KubinoPv Vloženo 6. Duben 2013 Sdílet Vloženo 6. Duben 2013 Ekkar- víš jsou tady takoví, co jim to nejde nejde a nejde vysvětlit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 7. Duben 2013 Sdílet Vloženo 7. Duben 2013 No, ja by som sa toho systému Vialle LPdi nebál. Vyzerá to tak že to majú pre tieto TSI vyladené. Jediný háčik je v tom že tá montáž stojí 2500 €, čo sa pri 6 litrovej spotrebe (predpokladám rovnakú hodnotu pre benzín aj LPG) vráti po cca. 54000 km. Nepočítal som ale väčšie náklady na častejšie technické kontroly, revízie a neviem čo všetko. Oplatí sa to, ale oba tomu, kto najazdí veľa kilometrov a nemení auto hneď po skončení záruky. Samozrejme ak niekto chce jazdiť za málo, tak ten jazdí aj s ľahkou nohou a v tom prípade je lepšie kúpiť HTP. Auto lacnejšie a aj úprava na LPG je oproti LPdi za babku. Môj bývalý šéf mal takto upravenú F1 a najazdil na tom cca. 200 tisíc km bez problémov. Háčik nastane vtedy, keď niekto až po kúpe zistí, že bude potrebovať veľa jazdiť, prípadne vie že chce/potrebuje automat. Potom to dopadne ako u mňa, na výber ostáva iba 1.2 TSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 7. Duben 2013 Sdílet Vloženo 7. Duben 2013 Dnes jsem byl na Autosalonu v Brně(mimochodem nacpat všechny ty auta do jedne jedine haly byl opravdu napad ),tak tam byla pravě firma co předělava auta na lpg a byl tam přestavěny Rapid 1.2Tsi a tim zpusobem že to přivstřikuje benzin na chlazeni a vychazi to podle nich na 1,5 litru benalu na 100 km.Pak to jde udělat ještě jinak aby to jezdilo jen na lpg ale cena přestavby je 70 tis,takže takova přestavba nema žadny smysl.Ja osobně bych to do Tsi určitě nerval,ten motor ma dost problemu na benzin natož ještě do toho rvat lpg.Nemam nic proti lpg,jsem jeho přiznivce ale ne v tomto motoru,prostě se to ekonomicky nevyplati... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 7. Duben 2013 Sdílet Vloženo 7. Duben 2013 Teraz som sa zase trochu poobzeral na webe už som našiel LPdi aj za 2100 € vrátane DPH. Stále to je veľa, ale už to klesá.Ak bude spotreba na LPG rovnaká ako na plyn, tak pri 6 litroch na 100 km je návratnosť po cca. 50 tisíc km, v prípade že by spotreba bola väčšia, dajme tomu 7 litrov, tak okolo 61 tisíc. Môj ročný nájazd podľa tankovaní za posledných 6 mesiacov vychádza na cca, 23 tisíc km, možno trochu viac ako sa v lete niekam vyberiem. Tj. návratnosť stále viac ako dva roky. Viem si tento systém skôr predstaviť v nejakej služobnej OII-III alebo SII s 1.8 TSI. Tam sa tá úprava v cene vozidla skôr stratí a zároveň vďaka väčšej spotrebe týchto motorov aj návratnosť je rýchlejšia. Pri Fabii by to malo zmysel iba keby som jazdil ako pred necelým rokom mesačne cca. 6 tisíc km po diaľniciach. Tam by to na seba rýchlo zarobilo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Duben 2013 Sdílet Vloženo 7. Duben 2013 Jak se to prosadí a direct špric liquidu se začne víc prodávat, cena přestavbových sad půjde dolů, nemyslím si že to trvale zůstane na hladině kolem 60 000CZK - to by si to VSKUTKU kupovaly akorát právnický osoby do flotil nebo podnikavci, co takovou cenu dokážou během záruky odepsat do nákladů. Vzpomeňte si jak to bylo se sekvenčníma sadama v době, kdy největší podíl na trhu zaujímaly podtlaky (Š105-120, žiguly, moskviče, volhy...) - taky stály majlant, tenkrát 40 papírů byla přímo astronomická cena - a dnes stojí sekvence na 4válec cca 25 000CZK neboli po započtení inflace asi 10 000 tehdejší měny... Prostě do turba vstřik plynný fáze dát bezpečně nejde, tak kdo bude chtít LPG, bude muset jít do přímýho vstřiku kapalný fáze - třeba i včetně náhrady vstřikovačů za