Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 01/11/22 ve všech sekcích

  1. No jo, jenže osobní autodoprava má na celkových emisích CO2 minimální podíl. Nebo snad ne?
    4 body
  2. Nevšiml jsem si, že by autoforum nějak zasádním stylem popíralo klimatickou změnu. Myslím si, že většina těch kteří teď dští nad elektromobily to nedělá z důvodu, že by jim primárně vadil druh pohonu jako takový - ani já bych se mu třeba nebránil. Zajímají mě jakékoliv inovace a novinky v automobilismu jako takovém. Nicméně já mám rád svobodu pohybu a to rozhodně pro mě elektromobil nesplňuje. A to už vůbec nemluvím o ceně, která s časem určitě dolů nepůjde. A v tom je ten kámen úrazu - naprosté nerespektování možnosti výběru. Tvrdé prosazování něčeho co není vůbec jisté jak ve finále dopadne. Zřejmě si totiž vůbec, jako spoustu dalších, kteří vidí cestu jen v elektromobilitě neuvědomuješ při své obhajobě, že se to dotkne milionů lidí a to nejen co se týká samotné mobility. Někdo za tu těžce vyrobonou "čistou" energii bude muset zaplatit a koneckonců budeš to i ty. A to aniž bys třeba kdy vůbec nějaký elektromobil měl.
    3 body
  3. Sorry, ale kecáš ve všech bodech. BTW Ano, banování serveru je nejlepší cesta "k pokroku". A chytráky, co chtěli poroučet větru dešti si někteří i pamatují, výsledky ani nemá cenu komentovat. Mmch. Země nikdy neměla "stabilní" podnebí, i v pro lidstvo relativně známých dobách tu byla různá období jako např. středověké teplotní optimum. Koncentrace CO2 jsou velmi nízké a teoretické okamžité zastavení osobní dopravy by se zřejmě na klimatu vůbec neprojevilo, o finančních a sociálních nákladech nikdo ani nepřemýšlí. Elektroauta mají jedinou, prokazatelnou výhodu, a sice žádné emise z motoru v místě provozu, tedy jsou vhodná do města. Jinak potřebují vzácné kovy (neekologické doly, energeticky náročné zpracování, energeticky náročná výroba baterií, mizerná životnost - tedy opět neekologické), 2x náročnější na energii při výrobě, opravdu ekologickou elektřinu vesměs neumíme nebo nemůžeme vyrábět v dostatečném množství a především z fyzikální podstaty v mnoha situacích nedokážou nahradit spalovací pohon (zima, inrfrastruktura, uchování energie, ztráty atd.). I s ohledem na fiasko s biopalivy, je velice pravděpodobné, že bilance elektromobility pod taktovkou EU bude horší než provoz moderních spalovacích motorů. Demokracii taky moc nerozumíš, procesy v EU připomínají spíš náboženství, jednak se rozhoduje na základě dogmat (boj proti klimatické změně, původně oteplování), druhak desítky až stovky lidí rozhodují o desítkách a stovkách miliónů lidí, aniž by brali ohled na jejich názor (když to skoro nikdo nekupuje, tak to asi většina nechce, že?) a především bez seriózních technických znalostí a studií proveditelnosti. K mnoha věcem se volič vůbec vyjádřit v rozumném čase nemůže, nebo můžeš příště nedat hlas EK za její pošahané návrhy? Našeho expremiéra a exministra průmyslu (a jeji nečinnost na poli EU) voliči ve volbách ohodnotili... Klimatické změně nikdo nerozumí a kdo tvrdí opak lže. Už jen to, že většinu povrchu země tvoří vodní plocha, o které nemáme žádná dlouhodobá (ale ani aktuální) data, prakticky vylučuje důvěryhodné predikce. Pokusy modelovat vývoj opakovaně totálně selhávají. Číslo 1,5° je vycucané z prstu, nikdo seriózně nezdůvodnil, proč to třeba není 1,3 nebo 1,7°, když nepočítám ten model z 80. let, co předpověděl, že v roce 2000 bude Benelux a Hawai pod vodou, načeš se ukázalo, že si "vědci" mraky hodnot prostě vymysleli...
    2 body
  4. https://www.autozive.cz/emise-prumerneho-elektromobilu/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&dop_req_id=A9esVTv8CEg-202201111736&dop_id=14824487 navíc k tomu ta krásná čistá energie trochu chybí https://ekonomickydenik.cz/trapna-chvilka-nemecke-energeticke-politiky-emise-loni-rostly-podil-zelene-energie-klesl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=USrQDDawOgi-202201111735&dop_id=14817443
