Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 05/10/23 ve všech sekcích
-
Ahojte, tak moje auto (RS combi, 2.0 TSI M6) bolo už tiež vyrobené. Objednanie 20.1.2022, výroba 3.5.2023. S predajcom som sa dohodol na prevzatí až v priebehu júna (auto je potrebné prihlásiť do 30 dní od nadobudnutia). Ide o to, že u nás na Slovensku sa od 1.7. mení výška registračného poplatku a pri výkone 180KW bude značný rozdiel. Výška poplatku platná do 30.6. je 1900€, od 1.7. to bude 360€. Takže už ten jeden mesiac navyše, čo na aute nebudem môcť jazdiť, mi za tú úsporu stojí.3 body
-
vzdavam to :) váš necitlivy hamoun :) timto se omlouvam za nekonstruktivni - ale posledni prispevek k tematu SL vs XL u letnich pneumatik :)2 body
-
na zaciatok schema, ak by som sa niekde sekol :D zacneme poistkou - cerveny z kamery. zrusil by som to ich poistkove puzdro a mas 2 moznosti pripojenia: 1. na original poistku 18 v poistovom boxe - potrebujes ale kabel predlzit a dostat sa na vodicovu stranu k poistkam 2. na "poistku" radia. na to by si mal mat dost dlhy kabel, musis sa pripojit na hruby pin v hornom rade. tusim to je lavy - to si vies pozriet na original konektore, cerveno-zlty 1.5mm kabel cierny z kamery - to bude predpokladam kostra. ta by mala ist na druhy hruby kabel, cize pravy z dvojice velkych pinov. original kabel je hnedy 1.5mm sivy konektor - pripojenie CAN linky. original v aute by si mal mat takto: T12g/6 - CANH-INF - oranzovo-fialovy T12g/12 - CAN-INF - oranzovo-hnedy ku nim potrebujes pripojit tvoj zeleny a oranzovy kabel. predpokladam ze si dodrzal poradie pinov voci kablom pri pisani, tak to bude takto: T12g/6 - CANH-INF - oranzovo-fialovy + zeleny T12g/12 - CAN-INF - oranzovo-hnedy + oranzovy pre istotu si to ale prever podla terajsieho zapojenia modry konektor - pripojenie video signalu. original v aute nemas nic :D T12j/6 - video signal - v tvojom pripade zlty c. 1 T12j/12 - ukostrenie - tento "kabel" moze byt spolocny pre "tvrdu" kostru auta. teda by si to mal mat prepojene s hnedym (ciernym) kablom na skusku to mozes urobit na "prasaka". cize odizolovat konce vodicov a strcit ich na potrebne pozicie podla popisu. pri teste odporucam zatvoreny kufor, na F3 to strajkovalo. ak moj popis nestaci, moze byt ze cinanko prehodil niekde kable. chcelo by to este foto konektora kamery. opacne mozes otacat CAN-linku aj video signal, napajanie dufam ze ma spravne1 bod
-
Zdarec, tak po 3 letech se rozsvítila porucha motoru a motor spadl do nouzáku. V diag. jsem vyčetl špatná poloha lopatek turba. Prvně jsem to viděl černě. Metodou pokus/omyl bylo zjištěno, že je zpuchřelá/popraskaná vstupní hadička do turba. Opravil jsem jí, vymazal závadu, ale po chvilce tam byla zase. Po konzultaci se šikovným mechanikem jsem měl prvně vyzkoušet jestli chodí pístek na turbu který natačí lopatky. Rukou chodil hezky volně. Pak jsem měl dát hadičku do huby a zkusit udělat podtlak. Chodil taky. Takže špatnej ventil, který je napojenej na vývěvu motoru. Dělají dva typy. Jeden je zatavenej plastem a "nerozebíratelnej". Druhej má kolem sebe hlinikovej zapertlovanej pásek. Ten jde s trochou kutilství rozebrat a složit... Už tuhle závadu rozebírali kluci myslím na Ovcích. Potřeboval jsem druhý den ale jet. Takže horkovzduška a nahřáti spoje. Začalo to povolovat až někde kolem 300°C. Je to docela rasovina. Ač byla prasklá hadička na výstupu, tím jak je všude potlak, tak ventil nasával bordel i z výstupu a byla zasraná jehla elektromagnetu. Vyčistěno. Pozor kluznou plochu jehly nemazat mazivem, kór ne vazelinou!!!!!! Dobře funguje suché mazivo s PTFE ve spreji které doma naštěstí mám. Zalepeno obyčejným sekunďákem a pusou vyzkoušeno jestli neuchází. Dáno do auta a vše OK. Už několik měsíců ok. Pro jistotu jsem koupil ještě novej. Ventil se jmenuje "Měnič tlaku vedení zplodin [eu]" číslo dílu je 1K0 906 627 B. Někdy tomu taky říkají Ventil N75... Důležité je B na konci - všechny 3 hadičky musí jít na jednu stranu. No nemusí..., šlo by to i přehodit. (ta jedna hadička je jen "přepad" a jde zpátky do sání) I když prý jsou vetily podobné a zaměnitelné, může tam ale být rozdíl v cívce a jejím odporu...! Raději jsem vzal ten co tam byl. Malej černej bazmek který je (při pohledu zepředu na motor) vpravo nahoře skoro u čelního skla. Přístup je naštěstí v pohodě. Měl jsem ho ze škoda-dily za cca 600 Kč. Opět pozor, taky za něj někde chtějí 2,5tis.! šmejdi. Ten nový ventil měl být taky lepený jako původní, ale přišel opravdu B ale s hliníkovým pertlem, takže super!!! Dá se kdykoliv dobře rozdělat. Doporučuji se přeptat jaká je verze. Pokud Vás někdy tato závada náhodou potká, tak aby jste věděli 😉 V servisu si za to řeknou klidně čtyřku👹 Přikládám obrázky obou typu ventilu. Edit: Já nevím, že ty gumový hadičky stojej za hovno. Původně jsem myslel, že je to od kun(d)y, ale parkuju doma a máme psa. Zpuhřelý jak hrom. A postupně odchází další. Asi číňan když míchal gumu tak byl vožralej.1 bod
