Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/21/23 ve všech sekcích

  1. Z fóra drive.ru https://www.drive2.ru/l/637478975794337945/ jsem se inspiroval k další úpravě interiéru RAPIDa. Jedná se o stropní lampičku, která má čtecí světla, ovládané tlačítky, která jsou i podsvětlená. To mě hodně lákalo s ohledem na to, že mám v RAPIDu přesní stropní světlo ze SUPERBa, které má rovněž podsvětlená tlačítka. Je víc druhý lampiček s tlačítky, pasující do stejného otvoru. Mě se líbilo nejvíc a sehnal jsem ho levně z vrakoviště světlo 4L0 947 111 B Světlo má červené podsvícení tlačítek, které používá AUDI a VW. Změna barvy podsvícení. 1. Předělat na zelenou škodováckou barvu je otázka zkušeností s pájením. Rozebrat světlo je snadné, stačí vycvakat horní černý držák napájení světla, čímž se dostaneme k vlastní mechanice tlačítek. Nutné je i malým šroubováčkem vycvaknout vlastní tlačítko (viz předešlé foto), aby šla dioda vysunout ven z držáku. 2. Opatrně vytáhnout nožičku diody. Já si pomohl oddálením zalisované packy pomocí rýsovací jehly, v nouzi postačí špičky manikúrových nůžek. Vytažená nožička diody. 3. Odletovat původní diodu od odporu. 4. Použitý typ nové LED diody: pr. 3mm, K251, zelená rozptyl, 100mcd/20mA, 570nm, 80°. 5. LED dioda má ale o něco větší průměr, takže je nutné obroušením upravit. 6. Upravit nožičku diody naohýbáním tak, aby šla zasunout zpět do otvoru v přívodu proudu. Pozor na správnou polaritu diody! Ověřit podle původní diody, v čepičce diody je vidět kde je katoda i anoda. 7. Nasunout diodu zpět, zamáčnout packu na přívodu proudu malým plochým šroubovákem. Komu se podaří utrhnout odpor, jako se to stalo mě, musí sehnat náhradu odpor hodnoty 150 Ohm a vyměnit u obou tlačítek. 8. Důležité je zasunout obě diody stejně hluboko do držáku, aby tlačítka svítila stejně. Já zasunul tak, aby konec čepičky diody nepřesahoval přes okraj vedení diody. 9. Dobré je vyzkoušet, jestli podsvětlení svítí kvůli správné polaritě LED diod, ještě než budete pokračovat dál. Já ve finále zjistil, že mám obě diody naletované obráceně, takže rozborka, předělání a opětovné sestavení. Změna světla na LED diody. Protože první pokus s LED diodami T4W místo žárovek T4W nedával moc světla, pokračoval vývoj předěláním na 36mm LED sufitku, které svítí mnohem víc. 1. Pro uchycení sufitky je použito 2ks patice pro sufit 31-36mm https://www.autolamp.cz/patice-pro-sufitove-zarovky-35mm_10944. 2. Je ale nutná úprava patic obroušením na rozměry viz foto (samozřejmě ne tak přesně, jak ukazuje digi posuvka). Kratší boční stěny obrousit do mírného. úkosu a okraje zaoblit. 3. Dále ubrousit plast (spíš bakelit, docela to při broušení smrdí) u jednoho z nýtů, aby se úplně odhalila jeho hlava a byl spolehlivý kontakt s páskem. napájení. 4. Odříznout kontakt pro faston u této odhalené hlavy nýtu. 5. Druhý kontakt pro faston obrousit na šířku cca 4.7mm a ohnout ho o 90° nahoru. 6. Odstranit původní reflektor žárovky vč. přívodního vodiče a nálitky pro něj v tělese světla ořezat, obrousit, začistit. 6. Ořezat i okraj tělesa světla, aby tak vznikl prostor pro fastony napájení. 7. Narovnat packu pro kabel napájení žárovek na tlačítku. 8. Vložit zkušebně patici, označit kde je otvor a vyvrtat otvor pr.5mm. Já patici usadil až k rámečku krycího plastu světla. 9. Zkrátit packy napájení na horní černé desce, aby se nedotýkaly kontaktů pro sufitku na patici. Pokračujeme úpravou napájení LED sufitek. 10. Zkrátit na obou stranách měděný pásek na délku cca 12-13mm a naohýbat do jakési stříšky, aby pásek dobře dosedl na hlavu nýtu na patici sufitky a byl tam spolehlivý kontakt. 11. Protože LEDky svítí i při malém napětí a proudu, který tam vždycky teče, dokud BCM neusne, instaloval jsem opět "protižmurkací" odpor. Je to drátový odpor TESLA, hodnota 6Wm, typ TR510A, 1K8 https://www.hadex.cz/u367-1k8-tr510a-rezistor-6w-dratovy/?gclid=CjwKCAiA9NGfBhBvEiwAq5vSy30g8EFZR6f4xBMoVaRBq_W4m50KxMNR8icb5MqzftDVsYH5auJCwhoC7tYQAvD_BwE. Připájen je na měděný pásek kostry, druhý pól využívá společné vodivé dráhy, vedoucí k oběma tlačítkům. V plastu držáku je vidět plech v malém otvoru, plast okolo odříznout a obrousit na holý kov, aby šel drát připájet. Odpor a prodlužovací vodiče zaizolovat smršťovačkou. 