Přejít na obsah

Chip nebo vačky u cimbu sk? Motor MPI.


Dornbos

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny, kdo se o toto téma zajímají. Měl bych dotaz, zda má někdo zkušenosti s úpravou vaček + softwaru u cimbu sk. Rozhoduji se mezi klasickým chipem a chipem s výměnou vaček. Mam 44kW MPI a zajímalo by mě jestli se za 190 eur dostanu na těch 64kW, což si myslím, že je hodně slušný, když za 145 eur je jen 53kW :-D. Zajímaly by mě vaše postřehy o výkonu životnosti apd. po téhle úpravě. Na stránkách se pouze píše toto: Motor Fabie pri použití vačky a upraveného programu v RJ dosahuje cca 64 kW. Pri výmene vačky je potrebné nahradiť hydraulické zdvihátka ventilov mechanickými z Felície. Ale nepíše se zde ani jestli jsou v ceně započítány ty zdvyhátka popř. jiné potřebné díly. Díky všem za reakce.

Editováno: , autor: Dornbos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k té náhradě za klasická zdvihátka půjde o nějaký přebrus vačky z felicie 1,3MPI M98 nahoru,fungovat to bude podle mně slušně,životnost +- stejná,jen zkrátka bude třeba čas od času řešit vůle ventilů jako u fav/fel.Cena je pravděpodobně bez montáže=zdvihátka v ceně nebudou,ale lépe se zeptat přímo u cimbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Seřizují se ventily ,těch je osum,vačka je jen jedna.U felicie je to co 10 tis km,takže stejně i tu,složité to nijak zvlášť není,jen musí dolů horní plastový kryt a pak víko ventilů.Vůle podle zdvihacích tyček,u ocelových 0,2 a u hliníkových 0,25,nejlíp mrknout do nějaké chytré knížky k feliciím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

já jsem šel do cimbu ale jenom chip, vyměnil jsem sací potrubí dal jsem z F1 1,4Mpi 50Kw má větší průměr sacích kanálků a je větší i ten prostor co je hned nad ním našrubovaná škrtící klapka, vyčistil jsem klapku, tohle je základ pro chip co doporučuje p.janda při čipu od něj dostaneš se na nějakejch cca 52Kw, pak mi bylo ještě doporučeno vyměnit komplet výfuk ze silnější verze tedy z 50Kw ten má větší průměr trubek ale na to nejsou love a navíc akorát jsem měnil stř. a zad. díl výfuku ještě než jsem se rozhodl chipnout. prej ještě pomůže vačka z 50Kw je prý ostřejší a jenom se vymění vačka nic víc žádný zdvihátka atd.

Mě osobně stačí ten čip + sání a taky to šlo poznat, motor se nechal lépe vytáčet šel tak trochu lépe za pedálem, a co je hlavní u tohoto motoru jede i na nižší otáčky třeba okolo 1800ot./min a jede což se pak promítne na spotřebě, ale kdyby jsi hledal určitě tu najdeš toho tady spoustu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam chip od cimbu a ide to velmi slusne, bolo tu uz povedane ze treba sanie z 50kw motora kvoli kanalom, to seriove ma az smiesne male kanaliky. ale aj tak ten motor este nejde ako by mal, da sa z toho viac vytlct, kanaly v hlave a v sani su drsne a sanie nelicuje priamo s kanlom v hlave. vacku by som neriesil pokial by som nejazdil zavodne, motor si bude pytat otacky aby bol vo svojom zivli inak bude nevyvazeny a na spotrebu uz nikdy s nim nepojdes. vacka z 50kw je o 2°ostrejsia ale treba k nej aj soft z takeho motora ale to uz by pani v cimbu asi doriesili.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už jsem volal na slovensko a neni to tak jednoduchy, nakonec mě poradily že mám skusit zavolat k nam do čr. :smich: Tak jsem to zkusil a dozvěděl jsem se toto: cena pod 10t - pro mě přijatelný, když zvážím nárůst výkonu o cca 30%, ale problém je v tom, že si dle slov pana Jandy každej rozmyslí dělat tyto upravy hned jak se trochu oteplí a zrovna má něco se zadama tak mam zavolat za 14 dni :feve:

Editováno: , autor: Dornbos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím já mám od jandy a stál mě čip asi cca 3000kč, sání jsem koupil na vrakáči za 500 a těsnění pod klapu a sání vyšlo cca dokupy na 100kč, a do větších úprav se nežženu, mě se jedná pouze o spotřebu o nic víc, no dobře tak aj o tu akceleraci hlavně v křižovatkách, brácha má 1.4 MPi 50kW bez čipu a má to zhnilé jako prase

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ten termin by mě netížil, ale konečná cena byla větší než u Jandy a s ním se možná půjde ještě domluvit na místě :-D. Ještě počkám kvůli těm zádům a zavolám mu.... Ja to mam skoro stejně daleko, takže cena pro mě byla rozhodující :-D

Editováno: , autor: Dornbos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ked nahodis sanie budes spokojny neboj ;) ale trosku este prelesti kanaly ked ho budes mat v rukach. volnobeh by ti mal ostat ten isty akurat ako pises motor je zivsi so sanim bude este viac a diera v plyne zmizla, pedal reaguje hned :)

Editováno: , autor: Nautilus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak zalezi ako daleko chces it s upravami. da sa napriklad chip + ostra vačka, dalej uprava hlavy, ladene zvody, odlahcenie zotrvacnika... ale ak chces aby ti motor vydrzal staci ti chip vyfuk nejaky ten sportovy filter dobre odizolovany od tepla a uz ti to pojde slusne. ak si trufas da sa este porobit hlava lestenie kanalov a tak ale to uz treba sikovne ruky a pevne nervy :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na slovensku to robi firma cimbu (cimbu.sk) treba k ostrej vacke este soft na riadiacu jednotku bez toho ti to nepojde. druha vec. treba vymenit zdvihatka z felicie, ta ma klasicke a fabia ma uz hydraulicke. a byt tebou nedavam to pokial nejazdis zavodne. motor sa bude citit dobre len vo vysokych otackach, ked budes jazdit naspotrebu tak ho rychlo odpalis. bude nevyvazeny chod bude si to pytat aby si mu slapal do cerveneho...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přemýšlím o tom, že taky půjdu do nějáký úpravy motoru..chip, výfuk, filtr..takže je to vážně znát? Třeba když jedu do kopce, tak se MPI vubec nechce mi prijde kolikrat nebo když je auto naložený lidma.. Jak doporučujete zvýšit výkon? Chtěl bych tak něják aby to jelo svižnějš.. Jiný auto si kupovat nechci, jsem jinak spokojený.. díky předem za rady a názory

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, čip tomu pomůže - dá se jím odstranit prodleva reakce na plyn, pozdnější náběh točivého momentu, snížit spotřeba nebo docílit vyšší výkon i krouťák včetně posunu maximálních otáček (změna hranice, kdy elektronika zasáhne - "zabere omezovač") - jde ale o to, O KOLIK se podaří uvedené parametry změnit, aniž by se to negativně odrazilo na spotřebě nebo dokonce na životnosti motoru. Výsledek úpravy záleží na spoustě parametrů, které je potřeba znát před úpravou - a také je při úpravě respektovat - mimo jiné třeba i na předchozím stupni opotřebení motoru. Jednoduše řečeno - z motoru se 150 kkm a více "na hrbu" nedokážeš "vyčipovat" stejné vlastnosti, jako z motoru s proběhem 40-50tisíc nebo dokonce čerstvě zaběhnutého. Celé to dokáže posoudit a nastavit jen zkušený "ladič".

