Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/30/21 ve všech sekcích
-
Toto jsou ty fólie navíc, neviděl jsem nebo neznám, komu by takto přišla Ovce, Fabie před tím odstavováním. Ta černá F4 a Kamiq to je standard, jak chodí co vyjede z linky rovnou k prodejci - všech 8 aut co jsme postupně objednali do rodiny byli takto. Uvidíme, komu přijde auto a v jakém stavu bude, když to není prý pravda …2 body
-
Asi jsem našel, co mi žere elektrické kilometry - mám třízónovou klimatizaci a vzadu bylo nastaveno HI, můj synek mi to zdůvodnil, že se mu víc líbí H1. Po návratu na 23,5°C mi el dojezd začal stoupat a momentálně mám 45 km. Jo, a taky s s tím hraju - tempomat, rekuperace a nebo Sport a plnej knedlík ;-)1 bod
-
1 bod
-
Dopojit sa urcite da, este ked som mal Swing+ z FL na predfl aute, bolo mozne ho v kodovani povolit. Cize prestudovat schemy, vymenit spodny plast z predFL verzie (alebo navrtat dierku) , dotiahnut kable do radia a nakodovat1 bod
-
1 bod
-
Je to ta klasická kombinace z billboardů, takže by to byla náhoda, ale až ho budu mít, zjistím historii. Informace a auto mám přímo od známého dealera. Auto mám vždy na rok, pak jde do programu škoda plus...1 bod
-
Zvedal jsem origo heverem, který jsem ještě ,,vystlal" gumou, která se nikde neprorazila, takže ke kontaktu hever/karoserie, který by něco odloupl, nedošlo... Jen jsem si následně všiml tohoto zvlnění 😑1 bod
-
Ta o4 lava na první fotce by mohla být dle kol a přítomnosti stěrače ta moje. 😁 Díky za upřesnění stran vin. A není to tedy tak, že prodejce obdrží seznam vin, jakmile je dokončí? Nějak se přeci k němu musí dostat info, že je hotovo a vezou mu je.1 bod
-
Určite dobre, keď ti baterka vydržala 8 rokov... Ale počkajme si na vyjadrenie antikablikárskej lobby.1 bod
-
Záleží jestli rádio samotné má na aux výstup než jsem dával Amundsena tak jsem měl taky swing bez BT 2015 (pořád ho mám kdyžtak doma) a aux jsem měl. Asi zkus rádio vytáhnout a mrknout jestli tam je neosazený výstup, pokud jo tak dodělat určitě půjde.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Krásná ukázka toho, jak jedna, ne do všech důsledku promyšlená direktiva z EU, dokáže skoro zastavit dopravu. Není to zrovna Elektromobilita, ale je to Adblue, kterého je v současnosti nedostatek a které na rozdíl od nafty, plynu není zařazeno mezi tzv. strategické suroviny, ale na druhou stranu dnešní autobusy, kaminony nejsou bez této kapaliny schopny jezdit. Na závěr citace poslední věty z přiloženého článku: "Pokud se zastaví zásobování a veřejná doprava, bude to už asi definitivní tečka za érou, kdy nám bylo v Evropě dobře." Můj známý z jedné nejmenované Olomoucké firmy, mi řekl, že již mají se služebními osobními diesely problém a uvažují co s tím, zatím oprášili a vytáhli z garáže staré benzíňáky. A to taky začíná být ve světě akutní nedostatek hořčíku, který je v automotive taky důležitá surovina. No skřípe to, skřípe..... https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/adblue-diesel-duslo-scr-nox-dusik-selektivni-katalyticka-redukce.A211020_132416_automoto_fdv1 bod
-
@Kuolematon Teoreticky to máš zpracované pěkně, ale realita je vždycky a hodně o něčem jiném. Kolik lidí z té masy bude takhle uvažovat, ale hlavně jednat, nebo bude mít vůbec nějakou možnost takhle jednat? A potom ta věta, viz: je snad z rodu "poručíme větru, dešti" a nebo "se Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak" To snad nemyslíš ani vážně! Tady je jen to přání otcem myšlenky. Mám takový silný dojem, že podobně a čistě teoreticky, bez zvažování veškerých dopadů na nařízené změny uvažují komisaří EU, no a pak to dopadá, jak to dopadá. A to jsme pravděpodobně jen na samém začátku uvažovaných tzv. zelených změn a již to v soukolí skřípe až hrůza........1 bod
-
Spočítej si cenu řešení a návratnost, pokud by jsi elektřinu kupoval ze zásuvky, rád se na to podívám ;-). P.S. V našich podmínkách je fotovoltaika nesmysl. Pro její smysluplné využítí nejsou splněny 2 základní podmínky: 1) Dostatek slunečního svitu 2) Absence rozvodné sítě (v daném místě) Něco jiného je její využití např. v Arizoně, nebo Utahu :-).1 bod
-