12. Z původního napájení žárovek na reflektoru odstřihnout vodič a nakrimpovat faston 4,8mm. Úhlový faston musí na vodiči zůstat! 13. Zaizolovat úhlový faston smršťovačkou. 14. Pomocí šroubků M4 s maticí přichytit obě patice. Nasadit zpět víko s napájením, pozor na to, aby packy vklouzly správně do všech protikusů v tlačítcích a také u nových patic pro sufitky. Šrouby patice utáhnout. Zkontrolovat, jestli je mezi packou a hlavou nýtu kontakt. 15. Nasadit LED sufitky do patic. Já použil keramickou LED sufitka OSRAM 12V SV8,5-8 10 x 36 mm W5W 6000K https://www.obautodily.cz/led-sufitka-osram-12v-sv8-5-8-10-x-36-mm-w5w-6000k-1-ks-12900cz2403/ Úprava svazku k zadní lampičce. Naštěstí je v RAPIDu použita stejná 4-pinová svorkovnice jako v AUDI, a kde pin č.3 je volný. Tento pin je určen právě pro napájení podsvětlení tlačítek. 1. Kdo má přední lampičku ze SUPERBa, tak podsvětlení tlačítek má zapojeno. Stačí tedy natáhnout dozadu nový vodič 0,5mm2 s nakrimpovaným konektorem 000 979 021E nebo v nouzi 000 979 133E. 2. Vodič, obalený textilní TESA páskou, protáhnout skrz střechu pomocí cyklo bowdenu nebo pevného drátu. Připojit k napájení podsvětlení u přední lampičky. U mě je vodič nakrimpován do pinu žlutozeleného vodiče ve dvoupinové propojovací svorkovnici na straně přívodu napětí od osvětlení regulátoru sklonu světel. Kdo má standardní lampičku, musí natáhnout napájecí vodič skrz "A" sloupek až dolů do palubky a připojit ho na pin 6 u ovládače sklonu světel. Ten je totiž nejsnadněji v palubce přístupný. 3. Rozebrání svorkovnice vzadu. Z boku zatlačit malým šroubováčkem na západku. Pojistku vysunout ven směrem kde je západka. 4. Pin vložit do svorkovnice. 5. Zapojit svorkovnici do světla a vyzkoušet funkci. 6. Nasadit světlo a kochat se výsledkem.
    5 bodů
  2. Hlasim, ze po zajeti 60.000km ma motor (2.0 TSI 162kW) nizsi spotrebu. Cesta z Vysociny do Budapesti, kdy se mi nechtelo platit za Slovenske a Madarske dalnice, tak jsem jel ty jejich planiny po okreskach a spotreba neskutecnych 5.6l a to jsem jel v cesku dalnici 120-130.
    2 body
  3. Dobrý den, jen malé varování. Superb III 2.0 140kw 4x4 2018. Koupen po leasingu, 170000 na tachometru. Pečlivě zkontrolován v servisu. Vše bez chyb. Těsně po koupi nefunkční vodní pumpa - řešeno rovnou včetně rozvodů. Teď po roce měl jít na olej a motor začal mít takovej divnej traktorovej zvuk, těch pár km to ještě vydrží. No do servisu se dostal už na odtahovce. Na dálnici začalo škubat, ztratil výkon, divnej rachot. Kontrolka ani chyba žádná. Naštěstí u sjezdu, takže hned odstaveno. Zjištěno rozpadnutí ložiska vahadla ventilu s následným kolapsem a "potkáním" motoru. Rozvody skočeny o dva zuby. Takže komplet výměna vahadel a těch věcí okolo, nové rozvody. Po vrácení motoru zpět do auta stejně nenastarovalo - řídící jednotka KO, poslána na opravu. V ten samý čas na dílně Kodiaq se stejným motorem - 170k na tachometru - kousnutá vodní pumpa, přepálení řemenu a "potkání" motoru. Měli na něm s opravou trochu náskok, takže po prvním nastartování měl Kodiaq divnej traktorovej zvuk. Znova rozebrali a vačkové hřídele rozjeté proti zůbům. Takže se chlapi rovnou podívali i na moje vačky a to samé. Takže výměna celého bloku s vačkami, u tohoto motoru obě vačky zalisované a mění se celý blok. To v Boleslavi taky moc nevymysleli. Účet za opravu přesáhne částku 100 tisíc korun. Takže ten pocit ze super auta a parádního svezení trochu vyprchal. Tak s vodní pumpou nečekat na servisní interval a jak to začne znít jako traktor, do servisu včas. Ať nedopadnete jako já. Takovou závadu na těchto km jsem u žádného auta nikdy neměl a u auta za 1.5M bych to vážně nečekal.
