Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 06/22/22 ve všech sekcích
-
4 body
-
Další z mých úprav RAPIDa v oblasti interiéru. Sezení v sedačkách standardního provedení není úplně nelepší. Trochu se zlepšilo inovací někdy v roce 2015, kdy Škodovka dala jiné potahy a o něco tužší molitany. Ale úplně ergonomické sezení to není a záda trpí zvláště při dlouhých jízdách. Na špatný tvar opěradla nadává hlavně moje polovička, která je malá a nemůže se nikdy dostatečně pohodlně usadit. Možným řešením jsou sedačky Dynamic/Monte Carlo. Druhým řešením pak jsou bederní opěrky z koncernových aut. Na ruském fóru drive.ru je už několik takových předělávek, kde jsem čerpal poznatky a inspiraci.: Установка поясничных упоров — Skoda Rapid, 1.6 л., 2017 года на DRIVE2 Разбираем сиденье Рапида и ставим поясничный подпор. Часть 1/2 — Skoda Rapid, 1.4 л., 2014 года на DRIVE2 Разбираем сиденье Рапида и ставим поясничный подпор. Часть 2/2 — Skoda Rapid, 1.4 л., 2014 года на DRIVE2 1. Установка поясничного упора от VW Tiguan в Skoda Rapid 2G (Часть I) — Skoda Rapid, 1.4 л., 2021 года на DRIVE2 2. Установка поясничного упора от VW Tiguan в Skoda Rapid 2G (Часть II) — Skoda Rapid, 1.4 л., 2021 года на DRIVE2 Установка поясничного подпора в Шкоду Рапид — Skoda Rapid, 1.4 л., 2014 года на DRIVE2 Поясничный упор — Skoda Rapid, 1.4 л., 2020 года на DRIVE2 [UPD – 25.09.16] Исчерпывающая инструкция по установке поясничного подпора (упора) от VW Tiguan — Skoda Rapid, 1.6 л., 2014 года на DRIVE2 Упорный перфекционизм – зачем я снова разобрал кресло — Skoda Rapid, 1.6 л., 2014 года на DRIVE2 Základem je sehnat levně komponenty. Mě se to vcelku dobře podařilo zde: https://www.lllparts.co.uk/ . Zajímavé je, že zásilka přišla z Litvy..... Bohužel řidičovu opěrku z nějakého důvodu neměli (byla o hodně levnější než spolujezdcova, asi za 36€ oproti skoro 114€). Podařilo se mi sehnat zánovní za 15€ z tohoto e-shopu z Lotyšska. Chce to prostě hledat a nebát se objednat mimo CZ. Originál cena 3.359Kč/ks totiž stojí za úvahu, jestli se do toho vůbec pouštět.... Soupis dílů: Mechanismus opěrky vlevo 5N0 881 880 - 1ks Mechanismus opěrky vpravo 5N0 881 880E -1ks Opravárenská sada 8T0 898 943 -1ks (škoda, že nejde objednat jen ty plasty vedení lanek, pružiny se nepoužijí, celá sada stojí ve VW 1.145Kč...) Páčka 5N0 881 236 D 82V - 2ks, třeba zde https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5n0881236d9b9-rukojet-39919.html Šroub M6x12 s límcem - 4ks Matice M6 samojistná s límcem - 4ks 1. Demontovat sedačku z auta - torx M10, 4 šrouby. 2. Demontovat dolní kryt pojezdu sedačky. 3. Rozpojit kabeláž dole pod sedačkou. 4. Vyháknout plastové příchytky potahu sedačky. Opojit svorkovnici vyhřívání opěradla, pokud je vyhřívání nainstalováno. 5. Demontovat opěradlo od sedáku - torx M8. Musí se povolit i držák zámku pásu, abyste se dostali k jednomu ze šroubů. Pozor na kabeláž k airbagu a vyhřívání. 6. Na demontovaném opěradlu rozpojit spodní plastový profil potahu. 7. Přeštípat 4 sponky uchycení zadní stěny potahu dole u kapsy. 8. Přeštípat 4 sponky na horním uchycení zadní stěny potahu. Foto je s odkrytým celým potahem, když jsem dělal výměnu rámu opěradla a potah jsem oddělával od molitanu - zde není nutné toto provádět; ve skutečnosti se musíte zanořit rukama dovnitř sedadla a svítit si baterkou, abyste viděli, kde sponky štípat. 9. Zanořit se dovnitř sedačky a malým šroubováčkem vždy směrem zevnitř odblokovat zarážky vodítek hlavové opěrky a vysunout je ven. Chce to nejdřív zarážky nahmatat, jsou docela ostré, protože jsou plechové a pak do místa zarážky navést šroubováček a zatlačit směrem ven ve směru šipek na fotce. 