Přejít na obsah

Výkonová brzda


Eddie

Doporučené příspěvky

Caute.

V poslednom case mam dojem ze moja 1,2 47KW je nejako leniva. Porovnaval som zrychlenie mojej 1,2 47KW s fabkou 1,4 44KW.

Vysledok mojho tusenia bol specateni. 1,4ka ma predbehla.

Nemate tusenie cim by mohlo byt sposobene znizenie vykonu mojej fabky.

Nevie niekto kde maju v Bratislave výkonovú brzdu, aby som mal skutocny dokaz a vykone mojej fabky?

Mam najazdenych 36000 Km a auto ma 2 roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_bastien

Nejsem odborník, ale jak jsi přišel na to, že by o pár kW slabší motor nemohl mít větší výkon, když ten má zase větší objem válců a jistě výhodnější kroutivý moment..... Myslím si, že o 3 kW více neznamená rychleší auto.

Výkonová brzda je pěkná věc, ale dle mých zkušeností se tam zejména pozná kroutivý moment. Navíc každé měření vyjde s nějakou odchylkou a to ještě stolice nemusí být ani dobře zkalibrována. To je opravdu orientační měření. Na druhou stranu subjektivní dojem je také důležitý. Doporučuji kvalitní benzin, vyměnu oleje vč. obou filtrů. Jsi si jistý, že ti ve 30 tis. vyměnili olej? Co tam nalili? Vzduch filtr určitě máš původní, tak si ho vyměň sám, a když jsem u těch filtrů, co pilový filtr..... je u spolujezdce zespoda pod palubkou uložený na výšku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Este tu jedna vec, ktora ma utvrdzuje v tom ze ten motor je slabsi ako bol.

Davnejsie ked som si namotoval tempomat, tak som zvykol pridavat rychlost

pomocou pačky. Vtedy som si všimol ze po stlaceni motor zacina pridavat na rychlosti pomalicky, po nejakych 3 sekundach to pridavanie na rychlosti sa razantne zmenilo a bolo evidentne citit ze motor zabera silnejsie, "tlaci ma do sedadla".

Teraz ked pouzijem tempomat na pridavanie rychlosti, tak pocas doby stalacenia

je ten narast konstantny a necitit ziadne pritlacenie do sedadiel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky si myslím, že u těchto typů aut se slabým výkonem má velký vliv hmotnost, jak řidiče a spolujezdce, ale opravdu i ta nádrž poznám když mám plnou a skoro prázdnou ;)

Bastien: už jen podle parametrů v chytré knížce má 47kw lepší akceleraci z 0-100 než 44kw sice jen cca 0,6 sek ale je :D ikdyž je to 3 válec, má jiné převodové stupně rychleji jde do otáček o něco málo není to zase tak velký rozdíl -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_bastien
bastien: promiň, ale souvislost stáří oleje a jeho filtru s výkonem auta mi uníká...

Pokud má běžný olej v sobě cca okolo 12 tis km, tak už se začíná projevovat mírné snížení výkonu motoru. Po výměně oleje je vždy partný, mírný nárůst výkonu... A je jedno zda to je polo, či syntetika. Nepíšu nyní o longlive. Samozřejmě s výměnou oleje je nutná výměna olej. filtru.

A co se týče vzduch filtru, tak 30 tis km je akorát na jeho výměnu, bez ohledu na to, co se píše. Stačí se na něho podívat.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_bastien
ja myslim, ze po 12ti tisicich nemas jakoukoli sanci poznat jakekoli snizeni vykonu zapricinene olejem ;)

A filtr bych menil spis po 15ti, 30 je na nej dost... No a to nemluvim o 60ti, ktery doporucuje skodovka... Silenost...

A jak je možné tedy, že po výměně oleje v 15 tis km je následně znát zlepšení výkonu...., pokud ho vyměním po 10 tis. km tenhle "rozdíl" necítím. Tak kde by byl ten rozdíl, když ne v oleji....

Vzduch filtr po 15 tis? Není to opravdu brzo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim, kde pocitujes zvyseni vykonu, ale vykon na oleji nezavisi... Prakticky vykon s olejem vubec nesouvisi... Jasne, nepatrne zlepseni muzes poznat, ale treba v jemnejsim chodu, ale ne v narustu vykonu. Nehlede na to, ze oleje se meni v 15ti preventivne a ne proto, ze by dalsich 5 - 10 tisic km nevydrzely...

A vzduchovy filtr mi po 15ti tisicich brzy neprijde, vsak se na nej podivej ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Este som si vsimol ze ak je motor studeny tak mi Fabka zrychluje uplne super. Ak sa ale zahreje motor, tak auto straca dych a to doslova. Ak prislapnem plyn

tak mam uplne dojem ze sa dusi, tazko nabera otacky. Podla mna to vyzera na vzduchovy filter, ale aj tak si neviem vysvetlit suvislost medzi tahom motora za studena a po zohriati.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co se tyce vykonove brzdy tak mi pripada ze je to zbytecne protoze jsem nedavno chtel merit vykon a spotrebu na Jarove a kdyz uz k tomu melo dojit tak me jeden mechanik odtamtiud ujistil ze tam nameri co jim reknu ja mel zase na rozdil od vas problem se spotrebou tim jsem chtel rict to ze ty hodnoty co tam noi udajne vyrobi tak se v 99,9% shoduji s tim co je v manualu takze akorat vyhozene penize ja bych radeji hledal nekoho kdo umi perfektne udelat diagnostiku protoze kdyz to umi tak je vyhrano ale upozornuju ze neznamena ze zanckovy servis odvede dobrou praci protoze ja kvuli spotrebe tam byl 2krat na diagnostice a ty ftipalci mi rekli ze lepsi motor nevideli a jak jsem dorazil do jedne cipovaci firmy tak pan to napojil na pc na dvorku a za 15 minut vedel kde soudruzi z NDR udelali chyby /citace z filmu pelisky/takze rikam radeji na dvorku ale kdo tomu rozumi nez tezce placeni odbornici ktery se uz vidi na koupalisti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...