Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 01/19/23 ve všech sekcích

  1. Lidi, co tu pořád řešíte? Stačí odpojit onen tajemný konektor na minus pólu baterie a nabíjení jede pořád naplno (14,5V palubní napětí), takže baterka je dobíjená pořád, jak u starších aut, kde vydržela 10 let. Navíc vám to i líp v noci svítí (14,5V místo 12,5V při jízdě pod plynem). Proč to tvrdím tak rezolutně? Protože jsem elektroinženýr a přesně vím, jak celý tento eko-kolotoč funguje. A navíc jsem měl ve firmě 9 aut, která měla klasické dobíjení a nikdy jsem nevěděl, že je v nich nějaká baterka. A vydržela celou dobu životnosti služebních aut ve firmě (servis IT techniky). Jak to tedy funguje? Onen konektor na -pólu je signál z tzv, Hallovy sondy, která může vyhodnotit proud tekoucí z baterie i do ní a spolu s napětím na +pólu a další jednotkou vyhodnotit jení stav. Proč tam je? Proto, aby mohlo fungovat ono eko-kurvítko, kterému se honosně říká rekuperace. Rekuperace zde se rozumí využití mech. energie při jízdě z kopce k tomu, aby se dobíjela baterie a při jízdě pod plynem aby alternátor nezatěžovat motor tím, že dobíjí baterii (velice diskutabilní zmenšení produkce CO2). Takže při jízdě "po rovině" auto bere proud z baterky (vstřikování, svícení atd.) a pokud toto napětí klesne pod jistou útoveň (13-12.8V) začne z alternátoru mírně dobíjet (zvýší se pal. napětí na cca 13-13,5V) a toto se stále opakuje a přepíná nabíjí-nenabíjí. Pouze při vyhodnocení brzdění motorem (vypnou vstřiky, je zařazená rychlost, nesešlápnutá spojka, otáčky víc než volnoběh) se celý tento eko-kolotoč vypne a alternátor dodává tolik, kolik je nastaveno v jeho interním regulátoru - tedy 14,5-15V. Regulace alternátoru se děje pomocí proudu v budícím vinutí a funguje tedy tak, jak v starších autech bez rekuperace. Třífázový alternátor je tak výkonný, že dokáže zásobovat auto i na volnoběh (pokud nemáte vytápění sedaček, zrcátek, zadního okna + světla apod. zapnuté dohromady). Opravdová rekuperace má význam u elektromobilů či trolejbusů kvůli masivnímu dobíjení a hlavně kvůli masivnímu brzdnému účinku. Ale zde? pokud alternátor ve Fabii dodává proud 100A 14,5V (a to při normální jízdě nastává málokdy) pak jeho výkon 1450W, při ne 100% účinnosti, tak "ubírá" cca 1,5kW výkonu vašeho motoru. Poznáte toto při jízdě autem s 85kW? Kolik pak bere klimatizace v létě? Tato "rekuperace" byla vyvinuta jen na základě buzerace Evropské komise na co nejmenší emise. A konstruktéři v automobilkách si odškrtnou další splněný úkol na snížení CO2, Že se ale recyklují 3 roky staré baterky, které skonaly na sulfáty vlivem nedostatečného nabíjení to "ekology" netrápí. Nevím, kdo taky rozšířil onu obecně přijímanou fámu, že optimální nabití je na 80 %. Vždy jsem nabíjel na 100% ve svých autech i ve svých noteboocích i aku nářadí a vydrželo to co se očekává tj. 8-10 let. Pak stejně jakákoliv baterka jde do kytek. Na mojí Fabii jsem po třetím roce provozu zjistil, že nikdy nedobiji ani při cestě dálnice Brno-Praha, tak jsem odpojil onen konektor z -pólu (z Hallovy sondy) a nemám problém i teď v zimě (po dalších 3 letech) když jezdím jen kolem komína, protože jsem v důchodě. Pokud jedu do značkového servisu, tak je vždy upozorním, že mám toto odpojeno a že si nepřeju, aby to znovu zapojovali, ale aby pouze vynulovali chybové hlášky, které to zahlásí. Mimochodem po 6 letech absolutně žádný problém, jen olej a voda do ostřikovače. Start-stop jsem hned 1. den po koupi auta vypnul (vlastním vyjímatelným udělátkem) a nikdo neprotestovat. Jo a dolepené těsnění stále drží. Dlouho jsem se tady nevykecával, tak mi promiňte, že jsem si to tentokrát vynahradil.