-
Nicméně pravdou je, že donutit naprostou většinu spotřebitelů (obytel, institucí, firem) znatelně šetřit energiemi (plynem, el. energií, teplem z CZT, etc.) se podařilo až teď, kdy ceny jmenovaného jsou citelně vyšší.1 bod
-
Tak obecně kdo ví jak se obchoduje v dodavatelském řetězci s německým průmyslem, tak ví že kvalita není pro Němce zas až tak stěžejní jak se snaží tvrdit. Oni v první řadě řeší cenu a kolik marže si na tom přihodí až potom se řeší reálně kvalita, nicméně nedělá jim problém zrušit výrobu nějaké součástky za 150 KČ s osvědčenou kvalitou a začínat odebírat to samé od jiného výrobce za 149 KČ s neověřenou kvalitou, jen proto aby měli lepší marže. Naprosto běžný scénář. Rozhodně bych se neřídil tím že když je něco německé že by to mělo být i kvalitní, naopak. Obecně kvalita materiálu používána VW group nikdy nebyla vysoká, snaží se vše dohánět technologickým postupem, nicméně levnou ocel na brzdách nedoženeš.1 bod
-
No nafta je teď za pěkné ceny - já bych mohl tankovat u zaměstnavatele aktuálně za 28,80 Kč / litr.1 bod
-
1 bod
-
Zaujimave ze ta sol zere len skodovacke kotuce res koncernove :D Matros je z cinskych konzer, urcite si to tam objednali pac je to lacne, inac neexistuje ze to tak hnije.1 bod
-
Obecně kvalita kotoučů je horší to ano, nicméně taky stojí za zmínku, že dříve se u nás většinou používala posypová sůl víceméně na všechny povrchy. Od roku cca 2010 se začal používat upravený chemický posyp na dálnice a už delší dobu se používá i na silnice první třídy, déle se drží na vozovce a lépe zabraňuje namrzání o proti klasické posypové soli je prostě účinnější. Určitě se i lépe drží na plochách kotouče, likviduje kotouče a hlavně pak zadní, které se tak intenzivně neočistí brždění jako ty přední. Obecně pokud někdo jezdí opravdu ekonomicky, dá se vidět výjimečně podobný stav i na předních brzdách....1 bod
-
1 bod
-
Demagogie jak z učebnice. K plošné výměně žárovek je stačí vyměnit jednu za druhou ve shodné patici, nic dalšího není třeba nikde měnit, předělávat, dobudovávat. Stačí k plošnému přechodu na elektroauta vyměnit spalovací auto za elektroauto a nic dalšího není třeba nikde měnit, předělávat, dobudovávat?1 bod
-
no to nejsou. V době zákazu klasických žárovek už byly úsporné žárovky běžně k dispozici a úsporné/led osvětlení je kompatibilní s infrastrukturou pro klasické žárovky, takže ten přechod moc nebolel, protože jste si koupil jenom jinou žárovku se stejnou paticí. Pokud by měly být spalováky něco jako klasické žárovky, tak by uzákonili povinný prodej třeba LED osvětlení na 12V rozvodech a všichni by museli překopat elektroinstalaci v bytech a po protestech by povolili úsporné žárovky s cenou 1000Kč za kus. Navíc změna osvětlení stála každého jednorázově maximálně nízké tisícovky (pokud se někdo rozhodl aktivně všechno vyměnit), které se ve zvýšené životnosti LED a nižší spotřebě mohly vrátit poměrně rychle, aniž by bylo nutné klasické žárovky zdražovat, zatímco zákazy a příkazy v mobilitě stojí každého statisíce, to je poněkud rozdíl.1 bod
-
Zvýšení?Snad vrácení na původní hodnotu o 1,50,- a nafta je o šest korun levnější než benzín,to není malý rozdíl.Kdo tu tvrdil vloni,že bude litr za stovku?😄1 bod
-
1 bod
-
Tak uz jsem si pro ni teda taky dosel, objednano 4.1. 2022, prevzato 3.5. 2023, ale za to muzu ja, jinak bych ji mel cca pred mesicem aktualni dodaci lhuta na liftback je 8 mesicu, combi 11 mesicu1 bod
-
Takže... Okolité zvuky sú lepšie potlačené... Autá v protismere, zvodidlá pozdĺž diaľnice a odraz zvukov vôbec nepočuť. Dnes nechodili kamióny, tak ešte musím skúsiť tento level. Aaaale... Stále je tam ten profukujúci vetrík pri 130ke. Zrejme to je vietor prúdiaci medzi dverami a karosériou... Ach tá Škodovka! Úprimne... Za cenu 370 eur (okná + polstrovanie) a stráveným dňom pri výmene skiel + odhlučnení dverí to nestojí. Ak niekomu vadí ten "prievan", tak by som skôr skúsil dodatočné tesnenie okolo dverí. Dúfam, že to pomôže niekomu v rozhodovaní.1 bod
-
Komplet Návody k obsluze - Palubní literatura pro vozy Škoda Superb III v jazyku (CZ) Škoda_Superb_III_11.2015.rar Škoda Superb III 05.2016.rar Škoda_Superb_III_05.2015.rar Škoda_Superb_III_03.2015.rar1 bod