10. Vyháknout boční háčky potahu. 11. Označit fixem místo na molitanu zevnitř opěradle, kde je otvor pro ovládací mechanismus. 12. Postupně opatrně vytáhnout potah s molitanem nahoru z rámu. 13. Zůstane holý rám opěradla s airbagem a roštem. 14. Je nutné přemístit svazek k airbagu z otvoru kde bude ovládací mechanismus do spodnějšího výřezu v rámu opěradla. Je nutné vyvrtat nový otvor pr.6mm pro páskovou úchytku svazku, protože otvor, který tam je, se využije pro drát uchycení spodní lišty kapsy. Příchytku dát novou nebo posunout tu původní. 15. Do připravených otvorů zacvaknout plastové příchytky háčku a vedení lanka. 16. Já jsem volil variantu bez úpravy roštu, tu jsem taky našel v jednom z příspěvků na drive.ru. Originální řešení u Tiguana 1.generace je např. dle ETKY s rošty pouze s 6 dráty. Toto pro změnu argentinské VW Vento 2016. Já nakonec mechanismus po pokusech s funkcí zavěsil zezadu na 6 drát zespodu a plastovou desku připáskoval k drátům roštu elektrikářskými páskami, aby se plast stranově zafixoval vůči roštu. Funkční to je. 17. Po testech jsem zjistil, že je potřeba mírně ohnout spodní zakončení svislých drátů roštu směrem ven ke kapse, jinak při maximálním zdvihu rošt tlačí hodně do molitanu a moc se namáhá lanko ovládání. 18. Šrouby z opravné sady namontujte ovládací mechanismus na bočnici. Usazení do správné polohy řídí zarážka na tělese mechanismu. Pozor taky na provedení řidič a spolujezdec. Ovládací páka by pak byla ve špatné poloze. 19. Protože lanka jsou delší z důvodu, že rám opěradla Tiguanu je mohutnější, musí se délka lanka zkrátit namotáním lanka na šroub s límcem a samojistnnou maticí s límcem M6. Stačí jeden závit, aby lanko bylo lehce povolené, když je ovládací mechanismus ve výchozí poloze. Je to z toho důvodu, že se lanko napne, když se cestující opře o opěradlo a "proboří" se tím rošt. Nechal jsem i spodní pružiny roštu. Síla s pružinami a bez není o moc rozdílná. Samozřejmě obalit šroub s maticí izolační páskou, aby nedřel do molitanu výplně - nemám nafoceno. 20. Protože se rošt pohybuje s mechanismem opěrky, musel jsem při pokusech vyřešit uchycení spodní lišty kapsy potahu, která je původně uchycena na druhém drátu roštu. Použil jsem měděný plný vodič pr. 2mm s izolací. Drát je potřeba co nejvíce vyrovnat a natáhnout a uchytit do otvorů na bočnicích. 21. Následuje vyříznutí otvoru v bočnici molitanu. Vnitřek je docela pevná látka, takže řezat opravdu opatrně, abyste neprořízli až do vnějšího potahu. Doporučuju proměřit správnou vzdálenost od nějakého bodu na konstrukci opěradla (třeba vedení vodítka opěrky hlavy), mě i přes označení fixem vyšel otvor asi o 5 cm výš a musel jsem řezat nový otvor.... U sedačky spolujezdce už to bylo OK. Rozměr otvoru by měl být větší, než je průměr trubky na ovládací páce. Já musel ve finále dost kutat dovnitř molitanu po nasazení potahu na opěradlo, páka mi na hřídeli nechtěla držet. Musí tam být pro ni v molitanu dostatečná vůle. 22. Pro lepší manipulaci při nasazování potahu s molitanem doporučuju namontovat zpět opěradlo na sedák - torx M8. 23. Následuje nasazení potahu s molitanem zpět. Jde to poměrně ztěžka, zvlášť přes boční airbag. Musí se zabírat střídavě na jedné a druhé straně a rovnat molitan a potah. 24. Pokračujte uchycením zad potahu sponkami k roštu nahoře na druhý drát. Tentokrát jsem pro rychlost montáže použil elektrikářské stahovací pásky a ne čalounické svorky. Zde to nevadí, protože v těchto místech to jen fixuje potah v oblasti odkládací kapsy a není tam nutné žádné přitažení k molitanu. 