Engler Vloženo 4. Duben 2015 Sdílet Vloženo 4. Duben 2015 K tým krúžkom motora. Uvedený model Fábia combi 1,2 HTP 47 kW AZQ som kúpil hneď, ako sa v PO objavil v predajni, takže či prvé série mali krúžky zo 74 kW 16 varianty, neviem. Auto jazdí doposiaľ veľmi dobre, až na tú zvýšenú spotrebu oleja. Pred rokom meraný kompresný tlak vo valcoch bol zhodný 1,1 MPa (nový 1,3 MPa a viac). Preto už by bola potrebná oprava. Pri cca 200 tis som menil zapaľovacie moduly sviečok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 4. Duben 2015 Sdílet Vloženo 4. Duben 2015 tak s olejem jsem na tom lépe, měním stále po 15t km, nikdy jinak, ale to už jsem koneckonců psal. Komprese měřená loni v létě, něco kolem 285t km a žádný válec nebyl pod 12 Atm. (12,1-12,2). Moduly mi postupně odcházely v rozmezí 180 - 220t km. Jinak jen několikrát měněný EGR ventil, teď ten poslední již zaslepen, bo už mě to nebavilo . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Duben 2015 Sdílet Vloženo 4. Duben 2015 K tým krúžkom motora. Uvedený model Fábia combi 1,2 HTP 47 kW AZQ som kúpil hneď, ako sa v PO objavil v predajni, takže či prvé série mali krúžky zo 74 kW 16 varianty, neviem. ... To je pitomost - motory 1,2HTP a 1,4 16V mají úplně jiný vrtání, takže mají i jiný kroužky a písty. Motor, ze kterýho skutečně je 1,2HTP odvozenej a se kterým skutečně má shodný písty a kroužky, je šestnáctiventilová atmosférická "jednašestka" = BTS, CFNA a jim podobný agregáty... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 4. Duben 2015 Sdílet Vloženo 4. Duben 2015 Z BTS nebo CFNA to asi nebude, ty vznikly až několik let po HTP. Takže ty písty a kroužky by mohly být ze staré dobré 1.6/55 kW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Duben 2015 Sdílet Vloženo 4. Duben 2015 (editace) Von to klidně mohl bejt i agregát 1,6 16V 55kW AEE ze starý felichčije nebo ještě starší... Prostě "jednašestka folksvágn" - geometrickej poměr vrtání x zdvih mají všecky tyhle motory stejnej... Proto jsem na konci napsal "jim podobný agregáty"... Editováno: 4. Duben 2015, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 4. Duben 2015 Sdílet Vloženo 4. Duben 2015 1,2HTP a 1,4 16V obe maju rovnake vrtanie. Ale piesty su inak tvarovane u 6V,12V,16V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mira Vloženo 5. Duben 2015 Sdílet Vloženo 5. Duben 2015 Martine tak jsi mě dohonil a předhonil.....s fabkou se jezdí míň a míň....takže já to vidím na 300tis někdy koncem roku..a to kdo ví jestli:-)takže ať jezdí ta tvoje dál tak jak do ted.... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 17. Duben 2015 Sdílet Vloženo 17. Duben 2015 tadá ... a pak že ten motor není držák takže přesně po 10 letech, jednom měsíci a dvou dnech je to tady, další magická hranice 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 18. Duben 2015 Autor Sdílet Vloženo 18. Duben 2015 Moc hezké, gratuluji. Jen by mě děsně štvala ta kontrolka motoru. Nechápu jak s tím můžeš jezdit. Já myslím že za pár let tu samou hranici překoná i má 1,6 TDI stará 1,4 MPI se toho semnou bohužel nedočkala Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 19. Duben 2015 Sdílet Vloženo 19. Duben 2015 zvykneš si, než furt dokola dávat EGR za 3 litry, tak takhle jednou za čas mrknu VAGem, co tam je jiného, smáznu a frčím zase dál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sabiza Vloženo 19. Duben 2015 Sdílet Vloženo 19. Duben 2015 Wow, to je dost dobrý výsledek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PaveloSK Vloženo 20. Duben 2015 Sdílet Vloženo 20. Duben 2015 Gratulujem, krásne číslo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 Znova som sa stretol s nazorom ktory siri Skodovka aj medzi mechanikmi: HTP je urcene do mesta a pri jazdach na dialnici sa podpalia ventily.... Ja to prave neviem moc popriet, mne sa to stalo pri 120t. Hranica "dobreho najazdu" je mozno tych 200tisic km. Ma teda niekto skusenost ze vysoke rychlosti tomu dlhodobo nevadili? