Přejít na obsah

Chip nebo vačky u cimbu sk? Motor MPI.


Dornbos

Doporučené příspěvky

už jsem slyšel že bubny vzadu u mojeho motoru jsou na pytel časem strácí účinost brždění tak jak popisuješ, ale ještě jsem neslyšel že jde nastavit brzdný účinek, nechceš mi napsat jak se to dělá?

Jinak po výměně sání to nebude to pravé ořechové co asi čekáš, já v tom pocitoval trochu změnu ale teprve po očipování to bylo ohodně lepší ale to je jenom otázka peněz, záleží na tobě.

já bejt tebou tak vyměním sání a pak se uvidí, ale určitě tou výměnou nic nezkazíš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že je to odpověď nesprávná.

Lambda regulace si s tím poradí a bohatost bude pořád OK.

Mezi 44 kW a 50 kW daty je ten hlavní rozdíl, že u 44 kW dat je všude o 5 stupňů větší předstih.

Tak má možná logiku, že při lepším plnění válců bude lepší předstih snížit, abych se vyhnul detonacím.

Ale když to neudělám, tak mi předstih čidlo klepání stejně shodí.

Tak bych to moc neřešil.

podla toho čo pišeš je jedno či najprv načipuješ a potom vymeníš sanie alebo to urobíš naopak.....

Mezi 44 kW a 50 kW daty je ten hlavní rozdíl, že u 44 kW dat je všude o 5 stupňů větší předstih - to hovoriš o seriovom motore alebo načipovanom ?

Editováno: , autor: acylpyrin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já bych řekl že se bavíme o seriovem motoru.

Jinak to že vyměníš sání je pouze otom že motor 44kW je ochuzena o přísun vzduchu tzn. že když přidáš plyn tak to nestíhá sát potřebné množství vzduchu a jednotka se stím musí vyrovnat.

Jelikož sání z 50kW má větší průměr sacích kanálků a větší difuzor pod škrtící klapou tak se tam vleze více vzduchu a díky tomu po prudkém přidání plynu se po výměně ztrácí ta prodleva plynu. o nic víc nejde.

a tedkom myslím si že záleží na každém jak a v jakém pořadí si tyto úpravy provede, určitě si myslím že po výměně vačky bych už nechal očipovatt pokud by to byla poslední úprava.

jinak bych se domluvil o těchto úpravách s firmou která mi bude upravovat soft, protože jsou firmy které prostě něco nahrají pak odzkouší a tot vše ale pak jsou firmy které udělají nějaký zkušební jízdy nebo aspon na válcích potom upravujou a pak ještě testujou. a tohle vše se odvíjí od ceny za patřičnou úpravu, sice bych řekl že tato druhá možnost se dělá většinou při větších zásazích do motoru jak je výše popsáno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

už jsem slyšel že bubny vzadu u mojeho motoru jsou na pytel časem strácí účinost brždění tak jak popisuješ, ale ještě jsem neslyšel že jde nastavit brzdný účinek, nechceš mi napsat jak se to dělá?

Jinak po výměně sání to nebude to pravé ořechové co asi čekáš, já v tom pocitoval trochu změnu ale teprve po očipování to bylo ohodně lepší ale to je jenom otázka peněz, záleží na tobě.

já bejt tebou tak vyměním sání a pak se uvidí, ale určitě tou výměnou nic nezkazíš

Já ale nemám na autě ABS, takže si můžu ve výřezu zátěžového regulátoru změnit předpětí té pružiny, která spojuje zadní nápravu a páčku regulátoru.

Když si zvedneš auto a podíváš se na to, přijdeš na to sám, kterým směrem s tím pohnout.

Už 3 mm je hodně znát.

Ovšem jestli máš ABS tak nic.

Já jsem poznal jiné sací potrubí i se starými daty - někde od 4000 to začalo a od 4500 otáček to bylo jasné.

Nevím, co máš v těch jiných datech - pokud změnu úhlové rychlosti otvírání škrtící klapky, tak to je pochopitelně hodně znát.

Sice to nic nezmění na výkonu motoru , ale rychlost reakcí na sešlápnutí plynu je úplně jiná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no já mám clasic takže bez abs

kouknu na to jak budu na zvedáku

dělal mi to janda od cimbu nevím co přesně udělal ale mám záručak a vněm se píše o navýšení výkonu z 44kW na myslím 52kW ale nejsem si jistej musel bych na to kouknout, ale určitě to jde za plynem lépe než před úpravou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podla toho čo pišeš je jedno či najprv načipuješ a potom vymeníš sanie alebo to urobíš naopak.....

Mezi 44 kW a 50 kW daty je ten hlavní rozdíl, že u 44 kW dat je všude o 5 stupňů větší předstih - to hovoriš o seriovom motore alebo načipovanom ?

