Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/15/24 ve všech sekcích

  1. Podle me se jednalo o zasah automatickeho brzdeni pri manevrovani. Pri tom se prave propadne pedal.
    3 body
  2. Hele, Blackberry KeyOne Android 8.1, 7 rokov, nemenil by som za žiadny nový zázrak. Funguje s Columbusom bezchybne a perfektne - hovory, zoznamy, kontakty. starým telefonom to nebude, skôr implementáciou komunikácie v Hauwei H56, SW1941
    2 body
  3. VÝMĚNA STAHOVAČKY/SPOUŠTĚČE SKLA OKNA ŘIDIČE Nenašel jsem nikde návod na výměnu stahovačky na RAPIDu, tak tady je moje zkušenost. Po 11 letech došlo k rupnutí lanka u stahovačky okna řidiče. Na vině je nejspíš protékající voda skrz okno a dotyk lanka s plechem lišty držáků okna. Stahovačka začala asi 14 před rozbitím neskutečně vrzat. A než jsem stačil zasáhnout, při jednom stažení lanko prasklo. Nečekal jsem, že to bude rezavé. Což bylo společně se zvýšeným odporem pohybu lanka po lištách příčinou přetržení lanka. Nechápu, proč se lanko pohybuje po plechu vodící lišty bez nějakého kluzného prvku. Nová stahovacka má nejspíš jiný materiál plastu posuvů skla. Mě se podařilo sehnat levněji originál z bourané ho auta. Originál stojí (rok 2024) skoro 3500Kč, náhrada Taiwan mezi 700-900Kč, Valeo kolem 1400Kč. Číslo stahovačky řidiče je 5JA 837 461 A, spolujezdce 5JA 837 462 A. Tapec dveří všichni znáte a jak ho demontovat je na fóru určitě popsáno jinde. Dveře bez tapeců. Označeny matice vodících lišt. Demontovat krytku a kryt. Sjet se sklem dolů, až se v otvorech objeví západky skla. Ty se postupné zamáčknou šroubovákem a sklo se lehce povysune nad západku. Pak už jde vyndat vytočením zadního horního rohu nahoru a vysunutím ven. Demontovat motor a odcvakat západky navijáku lanka. Vyšroubovat čtyři matice lišt a vycvaknout držák bowdenu lanek. Stahovačku vysunout ven otvorem. Nová stahovačka se musí do dveří postupně nasoukat, je to trochu ježek v kleci. Nejdřív naviják s přední lištou našikmo od spodního předního rohu otvoru a zasunout co nejdále do dveří. Pak zadní lištu nejdřív přední horní roh, zasunout co nejhlouběji a pak spodní konec skrz dolní zadní roh. Usadit všechny díly do otvorů a zajistit maticemi. Jelikož jsem nevěděl, jak je to s motorem, který se zastavil v poloze nahoře, vodítka jsem spustil tak, že jsem otáčel ozubeným unášečem navijáku plochými kleštěmi. Aretační čepy musí být zas vidět v otvorech v lištách. Nasadit zpět motor, aby ozubení zapadlo do unášeče, musí se trochu tělem navijáku pohybovat, rukou strčenou dovnitř dveří. Po přišroubování motoru, následoval test. https://youtu.be/V4jRIKcbado?feature=shared Pak nutné samozřejmě okno umít od špíny, které je tak za ty roky dost.... Opět nasunutí okna do vodítek stejným směrem. Musí se opatrně, aby sklo sedělo správně v obou vodících lištách u rámu dveří a u zrcátka a jezdilo plynule. Chce to najít tu správnou polohu, jinak bude problém s plynulostí chodu. Usadit sklo do vodítek, srovnat, aby bylo ve vodících lištách symetricky. Pak celkem silou, působící shora na hranu okna, zacvaknout okno postupně do vodítek. Musí to být slyšet, jinak je nebezpečí, že sklo vyskočí a třeba by mohlo prasknout. Zkontroluovat pohledem, jestli čep prochází oknem. A finální test se sklem a pak už jen namontovat tapec a vše oko zpět. Hlavě nezapomenout nasadit krytku otvoru pod motorem... 🤦🏻 https://youtu.be/8JAAF3aP2vQ?feature=shared
    1 bod
  4. Jak jsem se tak díval na jízdní videa a taky do online manuálu, tak přemístěním ovladače prevodovky na sloupek řízení v podstatě končí možnost manuáního řazení u automatu. Osobně jsem to používal při delších sjezdech, kdy jsem si posunul volič převodovky do manuálu a ten mi pak držel zařazený rychlostní stupeň. Pokud bych si podřadil pádly pod volantem, tak se za chvíli převodovka přepne zpět do automatu (a většinou zařadí směrem nahoru a auto brzdit motorem přestane). Většině "řidičů" je to asi jedno (alespoň podle toho, co vídávám směrem dolů mohelnickým mohelnickým koprem, kde některým svítí brzdová světla po celou dobu), ale osobně to vnímám jako krok zpět.