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 Nesmysl, měl jsem podpálené ventily, a na dálnici jsem měl max 1% všech jízd a možná ani to ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 též si to nemyslím, s Fábulí jsem absolvoval 6x jízdu do Bulharska (cca 3200-3500km) přičemž 80% (tehdy) byl podíl dálnice a momentálně jsem něco málo přes 306t km (ještě jsem neaktualizoval foto v podpisu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 12. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2015 Alma - ano, myslim ze u "horsich kusov" (aky som mal aj ja sam) sa to stane za kazdych okolnosti Malta - tak to mame skoro 20 tisic km po dialnici.... Bolo to aj v nejakom slusnom tempe? Problem ma byt podla nich s dlhodobym vyuzivanim vysokeho vykonu. Tak dufam ze to tie "lepsie kusy" (co su i tie po oprave) vydrzia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 12. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2015 ne tak docela, na dálnici jsem držíval obvykle těch 120-125 tacho, aby to bylo těch 4000 ot., snad jednou dvakrát jsem celý maďarský úsek, asi 380km, jel svižněji, tedy 140-150km, ale tomu pak odpovídala i spotřeba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PaveloSK Vloženo 12. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2015 Osobne si myslim, ze bezne dialnicne tempo (tj. motor ide okolo tych 3500-4000 ot/min) je pre motor ovela menej narocnejsie, nez couracky v meste. Otacky su sice vyssie, ale aspon sa pekne rychlo hybu vsetky kvapaliny a vsetko sa pomocou naporoveho chladenia chladi tak, ako ma (plus do istej miery urcite sa chladi aj olejova vana vzduchom, ktory prudi pod autom). Kdezto mesto je sama spojka, plyn, beziaci ventilator, nizke otacky atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 12. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2015 Malta: aka bola potom spotreba? PaveloSK: Vcelku suhlas. Pri tych 3500/min po rovine sa to asi prilis nezahrieva. Typicky maju tieto auta menej zaplneny motorovy priestor a olejova vana nebyva zo spodu zakryta, takze chladenie bloku a vane naporom vzduchu bude slusne. Som ale zvedavy na zataz blizko plneho vykonu.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 12. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2015 Však je také městský provoz braný jako náročný,s doporučením na zkrácení intervalů.Aspoň u některých výrobců. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 12. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2015 Malta: aka bola potom spotreba? PaveloSK: Vcelku suhlas. Pri tych 3500/min po rovine sa to asi prilis nezahrieva. Typicky maju tieto auta menej zaplneny motorovy priestor a olejova vana nebyva zo spodu zakryta, takze chladenie bloku a vane naporom vzduchu bude slusne. Som ale zvedavy na zataz blizko plneho vykonu.... někde kolem 11,8 l plynu na 100km, vím, že když jsem v Subotici dobral do plna, tak mi někde před Petržalkou pípla prázdná nádrž (45l) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 12. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2015 ufff... Ale na benzin to mne bralo pri tom tempe tak 7-8l, takze vlastne drahsia jazda nez tych 11.8 LPG. Ma teda niekto skusenost s HTP ktore vydrzalo dost km a jazdilo aj 140+ ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 12. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2015 no nevím, nechce se mi věřit, že když to točí 5t ot. a více, že ti to jelo za 7-8l Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 12. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2015 Tak trvalych 5000 ot. uz znamena urcite nad 10l (tacho cca 155) Ale este pri nejakych 4300 stacilo malo nad 7l. Myslim ale dobre zabehnuty motor s pravidelnou udrzbou. Tym ze su len 3 valce a maly motor tak su aj nizke odpory a motor sa toci lahko. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xp3 Vloženo 14. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2015 Pokud jezdim dalnice tak dlouhodobe jen do 4000ot. Vic jen pri predjizdeni. Ono ted je mesic venku 37°C a s klimatizaci a nohou na 4000ot. mam uz trochu strach ze to upecu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.