Tak jsem to ale nemyslel.

Pokud změníš plnění motoru, záleží na tom jak moc.

Pokud jen tak kosmeticky - výměnou sacího potrubí za jiné, není vůbec žádný důvod měnit data.

Vytvoří se adaptace a sériová data fungují dál.

Pokud změniš to všechno co já , sání, výfuk, vačkový hřídel, antidetonační štěrbinu (z 1,3 mm na 0,85mm) a stupeň komprese, tak při různých otáčkách a při různém otevření škrtící klapky nasaje motor víc vzduchu.

Ale nasaje různě víc - ne nějak lineárně.

To je důvod proč potřebuješ jiná benzínová data.

Protože se změní i rychlost hoření směsi, potřebuješ i jiná předstihová data.

Ale tohle přece musíš vyzkoušet, to nikdo od stolu neuhodne, o kolik která data kde změnit.

Takže data bys měl mít taková, která odpovídají HW konfiguraci tvého motoru.

Jak může někdo říct, že má správná data pro tvůj motor, když neví a neotestoval co jsi v motoru změnil?

To je nesmysl.

To je skoro totéž jako kdyby někdo prodával o kolik ti u Š130 pootočí rozdělovačem a šroubkem bohatosti směsi na volnoběh a jakou ti tam dá hlavní trysku.

To je přece u každého auta jiné - přijde na to, co v něm kdo změnil.

Já jsem strávil tvorbou dat pro svůj motor 3 x 6 hodin.

Já jsem řídil a vedle seděl kluk od Siemensu, místo ŘJ motoru jsem měl na kabelovém svazku emulátor, datový kabel vedl do noťasu, kde byla sériová data, která motor jel.

Motor jel data z noťasu, ne z řídíci jednotky, ta ležela na zemi.

No a v noťasu se data online upravovala.

Jejich konečná verze se nahrála do jednotky místo originálních dat a tohle jezdím od té doby.

Ne nějaká data, která někdo někde vymyslel a nezajímá ho, v jak upraveném motoru je kdo použije.

Ano, mluvím o sériových neupravovaných datech - ve 44 kW ŘJ najdeš všude o 5 st. větší předstihy než v 50 kW.

Abychom si rozuměli:

načipovaný - je motor s upravenými daty v ŘJ motoru

čip - je chip, většinou EEPROM na kterém jsou data uložena (něco jako CD, na kterém máš uloženou hudbu - také může být přepisovatelné)

přeprogramování ŘJ - je vlastně nesmysl, protože program ŘJ se nikdy nemění, jen data.

Ale program ŘJ si ve stejné situaci vždycky sáhne na stejné místo. Jen tam najde jiná data.

Myslí se tím obvykle přemazání původních dat na chipu ŘJ a jejich nahrazení jinými.

Nikdy změna programu.

Takže když se ptáš na sériový x načipovaný motor, mluvíš vlastně o motoru se sériovými nebo upravenými daty v ŘJ motoru.

Rozumíme si dobře?

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já si myslým že cimbu má nějaký univerzální softy pro svoje čipování že ty mu řekneš že jsi měnil sání které je podmínkou u jejich čipnutí a oni tam podlle mě laicky řečeno nahrajou soft z 50kw mírně upravenej, já tomu až zase tak nerozumím páč na to nemám HW vybavení, ale určo to je tak prooč asi janda dává při hromadných čipech takový slevy. pač něco maliinko upraví a jeto.

orientačně jsem měřil výkon na cestě před čipem, programem co mám v poodpisu, a naměřil jsem 43,6kW myslím, graf mám v theadru k mému autu, ale po čipu jsem ještě netestoval. smůla je vtom že tam je teďkom od čipu asi 1 nebo 2roky mezera takže těch km přibylo oproti 1měření a zatím nějaký velký opravy na motoru nebyli takkže míra opotřebení vzrostla. ale pokud by jse mi zadařilo zkusím změřit ted o víkendu a uvidíme

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já si myslým že cimbu má nějaký univerzální softy pro svoje čipování že ty mu řekneš že jsi měnil sání které je podmínkou u jejich čipnutí a oni tam podlle mě laicky řečeno nahrajou soft z 50kw mírně upravenej, já tomu až zase tak nerozumím páč na to nemám HW vybavení, ale určo to je tak prooč asi janda dává při hromadných čipech takový slevy. pač něco maliinko upraví a jeto.

V datech se dá třeba jen polepšit reakcím na přidání - cestou zdvojnásobení úhlové rychlosti otvírání klapky - a i když ostatní necháš plavat, nic se nestane, zákazníci budou spokojení.

