Přejít na obsah

Chip nebo vačky u cimbu sk? Motor MPI.


Dornbos

Doporučené příspěvky

Nedělám si vůbec žádný iluze o tom, že by na MPIčka do fábulí škodofka řízená Vlkohradem dávala o tolik masivnější a kvalitnější materiály než na fáva, že by měly o 60% vyšší životnost... Fakt je, že fáva a feli odešly spíš na kastli než na motor, ale zase až o tolik delší výdrž ten 1,4MPI agregát neměl a nemá. Jinak na motoru šáde jsem měl najeto kolem 150k, když šla dál a na formanu kolem 180k - a chodily oba spolehlivě, šáde sice začínala trochu mlsat olej (asi tak 3 litry mezi výměnama), jinak ale obě auta šla z domu vlastně jen kvůli rzi na kastli a vysokým nákladům nutným na udržení v aspoň trochu vzhledným stavu. Forman pořád ještě jezdí - i když už mu cvaká rozvodový řetěz a chtělo by to asi i další výměny. Takže 1/4mega na motoru Škoda 1,3 nebo 1,4 MPI beru jako reálně dosažitelný nájezd ... Mám ovšem mnohem podstatnější pochyby o tom, že by dnes produkované motory někdy vydržely aspoň to, co vydržely ty 1,4MPI...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jako dvě kelišové :smich:

jinak já mám skoro 150t najeto musím říct že je to byvalé služební vozidlo, kupoval jsem ho při 90t. a mysslím si že když měníš olej častěji než doporučuje Bolka nebo výrobce oleje a trochu se mu věnuješ tak ten čip a výměnu sání vydrží já čipoval při 120t. a musím konstatovat že kdybych měl ještě jedno to samý auto tak jdu do toho i při 150t.

Podotýkám že mám měnit olej co 10t. jelikož liju minerál, ale já měním cca co 6-7tis. a jak ho naleju tak ho zase vyleju olej není spálený ani skoro nijak podobně znehodnocen mezi výměnami nedolívám ani dcl, svíčky jsem měnil po druhé ted před měsícem, půoužívám NGK tři bodovky, a motor šlape tak jak by měl.

A ztoho plyne, běž do čipu, vyměn sací potrubí, určitě neuškodíš. a celé mě to stálo necelých 4000Kč. a opravdu mám to už něco přez 2roky a jsem spokojen.

a pánove už se nehádejte, řeknu vám k tomu toto: Kolega který už hodně dloouhou dobu dělá v origo škoda servise a je to dost dobrý mechoš mi řekl že tento motor vydrží hodně pokud se o něj dobře staráme, ŘJ motoru myslím SW se dokáže učit a přizpůsobit se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mechanický zdvihátka tam jsou z feldy a ten volnoběh je fakt hodně strašnej, počítal jsem stím že se to zhorší ale tohle je strašny... :-( Třeba na volnoběh přidam plyn, pustím a zdechne.... A zvuk jak 21 traktor, aspon kdyby měl někdo známej fabču abych skusil tu klapku. Jinak Cimbu slibil že to vyřeší, ale jinde ten problém nebyl :-(. Jinak v hodnocení jestli se mi to vyplatilo počkám až jak dopadne ten volnoběh, ale např. když snížím hlavu, nebo ám jiny svody tak mi cimbu slibil sowt zdarma, tak těžko říct...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kamo to uz sa neda bez emocii, nemam nic proti nemu ale pre mna je on clovek co 15 rokov jazdil na favorite a teraz ked si sadol do roomstera tak si mysli ze nic nie je lepsie jak nemecky 16V (ktory mu bude zrat viac aleja ako MPi) a tazko mu nieco dosvedcit lebo on musi mat pravdu. ja len hovorim to co som sa naucil a co som videl a neznasam ked niekto ide presviedcat ludi o tom co este ani nevidel. inak uznavam ze on sa zase vyzna do inych veci co je samozrejme vidiet na jeho komentoch ale motor MPi mam nastudovany a v tom ma nepresvedci :) len ma zbytocne provokuje... :smich:

Pridavam se k tobe,ja mel ted hlavu dole,motor ma 160 tis a na vlozkach je jeste videt stopa po obrabeni,zadna hranka....olej to po vymene tesneni ventil driku nezere skoro vubec.....nevidim duvod proc by ten motor nedal jeste jednouy tolik aspon......taky chci jen podotknout ze asi 400 tis km po Praze a po dalnici je rozdil,takze se tu hadat o km je asi nesmysl...spise o motohodinach jak na traktoru :DDDDDD

