Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/24/22 ve všech sekcích
-
11 bodů
-
taky přeju všem krasné svátky a hlavně co nejvíc pozitivních zpráv.užívejte klidu a rodiny.10 bodů
-
10 bodů
-
10 bodů
-
10 bodů
-
10 bodů
-
10 bodů
-
Též přeji všem klidné Vánoce, hodně zdraví do nového roku a s vašimi miláčky vždy kolečkama dolů7 bodů
-
6 bodů
-
6 bodů
-
Díky všem! 🙂 A taky se přidávám s přáním veselých a klidných svátků. 🎄🎁6 bodů
-
Ja Vam taky preju Vesele Vanoce nebo Vianoce ve stesti a zdravi a rodinnym klidu. Preju Tomek, Jurek.3 body
-
3 body
-
@houmr Já nezpochybňuji to že by olej 5W30 byl špatně, jen poukazuji na to že když už chci řešit co tam dám za olej a nenechám to na autorizáku, tak bych popřemýšlel i nad tím jak vůz provozuji. TSI motory v horkých létech samozřejmě snadno přesáhnout 100 stupňů a velmi rychle se i ohřejí, takže pokud normálně jezdím tak 5W30 nebo 5W40 (při kratších výměnách) bude mazat v těch to tropech dobře, na druhou stranu využijte to člověk který jezdí 15-20km ? Rozhodně ne, tudíž si tam dává olej do pracovního spektra, který vlastně skoro nenavštíví. Poukázal jsem hlavně na to, že dotyčný píše, že najede velmi málo. Já z toho dedukuji, že jezdí převážně trasy kolem 20km. Do 15km ten olej dokonce ani v létě neohřeješ na provozní teplotu (90 stupňů). V drtivě většině času toho provozu bude spíš pod provozní teplotou, nežli nad ní. 0W20 je jak voda, dostane se všude a rychle, méně trpí olejové čerpadlo, je to low sap olej, má aditiva na stabilizaci a počítá se s častými starty. Vůbec bych se osobně nebál tam tu 0W20 dát. Navíc ty oleje už drtí i do naftových motorů. Naftové motory jsou mnohem náročnější na střihovou stabilitu oleje než benzínové motory. Rozhodně se nemůže stát že by se přerušoval mazný film i při vysokých teplotách, to už by tu bylo dost zadřených TDiček. Ano pokud jezdím dálnice taky si myslím že 5W30 na 20K km popřípadě 5W40 na 10K km je nejlepší cesta, ale nemyslím si že je to ten to případ tazatele.2 body
-
Pozri, začal by som tým, že by som vymenil koleso aspoň za rezervu. Ďalej by som narovnal plech okolo svetla a svetlo dorovnal na pôvodnú rovinu. Pozerám, že aj plasty pod motorom to odniesli, tie demontuj alebo rovno vytrhaj ak sú polámané a aj ten späták daj dokopy. Tak si urob skúšobne kolo po parkovisku a okolí, ako sa správa auto, náprava. Ak to bude v cajku tak vieš dôjsť do servisu aj po vlastnej ose. Stavím sa, že máš v okolí priemerne zručného pomocníka, ktorý ti s tým pomôže. Ak si na to sám netrúfaš. Takto máš hneď ušetrené peniaze na odťahu do servisu na ďalšie opravy.2 body
-
Nevím proč přecházíte s nízkým nájezdem na 502.00 5W40, který má právě výrazně rychlejší degradaci a horší mazání za studena. Pokud bych jezdil kolem komína, tak bych tam nalil právě 0W20 nebo maximálně 0W30, tj určitě aspoň 504.00 nebo 508.00. Jedna oba ty oleje mnohem lépe mažou za studeného motoru a jednak jsou mnohem časově odolnější než stará specifikace, nehledě na to, že to jsou oleje, které generují méně karbonu při spalování, takže když nemáte možnost moc auto prohnat po dálnici tak se aspon tolik nekarbonuje. Je třeba si uvědomit, že nejvíc se motor opotřebovává právě starty a krátkými cestami. 0W20 maže okamžitě, maže při mrazech a tyto vlastnosti si udrží dlouho.2 body
-
No ale ty emise problém nejsou, protože ty elektro auta jsou určená pro 10 % populace EU. Podle dosavadní cesty si stojím za tím, že elektroauta nejsou nástrojem EU jak dosáhnout bezemisní dopravy, ale jsou nástrojem jak lidem vzít osobní mobilitu. Většina lidí mít na to prostě nebude a spalováky postupně vyštípají z trhu i ty staré aby jsme tu náhodou dalších 50 let nejezdil ve starých autech. Takže i když víme že emise z elektrovozového parku jsou paradoxně celkově vyšší než ze spalováku, tak je to vlastně úplně fuk, protože to to taky nikdy nešlo. Já si vždy vzpomenu na super film když sleduji dění kolem emisí a EU... Sůl je škodlivá tudíž je nezákonná. Vše co je škodlivé je nezákonné. čokoláda, benzín, nevýchovné hračky a kořeněná jídla. Potraty jsou nezákonné, stejně jako těhotenství bez povolení.2 body