    3 body
  2. je to opatření kvůli spamům. Určitě jste si všichni všimli, že se tu a tam objeví nějaký ten spam v AJ, který se generuje napříč vlákny jako "nová témata". Snažíme se tyto nově vytvořené účty blokovat, nicméně se to stupňuje, neboť se i nabourávají do již existujících CZ/SK účtů, založaných třeba 2006-2011, které nejsou už nějakou dobu aktivní a vydávají spam pod jejich nicky. Proto admin přistoupil k resetu účtů a vyzval k obnově přihlášení, snad to pomůže alespoň pro tyto případy
    3 body
  3. Style plus 1,5TSI e-tec orange phoenix, objednaná 10/21, vyzvedávám u dealera v pondělí. Čekačka nějakých 15 měsíců... podle toho co tu čtu jsem dopadl ještě dobře
    2 body
  4. @bobanHTP Až budou auta jezdit “na sluníčko”, tak začnu o elektromobilu možná i uvažovat… Ale to je zatím velice utopická představa o elektromobilech. 😀
    2 body
  5. @JirikHL Korekcia bola 1-kroková DA leštičkou AutoFinesse DPX +Rupes DA medium pad +Rupes DA Fine polish... Predtým pucung Carpro Lift, Descale, TarX, IronX, Reset, clay pomocou clay towel, odmastenie Gyeon Prep... Všetko tak, ako vidíš - na záhrade pod stanom...
    2 body
  6. To znamená, že když se dotýkam volantu, nic to na mě neřve, i když nepohnu třeba hodinu volantem Opakuji "dotýkam"
    2 body
  7. Len ak by niekoho zaujímalo, akú profi výbavu treba na také to domáce nanesenie keramiky: @Neshe Smelo do toho, je to ľahšie ako by si čakal...
    2 body
  8. https://www.garaz.cz/clanek/testy-ojeta-auta-test-ojetiny-skoda-octavia-iii-v-nejzajimavejsi-verzi-ze-vsech-21009552
    2 body
  9. Rapide, ale to není ono. Štartu vo Formuli 1 predchádza snáď hodninka na čiare, rôzne slečinky nosia parazóle proti slnku alebo dažďu, RedBull, technici ešte čo to dolaďujú, musíš nasadiť helmu atď. Mne to trvá ako píšeš 5÷10 sec do štartu v obyčajnom 1.5TSI. Ale ty máš kurňa RS, to si treba užiť každú sekundu. Keby som ho mal ja, naučím manželku nosiť vychladený litrový RedBull so slamkou na palubu, syna donastaviť parametre auta - to by som si užil kľudne 5÷10 minút pred štartom :) :) A teraz vážne - štart Infotainmentu je u nového SW okamžitý. Ja mám pocit, akoby sa vôbec nevypínal a zostal v nejakom stand-by mode. Pretože keď ho resetujem tlačítkom tak nábeh trvá naozaj 20 sekund. Takže rada na aktualizáciu je určite namieste.
    2 body
  10. Evidentne si nepochopil pointu. "Predlžovací kábel" z Číny je práve super riešenie pre tých, ktorí nechcú kódovať svoje auto (napr. kvôli záruke alebo leasingu), alebo nechcú úplne prísť o túto funkcionalitu a chcú mať možnosť stop-štart občas aj zapnúť. Ďalšia vec ktorú ktorú síce neviem určite, ale asi to bude podobné ako napr. u Caristy, je to, že nebude to fungovať na ročníkoch 2019+.