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

som rad ze sa tu nasiel dalsi clovek co motor videl aj zvnutra :) inak s olejom problem nemam ako ho nalejem tak ho po 15t km vypustim netreba mu nic dolievat navyse pri uprave hlavy sa davali nove simeringy okolo ventilov takze pokial kruzky nepovolia tak to zrat nebude. motor ma 85t km este nemoze strajkovat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim..nikde som to presnejsie nenasiel.. chcel by som zmenit AZE 44kw motor na 50kw motor a potom ho dat ocipovat.. mam uz sacie potrubie a moznost zohnat vacku z 50kW.. niekto tu pisal ze je to vsetko co treba a da sa to spravit.. niekto pisal ze treba aj zvody.. ako to vlastne je? skusal to uz niekto?

Po vymene mozem na aute s RJ z 44kW normalne ist? Alebo musim dat automaticky nacipovat RJ. Popripade najprv vymenit RJ za 50kW jednotku a tu dat nacipovat.. nebolo by to ale takto zbytocne?? vopred dakujem za odpovede..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no já nevím ale myslím si že když to tam všechno dá, tak se jednotka nějak přizpůsobí neříkám že to bude šlapat na 100% dobře ale pojedeto, a když se domluvíš třeba s cimbu tak podle mě bude stačit přehrát soft v jednotce a nemusí se vubec měnit, ale to je jenom teorie nevím jak by to bylo v praxi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neviem tiez co by to robilo len kvoli tej vacke je na tom softe nastaveny iny predzapal ale je tam zase snimac uhla natocenia vacky takze mozno by sa nieco prisposobilo ale pochybujem ze by to slapalo ako ma... ja by som skusil zavolat do cimbu co by to urobilo

Editováno: , autor: Nautilus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pisal som do cimbu..

.......planujem vymenit na motore vacku z 1,4mpi 50kw a takisto aj sanie a zvody z 50kw verzie. Je mozne potom prist na aute ku Vam a dat auto ochipovat ako 50kw verziu z 50 na 57kw alebo na aute nebude mozne ist? alebo treba najprv vymenit jednotku z 44kw na 50kw a az potom nasledne nacipovat? Dakujem za info

odpoved:

Fabie 44 kW upravujeme tým spôsobom, že sa upravuje soft v RJ a meníme sacie potrubie z motora 50 kW. Výkon po takejto úprave je 53 kW. Keď sa mení aj vačka (upravená Cimbu Autosport), tak sa tam nahráva soft pre Fabiu 50 kW. Sériové vačky z motora 50 kW nepoužívame, a tak neviem jednoznačne povedať či je potrebný aj soft z motora 50 kW.

Nie je problém, keď najprv urobíte mechanické úpravy a potom sa nahrá iný soft. S autom sa dá jazdi, vo vyšších otáčkach to bude mať trochu chudobnejšiu zmes. To isté aj v opačnom poradí, že sa nahrá soft a následne sa urobia mechanické úpravy. Tu zase bude zmes mierne bohatšia.

takze teraz neviem ci sa s tym da potom nieco spravit.. alebo si to vymenim a zbytocne..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele zkus najit i jiné známější firmy co jse věnují tuningu, v cimbu ti upraví soft a nic víc se starat nebbudou, ale jsou firmy co přehrajou soft vyzkouší a popř. doladí co ještě bude třeba se softem aby vše šlapallo tak jak má je pravda že si připlatíš ale měl by se někdo najít kdo to udělá.

anebo prostě vyměn sací potrubí a nechej jenom očipovat a to uplně stačí a ušetřené peníze vraž do nějakéhho kvalitnějšího oleje, vyčisti škrticí klapku, vyměň seriové svíčky za něco lepšího já mám třeba NGK s označením BKUR5ET nebo tak nějak a jsem rázně spokojen jsou to 3bodovky, na bosh 3bod mi to moc dobře nejezdilo.

taky jsem napřed vyměnil a asi cca po týdnu jsem nechal čipovat a jezdilo to normálka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě se doporučuje, pokud se mění sání za větší a dává se čip, změnit i výfuk - dát s menším průtočným odporem nebo dokonce nahradit střední tlumič opravdickým rezonátorem. Někdy je doporučováno například na benzínovou fábuli dát koncový díl z dieselové verze - má větší průměr potrubí a dvojitou koncovku a už i to je pro motor plus. Ale je to samozřejmě na volbě - jen ty úpravy se sčítají, "koník ke koníku" - ale taky tisícovka k tisícovce v nákladech.