25. Spodní látkovou lištu kapsy potahu uchytit opět elektrikářskými páskami na připravený drát. Protože je vzdálenost menší, než byla vzdálenost roštu, je potřeba pásky látkové lišty kapsy omotat okolo drátu, aby kapsa nebyla volná. 26. Uchyťte zpět kabeláž vyhřívání opěradla a airbagu. 27. Pořádně urovnat potah, aby se nikde nekrabatil. Zacvaknout zpět spodní profil. Chce na to použít trochu síly pro dopnutí potahu. 28. Teprve teď opatrně začít řezat do potahu. Jsou tam dvě vrstvy. Jedna tenká vnější a pak poměrně silná a odolná vnitřní. Říznul jsem dva řezy křížem a pak nůžkami na manikůru jsem udělal kolečko okolo hřídele páky nastavovacího mechanismu. Okraje začištěny zatavením plamenem zapalovač. Opatrně, aby se neudělala větší díra, než je potřeba, látka hoří docela rychle :-D (což je vidět na fotce, jak je okraj hrbatý....) 29. Nasadit páku a zacvaknout ji. 30. Namontovat kryty pojezdů 31. Namontovat sedačku do auta. Pozor na usazení pojezdů. Pokud se vám nedopatřením pohne jeden pojezd jen o jeden zub, když třeba přenášíte sedačku za ovládací madlo, po namontování pak zjistíte, že otvory v pojezdech sice souhlasí s otvory v podlaze, vodící čepy pojezdů jdou zasunout do podlahy, sedačka jde přišroubovat, posun sedačky funguje. Ale přesto nezacvaknou oba pojezdy úplně současně. Musí to být odjistitelné/zajistitelné bez pnutí, naprosto volně. 2.úprava návodu - 24.7.20223 body
-
2 body
-
Najdi si téma už se to tu řešilo (i já) a problém je v autě ne v mobilu.... Mi se to vždy stane jak vypadne SOS systém v autě..... Vysleduj když se ti to stane jestli ti nepřestane svítit u SOS kontrolka.... Mi pokud nesvítí žádná barva tak to blbne... Podle mně při CarPlay bere polohu GPS z auta a ne mobilu......1 bod
-
Taky koukám na ty spotřeby po dálnici při rychlosti 130-140. tacho nedostanu pod 6,3 😂😂😂1 bod
-
1 bod
-
Jestli máš Spaceback, tak ten za zadním podběhem volný prostor v nárazníku, kde někde za zadním kolem by ta hadička měla viset. Můžeš ji zkusit ze spoda najít a profouknout třeba stalečeným vzduchem, či tlakem vody. Lift má za zadním kolem kryt, tam jedině sundat kolo a podběh, kdyby ses chtěl dostat k vedení té hadičky.1 bod
-
Je tam hadička, která vede kamsi za blatník dolů. Opatrně třeba jehlou očistit - tahat ten bordel jakoby ven, určitě ne zatláčet dovnitř. Čistím to "pořád", stále se to zanáší. Podle mě příliš malý vnitřní průměr té hadičky. No co už ...1 bod
-
Nezkoušel, protože z toho britského e-shopu to vyšlo výrazně levněji, než v AS (asi 800Kč), tak jsem to moc neřešil. I tak cena je 10x vyšší, než by měla být.1 bod
-
Tu máš o tom vlákno... https://forum.skodahome.cz/topic/160570-záměna-jednohmoty-za-dvouhmotu/1 bod
-
Jestli je baterka KO (a není odpojený senzor z - polu), tak se ani nedivím, že auto začalo vypínat (komfortní) spotřebiče. Voda na můj mlýn, někdo mi kdysi vynadal za to, jak si opovažuju spojovat elektrickou výzdroj vozidla s během klimatizace, když přece klimakompresor (byl a je) mechanická záležitost! Akorát si dotyčný hejtr nedomyslel, že pokud budu stát na místě, musím mít šťávu na pohon ventilátoru chladiče (ten poběží pořád klidně 10s od startu studeného motoru, protože může/chce), dále, že něco sebere elektronika klimy (spojky, senzory). Nechal bych řádně proměřit klidový odběr proudu při zamknutém autě s vypnutým motorem, pozor, je třeba vše zavřít, i kapotu. Dvojlinka k baterce se prostrčí. Stále platí, že to má být bezpečně pod 100mA. Na osazení alternátoru má výkon motoru minimální vliv. Rozhoduje výbava, tažné, kdysi (dokud byla volitelně) i klima.1 bod