    1 bod
  4. O problemu s rozsypanym nebo zaseklym jehlovym loziskem rolny vahadla ventilu u EA288 slysim poprve. Vzhledem k velkemu rozsireni teto platformy bych to videl spise na vyrobni problem daneho kusu. Timto problemem spise trpi rolny vahadel na motorech rady EA839 (Audi TFSI V6), ktere se sypou systematicky a uz byl do vyroby zaveden inovovany typ s vetsimi valecky. Zaseknuta vodni pumpa a pretrzeny rozvodak, to se proste stava (i kdyz by nemelo). Ale preci jenom je tam pouze lozisko se stalou naplni a to proste nevydrzi vecne. Slepe duverovat, ze cele rozvody preziji VW avizovanych 240tis. km, kdy je predepsana pouze 'kontrola', povazuji za ponekud naivni. Tato duvera se pak velmi prodrazi. EA288 ma ventity kolmo k pistu. Tyto schopny pri pretrzeni remenu prezit i setkani s pistem, kdy 'pouze' rozlomi vahadlo. Bohuzel to vsak odskace vacka, na ktere jsou jednotlive 'prsty' vacky pouze nalisovane a pri potkani se mohou na hrideli pootocit. Tim se rozhodi casovani na danem valci a cela nerozebiratelna sestava obou vacek a vackove skrine je na zahozeni. A hned jste minimalne o dalsich 40tis. lehci. Naopak zaseklnuta clona vodni pumpy je naprosto klasicky problem, ale nasledky tohoto problemu nemusi byt nijak fatalni pokud clovek zastavi, nechat motor schladnout a nesnazi se to dojet za kazdou cenu.
    1 bod
  5. parada, super robota :) osvetlene tlacidla pokial viem nemam ani na O3, iba predne
    1 bod
  6. ja presne to iste ako @pejok
    1 bod
  7. 2,2 Nechceš to napsat ještě i do dalších pěti témat?
    1 bod
  8. Ahoj chlapi mam Octavku rv 01 a mam tam navigaci original od skody ale je to bohuzel v anglictine nevite nekdo co se s tim da delat aby tam byla cestina jde navolit pouze v menu anglictina , nemcina , francouzstina + vsechny druhy ale cestina tam proste neni pordte co s tim dekuji.
    1 bod
  9. @Patrik1971 Já komunikoval ještě s Dekrou, kde mi napsali, že po zkoušce zástavby této sestavy na auto by to zapsat šlo pokud to vyhoví (což by mělo....). Řešit to budu asi příští sezonu, až víc sjedu letní gumy.
    1 bod
  10. Jinak kdo ještě nečetl, je to už zmedializováno: ČT24
    1 bod
  11. Tak až včera jsem se konečně dostal k výměně zámku, v rámci stěhování jsem si ho někam založil a až tento týden znovu vyplul na povrch. Zpracování mechanicky trochu fórovější než originál, ale to jsem čekal, elektrickou čast hodnotit nemůžu, nerozebíral jsem. Při porovnání obou kusu jsem zjistil, že výchozí pozice osy zámku je cca o 3 mm výš než originál, takže rozteč od spodní hrany, za kterou se uchytává plastová krytka, bude taky větší a tím pádem nešla krytka nasadit. Na vlastní pozici zámku to nemělo vliv, protože díry pro uchycení ke karoserii mají dostatečně velkou vůli a manévrovací prostor na seštělování. Abych mohl nasadit originál krytku, tak jsem potřebné 3mm ubrousil na spodních packách zámku a pak to sedlo pěkně, seřídil pozici zámku, aby mělo víko správnej přítlak a vymazal chyby. V rámci zkoušky otevřeno a zavřeno tak 15x a zatím ok. Přikládám profesionální znázornění.
    1 bod
  12. Ne pro G12evo už silikat není, výrobce už od začátku vedel, ze G13 je sracka a degraduje, proto ten silikat jako aditiva, co měla kapalinu porad prizivovat pri výměně se mění 6l kapaliny
    1 bod
  13. A co se trefit do Prahy, když je tu téměř pořád jen Brno. :-)
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...