odolnější verzi schopnou bez přívstřiku beneli pracovat s čistou směsí kapalnýho propan-butanu - a to všecko během relativně krátký doby řádově 5 let (odhadem) shodí cenu dolů. Ano, direct špric nikdy nebude stát stejně jako stojí sekvence "vstřikující" plynnou fázi nepřímo = do sání před sací ventil, ale zase vzhledem k fyzikálním vlastnostem kapalnýho LPG nebudou trpět přestavěný motory poklesem výkonu jako to je u plynný fáze atd. Všecko je o materiálech a doslova MNOŽSTEVNÍCH SLEVÁCH - dokud se to dělá kusově, je to přepych, jak se taková věc začne sekat jak cvičky na páse u Bati, cena půjde dolů... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tycoon Vloženo 25. Květen 2013 Sdílet Vloženo 25. Květen 2013 (editace) Teraz som sa zase trochu poobzeral na webe už som našiel LPdi aj za 2100 € vrátane DPH. Stále to je veľa, ale už to klesá. Ak bude spotreba na LPG rovnaká ako na plyn, tak pri 6 litroch na 100 km je návratnosť po cca. 50 tisíc km, v prípade že by spotreba bola väčšia, dajme tomu 7 litrov, tak okolo 61 tisíc. Môj ročný nájazd podľa tankovaní za posledných 6 mesiacov vychádza na cca, 23 tisíc km, možno trochu viac ako sa v lete niekam vyberiem. Tj. návratnosť stále viac ako dva roky. Viem si tento systém skôr predstaviť v nejakej služobnej OII-III alebo SII s 1.8 TSI. Tam sa tá úprava v cene vozidla skôr stratí a zároveň vďaka väčšej spotrebe týchto motorov aj návratnosť je rýchlejšia. Pri Fabii by to malo zmysel iba keby som jazdil ako pred necelým rokom mesačne cca. 6 tisíc km po diaľniciach. Tam by to na seba rýchlo zarobilo... Při spotřebě 6 litrů benzínu počítej s 8 litry LPG - pokud nebudeš potřebovat benzín na studené starty. Důležité z hlediska návratnosti je taky to, co udělá s TSíčkem dlouhodobý provoz na LPG. Editováno: 25. Květen 2013, autor: Tycoon Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 25. Květen 2013 Sdílet Vloženo 25. Květen 2013 Půjde to vše do kopru. Asi stát zjistil menší výběr daní z paliv a někde jsem četl o výhledovém zavední spotřebky i na LPG :kol-44: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zbek Vloženo 25. Květen 2013 Sdílet Vloženo 25. Květen 2013 nejlepší je asi original na CNG . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tycoon Vloženo 26. Květen 2013 Sdílet Vloženo 26. Květen 2013 (editace) Půjde to vše do kopru. Asi stát zjistil menší výběr daní z paliv a někde jsem četl o výhledovém zavední spotřebky i na LPG :kol-44: Na LPG už je spotřební daň zavedena dávno a to ve výši 3933 Kč/tunu, tzn. kolem 2,2 Kč/litr. Osvobozen od spotřební daně je jen propan-butan pro topné účely, tzn. prodávaný v bombách. Pak je ještě třetí kategorie, například pro vysokozdvižné vozíky či stacionární stroje, tam je to 1290 Kč/tunu. Editováno: 26. Květen 2013, autor: Tycoon Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 26. Květen 2013 Sdílet Vloženo 26. Květen 2013 Tou daní jsem myslel DAŇ, ne to co popiujěš. Má to být 8 Kč za "litr" k nynějšímu stavu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 26. Květen 2013 Sdílet Vloženo 26. Květen 2013 Při spotřebě 6 litrů benzínu počítej s 8 litry LPG - pokud nebudeš potřebovat benzín na studené starty. Důležité z hlediska návratnosti je taky to, co udělá s TSíčkem dlouhodobý provoz na LPG. Myslím si že tá spotreba tak hrozná nebude, To čo píšeš je totiž +33% na spotrebe, čo je extrém aj pri zle nastavenom systéme. Myslím si že tá spotreba u LPdi bude niekde okolo +10% oproti benzínu. Inak pri LPdi benzín vôbec netreba, auto dokáže štartovať priamo na LPG. Čo sa týka životnosti motora, to je iná, ale dôležitá otázka. Myslím si že v prípade bežného