-
@Adam OProč zakládáš další téma, když už tady téma o Kessy je? https://forum.skodahome.cz/topic/132289-kessy/#comments Případně je tady ještě jedno https://forum.skodahome.cz/topic/141160-domontovanie-kessy/1 bod
-
Máš to v příloze. Jestli si tento systém dáš nebo ne je tvoje vlastní rozhodnutí. Nikdo tě nenutí a pokud s tím nesouhlasíš tvoje věc. Nepořizuji si to. Já ho mám a dával jsem ho již do několika vozidel známým a všichni jsou spokojeni. https://www.aliexpress.com/item/1005001965871567.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.33424c4djMgKcE dá se sehnat i daleko levněji https://www.aliexpress.com/item/1005003969106422.html?spm=a2g0o.detail.1000014.7.68f25b82ajQVh8&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.40000.267768.0&scm_id=1007.40000.267768.0&scm-url=1007.40000.267768.0&pvid=16e4d934-908d-4bb2-baa3-ebdf65a41dc4&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.40000.267768.0,pvid:16e4d934-908d-4bb2-baa3-ebdf65a41dc4,tpp_buckets:668%232846%238112%23531&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000027662617025"%2C"sceneId"%3A"30050"}&pdp_npi=2%40dis!CZK!!464.1!464.1!!!!%402101c84b16558850483434996e6065!12000027662617025!rec1 bod
-
Na druhou stranu máš alespoň RS doma, někdo bohužel nemá doposud ani to auto. Mě se to taky nelíbí bez krytu, ale beru to jako malé zlo. Hlavně že můžu jezdit.1 bod
-
Mal som seriovo len LA radar 2Q kamera A5 2Q + SWA tiez 2Q. Pre mna v podstate nepodstatna vec vypisalo na kombi ze som presiel ciaru alebo zavybrovalo. Po dorobeni TA je to uz o inom auto vedie stredom jazdneho pruhu ,alebo da vediet ze niesom v pruhu. Pisem preto o dorobeni lebo to nieje len o kodovani musel som totiz doplnit do systemu KLR to znamena kapacitny volant. Tento paskvil tam je z dovodu aby system vedel ze mate ruky na volante, nestaci len do volantu vlozit modul KLR ,ten ma 3 senzory vlozene pod kozou do volantu rozdelene cca asi 120 stupnov. A to je to o com sa tu na zacitku vlakna pise. Je s tym dost zavedene co sledujem preto sa menia cele volanty problem je vacsinou vo volante nie v module KLR. Problem zasiel az tak daleko ako s DG v 2016 ze sa riesi upgradom jednotky ktora ma KLR modul nastarosti ako subsystrem a to je adr 19 gateway. Na trhu sa objavuju v celkom slusnom stave volanty ktore maju problem zo senzorom miesto toho aby koncili v reciklacii. Vsetko zle je na nieco dobre tato vec prispela ze podaktori sikovnejsi sa chytili prilezitosti a svetlo sveta uzrel emulator KLR kde neteba drzat ruky na volante pri zapnutim TA. Za normalneho stavu system s kapacitnym volantom po cca 15sek vyzve na kombi pristroji prevezmite riadenie,potom je zvukova vyzva,a nasleduje kopnutie do brzd,zastavenie vozidla pri krajnici a emergenciassit cez nudzove volanie vola SOS.1 bod
-
Dle toolu, který mají prodejci k dispozici a kde sledují očekávané datum výroby je mezi těmito pojmy rozdíl, mně svítí očekávané datum výroby xy, ale zaplánování do výroby je prázdné. Já objednal to stejné co ty, DSG, limitku, jen v Černé barvě, objednáno 25.8. Aktuálně mám posunuto na Září (čti neurčito). Takže držím pěsti ať ti to zkompletují na lince a jde to hned za tebou, budu se těšit na fotky a feedback z toho výfuku B-)1 bod
-
Nejhorsi veci u vsech ridicu je casovy tlak, ze v X hodin musis byt na miste a to kde budes mam prd. Druha vec to unava. Clovek tehdy malo co kontaktuji a reakce na situace je zadna1 bod
-
1 bod
-
