako sa tu píše. Nepočítam samozrejme Š 105, Favorit, čo bolo "dorob si doma".1 bod
-
1 bod
-
Zvládnou to kdekoliv. Náplň je doživotní jen na papíře. Já bych měnil co 5 let nebo 80tkm. Názory se různí.1 bod
-
Ja jezdim dalky (Hollandsko - Ostrava) a pri jedne ceste sem u Berlina zacal slyset podivne huceni. Myslel jsem ze to je od gum, pac to se mi uz jednou stalo (pilka), ale ten zvuk byl jiny. Nastesti se to cestou nijak nezhorsovalo a dojel sem domu (600km). V servisu mne to stalo 23000korun, nejdrahsi na tom bylo ze menili vsechnu srouby, nejsem si jisty jestli je to nutnost nebo mne natahli. Jen tak mimochodem stalo se mi to v 160000km, tak komu se to jeste nestalo doporucuju menit olej v prevodovce, urcite se to vyplati.1 bod
-
1 bod
-
Žárlivá manželka se ptá svého muže: Kam jdeš? Se svými kamarády se projedeme džípem. Ne, sám nepůjdeš, pojedu s vámi! To není zábava pro holky. Ne, já přesto pojedu s vámi! No tak dobře, když jinak nedáš, tak jedem ... Manzelka.mp41 bod
-
Tady Dost se do toho zamotavas a klickujes. Divne vyzerat bude, kdyz budes svitit mlhovkama. Tudy cesta nevede. Pokud ti nefunguje LED pasek, tak a) vypni denni sviceni - to standardne nejde uzivatelsky, adaptaci lze provest takto Controller 09 - Central Electronics 16 - Security Access - enter 31347 10 - Adaptations (2)-Daytime running lights-Tagfahrlicht Aktivierung durch BAP oder Bedienfolge moeglich - change to active b) zacni pouzivat potkavaci svetla - proste otoceni spinace c) nastaveni potkavacich svetel jako denni sviceni - nutno upravit zarovky v Martabove prispevku dle seznamu na vyse uvedenem odkazu1 bod
-
Pokud si dobře vzpomínám, tak kdesi jsem četl odborný tribotechnický článek (né internetovou diskusi), že olej 5W40 je schopen při studeném startu projít všemi mazanými částmi motoru za cca 6 sekund, a olej 0W40 to měl za cca 2 sekundy. Myslíš, že ten rozdíl cca 4 sekundy se nějak zásadně projeví na kondici a výdrži motoru? Dovolím si tvrdit, že nula-nula nic, spíš bych řekl, že při kvalitě dnešních materiálů v motoru a kvalitě olejů vůbec, se nic nestane. Rozhodně ten rozdíl nepoznáš bez nějakého odborného měření po rozborce motoru. Najedeš na ten motor desetisíce a statisíce km a pojede stejně s 5W..... nebo 0W..... Tyhle běžné motory nejsou motory pro speciální a závodní účely, aby se musela řešit i viskozita vzhledem k životnosti. Předchozí řádky jsem sem dal jako příklad, i když velmi nerad, protože kolem takových podobných témat a článků o vhodnosti, či nevhodnosti olejů, se pak vedou ty rádoby odborné a dlouhé diskuse, které jsou milionkrát násobně rozváděny na všemožných webech. Rozhodně Ti nechci vnucovat svoji argumentaci a dělej si jak uznáš za vhodné a jak se Ti to jeví lépe, ale jak jsem řekl dříve, potom je skoro zbytečné se někoho tady ptát a tak si tam tedy dej ten olej nižší viskozity. Já to vidím tak, že nic extra pro ten motor takhle stejně neuděláš....... PS: Pokud má někdo jiný názor, tak mu ho samozřejmě nezpochybňuji, je to jeho svaté právo, já jen považuji podobné milionkrát, opakované dotazy za skoro zbytečné. I absolutní nováček v oboru automotive je schopen si tady na fóru, ty základní věci k tomu najít a pochopit za poměrně krátký čas. No a komu to nestačí, tak pro toho doporučím ten web oleje.cz, tam se tomu může věnovat roky.......1 bod
-
Úplne ťa chápem, ty chceš radu ako nastaviť a odpoveď máš 30 nezmyselných odpovedí a žiadne riešenie 🤦, to isté mne pisali keď som chcel poradiť, či je možné nastaviť svetelný senzor aby zapol svetlá neskôr a odpovedí som mal asi 8 ale všetko nezmysly, k veci ani jeden 🤷1 bod
-
Ja mám Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/40 R18 92Y XL s ochrannou lištou (MFS) (So) na origo VW Phaeton diskoch a nevibrujem. No keď som dal na zimné Continental ContiWinterContact TS850 XL FR 225/45 R17 HI:94 RI:H na Škoda Trifid disky, tak pri plyne do kopca cítim mierne vibrácie...1 bod
-
Nejprve vyhýbej se automatickým myčkám - používej pouze ruční nebo bezdotykové myčky. Zadruhé, nikdy nedovol, aby se auto velmi zašpinilo Zatřetí, pravidelně chraň lak dobrým, nejlépe tvrdým voskem. Ideální je keramický povlak, ale to samozřejmě stojí víc. Začtvrté, při nákupu automobilu vždy zvol stříbrnou barvu 😀1 bod
-
Já na žádný způsob nepřišel, měl jsem i nano vrstvu a stejně byli. Proto stříbrná barva, na té jediné to není vidět.1 bod
-
presne čo píše JiVi... keď píšem, že to čo je v infotaimente je nezmysel, tak mi v sekcii na kodovanie neodpisujte nezmysly, ze to nastavim tam, keby to aspoň riešilo, to na čo sa pýtam, ak nemáte odpoveď, NESPAMUJTE, diky1 bod