    2 body
  11. Řešil jsem to před dvěma roky obráceně (chtěl jsem standardní podlahu bez dvojité), ale po zjištění, co všechno bych musel koupit, jsem to vzdal a přizpůsobil se dvojité. Abyste instalovali dvojitou podlahu poz.č. 4, musíte mít plastové držáky poz.č. 7, ale aby držák pasoval, musíte mít celou boční výplň poz.č. 1 (nebo jí vyříznout) a do té Vám nebudou pasovat ani plasty bočních kapes poz.č. 8. Pod držáky poz.č. 7 nepasuje ani originální standardní spodní koberec (musíte koupit verzi pro dvojitou podlahu, nebo oříznout bez návratu). Já jsem to řešil i kvůli tomu, že na dvojitou podlahu není stejná vana (gumový/plastový koberec) kufru. Je potřeba jiná při horní poloze dvojité podlahy, při spodní poloze dvojité podlahy a taky na standardní spodní koberec. Originál se dělá jenom na horní polohu dvojité podlahy, nebo na standardní koberec, ale bez plastů, které podpírají dvojitou podlahu. Při spodní poloze je poslední díl dvojité podlahy zalomený nahoru v úhlu asi 45° a vana je pak u opěradel zalomená a zmáčknutá, a pak je pokřivená, když ji dáte zase zpátky do horní polohy. Když potřebujete maximální prostor a vyndáte dvojitou podlahu, tak je plastová vana/koberec úzký a u opěradel se kroutí o ty plastové držáky poz.č. 7. Plast na prahu 5. dveří je snad jediný díl, který je stejný pro obě verze (jestli se nepletu, protože už je to dva roky). Pokud neřešíte ochranu koberce, stejně potřebujete díly pozice 4, pár pozice 7, pár pozice 1, pár pozice 8 a jiný standardní koberec, takže v cenách nových dílů cca 20.000 Kč. Možná, že v dnešní době už bude dostatek použitých dílů pro řešení z nich, ale i tak to bude asi dost peněz za tolik dílů.
    1 bod
  12. Jop, a aby som nezabudol... Carpro vyhodilo na trh Release - je to quick detailer určený priamo na ochranu čerstvo nanesenej keramiky počas jej vytvrdzovania - teda si na záhrade napatláš keramiku, postriekaš týmto, preprdneš hadrem a môžeš hneď veselo jazdiť aj po daždi... Radikálny posun k rozšíreniu home made detailingu...
    1 bod
  13. Z viacerých strán teraz počúvam, že je aktuálne dobrá situácia ohľadom čipov a octavky chodia, tak mi to dáva nádej, že mi to vyrobia ako komplet.
    1 bod
  14. No právě, že se mi s tím jezdí úplně super. Když jedu klidovku (to jezdím skoro pořád), ta šestka se tam nechá dát už v 70km/h, když jedeme celá rodina, tak teda dávám šestku až při 80-85km/h. Jezdím spíš dálnici, takže dám tempomat na 130 a tu 130 drží i ve stoupání. Co se týká okrsek, tak 90 taky drží, ale při větším stoupání musím teda podřadit na pátý stupeň. Osobně ten šestý stupeň hodnotím, jako "eco" rychlost.
    1 bod
  15. Srovnání má asi každý, vzhledem k tomu, že snad každý řídil před OIV nějaké jiné, starší auto. Jinak k té tvé "předletové" přípravě mám 3 tipy: 1) aktualizuj si SW - nový funguje tak, že IT lze ovládat v momentě zmačknutí startovacího tlačítka. Nekecám, v příslušném vláknu jsem dával video. 2) nauč se používat pravé rolovací tlačítko (stisk - OK) ať nemusíš dávat za vinu autu, že máš levou část displeje obsazenou. Vypnu Startstop - zobrazí se hláška - zmáčknu OK - hláška okamžitě mizí :) 3) Nastav si automatické zapínání vyhřívání volantu a sedaček při nízké teplotě. Zapínat to při každém startu je zbytečnost. Takto lehce se dá s autem žít, bez problémů, bez zbytečných emocí a hlavně za 5-7 vteřin od startu. :-)
    1 bod
