Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 08/12/22 ve všech sekcích
-
No pro platící zákazníky je to úplně skandální situace, někdo čeká rok, a nemá nic, syn měl čekat na fábku rok a měl ji za 5 měsíců ... normálně uvažoval, že ji nepřevezme, když nebyl dodržen termín dodání :-), dokonce ji měl dříve, než já ve stejně době objednanou Toyotu ... Taky je třeba si uvědomit, že platící zákazník, tedy ten, kdo je schopen nový wagen koupit, v dnešní době nic neznamená, situace v dodavatelsko-odběratelských vztazích je taková jaká je a nikdo s tím nic neudělá. Když je dělník ze šroubárny schopen přečíst Vergilia v originále, měl by i pochopit, že když není matroš, ani ty šrouby nevyrobí. Dnes už došly zásoby čipů a komponentů i těm, kdož nedávno byly schopni dodat za pár měsíců a jsou ve stejné situaci jako koncern. Špatně to je, ale nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůře ... to byla samá globalizace, teď to bude samá deglobalizace, střižená energetickou krizí a green autoekomagorismem ...4 body
-
Tento termín z roku 1980 přesně vystihuje situaci. Ale vážně, pokud mě paměť neklame, tak v AZNP se dělalo snad úplně všechno, krom asi spojovacího materiálu, karburátorů, skel... možná se mýlím, ale dnes je fakt takový, že to se dělá a to tamhle a v ŠA se to jen smontuje. Na jednu stranu je to výhoda, nemusí se držet zaměstnanci na obsluhu a hlavně servis obrážecích strojů na ozubená kola a mnohé další speciální stroje, bez kterých však nejde smontovat celek (konkrétní skupina, kterou můžu skladovat třeba na paletě). Na druhou stranu výpadek, pokuty až do stropu a stejně se auto nepostaví. Moc nesouhlasím s tím příspěvkem o "zázraku" jménem Just in time. Dělá se to proto, že je to tak nejlevnější a je z toho hezký zisk, ne pro zázraky. Btw zrovna včera jsem něco slyšel o těchto firmách, co mají servisovat, modernizovat, managovat výrobní stroje. Zajímavé svědectví. Worst case scenario, když jsem uvažoval o objednávce BMW, byl 1 rok. A to když se potká nedostatek dílů, "slot" na objednání, zaplánování do výroby a plavba (v tomto případě/modelu) z USA. 1 rok (365 dní). Automobilka, kam dojedu za 2 hodiny, to není schopná garantovat za 2 roky. A ještě kradou výbavu, aniž by vrátili peníze, a nejsou pak schopni výbavu doplnit kvůli HW.3 body
-
Se musím @DušanVtrochu zastat, protože ten příspěvek má pro mě úplně jiný nádech, než pro tebe. Sám píše A v tom to celé je. Frustrace lidí a ne jenom zde na fóru je úplně šílená. Auto jsme měli dostat v řádech jednotek (někdy i nižších) měsíců a rok se s rokem sešel a někteří čekají už rok a půl a dočkají se snad po 2 letech. BEZ JAKÉKOLIV KOMUNIKACE. A já jsem si nevšiml, že by Škoda (mimo odhady "z klobouku" v odborářském tisku) k tomuto tématu napsala jedinou čárku. Jasně, situace je špatná, tomu všichni rozumíme, ale když máš termín KT25 a v KT32 tam pořád vidíš 25, dealer krčí rameny a ve škodě mu nejsou schopni nic říct, tak kde je chyba? Logistika končí dodáním auta zákazníkovi a ten ho nedostal. Škoda to nekomunikuje a pak si prostě slízne, co zasela, protože lidi jsou nasraní a nikdo jim to ani nevysvětlí, prostě jako by se nechumelilo. Nebo jako já, vždy se o posunu dozvím těsně před datem dodání, posledně jsem volal dealerovi a ten to zkontroloval a jen tak mimochodem mi auto posunuli o půl roku. 2 týdny dopředu to bylo ještě OK (teda OK už s půlročním zpožděním oproti původnímu termínu). Se škodou jsem to řešil přes support (moji komunikaci jsem tu posílal pár