A co je také neopominutelné - software používaný v originální výrobě je "širokospektrální" - to znamená, že by měl být schopný dosahovat standartních (deklarovaných) parametrů s motorem ve všech fázích jeho předpokládané životnosti a opotřebení. Proto v něm jsou tak velké "díry" a "rezervy" v nastavení. Individualizací softwaru = chiptuningem se toto "širokospektrální" = univerzální nastavení zruší a "zjedineční" přímo k tomu jedinému danému kusu motoru a jeho stavu právě v momentě úpravy. Protože se tím zúží "rozpětí mantinelů" možných odchylek jednotlivých parametrů, mělo by být určitým standartem "rečipovat" takto upravené motory po určitém km proběhu od úpravy - aby se ŘJ znovu přizpůsobila postupnému opotřebování motoru = jeho změněným vlastnostem a aby se výkon nastavený čipováním udržel na dosažené mezi. Nedokážu přesně určit, po kolika km by se taková aspoň kontrola souladu funkčních parametrů sestavy motor-ŘJ měla dělat - ale odhaduju to na proběh 20 až 30 000km - neboli zhruba 10% z předpokládané střední provozní životnosti dnešních aut. Zde je prostor pro vyjádření se výrobce i (a hlavně!) úpravců motorů a ŘJ. Také majitelé "čipnutých" aut by zde měli říct, zda a jak se vlastnosti jejich plechových mazlíků dosažené "čipnutím" měnily v dalších tisících km a letech provozu.

Jestli si ale myslíš, že z MPI čipnutím uděláš "šestnáctiventil" nebo "ereso", tak na to radši hned zapomeň - při takové představě by chiptuning byly jen vyhozené peníze a mnohem líp uděláš, když MPI prodáš a koupíš si nové nebo aspoň JINÉ auto s modernějším motorem = myšleno s motorem s vyšším výchozím potenciálem možného litrového výkonu a a hlavně s možností dalších úprav.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

reagujem na tvoj posledny odstavec, kazdy ma to svoje auto rad a kazdemu sa nechce do predaja a kupi noveho ale chiptuning nie je vsetko co sa da urobit pre ten motor aby vydrzal. uz som to tu spominal a pisem to znova, fabia ma dost odflaknuto vyrobenu hlavu. mal si ju niekedy vymontovanu, videl si ake su tam kanaly a ake su sacie potrubia? moje MPicko 44kw by malo mat po chipe a po uprave hlavy 63kw a to neratam este kolko doda sportova vlozka vyltra s vyfukom. fabia 1,4 16V 55kw sa nechyta, tak isto aj golf s tymto motorom mi nestacil je este tazsi jak fabia, tak isto stare motory 1.6 55kw nestacia... nemozem teda s tebou suhlasit, stary skodovacky cesky motor je po uprave hlavy vykonnejsi ako nemecky 16V

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

reagujem na tvoj posledny odstavec, kazdy ma to svoje auto rad a kazdemu sa nechce do predaja a kupi noveho ale chiptuning nie je vsetko co sa da urobit pre ten motor aby vydrzal. uz som to tu spominal a pisem to znova, fabia ma dost odflaknuto vyrobenu hlavu. mal si ju niekedy vymontovanu, videl si ake su tam kanaly a ake su sacie potrubia? moje MPicko 44kw by malo mat po chipe a po uprave hlavy 63kw a to neratam este kolko doda sportova vlozka vyltra s vyfukom. fabia 1,4 16V 55kw sa nechyta, tak isto aj golf s tymto motorom mi nestacil je este tazsi jak fabia, tak isto stare motory 1.6 55kw nestacia... nemozem teda s tebou suhlasit, stary skodovacky cesky motor je po uprave hlavy vykonnejsi ako nemecky 16V

Ale po tý úpravě hlavy se sníží životnost nebo ne? Vím, že u těch starých škodovek se to dělávalo celkem často, ale tomuhle to moc neprospěje asi..moc tomu nerozumím, jen si to myslím :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kamarat, mas tam tu hlavu ty alebo ja?

na prvej fotke je uparvena a povodna hlava, hlavne si pozri ako vyzera povrch neupravenych kanalov a ich priemer. navyse hladke vyfukove kanaly nebudu nikdy zanesene karbonom, maximalne budu odymene

na druhej fotke je sacie potrubie po uprave z 50kw motora fabia

posledna fotka je rozdiel medzi sanim z 44kw a 50kw motora

proste priprava zmesy v neupravenom fabiackom motore je katastrofa...

post-58327-0-53117300-1302432906_thumb.j

post-58327-0-49899200-1302433140_thumb.j

post-58327-0-08564000-1302433232_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...