Osobní zkušenost - informace, kterou jsem získal: minulý týden jsem volal do známého úpravářského servisu v Chlumci (inzerce občas i zde na fóru), za sportovnější koncový díl s koncovkou podle individuálního výběru na místě si řeknou kolem 5000,- i s prací a výměna trvá maximálně kolem 2-3 hodin, za výměnu kompletu až od katu (nižší průtočný odpor = zvýšení výkonu) to dělá kolem 8000,- až 10 000,- kulatejch - a protože třeba na Rooma je to potrubí atyp (je od středního rezonátoru jinak vedené než u fábule, u které už to mají "naměřené") a musejí ho udělat individuálně, chtějí mít autí přistaveno pokud možno na celý den. Potrubí je vařené, broušené, pískované a externí firmou šopované hliníkem, následně černě práškované, koncovky chromované. Někdy je potřeba auto přistavit předem na oměření nebo poslat okótovaný nákres (u neobvyklých značek a typů) - umějí udělat i pouhý polotovar výfuku bez závěsů a bez povrchové úpravy pro individuální montáž v jiné dílně - vše je možné dohodnout. Takový výfuk je samozřejmě potřeba povrchově upravit dodatečně po navaření úchytů. Bylo mi řečeno, že i na Fábuli nebo Rooma umějí a dělají i "duplex" koncovky a to dokonce včetně vyvedení na obě strany, takže je z čeho vybírat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pisal som do cimbu..

.......planujem vymenit na motore vacku z 1,4mpi 50kw a takisto aj sanie a zvody z 50kw verzie. Je mozne potom prist na aute ku Vam a dat auto ochipovat ako 50kw verziu z 50 na 57kw alebo na aute nebude mozne ist? alebo treba najprv vymenit jednotku z 44kw na 50kw a az potom nasledne nacipovat? Dakujem za info

odpoved:

Fabie 44 kW upravujeme tým spôsobom, že sa upravuje soft v RJ a meníme sacie potrubie z motora 50 kW. Výkon po takejto úprave je 53 kW. Keď sa mení aj vačka (upravená Cimbu Autosport), tak sa tam nahráva soft pre Fabiu 50 kW. Sériové vačky z motora 50 kW nepoužívame, a tak neviem jednoznačne povedať či je potrebný aj soft z motora 50 kW.

Nie je problém, keď najprv urobíte mechanické úpravy a potom sa nahrá iný soft. S autom sa dá jazdi, vo vyšších otáčkach to bude mať trochu chudobnejšiu zmes. To isté aj v opačnom poradí, že sa nahrá soft a následne sa urobia mechanické úpravy. Tu zase bude zmes mierne bohatšia.

takze teraz neviem ci sa s tym da potom nieco spravit.. alebo si to vymenim a zbytocne..

DIVNA ODPOVED, TERAZ CO JE LEPSIE - MAT VO VYSSICH OTACKACH CHUDOBNEJSIU ALEBO BOHATSIU ZMES ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pred 2ma tyzdnami som menil koncovy diel vyfuku a chcel som si tam dat vyfuk z 2.0mpi ktory ma dva vyvody, alebo z diesela a nikde som nezistil ze ci mi to nebude robit nejake problemy tak som kupil klasicky.. skoda ze som to nevedel skor..

tie zmesy myslel asi len kym sa nedorobia ostatne upravy.. nie na trvalo.. skusim veci pomenit a zaniest..a napisem ako som dopadol.. dakujem zatial za nazory.

tie NGK BKUR5ET-10 idu dobre? ja mam tie bosch s 3ma vyvodmi a vsetko je ok..len ma trochu problem so startovanim.. startuju tieto normalne? rychlo? :)

Editováno: , autor: bonsaj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

musím konstatovat že na jednych už mám najeto cca 45tis. km a nebylo je třeba měnit, ale já je vyměnil jenom tak protože zrovna byli peníze.

jinak u nás stála jedna okolo 145kč, starty jsou ok bez problému aj v zimě ale tedkom pokud je motor studený tak stačí otočit klíčkem a motor naskočí okamžitě, pokud je zahřátý cca 80st.C tak to trochu točí ale nestalo se mi že by to nechytlo.

měl jsem i 3 bod od BRISKU ale ty jse mi zdálii jako že nějak brzdí motor tak jsem je po ujetí 2tis. měnil za ty NGK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem jezdil nejdřív na origo jednobodové svíce označené na izolátoru nápisem VW AG Bosch a na tělese naválcovaným kódem BOM 101905601F R1 7K, při poslední výměně jsem je nechal vyměnit za Bosch Super Plus Yttrium +51 FR 7 HC+ . A nemám pocit, že bych i do 16V motoru nějak nutně potřeboval 3- nebo vícebodové svíce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo akorát že origo 1bod stojí u nás v mototechně něco okkolo 400kč za ks a ten 3bod od NGK jenom 140kč a věřím že to na to jede lépe, ale nejlepší na tom je že paní co mi to prodávala poprve teď koukala zase do tabulkky co tam přijde a říkala že ty co mi prodala posledně a já je chtěl i teď jsou do 1,4 50kW :palec2: , ale prostě jsem je chtěl zase znova