stránek dozadu) a ti mě slušně poslali dop*****. Pak si tady člověk přečte, jak někomu nedodali výbavu a prachy si nechali a prostě smůla. A Škoda mezitím představuje koncepty, sponzoruje co se dá, přijímá objednávky jako by se nic nedělo a o tom, že se některým lidem prodloužila doba dodání čtyřnásobě, tak ti si to můžou akorát napsat tak do deníčku nebo si tady pobrečet na fóru. Nebo tady snad někomu od škody přišlo nějaké komuniké k jeho autu? Takže to, že je logistika složitá, mě vůbec nezajímá. Auta nemáme, Škoda k tomu ani nepípne a my se akorát bojíme, abychom auto dostali ve výbavě, kterou jsme si objednali a za smluvní cenu, za kterou jsme ho objednali a za kterou jsme i složili zálohu. edit: Jo a covid a krize s ním tady je již déle než 2 roky a válka na UA je už půl roku. Za tu dobu se mohli i v korporátu rozhýbat a nějakou tu řádku sepsat mezi zprávami o cestě favoritem na MS v hokeji a sponzoringem tour de france.2 body
-
Profesně se pohybuju v oblasti průmyslové logistiky. Pro Škodovku jsme dodávali nějaká automatizovaná řešení s přímým vlivem na výrobní logistiku dílů a spolupodíleli se na celkovém nastavení materiálového toku pro ruský závod. V obecné rovině je automotive logistika naprosý TOP v náročnosti a komplexnosti logistického řízení. Běžný Franta u piva nemá ani nejmenší potuchu o tom, jak extrémně komplexní, provázaný a nákladově napnutý je celý řetězec, který se skládá ze stovek firem na celém světě. Jak po stránce IT, tak té materiálové. Výrobní závod jako takový je "až" ten poslední v řadě. Delta řeky, která by nebyla bez stovek potůčků a tisíců km toku. Představa, že tohle celé nemá, cituji, "žádnou logiku a strukturu", je tak naivní a hloupá, jak jen může být a odpovídá myšlení malého dítěte. Je to bez přehánění zázrak a výsledek obrovského úsilí lidí, že se celý řetězec díky množství kapacitních omezení, která za poslední dva roky vznikla, už dávno nerozpadl. Komplexnost celého systému, navíc v tak obrovských objemech, je pro běžného člověka opravdu mimo běžné možnosti představivosti. Takže ano, z pohledu zcela neznalého rádobymoudře mudrcujícího a všekritizujícího důchodce se může zdát, že, cituji, "logistika škodovky je v troskách". Je to ale vyjádření na podobné úrovni moudrosti a vědění, jakoby špičkového světového sprintera před startem olympijské stovky, který strávil 4 roky každodenním tvrdým a těžkým tréninkem, nabádal, ať nestartuje, protože má nevyžehlený přehyb na trenkách. Prostě úplně mimo. A že výroba dvou různých Oktávek, které se liší desítkami možná stovkami dílů trvá různě dlouhou dobu? No to je nabíledni. Ten rozdíl může klidně udělat jedna chybějící součástka za 1 Euro, když to trochu přeženu. Stejně tak je dost dobře možné, že se jeden trefil do konfigurace, která byla v danou chvíli bezproblémová a druhý do konfigurace, kterou postihla dlouhá čekací doba na díly. Poslední věty o Yarisu ve smyslu "o čem nevím JÁ, to neexistuje", už jen celý obrázek dokreslují.2 body
-
Díky @tom01 a jeho příspěvku https://forum.skodahome.cz/topic/155821-vytlumení-odhlučnění-vozu/?do=findComment&comment=2587950 mám taky zakrytí díry okolo pedálů. Možná je to jen placebo efekt, ale zdá se, že to hluk motoru trochu ztlumilo. Určitě na volnoběh ten motor skoro neslyším. Tlumící kryt je volně položen na palubku a zábranu nad pedály, přesahy koberce jsou zasunuty za plasty a za koberec podlahy, v oblasti pedálu plynu jsem použil suchý zip se samolepící vrstvou pro uchycení koberce, aby se nemotal do plynového pedálu. Asi mám jiný typ pedálu, střih v tomto místě neodpovídal tvaru. Použité materiály: https://www.ahifi.cz/comfortmat-soft-wave-15.html https://www.ahifi.cz/cerna-potahova-latka-mecatron-374031.html Šablona a vlastní provedení: Před a po: Pohled zleva doprava:2 body