    1 bod
  5. Zdravim, toto je moj prvy prispevok na tomto fore... kupil som si prvu Skodu vobec. Po Peugeote 307 (francuz nikdy viac), Toyote Corolle, Avensise, viacerych modelov Mazda 6, KIA Proceed GT atd. som sa rozhodol pre novu Octaviu RS. Dobre vyzera, slusne jazdi, dufam, ze bude aj spolahliva. Zatial som si nic neobvykle nevsimol. Pomaly infotainment je vyrieseny, asistenti funguju spolahlivo. Pomocou OBD eleven som vypol otravny zvuk motora, zapol DRL vzadu a vypol ostrekovace svetiel. Zatial mi to staci, do inych veci sa pustat nebudem. Privital by som sice aj vypnutie Start Stop, tuto moznost vsak OBD eleven neponuka. Jedina chyba je "nedopasovanie" kapoty, ktora jemne na lavej strane vycnieva nad blatnikom viac ako na pravej. Budem riesit pri prvom servise. Prekvapil ma vsak variabilny interval vymeny oleja. Pri mojich doterajsich autach som mal pevny interval 15-20 000 km. Mam najazdenych iba 600 km a aplikacia mi hlasi vymenu oleja uz o 18 400 km. Na zaciatku bolo 30 000. Pravdou je, ze jazdim zatial iba kratke trasy, ale pri takomto intervale budem menit olej po najazdeni 1500 km, co mi nepride normalne. Nechcel som sa urcite drzat 30 000 km intervalu, ale 10 000 -15 000 by som povazoval za optimum. Ako je to u vas? Diky.
    1 bod
  6. ano, to je ono..takže tam taky není nic o brzdovce ? pokud ne, tak opravdu neudělali...
    1 bod
  7. evidentně nějací matláci a za tohle jim člověk platí raketa ceny..nejen, že nevyměnili brzdovku, ale evidentně i nastavení v infotaimentu zbastlili, protože by to mělo být tak, že olej za 2 roky a servis po té první již pak každý rok...
    1 bod
  8. Jestli nevyměnili po 2 letech brzdovku, je to neomluvitelná chyba AS a vůbec se mi nechce věřit, že by to neudělali, servisní manuál od MR2021 mluví jasně, každé 2 roky.
    1 bod
  9. 1 bod
  10. @LKk jseš si opradu jistý, že ti po 2 letech neměnili brzdovku ? to není možné..servisní manuál mluví jasně. Jedině, že by jsi měl auto MR2020, kde byla první výměna po 3 letech, ale od MR2021 došlo ke změně a od této doby se mění brzdovka každé 2 roky...
    1 bod
  11. Jak píše bojler. Není na škodu přečíst si návod.
    1 bod
  12. Vám rádio ukazuje už iba jednu prehliadku? Mne ukazuje obe, ako spomínal ben vyššie.... prvá je prehliadka každý rok a druhá je olejový servis každé dva roky. Asi opäť niečo pomenili na novších modeloch....
    1 bod
  13. Hele bez urážky, ale P30 lite už je nejspíš za zenitem. Jeho modul Bluetooth možná už nestíhá komunikaci s novějším standardem. Ale to se dozvíš jediné tak, že to zkusíš s jiným telefonem. Jako chápu tě, že se ti nechce měnit mobil, je s tím plno práce.
    1 bod
  14. 1 bod
  15. Takže pomohlo pročištění konektoru? Jinak Zasekávající se regulace turba se řešila zde https://forum.skodahome.cz/topic/134056-regulace-turba-12-tsi/ a hlavně tady https://forum.skodahome.cz/topic/134056-regulace-turba-12-tsi/?do=findComment&comment=2433513, kde je postup opravy zadrhávajícího táhla. Na synkovo FABIA 2 combi (13let/115tkm) to táhlo jezdí jakoby trhaně, u mého RAPIDa (11let/133tkm) se táhlo pohybuje plynule.
    1 bod
  16. Zkus nejprve vyčistit konektor regulátoru turba. Mě to pomohlo u F2 combi s tím samým motorem. Kontektor i svorkovnici na regulaci jsem prostříkl sprejem na kontakty, v konektoru to docela dost zašumělo, asi jak olej reagoval s oxidací. Pak vyfoukat. Od té doby klid. Jinak chyba P160200 je Power Supply (B+) Terminal 30 Low Voltage, chyba P256400 je Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit Low. Dej sem celý výpis diagnostiky.
    1 bod
  17. Buď jen regulátor na turbu nebo celý turbo. Záleží na tom kdy to bylo vyrobený. BTW zcela určitě se to tu už řešilo.
    1 bod
  18. Poctivě jsem přečetl celé vlákno (druhou půlku spíš přetrpěl) a chtěl jsem položit otázku, kterou mi vlastně zodpověděl příspěvek McMateje. Ale přesto: Setkal se někdo s tím, že motor provozovaný na prodloužené výměny byl výrazněji (viditelně, slyšitelně) opotřebený než motor na krátké intervaly??? Kdysi se p.Janda (Cimbu) vyjádřil, že motory na LL interval jsou výrazně poch.cané díky "rozežraným" těsněním. To bylo za doby PD TDI. Zda to byla pravda a zda to platí i dnes? Ale o vlastním opotřebení motoru jsem nic neslyšel.
    1 bod
  19. Podľa návodu na stránke vyššie som si dal dole plastový kryt medzi stieracmi a odpojil konektor na generator zvuku - nieje to Reprak ale rezonator ci co V autorizovanom servise mi povedali ze ak by odpojili "Reprak" ktorý je pod sklom v interiéry tak im vyhodí chybu SOS tlačítko ktoré je na to napojené Odpojením rezonatoru pod kapotou a medzi stieracmi nesvieti žiadna chybička hláška aj servis je stim ok 👍
    1 bod
  20. Automatické nouzové brzdění. Mohu potvrdit že samo zabrzdí,razantně i s manuálem.Mně to občas aktivuje při couvání do garáže pes.
    1 bod
  21. No, u tohoto motoru určitě žádná podtlaková nádoba regulace turba není. Je tam elektrický servopohon.
    0 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...