jazdenia problém nebude, ale ak s tým niekto bude lietať, tak väčšia tepelná zaťaž dá motoru určite viac zabrať. Bál by som sa hlavne turba ktoré bude cez teplejšie výfukové plyny určite viac namáhané. Takže bude lepšie častejšie meniť olej a dávať tam niečo kvalitnejšie. Keby to LPdi nebolo tak drahé, ja by som do toho šiel, ale na môj vkus je to moc veľká investícia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tycoon Vloženo 27. Květen 2013 Sdílet Vloženo 27. Květen 2013 (editace) Myslím si že tá spotreba tak hrozná nebude, To čo píšeš je totiž +33% na spotrebe, čo je extrém aj pri zle nastavenom systéme. Myslím si že tá spotreba u LPdi bude niekde okolo +10% oproti benzínu. Inak pri LPdi benzín vôbec netreba, auto dokáže štartovať priamo na LPG. Čo sa týka životnosti motora, to je iná, ale dôležitá otázka. Myslím si že v prípade bežného jazdenia problém nebude, ale ak s tým niekto bude lietať, tak väčšia tepelná zaťaž dá motoru určite viac zabrať. Bál by som sa hlavne turba ktoré bude cez teplejšie výfukové plyny určite viac namáhané. Takže bude lepšie častejšie meniť olej a dávať tam niečo kvalitnejšie. Keby to LPdi nebolo tak drahé, ja by som do toho šiel, ale na môj vkus je to moc veľká investícia. Porovnej hustotu nebo výhřevnost LPG a benzínu v MJ/l a uvidíš ten rozdíl. Konec konců, i taková Octavia LPG v originální úpravě od výrobce měla udávanou spotřebu benzínu 7,1 l/100 km, zatímco pro LPG to bylo 9,2. Seat Ibiza LPG má 6,0 vs. 7,6. To je prostě realita. Editováno: 27. Květen 2013, autor: Tycoon Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Květen 2013 Sdílet Vloženo 27. Květen 2013 Jediný správný porovnání je spotřeba v kg na kW výkonu (a případně hodinu chodu). Tam to vyjde naprosto stejně, takže při hustotě LPG někde kolem 0,5kg/litr a hustotě benzínu 0,7kg/litr ten rozdíl litrový spotřeby +25-30% na LPG proti beneli je naprosto pochopitelnej a jedinej možnej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 27. Květen 2013 Sdílet Vloženo 27. Květen 2013 (editace) podle firmy elpigaz ma Tsi motor v rapidu spotřebu 7l LPG a 2 litry benzínu na 100km. benzínu proto, že se musí chladit vstřiky... takže provoz motoru Tsi na LPGnení rentabiln, resp. je rentabilní po nájezdu nějakých 100 000km plus mínus..? prostě- to už se vyplatí nafta. Editováno: 27. Květen 2013, autor: JirkaBrno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 27. Květen 2013 Sdílet Vloženo 27. Květen 2013 JirkaBrno, LPdi nemusí vstrekovať benzín. ;-) Ekkar: ideš na to správne, ale LPG aj benzín sa na ČS platí pri mernej jednotke litre. Takže nakoniec musíme tak či onak porovnávať spotrebu v litroch. A keď chceme byť noazaj presný, musíme porovnať cenu prevádzky na 100, 1000, alebo 10000 km. Koniec koncov to je dôležité že koľko nás to stojí, nie to že koľko litrov alebo kg jednotlivého paliva načerpáme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 27. Květen 2013 Sdílet Vloženo 27. Květen 2013 (editace) Nebylo by od věci toto téma v podstatě ukončit z důvodu mletí pořád dokola jednoho a toho samého. TSI a LPG NE a NE a NE. Nerentabilní a zbytečná přestavba pro pokus nějaké pofiderní úspory a možná varianta pro vyložené plynaře. Ovšem pro ty raději HTP nebo MPIčko. http://www.fedorauto.cz/prestavby-fsi-tfsi Editováno: 27. Květen 2013, autor: Jakub Nabel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 29. Květen 2013 Sdílet Vloženo 29. Květen 2013 bavil jsem se o standartni zastavbe v cene cca 30t korun, ne o specialni zastavbe za 60 a vice.. pokud chce nekdo LPG at se podiva u konkurence... skodovka na to proste nema momentalne