Ale to není změna výkonu.

Ale je to přes to zlepšení chování motoru cestou dat.

Já jsem kdysi našel někoho, kdo tvrdil, že má od Cimbu přečipovanou Felicii 1,3 MPi 50 kW.

Aniž cokoliv v motoru změnil.

Podle mého nesmysl a škoda peněz.

To auto mělo data buď N a nebo C.

Ty C byly docela dobré - tam žádný prostor pro zlepšení nebyl.

Data N byla trochu horší.

Tak mě zajímalo, co u Cimbu vymysleli, že jsem na to nepřišel sám.

Byla tam jediná změna - omezovač posunutý o 500 otáček výš.

To má logiku - když motor vytočím o 500 otáček výš, tak po přeřazení má motor zase vyšší otáčky a v nich má pochopitelně vyšší výkon.

Takže zákazník má radost, že to lépe jede i když to není pravda a motor jede pořád tak, jak jel.

Ovšem nevím, jestli to byla pravda a jestli to byla data od Cimbu, majitel to už tak s autem koupil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už to funguje, nebo to pořád řešíte?

Bohužel ne pan Janda přišel na to, že to bude špatnejma rozvodama (nějaka špatna serie) tak se misto tuším 13 oček dávaly na 12, volnoběh se trošku zlepšil (skoro normalni), ale tet je zase v haji vykon včera mě v kopci předjel junior :-(, ale zatím věřím Jandovi že to dá dokupy, zkušenosti s ním osobní i z fóra byly do teď dobrý tak budu věřit a modlit se.... Ve čtvrtek má přijet tak dám vědět co a jak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel ne pan Janda přišel na to, že to bude špatnejma rozvodama (nějaka špatna serie) tak se misto tuším 13 oček dávaly na 12, volnoběh se trošku zlepšil (skoro normalni), ale tet je zase v haji vykon včera mě v kopci předjel junior :-(, ale zatím věřím Jandovi že to dá dokupy, zkušenosti s ním osobní i z fóra byly do teď dobrý tak budu věřit a modlit se.... Ve čtvrtek má přijet tak dám vědět co a jak.

Tak to je mi tě líto.

Jestli to zase bude o ničem, tak ti seženu rozumnou vačku - nabroušenou na hydra a budeš mít klid.

Já ji jezdím už přes 100 tis.km.

Ale musí ti Janda vrátit hydra a sériovou vačku.

Pevná zdvihátka ať si nechá.

No jo, ale nové těsnění pod hlavu, olej, chladící náplň.

Ach jo.

Dát si ji tam ale musíš sám.

Já teď marodím a nějak blbě srůstám.

Nebo bych to někde domluvil.

Ale jsem z Prahy a ty?

Nic, pokud to nebude ono, nech si vrátit peníze, vrať jim jejich věci - data v ŘJ klidně nech jeho, to je fuk.

Jestli to dopadne, tak hurá, když ne tak tě v tom nenechám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem pročetl tu vaši debatu tady a zajímalo by mě kde jsi Tonda-B sehnal vačku na 50kW a zůstalo to na hydrech,bo já pátral a nic nenašel.Teda pokud nepočítám ty nad 5k :feve: o kterých toho moc taky nepíšou.Hodně o ni uvažuju.

To není sériová 50 kW vačka.

Ta je hodně odlišná.

Sehnal jsem ji v Praze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bylo to myšleno že na 50kW motor a pokud by byla do 5k tak bych do ni šel a asi bych nebyl sám.

Jinak s tím regulátorem brzd s tebou souhlasim jen nevim jestli s tím mám hýbat když to mám snížené a rozdělovač tudíž pracuje jako při zátěži.

Editováno: , autor: Riper
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bylo to myšleno že na 50kW motor a pokud by byla do 5k tak bych do ni šel a asi bych nebyl sám.

Tak to nevím, jestli by vzali 50 kW vačku protiúčtem.

Já jsem tenkrát kolem nich asi týden obšlapoval, protože jsem z kalírny kam jezdím věděl, že dělají vačky a že je buď vysokofrekvenčně kalí nebo sulfonitridují.

Nechtěli mi o nich nic říct.

Až měl jednou pan šéf slabou chvilku a u té nezávodní Fábiové mi řekl časování v 1 mm a 0,4 mm kontrolní vůle, naklínování a zdvihy vaček.

No a v tu chvíli jsem věděl, že mi ji pozavírají sériová ventilová péra, že má správná zrychlení pro hydra a že ji chci.

No a vyšlo to.

Tím zájmem bych si nebyl tak jistý - znáš hodně těch, co si rádi sundají hlavu, aby vyměnili vačku?