-
Tady je aktuální seznam i s popisem problému při kontrole k dubnu 2022: https://www.kverulant.org/article/kde-je-lepsi-netankovat-duben-2022-2-2/1 bod
-
A není pak minimálně neseriózní brát objednávky a slibovat (a následně odkládat) dodání? Jestli někdo čeká rok a půl, můžou to být i dva modelové roky od objednání produktu...1 bod
-
Ten "proaktivní" přístup k zakázkám taky moc nechápu. Prodejci se na salónech kopou do zadku, nemají co dělat, ale že by si projeli zakázky co udělali se svými zákazníky a případně je informovali co se děje, to ne :-(1 bod
-
Naprosto souhlasím s tím komentářem. Všichni chápeme zpoždění jako takové, počítal jsem s ním už v době objednání auta, ale to co mě štve je způsob (ne)komunikace. Mám úplně stejné zkušenosti jako mnozí další diskuzující, pokud si nezavolám nebo nenapíšu, nevím nic. Aktuálně mám termín dvakrát odložený, vždy jsem se ujišťoval jestli termín platí cca 14 dní dopředu, bylo mi řečeno že platí. A v době kdy auto má být vyrobené opět musím sám volat a dozvím se zpoždění o 3 měsíce. Bez ohledu na komplexnost dodavatelského řetězce tohle je čistý amatérismus. Objednána RS TDI 2.9.2021, aktuální termín 41-43 KT tedy více než 13 měsíců.1 bod
-
mi asi vyjímečně vše jde, jak apka tak web. Apka je nějaká rychlejší mi připadá1 bod
-
@Emil-ZŠkoda Auto včetně prodejců a celého dodavatelského řetězce jsou v situaci, ve které nikdy nebyli. Covid a čipová krize znamená pro automotive obrovské problémy. Všechny automobilky mají problémy s výrobou. Škoda Auto a celá VW teď možná trochu naráží na počty různých kombinací vozů, které si mohou zákazníci objednat. Protože výrobci, kteří mají méně možností konfigurací vozů teď vyrábějí rychleji. Zatím. A to ještě nepřišla krize ohledně navýšení ceny energií.1 bod
-
Mě, jako platícího zákazníka nezajímá jaká je logistika ve škodovce. Mě zajímá, kdy dostanu auto! A ten termín, který bude opravdu platit, mě bohužel není nikdo schopný říci... A to je špatně !!!1 bod
-
S III pípá furt! Když jedu nepípá, když zastavím pípá . Pípá s otevřenými dveřmi, pípá se zavřenými dveřmi. Nevím proč a Nevím jak tomu zabránit. Beru to diktát z EU.1 bod
-
ja mam len kozene a mozno keby som tam sedel holy by to bolo neprijemne, ale mne to neprekaza (chodievam 5hr+ ku svokrovcom) . Mozno ked sa niekto viac poti, tak mu je to neprijemne... Zas na druhej strane, nevravim, ze si neviem predstavit lepsi komfort z jazdy.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ja napr. neriesim cenu a tankujem len OMV. Netankujem dokonca nikdy v meste kde byvam, vzdy vo vacsom, na najvacsej benzinke, kde chodi najviac aut a bude aj nafta najcerstvejsia. Vobec to neriesim preco je to tak. Mam zly pocit tankovat na malej spinavej pumpe bez zachoda, neviem ani preco.1 bod
-
Snad jen úplný idiot by e-auto nabíjel takovýmhle způsobem. Těch cca 100 km se za pracovní dobu a pak doma přes noc v klídku dobije i pomalým naíjením. Aneb kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Rozhodně nejsem fanouškem elektromobility. Na druhou stranu je pro určité využití nezavrhuji, protože je to vhodná a smysluplná alternativa. Podobně naledění"hejtrs" ale dělají táboru příznivců spalovacích motorů smutnou medvědí službu.1 bod