-
@rudasn na tom obrázku je stejný olej !!!!! Jak už jsem psal dříve od 1.1. 2020 nahradil Shell ve škodovce Castrol...je to úplně identický olej v těch baleních, akorát ten nalevo je v origo balení a prodávají ho jako originální olej za předraženou cenu a ten vpravo koupíš běžně v eshopech za podstatně menší peníze...ale je to naprosto identický olej..proto ti tam nasali jen Shell 0W-30...ve škodovce při výměně oleje používají úplně jiné balení..nakupují ve velkých 200l sudech a z toho pak čerpají olej do aut..tyhle litrové balení používají jen vyjímečně, když náhodou olej v sudech dojde..1 bod
-
Zdravím, dodělal jsem si vyhřívané trysky ostřikovačů na svou F2 z roku 2014. Doplním předešlé komentáře a trochu podrobněji popíši, co to v mém případě obnášelo. Předně pořídit vyhřívané trysky, ideálně i s protikusy svorkovnic (běžně se tento komplet nabízí například na sbazaru). Já je zde sehnal za cca 250kč vč. svorkovnic. A k tomu kabely, 4 piny 1,6x0,6 mm s těsněním a jedno očko na uzemění s dírou M6 a pro průměr drátů cca 1 mm2. A nějakou fičuru na napojení kabelů na stávající vedení (do vedení z pojistek). Samotná dodělávka je jednoduchá - vymění se trysky a zadrátuje se to: 1) Sundat kryt pod stěrači. 2) Demontovat původní trysky, namontovat vyhřívané vč. svorkovnic. 3) Napojit kabeláž do svorkovnic, do každé svorkovnice má vést (alespoň v případě mé F2 z roku 2014, jiné MR jsem nestudoval): kabel 0.35 sw/vi (průřez 0,35 mm2, barva černo-fialová) a kabel 0.5 br (průřez 0,5 mm2, barva hnědá). 4) Oba kabely 0.5 br (uzemění) mají vést na ukostřovací spojení 10, já je dotáhl kolem celého motorového prostoru, nakrimpoval očko s dírou pro závit M6 a napojil na kostřící bod (viz poslední foto). Spojil jsem je až v očku, asi by to šlo řešit i spojením obou kabelů někde po cestě na průřez 1,0 mm2 a táhnout jeden kabel. 5) Kabely 0.35sw/vi je třeba protáhnout do interiéru a dotáhnout a napojit na vedení z pojistky SB9 (alespoň v případě mé F2 z roku 2014). Použil jsem průchod za airbagem spolujezdce, kde jsem už pár kablíků protahoval. Opět asi možno spojit do průřezu 0.5 mm2 a táhnout jako jeden vodič... Já táhnul séparé až do pojistky, kde jsem je napojil na kabel 0.5 sw/vi, který z ní vede. 6) Zase dát vše dokupy - kryt pod stěrači, stěrače... Nezapomenout stěrače dát do správné polohy určené ryskami na skle. No a to je vše, práce ani ne na dopoledne, není potřeba nic kódovat, jak již zde bylo zmíněno, výhřev trysek funguje automaticky - když poklesne vnější teplota pod cca 10°C (alespoň tak je to uvedeno v návodu k použití), výhřev si začne odebírat potřebný proud a začne (trochu) topit do trysky, aby nebyla ledová. Vše funguje pochopitelně až po zapnutí zapalování, nicméně neustále - ne až po sepnutí ostřikovačů, jak zde bylo spekulováno - to by bylo už trochu pozdě... Že je vše správně zapojeno a systém funguje, se dá v zimě snadno detekovat přiložením ruky na trysku - narozdíl od ledové kapoty nebo krytu pod stěrači je na omak trochu teplá...1 bod
-
Podle mě ty OTA aktualizace dost precenujete... Když se nemění ani číslo verze, tak To budou jen nějaké blbosti malé. Určitě to nebude aktualizace Matrixu nebo fungování KESSY.1 bod
-
@15degren ale ano,zbavit plebs osobnej mobility,len ta vacsina sa nechava euroliberalno progresivnymi mamrdmi opijat suchym rozkom aj co sa emisii tyka,ktorymi sa to snazia obhajit.Vytriezvenie a dosledky tohto ekomarazmu v horizonte 10tich rokoch budu krute,pokial sa im podari pochovat to co v europe 10 rocia fungovalo s minimalnym podielom znecistenia z globalneho aspektu.-1 bodů