Jen správné těsnění může stát 1200,-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak s tím regulátorem brzd s tebou souhlasim jen nevim jestli s tím mám hýbat když to mám snížené a rozdělovač tudíž pracuje jako při zátěži.

Jestli to máš snížené a nehnul jsi ničím u regulátoru, tak jsi zadkům přidal.

To musíš vědět sám, jestli je to při brždění OK nebo ne.

No a nebo je regulátor zarezlý a nezměnilo se nic...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je mi tě líto.

Jestli to zase bude o ničem, tak ti seženu rozumnou vačku - nabroušenou na hydra a budeš mít klid.

Já ji jezdím už přes 100 tis.km.

Ale musí ti Janda vrátit hydra a sériovou vačku.

Pevná zdvihátka ať si nechá.

No jo, ale nové těsnění pod hlavu, olej, chladící náplň.

Ach jo.

Dát si ji tam ale musíš sám.

Já teď marodím a nějak blbě srůstám.

Nebo bych to někde domluvil.

Ale jsem z Prahy a ty?

Nic, pokud to nebude ono, nech si vrátit peníze, vrať jim jejich věci - data v ŘJ klidně nech jeho, to je fuk.

Jestli to dopadne, tak hurá, když ne tak tě v tom nenechám.

To bys byl moc hodnej, aspoň mám nadeji že to někdy vůbec pojede, jsem z Moravské Třebové - 200km od Prahy, ale to by se vyřešilo. Škoda, že jsem na tebe nepřišel dřív :-(, jinak zatim musim doufat v Jandu, ono přeci jen na to abych si přehodil vačku nemam věci a v servise to něco stojí....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně šlo jen o to, aby ses nenutil za každou cenu převzít úpravu i když s ní nebudeš moc spokojený.

Myslím, že každý úpravce by měl dbát na zásadu č.1:

"Motor po úpravě nesmí fungovat hůř než před úpravou."

Zní to sice trochu nablble - taková banalita, ale po tvých zkušenostech ta zásada nabývá docela jinou váhu, co?

Určitě bys mohl poslat sériovou vačku poštou a když bude OK, dostaneš na dobírku nesériovou.

A asi by šlo zorganizovat abys přijel, vyměnili ti vačku a ještě ten samý den abys odjel domů.

Ale to už by bylo dobré naplánovat i s výměnou oleje a filtru a asi i rozvodového řetězu a kol.

Když už někdo do toho motoru poleze tak hluboko, mohl by ti zkontrolovat/upravit přesahy vložek, abys měl jistotu, že ti to za krátký čas nefoukne pod hlavou.

Ale to je zase práce a zase peníze - navíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem pročetl tu vaši debatu tady a zajímalo by mě kde jsi Tonda-B sehnal vačku na 50kW a zůstalo to na hydrech,bo já pátral a nic nenašel.

Tak mě napadlo, že pokud jsi našel rozumnou vačku, nabroušenou na pevná zdvihátka, tak bys ji mohl klidně použít s hydry.

Sice pojedeš trochu jiné časování a zdvihy ventilů než jak to autor vačky zamýšlel, ale pojede to docela dobře a ničemu to nevadí.

Průšvih je to jen opačně - hydrovačku použít s pevnými zdvihátky.

Tam totiž vačky nabíhají okamžitě do maximálního zrychlení a to obvykle dlouho nevydrží ani ventilový rozvod ani vačka.

Viděl jsem některé výsledky takových pokusů - prasklá ventilová péra, prasklé klínky, vačky oskákané - hlavně na závětrné straně atd.

Ale normální vačku použít na hydra - klidně.

Aby bylo jasné - ne že bych to doporučoval.

Optimální to není.

Ale polepšit tak motor se dá a ničemu to neublíží.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel ne pan Janda přišel na to, že to bude špatnejma rozvodama (nějaka špatna serie) tak se misto tuším 13 oček dávaly na 12, volnoběh se trošku zlepšil (skoro normalni), ale tet je zase v haji vykon včera mě v kopci předjel junior ... Ve čtvrtek má přijet tak dám vědět co a jak.

Tak nevím, buď to ve čtvrtek nedopadlo a nikdo nepřijel, nebo se to povedlo a jede to tak pěkně, že pořád jen jezdíš a na nic jiného nemyslíš....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dornbos, ja byt tebou vykaslem sa im na celu upravu, pozadoval by som vratenie penazi aspon za tu vacku, soft by som si ponechal pokial mozno a obratil by som sa na Tondu ak by bol taky ochotny a radsej by som donho investoval ked to ma uz vyskusane. lebo aby firma nebola schopna rozbehnut fabiu na prvy pokus, to je dost smutne. drzim palce nech si cim skor na ceste v plnom vykone ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...