    2 body
  5. No a to si ty jenom myslíš. Vydáváš dojmy za fakta.
    2 body
  6. @Kuolematon O poměru cen elektřiny a cen vodíku mluvíš tady ty a nikdo ti doposavad nepopřel, že výroba vodíku je dražší. Byla tady spíše zmiňována zvyšující se cenu elektřiny jako takové a to ten Green deal na to bude mít setsakra velký a negativní vliv, elektromobilita, neelektromobilita. A jinak jaký je rozdíl mezi možností čtení příspěvků na Autofórumu a fóru Škodahome? Bez jakéhokoliv přihlášení si je můžeš sledovat (diskuse na nich je něco jiného) a přesto by jsi pro tebe nevhodný web (diskuse na něm je stejně zastavena) nejraději zbanoval a vehementně tvrdíš, že to není cenzura. Trochu mimo, ne? PS. Nedokážu si představit, že by moderátoři, nebo majitelé(provozovatelé) webu Škodahome, zablokovali veškeré odkazy na web Autofóra, jen proto, že se někomu nemusí líbit, nebo hodit jeho obsah, ačkoliv nic protizákonného a zakázaného nepíše, . Zakazovat, nebo omezovat ke zveřejnění někomu vlastní názor, tak to už pomalu hraničí se známými Losinskými, čarodějnickými procesy, to si mě tedy dostal...... A Taky co by to bylo za diskusi, pokud by nemohli být zveřejňovány protichůdné názory, mně taky nevadíš, že máš jiné názory než já a taky tohle není fórum odborníků, ale snad jen lehce poučených laiků. Pokud někdy k takovému zcenzurování dojde, tak to raději s internetem končím a odstěhuji se na svoji chatu bez přístupu signálu a elektřiny, než sledovat to, že lidé s tvými názory si prosadí svou. Nakonec na té chatě aspoň budu velkou měrou přispívat k čisté planetě a údajné záchraně lidstva. :-)
    2 body
  7. a hlavně i vyndavací lampičku v kufru, osvětlené kliky a přihrádky ve dveřích a na telefon,, klasická USB a další příjemnosti, které již dnes z úsporných důvodů nejsou...
    2 body
  8. Nová kola 18" Luxon, vypadají zajímavě
    2 body
  9. V jiném tématu jsem dával článek ze SM ohledně výměny autobaterie (je to tam sice na voze O III, ale platit to bude obdobně i pro Superb) https://forum.skodahome.cz/topic/128420-autobaterie/page/36/#comment-2559352
    2 body
  10. Tady se ovšem straší oteplením planety, ne lokálními emisemi...
    1 bod
  11. Je to na rok cena je na stránkách mění se podle akce.... GPS funguje v Boleru bez navi ( mám to tak) Simka už tam je pokud máš SOS..... Odemykání je super..... Ale na rovinu někdy nefunguje :-D :-D dáš odemknout a nic.....
    1 bod
  12. Nikde netvrdím, že se klima nemění, ale vem laskavě v potaz kdo a co za to může - moderní osobní automobily asi nebudou hlavním důvodem toho všeho. Vodík neřeším - zatím jedeme na fosilní paliva. Jenže nějak tu elektřinu vyrobit musíš - a až zaříznou jaderné elektrárny a i ty na plyn kde se tolik energie vezme, tak aby jí byl dostatek a hlavně každodenně a za akceptovatelnou cenu? Přesunulo se to proto, že se zde řešila mj. domácí fotovoltaika ap. což na fóru zaměřeném na automobilismus už moc smyslu nedává. Já zde politiku primárně neřeším. Já řeším to vnucování elektromobility. Protože až dojde ke krizi, hledají lidé, jak už víme z historie jednoduchá a přímočará řešení a málokdy to dopadlo dobře. Ano, schvalovali to politici, ale u nás z nich nikdo moc nevytruboval, co že to vůbec je ten zelený úděl. Nebo snad věříš tomu, že by většina obyvatel světa (zéměrně nezmiňuji jen ČR a další země střední a východní evropy) dala hlas nejisté ekonomické budoucnosti v zájmu klimatické rovnováhy? Názor většiny v ČR je ti snad jasný a pokud ne, tak jsi snílek a idealista. Jak jde o peníze zde se to okamžitě zlomí do odporu. A pozor taky ta většina si určitě moc dobře uvědomuje dopady na naši planetu, jenže ne přes jejich kapsu, nebo ne tak drasticky. A co ty země co na to nemají už teď - to chceš opravdu také platit ze svých daní ? A kde máš jistotu, že ve finále toto budou dodržovat i země jako Čína, Indie, Brazílie... o rozvojových zemích ani raději nepíšu. Takže se zde ohánět anarchií je tak trochu mimo mísu. A když už je to takto konfrontační - mohl bys prosím napsat jestli máš vůbec auto, případně jestli jsi vůbec zastáncem toho, aby bylo možno mít auto v soukromém vlastnictví (mám na mysli i to jestli nejsi třeba zastáncem tzv. sdílení)?
    1 bod
  13. @Kuolematon Za to cena elektřiny určitě půjde dolů, že.........? Tvoje závěry ohledně cen vodíku se snad dají brát jako čistě osobní úvaha a takových má každý z nás hafol, ale klidně můžeš mít pravdu. Jinak souhlasím se @stanmar , že ačkoliv web Autofórum, není očividně zaměřený na propagování "úspěšné" elektromobility, tak to není ten, co by popíral zřejmá fakta. To, že si myslíš, že web Autofórum by měl být banován, tak to mně přijde, že jsi se spíše střelil do vlastní nohy. Není to už tak trochu schvalování cenzury?