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s Championkama moc dobrý zkušenosti nemám, měl jsem "trojpacky" ve formanu SPI když jsem ho koupil a nejelo to ani studené ani ohřáté, po bleskové výměně (ještě ten samý týden co jsem ho koupil - už už jsem se chystal jet auto vrátit, naštěstí jsem zkusil hokus-pokus) za Brisky jednobod "kupronikl" tabulkové tepelné hodnoty jel fórmen jako z praku. Už si bohužel nepamatuju na typ těch Championek, je to skoro 7 let, takže je možný, že předchozí majitel prostě namontoval typ co do motoru nepatřil a tím se ty správné Brisky jevily jako podstatně lepší. A když jsem se teď naposledy sháněl po svíčkách do Drobka, byly mi jednoznačně doporučeny buď origo Bosch, nebo právě ty NGK. O Championech se prodejce ani nezmínil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem kupoval ty Boschky, tak jsem se byl pro zajímavost podívat i v jiný prodejně na Brisky trojbody, přímo webem Brisku doporučovaný pro "sport a tuning". Radši jsem je vůbec nekupoval, ty elektrody vytvořený naohýbaným tenkým plechem ve tvaru 3 zoubků kolem střední elektrody včetně povrchu připomínajícího hrubě galvanicky pozinkovanou konstrukci ve mně vůbec nevzbudily důvěru. Barvu to mělo takovou vyblitou khaki, celý to vypadalo spíš jako bastl odněkud z jézeďácký stodoly než svíce určená pro výkonný použití...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemam proti Briske nic ale podla mna to su sviecky akurat tak do š 120 a podobne alebo do fichtla ci babety :D chcel som len dodat na okraj tych champion a bosch sviecok, rozidel som tam nezacili start aj chod velmi dobry len ako som spominal vraj je lepsie ked aj znacky pasuju k sebe. inak okrem NGK Bosch a Champion by som ta uz nic ine nedaval, jedine keby som nemal co s peniazmi kupim iridiove sviecky Denso ale tak myslim ze to uz je zbytocny luxus :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím, jestli to na těch Brisk svících má být nějaká emisní vrstva nebo co (pokud by to opravdu emisní vrstva byla, usnadnila by za tepla vznik výboje na patřičném místě) - obdobně určené svíce Bosch a další jsou ale kovově lesklé, a to i po několika tisících km, pokud se vyndají a očistí se z nich saze. A stejně tak to je i na "jednopackách" Brisk - takže já osobně nechápu, proč mají v Táboře ty "vícebody" tak na první pohled odfláknutý... Ledaže by ty co jsem viděl byly fake nebo něco "mejd in rejžová louže u Jožina z Bažin" a jen přeznačený na Brisk...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen pro info:

Jezdíval jsem s Fabia 1,4 44kW rv2000. Měla najeto 60000km a přestal jsem s ní jezdit ve 140000km. Ve 100000km jsem měnil jen chrastící rozvody a dal jsem tam sání z 50kW. Motor krapet ožil v otáčkách 3500-4500 při stejné spotřebě. Stálo to zato. Chip jsem tam nedával. Auto jezdí dodnes, motor olej nežere (tj od výměny do výměny ani ne litr)

Co se týče škrtící klapky, tak okolo 100000km šla do kopru. Při přeřazení a určitém šešlapu plyn.pedálu to padlo s dlouhou odezvou na reakci (skoro vteřina) do nouzáku. Výměna pomohla.

Svíčky:

Někdo mi kdysi říkával, že svíčky 3-body je zbytečnost. Nejlépe prý třeba nějaké klasické levné 1-body NGK...atd.

Ja si nemůžu stěžovat na Brisk Platin 1mm. Ježděno ve Fabii 1,4 50000km, Felicii 1,3 30000km i Octavii II 1,6 75kW zatím 20000km.

Octavii II 1,6 75kW jsem pro legraci koupil orig NGK BKUR6ET 3-body a jediné co se trochu zlepšilo je možná studený start, kdy volnoběh drží trochu kultivovaněji. Skoro bych ale řekl, že je to nastejno :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...