Sice pozdě, ale přece... Nakonec to byl doopravdy přerušeny kabel... (světle hnědý, nebo jenom hnědý a uz byl starej... Komplet vymena kabeláže(je to i včetně hadičky k zadnimu ostrikovaci 3680,-1 bod
-
1 bod
-
Problém těchto řešení je, že když odejde napájecí adaptér kamery, nebo se koupí nová kamera s jiným konektorem (některé mají mikro a jiné mini USB) tak se celé kabelování musí znovu opakovat. Já jsem si domontoval USB konektor do krytu u zrcátka jak to má Octavia. U pojistek jsem dal pojistkovou zlodějku s auto zásuvkou. Do auto zásuvky 5V napáječ s USB A konektorem. Sloupkem a střechou jsem protáhl 2m A-A USB prodlužovák. Do krytu u zrcátka jsem namontoval USB vývod ze starého počítače (bylo třeba mu vyměnit konec z původního 5ti pinu na klasický A konektor. Když odejde napáječ tak ho snadno vyměním. A když budu mít jinou kameru tak vyměním jen ten 20cm kablík mezi krytem u zrcátka a kamerou. P1 bod
-
Dodatečná montáž kontroly zapnutí bezpečnostního pásu sedadla spolujezdce na F II před FL Montáž jsem dělal na normálním sedadle bez výškového nastavení a bez vyhřívání. Použité díly: Zámek pásu s kontrolou 5J0858472A QVZ 555 Kč bez DPH Vložka do sedáku pro rozpoznání obsazení 5J0963553 432 K4 Dvoudílná svorkovnice červená 1J0937713B + 1J0937714B 18 Kč + 18Kč Dvoudílná svorkovnice hnědá 1J0937713A + 1J0937714A 18 Kč + 18 Kč Kovová spona na potah sedáku 12 ks N0152611 6 Kč Příchytka do dna sedačky na vodiče 2 ks 6Y0971818 8 Kč Pin do svorkovnic sedák 4ks JPT 2801 (Autokabely.CZ) Pin do budíků 1ks MGF 075 (Autokabely.CZ) Kabelové očko 5 mm 1 ks Autovodič FLRY tři různé barvy, průřez 0,35 mm Textilní autoizolačka TESA 9mm a 19 mm Začneme demontáží sedadla z vozu (vypnout zapalování a vyndat klíček ze spínací skříňky). Vytáhneme hlavovou opěrku ze sedadla. Opěradlo sklopit co nejvíc dopředu. Sedadlo posunou dopředu. Vzadu vyšroubovat dva šrouby na vodící kolejnici, hvězdička M10. Sedadlo posunout dozadu, vepředu vyšroubovat dva stejné šrouby. Sedadlo posunout tak, aby se kryly horní a dolní kolejnice. Naklopit sedadlo dozadu. Pod sedadlem odpojit žlutou svorkovnici bočního airbagu. Dělá se to tak, že se nadzvedna odpružená krytka, a pod ní se zmáčkne uprostřed svorkovnice žlutý jazýček. Poté jde konektor vytáhnout. Pak se musí rozepnout svorka, co drží černý husý krk. Nyní můžeme vyndat sedadlo z vozu. Demontované sedadlo položíme hlavou vzhůru na stůl. Opěradlo sklopíme do vodorovné polohy. Stáhneme nastavovací růžici opěradla pomocí dvou plastových demontážních klínů. Drží na čtyřech vnitřních výstupcích, rovnoměrně stahovat, a nic se nepoškodí. Poté demontujeme žlutou svorkovnici bočního airbagu z držáku svorkovnic. Opět odjistíme nechtem jazýče na svorkovnici, a pak již jde svorkovnice vysunout z držáku. Dále vytáhneme ze sedáku dvě bílé příchytky na tomto kabelu. Kolmo na vodič navedeme po stranách příchytek dvě plastové karty, a příchytka sama vyskočí. Pak začneme odšroubovávat boční obložení sedáku, Thorx 20. Nejprve střední část vepředu. Tu vytáhneme ven. Liší se buď provedení se schránkou, nebo bez ní. Poté odmontujeme boční díly. Panel lehce nedzvedneme z vodící drážky sedáku, a pak ho začneme otáčet okolo zadní části směrem nahoru. Tím panel uvolníme z úchztu na ráme sedadla a můžeme ho sejmout. Po sejmutí panelů se dostaneme ke šroubům co spojují sedák s opěradlem. Šrouby vyšroubujeme, hvězdička M8. Pak začneme uvolňovat potah sedáku z plechového dna sedačky. Nejdříve po stranách, pokračujeme až dopředu. Nakonec vytáhneme svěrací profil vzedu. Drží ve žlábku na čtyřech výstupcích. Pomocí plastového klínu lištu zatlačíme dovnitř žlábku, a součastně vyhneme z jazýčků. Tím jseme se dostali