    1 bod
  14. @DušanVMáš pravdu. Na autě s manuální převodovkou by mělo přes odvzdušňováky vytéct 1.15 l. Navíc je potřeba přičíst objem vyrovnávací nádobky po rysku Max, protože z té by se před začátkem měla odsát všechna brzdovka.
    1 bod
  15. Odvážným někdy štěstí přeje, ale příště taky nemusí.....
    1 bod
  16. klidne i kdyz je par stupnu..jen se to nesmi nechat zaschnout.. takze je lepsi kdyz slunicko nesviti.. nastrkas, nechas par minut pusobit..to zvidis az to zfialoví a pak splachnout..jen nepocitej ze to pujde hned vse pryc.. poradne to das dolu spis tim clayem..ale clovek na tom necha ruce 🙂 ja to delam pravidelne kazdy rok a clovek se pak tak nenadre..kdyz to je pak ve stavu jako to mas ty, tak to uz je dost pracny no
    1 bod
  17. dnes mi auto tak trochu vyrazilo dech a nejspíš právě to byl ten účel... jedu takhle kolem jedné školy, kde je snížena rychlost na 20 km/h a náhle se zeslabí přehrávaná hudba (média z SD karty) a ozve se upozornění, že projíždím kolem školy... nejspíš to bylo přes TP RDS, ale tak moc hlasitěji nemám dopravní informace zesíleny, oproti hudbě... a současně se informace objevila na virtuál kokpitu v rámečku ... něco podobného jsem zažil v Rakousku na dálnici, když probíhalo hlášení o vozidle v protisměru, opět opakované z rádia, hodně hlasitě, něměcky a anglicky a na maxidotu v češtině.... máte někdo podobnou zkušenost? ... zítra jestli nezapomenu, projedu tam schválně znovu, kolem té školy...
    1 bod
  18. Dodržování servisních intervalů je taky podmínka k uznání reklamací a PP tě na náštěvu AS pošle. Mě to čeká cca za měsíc. Jinak jak nylo nahoře psáno, první výměna po 3 letech a další po 2. Přiznám, že to taky moc u dalších dvou starších aut nedodržuji, ale ne až 12 let😄, protože tahám vlek a vroucí brzdovka u nás v kopcích není nicmoc.
    1 bod
  19. Na tom moc neušetříš. Litr origo brzdovky stojí 229 Kč s DPH a na jednu výměnu to ani celé nespotřebuješ. Z výroby jsou servisní intervaly nastavené tak, aby se auto samo připomnělo, že chce brzdovku vyměnit. Taky nezávidím tomu, kdo bude po 12+ letech poprvé povolovat ty odzvdušňováky.
    1 bod
  20. Prvy krat 3 roky,potom kazde 2...
    1 bod
  21. Něco k výměně autobaterie :
    1 bod
  22. Dlouhorční ano... taky už je dávno známo že jsou to vyhozené prachy oknem...
    1 bod
  23. Zdravím, asi to každý zná, když naplníte kufr maličkostmi, nákupem, taškami a pak se pro ně nedá natáhnout? Protože kufr je sice obrovský ale taky hodně hluboký, tak jsem to vyřešil následovně a svépomocí začal jsem přesným oměření kufru, pak jsem přemýšlel jaký zvolit materiál, jaký koberec, panty, vruty a další nářadí k nařezání mareriálu a přilepení koberce za materiál jsem nakonec zvolil klasickou dřevotřísku tl. 18 mm dřevotřísku jsem k sobě svrtal vruty a vrchní díl jsem rozdělil na 3 díly všechny díly jsem okobercoval a otestoval funkčnost přidělanými panty další krokem bylo oříznout původní podlahu abych se dostal k rezervnímu kolu nejhorší pak bylo tu druhou podlahu tam narvat a na konec ukázka jak se to povedlo celková hmotnost je 20 KG to se ještě dá uvézt
    1 bod
  24. Mozna jen jedna technicka poznámka. Pokud se s autem jezdi hodne jen kratke trasy, nemá se olej cas dostatecne prohrat, aby se z nej odparila zkondenzovana vlhkost. Doporucil bych pak osobne před odstavenim na delší dobu jej poradne protáhnout, aby se olej ohral na provozni teplotu a zkondenzovana vlhkost se stihla odparit. Az takto plne ohrate auto nasledne odstavit.
    1 bod
  25. Praveze na to,ze olej bude v motore stat pol roka je to vpoho.Zbytocne ho vymenis,ved nemas ziadne km najazdene.Kludne ho vymenit az na jar,ako planujes v servise kvoli zaruke.Menit olej pred pol rocnym stanim je fakt zbytocny luxus.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...