motory. tecka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 29. Květen 2013 Sdílet Vloženo 29. Květen 2013 No vidíš, a já měl dneska na čumendu techniky z MB a ti by LPG do jakéhokoli TSi v jakékoli podobě nedali. Prostě se to tu mele furt dokola. A hlavně zbytečně. Nej motor na LPG není, pokud není vyvíjen speciálně na daný druh paliva nebo se s prasečinama vyloženě počítá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 29. Květen 2013 Sdílet Vloženo 29. Květen 2013 A napriek tomu tisícky ľudí spokojne jazdia na LPG... :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 30. Květen 2013 Sdílet Vloženo 30. Květen 2013 (editace) V TSI?, spokojeně? A ani překopaná MPI nevrní blahem. Známý to má např v 1,8 T a blekotá to jak HTPčko... Editováno: 30. Květen 2013, autor: Jakub Nabel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 30. Květen 2013 Sdílet Vloženo 30. Květen 2013 Reagoval som na toto:"Nej motor na LPG není, pokud není vyvíjen speciálně na daný druh paliva nebo se s prasečinama vyloženě počítá." Inak sú ľudia ktorí jazdia aj na TSI s LPG. Stačí hľadať na spritmonitor.de: http://www.spritmonitor.de/en/overview/0-All_manufactures/0-All_models.html?fueltype=3&vehicletype=1&minkm=&exactmodel=TSI&activity=30&powerunit=2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 30. Květen 2013 Sdílet Vloženo 30. Květen 2013 Je vidět, že LPGbijce nemá smysl komentovat. Jezdi si třeba na vařené nudle. Můj názor vychází z bohaté velmi negativní zkušenosti na 5 ti autech, kde byly LPG jen na obtíž. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 30. Květen 2013 Sdílet Vloženo 30. Květen 2013 (editace) Nabele, otazka je kdo a jak to udelal.. malta ma 2auta na LPG, na jednom najeto 250t na LPG a je spokojenej.. pokud je tvoje bohata zkusenost upredena z nekvalitni montaze lpg, zanedbanem servisu, vyslehanem motoru, tak se nediv.. namontuj LPG do noveho, resp. zajeteho auta u firmy, ktera na to nesere, ktera to dela poradne a pak mluv.. takove jako ty mam nejradsi.. ja sam mam LPG na nove fabce, za 8 mesicu najeto na LPG 20t km a vse OK, jezdim za 1.3 kc na kilak.. kolega v praci, daewo nubira, kupovane ojete, na LPG najeto cca 70t km, vse OK, druhe auto mazda 626, najeto 220t km, na LPG 50t km, vse ok... takze to jsou zase moje zkusenosti... ty si jezdi ve svem tsi na benzin, my si budeme jezdit na lpg... ja nemusim resit kdy se mi vysypou rozvody, kdy se mi vysype turbo, nemusim kontrolovat olej jestli mi do toho nechcije benzin atd.. za 650korun najedu 510km, ano, i v tom uzranem motoru 1.4 a vuubec to nesetrim.. ja jsem spkojenej.. Editováno: 30. Květen 2013, autor: JirkaBrno 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tycoon Vloženo 30. Květen 2013 Sdílet Vloženo 30. Květen 2013 Já teda bohaté zkušenosti nemám, ale zatím nebyl s LPG žádný problém. Když se zkombinuje nenáročný motor v dobré kondici s kvalitní přestavbou, mělo by to fungovat dobře. Pokud není některá s podmínek splněna, můžou přijít problémy. TSI se podle mě na přestavbu nehodí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vitasek Vloženo 12. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2016 Mám předelanou Fabiji 2 TSI 1.2 rok 2010 na LPG a už mám najeto 115 000 km a bez problémů jezdí to daleko líp než na ten šizenej benzín co se prodává u nás . Když si tady čtu ty důvody proč ne tak se musím smát jak je každej odborník na LPG hlavne ty který to znají z doslechu nebo ze špatní montáže LPG . I ve značkovím servisu když tam jezdím na servis tak se jim to líbí . Dnešní technologie to proste umožnuje tak nevím proč se toho bát Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.