Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11/01/22 ve všech sekcích

  1. Za mne naprosto jednoznačně ano. Zvlášť s automatickou převodovkou. Je to obrovsky návyková a pohodlná záležitost, která výrazně zvyšuje komfort a pohodovost jízdy. Vyjma nějakých echt klikatých či zvlněných silnic ACC používám prakticky neustále. Geniální je ve městě, když jede proud aut proměnlivou rychlostí a ty se o nic nestaráš, jen držíš volant a auto samo zrychluje, zpomaluje a řadí... Pro maximální plynulost se s tím ale chce trochu naučit, odpozorovat, jak se ACC chová a jít mu trochu naproti. Příklad: jedeš po dálnici na ACC rychlostí, kterou sis nastavil (třeba 130 km/h). Daleko před tebou ti do pruhu vjede kamion. Když necháš vše na ACC, tak auto pojede 130 km/h až do nějaké vzdálenosti. Pak začne plynule ale poměrně intenzivně brzdit. Dostane se na X metrů od kamionu, ale zpomalí trochu víc, než jakou rychlostí jede kamion, vzdálí se na X+10, 20, 30 metrů (podle vzdálenosti, kterou máš v ACC nastavenou) a tu vzdálenost udržuje. Jakmile kamion zmizí, ACC se s nějakou prodlevou zase rozjede na nastavených 130 km/h. Což není úplný vzor plynulosti. Dělám to tak, že ve vhodné vzdálenosti ACC vypnu, auto nechám motorem nebo plachtěním dobrzdit za kamion, tam ACC buď zapnu (když předjíždění vypadá na dýl) nebo rychlost udržuju nohou na plynu. Jakmile se kamion řadí vpravo, sešlápnu plyn (s ACC i bez něj), čímž předejdu té prodlevě ACC v rozjezdu. Od nějaké rychlosti (110, 120 km/h) už zase přenechávám zrychlování na ACC.
    3 body
  2. S žádnými továrními LED to nejde porovnat, protože pořád je to ohraničená parabola, bude to svítit pořád stejně jako s halogenem, světlo možná bude jasnější, ale dál nebo víc do boku prostě neuvidíš, jinak bys oslňoval.
    1 bod
  3. Klasický neadaptivní tempomat.
    1 bod
  4. Wikipedii bych sem vůbec nedával o všech škodovkách jsou tam chyby, nepřesnosti a spousty věcí tam není.
    1 bod
  5. Přesně tyto NB laser jsem míval a každé 3-4 měsíce odešla. Ledky mám již rok, žádnou chybu nehlásí, úplně bez poruchy, nikoho neoslňují, značky jsou na delší vzdálenost lépe viditelné, svítí více i do boků, technická bez problémů ale hlavně celkově lépe svítí. Životnost halogenek 250 h. a LED odhadem až 30 000 h, takže i ekonomický výhodnější. Tolik mé shrnutí po ročním používání.
    1 bod
  6. já už je mam v autě, podle zdi mají stejnou linku jako žárovky, nehlásí chybu a svítí krásně bíle. až padne tma, pojedu je vyzkoušet
    1 bod
  7. Koukal jsem, ale ta právě homologovaná není. jediná homologovaná je Nightbreaker LED, všechny Ledriving jsou bez homologace, když se v té Alze podíváš na obal té ledky, tak tam je Offroad only
    1 bod
  8. Zatím ne, čekám na vyjádření technika. Až bude info dam vědět
    1 bod
  9. Přesně. Udělám si svoje srovnání (mám tam teď Osram NB Laser). Pak se vyjádřím. Teď to nemá cenu komentovat.
    1 bod
  10. Takže dnes opět dotaz na prodejce, termín výroby stále stejný, nic se nikam neposouvá. 8 - 10 týden 2023. Což je 18 měsíců od objednání.
    1 bod
  11. Ne, to v mém textu není. Navíc, pokud máš ACC, tak žádný "obyčejný" tempomat zapnout nejde. Za 10 tisíc myslím není co řešit, ta výbava je příjemná.