S tím nabíjením (očekáváním) doma bych byl opatrný. Tady je poměrně zajímavý rozbor solárů ze všech stran, časů a ročních období. http://users.fs.cvut.cz/tomas.matuska/wordpress/wp-content/uploads/2015/02/AZE-P1-slunecni_energie.pdf?fbclid=IwAR2lC6JUgU_IC3bNh__fH-y_hczogB4Ged3m-Djbr9yOyLenVtALcmt2ncU Je potřeba si uvědomit, že udávané špičkové výkony panelů platí pro ideální podmínky. Takže když bude prát Slunce od rána do večera, asi se cosi nabít podaří, když se nebude používat nic jiného a patrně se nic nenaakumuluje na večer/noc. V jiných situacích to bude pár kilometrů do práce a z práce a hotovo. Záleží samozřejmě na ploše panelů, ale od podzimu do jara to bude problém pořád... Edit: Ještě přidám odkaz na první týden v září v našich podmínkách, kolik toho "nasvítí". https://www.wunderground.com/dashboard/pws/IKROM22/graph/2021-09-1/2021-09-1/weekly1 bod
-
Fotovoltaika je mým odhadem částečné řešení tak pro menší polovinu národa, budiž jim přáno. Ta větší co nemají bydlení v osobním vlastnictví, nebo bydlí v bytových domech, panelácích Ti musí zatnout zuby a platit, děj se vůle nevím koho. Rozhodně těžko předpokládat, že vlastníci, družstevníci , kteří většinově doposud platí úvěry a půjčky za zateplení paneláků, si budou nyní prohlasovávat další zadlužení za střešní fotovoltaiku. A upřímně vůbec si nemyslím, že by mě nějaká fotovoltaika na střeše rodinného domku utáhla v rozumném čase dobíjení elektromobilu, pokud ho nebudu pomalu nabíjet několik dní. V tom případě by to ztrácelo jakýkoliv smysl vzhledem k Elektromobilitě, snad jen na svícení v domě, bytu. Stačí zapnout 2 plotýnky na varné desce v kuchyni a těch 4000W, jak to chce mít doma @wolfspitz je obratem využito, no a co další pračky, ledničky, pro někoho el. bojlery, mražáky, TV, PC a chudáci co mají doma doposud přímotopy a co v zimě atd.? Sumasumárum fotovoltaika pro majitele domu jako výpomoc ve spotřebě a platbách za el. energii ano, ale ještě k tomu mít z fotovoltaiky nějaké to rozumně rychlé napájení Elektromobilu, tak to v současných technologiích a cenách asi těžko.1 bod
-
1 bod
-
Zde je článek na podobné téma, akorát srovnání dieselu a ID.3 z Německa. Nyní EU "nezbývá", než nám horentně zvýšit ceny fosilních paliv, třeba pod pláštíkem ekologické daně, nebo si vymyslet nějakou tu ala-covidovou, nebo podobnou příčinu nedostatku fosilních paliv, jinak se jim ta "superžádaná" Elektromobilita sesype jako domeček z karet. Celkem bych věřil, že nad něčím podobným již eurokomisaři dumají..... nakonec za ty peníze proč ne? https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/dobiti-elektrickeho-vw-id-3-vychazi-uz-ted-draz-nez-dotankovani-auta-na-naftu-a-lip-uz-nebude/1 bod
-
Lidé se u nás v republice k Pirátům a k jimi vehementně protlačované bezemisní energii vyjádřili ve volbách. Každý ví, kolik poslanců v parlamentu nyní mají. Kdo sledoval nedělní Partii na TV Prima, tak mohl v přímém přenosu sledovat zástupce Pirátů jak tzv. začínají ve svých vyjádřeních k rychlosti zavádění Grenn-dealu brzdit. A dokonce padlo i to, že sami Piráti se v Europarlamentu zasadí o to, aby jaderná energetika byla propříště EU pokládána za bezemisní!!! Kde se najednou vzala ta velká ochota k jaderce? A že mě to vůbec nepřekvapuje, holt vždycky je bližší košile než kabát.1 bod
-
Je zvláštní, že pirátští ekoteroristé (Mikuláš Peksa, Marcel Kolaja a Markéta Gregorová) a STAN (Stanislav Polčák) nepožadují elektrické traktory a kamiony. Buzerují přitom běžné řidiče s jednolitrovými tříhrnky a chtějí, aby jezdili na mrkev a biomasu.1 bod
-
Dnešní svět je tak totálně globalizovaný a propojený , že skoro stačí pouhá špatná nálada a k tomu ostřejší projev nějakého toho Kima v Severní Koreji a na druhý den stoupají ceny na komoditních burzách a je pomalu vymalováno. I ten Green Deal se ještě ani nestačil prakticky pořádně rozjet a již to vidíme všichni na svých peněženkách. Normálně myslící člověk, kdyby něco podstatného zkazil třeba ve své vlastní rodině, tak se chytí za hlavu a snaží se sjednat nápravu, ale tak to funguje jen v malé skupině, rodině, podniku, kde "na co si vyděláš, tak to máš". Osobně si myslím, že nějací komisaři v EU a i politici si ani nedokázali pořádně představit jaké důsledky svými navrhovanými a schválenými opatřeními pro tzv. bezemisní fungování světa způsobí. Škoda, že u státních, komunálních politiků a u komisařů EU neexistuje nějaká ta osobní a hmotná odpovědnost za způsobená špatná rozhodnutí a finanční škody. To by se pak tak lehce nerozhodovalo jen od toho stolu......1 bod
-
Mám stejný obutí na rok starým rapidovi a jsou celkem hlučné, na zimních 15" jsem téměř nic neslyšel. Ještě budu trochu laborovat s huštěním.1 bod