  16. Chtěl jsem ve svém příspěvku jako majitel EA211 2013 hlavně nějak shrnout tuto novou záležitost s únikem benzínu jak pro sebe, tak pro ostatní, aby mohli zvažovat smysluplnost případné preventivní kontroly/modifikace ve vztahu k roku výroby. Popřípadě aby je to rychle trklo když to nastane a rychle na stříkající benzín na alternátor přišli, dřív než auto blafne.. Co se týče chladícího okruhu - chtěl jsem hlavně upozornit na další obtíž, pokud by se někdo pustil sám do opravy. Nestudoval jsem to úplně detailně co se týče ventilů - je možné že tam nejsou. Chtěl jsem zdůraznit, že naplnit a odvzdušnit EA211 je obtížné a bez přípravku a diagnostiky to není možné. V tom studijním materiálu od škodovky je, že jsou to 3 samostané okruhy, předpokládal jsem že jsou odděleny nějakými ventily (které při odvzdušnění otevřu diagnostikou, ale je možné že neotvírám ventily, ale pouštím čerpadla...). Za nepřesnost se omlouvám.. Četl jsem popis člověka na vw foru, který chladič vypustil a pak ho plnil bez přípravku a diagnostiky, Vešla se mu tam polovina vody, pak to jel projet a teploměr šel do červeného (kontrolka, siréna?). Ještě několikrát dolil, několikrát to šel projet a několikrát přehřál. Nakonec to odvzdušnil, ale za cenu že někde v hlavě, bloku a jiných tepelně namáhaných místech nemám vodu a přesto jezdím aby se mi nezaplavený termostat otevřel a pustil vodu mi přijde jako destrukce motoru která se může vymstít v budoucnu až se projeví zkroucení přehřátého dílu..
    1 bod
  17. Octavia combi Rs 147kw TDI plus par priplatkov ... Objednana zaciatkom marca 2022, predpokladany termin dodania 9 mesiacov ... Dnes 17.1.2023 na sklade u dealera (predpokladam, ze to bol kus co sa dokoncoval cez sviatky)
    1 bod
  18. Pravdivý nezávislý test pro odpírače, pozorně poslouchat
    1 bod
  19. Ahoj, předem se chci omluvit za to, že již neaktualizuji seznam pojištěných, je to nad moje časové možnosti. Přicházím sem s další nabídkou pro mé klienty, tzn. ne pro celé fórum! PRO KLIENTY - OVĚŘENÍ VOZIDLA PŘED KOUPÍ PŘES AUTOTRACER CEBIA za 350 Kč namísto 499Kč/599 Kč? - pískování skel OCIS s 50% slevou (z 1700 Kč na 850 Kč) Mám možnost zprostředkovat kontrolu přes Cebii za relativně slušný peníz přes Generali Českou pojišťovnu. Základní náhled viz. obrázek je zdarma, detail je za 350 Kč. Už i ten základ je velice užitečný - daleko detailnější než základní náhled na autotraceru. Nabízím jen pro mé klienty, které si ověřím u sebe v systému. Z ověření nic nemám, je to jen odměna pro VÁS za VAŠI věrnost ❤️
    1 bod
  20. 61 kW je nesmysl, na SDi nejde nic víc než přidat naftu. Trochu to pomůže, tak jestli už takhle nedýmí, tak udělat ve VAG motor->login->pak přizpůsobení kanál 1 a defaultní hodnotu 32768 trochu zvýšit (ale o moc to nejde, možná tak na 32780), anebo fyzicky poklepat hlavu čerpadla. Tím se zvýší volnoběžná dávka = čerpadlo dává víc nafty. Ještě tak pomůže odpojit hadičku EGR, popř. vyřadit klapku vzduchu, aby zůstala furt otevřená. Jede pak po těch úpravách maličko líp, možná těch 50-55 kW bude, ale 61 určitě ne. To co popisuju je operace na 2 minuty, a je hloupost platit někomu za chip, mám 2 SDička q víc to prostě nedá, není vzduch. Zdravím ;)
    1 bod
  21. To je dobry. Vytazeni "pofiderniho" konektoru, to né.... Ale odpojit spinac uzavreni kapoty... To me pobavilo.
    1 bod
  22. Doposud nikdo na nic nepřišel. Vzhledem k tomu, že to při regeneraci DPF úpně zmizí, myslím si, že to bude problém v software, napádá mě zkusit od někoho přehrát na zvýšení výkonu.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...