-
osobne to proste resim rucne, Tazatele chapu. Pokud mohu porovnat vcasnost zapnuti svetel s novym Renaultem, tak i volba pozdni, u Skodovky, ta svetla zapina prilis brzy.1 bod
-
Boban HTP z webu Tipcars? Taky to čtu, ale za mě zase tak moc hanlivé články u něj nevidím, ani tam ani tady, i když v mnoha případech bych s ním taky nesouhlasil. Prostě má dosti specifický způsob vyjadřování a spíše fandí než Škodovkám, tak autům přímo od VW, třeba Golfu a Polu. A k tomu např. Peugeotu 308 a Dacii? Konkrétně obě ta auta taktéž dle dlouhodobějších odpozorovaných zkušeností od známých, celkem drží, ale po určité době a nájezdu jsou dle nich najednou o hodně více poruchová, než průměrně auta celého koncernu VW AG. Prostě jsou asi konstruovaná pravděpodobně na nižší životnost a výdrž , aspoň mě to tak připadá. Na druhou stranu těch tzv. drobností u Škodovek a potažmo celého koncernu VW je taky dosti a to teď vůbec nemyslím současné problémy infotainmentu apod..1 bod
-
Ahojte. Nedavno som absolvoval na mojom Superbe vymenu PCV ventilu. Jedna sa o rv 2010, motor 1.8 TSI CDAA. Podobny postup bude aj pre ine koncernove vozy s motormi 1.8/2.0 TSI. Je to zakrok ktory zvladne doma hocikto. Co je to PCV, alebo po slovensky odlucovac oleja ? Jedna sa o zariadenie, vdaka ktoremu dokazu vypary z motora cirkulovat nasp5 do sacieho/turbo vedenia. Ako casto treba PCV menit ? Pokial viem tak sa nejedna o polozku ktora by mala predpisany interval vymeny. Avsak skutocnost je taka, ze casom sa vie pokazit (prirodzene opotrebovanie membrany vo vnutry/zaseknutie pohyblivych casti). Mne sa to stalo po 9 rokoch a 160 000 km ... na internete najdete aj rozne ine casove kombinacie. Medzi caste zavady patri zaseknutie tlakoveho ventilu alebo prerazenie membrany. Tieto zavady sa prejavuju nekludnym chodom motora na volnobeh, citelnym unikom vzduchoprazdna ( motor si "cuca" vzduch ako vysavac cez ventilacnu dieru PCVcka, vid obrazok). Dalsi sposob ako sa da diagnostikovat zle PCV je ked na volnobeh vytiahnete mierku oleja a prejav motora sa nezmeni (bude stale nekludny a poskakovat) Ak mate k dispozicii diagnostiky, tak caste su ak chybove kody: 000369 - Fuel Trim; Bank 1 P0171 - 000 - System Too Lean 008825 - Leak in Air Intake System P2279 - 000 - Material ktory potrebujeme na vymenu ? OEM cislo dielu pre moj motor je 06H 103 495 AH. Osobne som dal prednost alternative z prvovyroby znacky Toptran a sedelo vsetko na 100%. Hadica ktora ide z PCV do sania a z PCV k turbu sa do pouzit zo stareho, pokial nie su poskodene. Cas vymeny ? CCa 15-20 minut. Cely proces je velmi jednoduchy, ale kedze budeme manipulovat s otvorenou hlavou motora, tak treba dbat na opatrnost, pretoze isto nechcete aby Vam nieco padlo do hlavy k ventilom. Naradie ? Z naradia potrebujeme momentovy kluc ktory dokaze dotiahnut na 9nm, bit Torx T40 Postup: 1. Odstranime kryt motora Niet co pokazit :) 2. Ocistime okolie PCV filtra Kedze pod PCVckom je odhalena hlava motora, nechceme aby sa tam dostali necistoty z povrchu motora 3. Odpojime kabelaz ku cievkam. Na kabelazi su take zapadky. Ked ich zatlacite tak svorky pekne povolia 4. Vytiahneme cievky c. 3 a 4 (Okolo PCV cka) Prosta rucna sila. Pozor pri manipulaci s cievkou c4. Svorkovnica je tam celkom natesno. 4.5 Zabezpecime aby sa k svieckam nedostal ziaden bordel 5. Odpojime odvod vzduchu z PCV do sania Truka ma na obvode konci take kolecko so zapadkami. Ked stacite kolecko kolmo na zapadky (Prst zhora a prst zdola na vrubkovanu cast), pekne sa uvolni. 6. Odpojime odvod vzduchu z PCV do turba Rovnaky postup ako pri 5., avsak treba kruzok stlacat "zpredu" a "zozadu. Trubka ide ako na obrazku, cervenou farbou popod privod vzduchu do turba. Pomocou dvoch ruk to ide velmi lahko. Je z casti obalena "alobalom". 7. Odstranime 10x T40 skrutiek viz diagram Davajte si extra pozor nech nestratite skrutky/bit. Zoradte si ich tak ,aby ste dali tie iste skrutky do tych istych zavitoch . Jedina problematicka skrutka je c9, ak mate blby skrutkovac. 8. Vytiahneme PCV z hlavy motora 9. Vycistite dosdacie plochy Cistite vzdy "zvnutra von" aby ste zamedzili spadnutiu niecoho do priestoru hlavy 10. S trochou oleja premazte nove tesnenie. 11 + Zopakujte to co ste robili, ale sp5tne Skrutky by mali byt dotiahnute na 9nm Dufam ze to niekomu pomoze a usetri nejake $$$.1 bod
-
máš zaple zimní pneu a nastaven limit na 30km/h. Vono si buď v maxi dotu nebo infotainmentu. Buď vypnout zimní pneu nebo zvýšit limit na 160km/h standart pro DE-1 bodů