    1 bod
  12. Žádná taková verze se nedělala, zároveň homologaci mají jen ty za 3K, tech Ledriving za 2k se to netýká, a pořád platí jen pro offroad
    1 bod
  13. @ferokulda @Vojta.MM Ano, MR17 byl ještě s 1.2 TSI a má LED v osvětlení SPZ, to je to co byla otázka. @Twisted Jak už padlo, toto není problém co by se tykal Fabie 3, ve Fabii 3 motory EA211 nemají téměř žádné systémové vady, to spis u 1.0 TSI je třeba si dávat z počátku pozor na spojku, která rada odcházela (viz slavný test Rapida s karavanem). Diskuze k Rapidu by se asi měla přesunout jinam (u něj tak pozor, že EA211 se montovali až od MR2016), kdyžtak téma na Rapid tu je https://forum.skodahome.cz/topic/145986-koupě-ojetého-rapida/
    1 bod
  14. Ano, motorizace 1.4 TSI byla standardně i ve výbnavě L&K. Není o tom třeba jakkoliv spekulovat.
    1 bod
  15. update 3.11.2022 idem prevziat auto
    1 bod
  16. Ale to je přece uplně stejné u obou dvou převodovek tento popsány příklad s předjížděním. Pokud je volná cesta, tak je jedno co tam dsg má a ta sekunda přemýšlení nehraje tolik roli. Stejně tak v manuálu nebudu dávat z pětky trojku ale v klidu se rozjezdu a předjedu na vyšší kvalt. Pokud je ale situace opačná a je velký provoz, tak s manuálem si připravíš trojku a držíš auto v otáčkách. S dsg si pádlem (standart u dsg v O4) podřadíš tak, abys měl nad 3000 ot a taky čekáš. Případně jednou cvakneš voličem dozadu a máš S(v O4 nejde voličem radit manuálně) a v tu chvíli už převodovka sama čeká s vyšším stupněm jen trošku sešlápneš plyn a neřadí zuřivě na vyšší stupně. Takže rozdíl mezi předjížděním já nevidím žádný. U obou aut se to dá udělat stejně. Rozdíl je v tom, že předjedu kamion, hodím tam déčko a další cestu už zase jedu v pohodlí s automatem, kdežto u manuálu musím kvedlat dal. Tak jak jsem psal výše 98% vs 2% času. To poskakovaní při parkování jsem nezažil musím říct. A to máme už 3 dsg přímo v rodině a v širší rodině další 4. Nemohla to byt vada konkrétního kusů? Ale já myslím, že tady se s @OpelInsi neshodneme 😁. Možná je to dobře. Aspoň tu jsou různé názory a tazatel má širší zpětnou vazbu. Osobní zkušenost je ale vždy nejlepší. U DSG je důležité naučit se jak s ním pracovat a tam kde má nějaké mezery a s tím počítat. Hlavně v tom popisovaném předjíždění.
    1 bod
  17. Opäť sa vraciam k téme čo dokúpiť/nekúpiť vo výbave. Už som prešiel s Karoqom skoro 30 000 km a tu sú tri prvky výbavy, ktoré mi najviac uľahčili život a cítim sa s nimi bezpečnejšie: Automatická prevodovka s ACC tempomatom. Môžem smelo prehlásiť, že so zapnutým adaptívnym tempomatom prejdem 80 až 90 percent ciest. Chráni ma to v meste ale aj v hmle mimo mesta pred nepozornosťou, keď niekto predo mnou brzdí a ja si to nevšimnem, potom to zase samé plynulo zrýchli. Noha netŕpne od neustáleho stláčania plynu. V pohode prejdem omnoho viac km na jeden záťah. V zápchach je posúvanie k nezaplateniu. Automatická ručná brzda navyše umožňuje dať dole nohu z brzdy. Geniálne. LED svetlomety. No, možno trepem, nepoznám iné svetlá, ale ja slepúch slepý s okuliarmi naraz vidím všetko oveľa lepšie. Cítim sa istejšie. Automatické prepínanie diaľkových svetiel. Niekoho štve, že na diaľnici ich vyblikávajú kamióny. Mne to ale dovoľuje oveľa lepšie sa sústrediť na šoférovanie, pretože prepínanie nechávam na automat, ktorý pokladám po toľkých kilometroch za veľmi slušne zvládnutý. Pre mňa veľké plus pre bezpečnosť. Veľa km bez nehôd a pekné Vianoce.
    1 bod
  18. Tak jsem provedl také výměnu svíček, originál z výroby tam byli Bosch, z škoda díly my přišli NGK pro cng. Původní poloha byla u každé svíčky jiná, závit na svíčce končí vůči elektrodě pokaždé jinde. Na svíčce NGK je závit proti elektrodě vždy totožný. Po namontování nových svíček končila elektroda pokaždé jinde, dotažení na přesný utahovací moment. Mislím že závit v hlavě motoru začíná u každého válce jinde. V příloze fota.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...