ke svorkám, co drží potah na molitanu. Svorky jednoduše přeštípneme, z potahu vytáhneme vodící dráty, a potah v ruce vypereme (několikrát). Tím máme sedák připravený k montáži vložky, kterou nasadíme na molitan podle předlisovaných značek, a přilepíme předpřipravenými samolepícími páskami, viz foto výše. Po uschnutí potahu sedák smontujeme, přidaný kabel od snímače protáhneme kulatou dírou v plechovém dně sedačky na straně zámku pásu. Vedle něj povede i vodič od zámku pásu. Tyto vodiče upevníme pomocí dvou bílých příchytek do dna sedáku, viz soupis materiálu. Kovové svorky na potah namontujeme pomocí stiskávacích kleští na tyto svorky, Poté se dáme do demontáže v interiéru vozu, tak abysme mohli natáhnout chybějící vodiče. Demontujeme horní závěs pásu. Vyklopíme černou krytku odspodu směrem nahoru. Pozor, ať ji nahoře neulomíme. Pak odšroubujeme zámek,hvězdička M10. NA šroubu je zezedu pružná podložka, nestratit. Dále vydloubneme plastovou krytku nahoře u stropu na horním panelu B sloupku. Tenkou ocelovou lištu zavedeme na pravou stranu krytky pod úhlem asi 80°. Nepoužíváme šroubovák! J8 na to beru staré úzké měrky na ventily, stejně již dnes nejsou k ničemu. Případná nová krytka má číslo 5J0867540Y20 šedostříbrná bez nápisu Airgab. POd krytkou je šroubek na Thorx 20. Pak stáhneme gumové těsnění z B sloupku na obou dveřích. Ve spodní části horní obložení sloupku najdeme jednu příchytku. Tu jsem vytáhl dlouhýn plochým šroubovákem, jehož konec jsem obalil PVC izolačkou. Uvolněný sloupek vyklopit dole směrem do středu vozu, pak vytáhnou směrem dilů. Spodní část obloýeníB sloupku ovolníme následovně. Směrem odzhora uvolníme postupně tři svorky, pak pomocí zahnuté plastové montpáky začneme uvolňovat směrem odzadu do předu čtyři svorky. Demontážní nástroj nevedeme vždy až k příchytce, pak nic neulomíme. První vzadu je hned na zadním konci. Stejným způsobem uvolníme i lištu prahu předních dveří. Opět začneme vzadu, vytáhneme všechny svorky z prahu. POté obložení lehce vzadu nadzvedneme a zároveň vepředu dole vyhneme do středu a stáhneme dozadu. Jedna svorka by měla zůstat ve sloupku A. Dále demontujeme pravé boční obložení přístrojové desky a spodní kryt přístrojovky. Tím jsme si uvolnili přístup ke kabeláži v prahu dveří. Kabeláž uvolníme ze všech příchtek z prahu a pod sedadlem. Svazek pod sedadlem vytáhneme ven z vozu. Z kabeláže uvolníme husí krk pod sedákem. Ke stávající kabeláži přiložíme předpřipravený svazek na signalizaci. Jeden vodič povede až na přístrojový panel. druhý na ukostření jsem připojil na příčný nosník přístrojové desky pod pravým bočním krytem. Je ta nahoře svisle našroubovaný šroub M5 Thorx 20. Třetí vodič je smyčka mezi budoucími konektory. Tento svazek připevníme pomocí TESA izolačky ke stávajícímu svazku, navlékneme husí krk naspět. Vodiče připevníme po asi 5 cm pomocí TESA izolačky ke svazku až dopředu. Můžeme rozpojit stávající příchytky, a vodiče upevnit i v nich. Vepředu se svazek rozdvojuje, vede odbočka do dveří, po které jsem natáhl kostru (kabelové očko 5mm). Druhý, delší vodič jde na druhou stranu do budíků, nalisovat jeden mikro PIN až po protažení k budíkům. To nebudu popisovat, návody tady jsou jak vyndat budíky. Jen pozor na poškrábání plexi budíků, doporučuji je před demontáží přikrýt kartonem hlavně pod rámečkem. Svazek opět upevníme ve všech příchytkách a protáhneme kobercem podlahy pod sedačku. Namontujeme všechny demontované díly. Pak si upravíme délku vodičů pod sedačkou, nalisujeme čtyři piny a podle schéma zapojíme svorkovnice. Montáž sedačky je již hračka.1 bod