Přejít na obsah

Koupě ojeté Fabie I - poraďte


Doporučené příspěvky

Vloženo

U takto stare vrany bych km resil jako posledni. Lepsi je stejne , kdyz se s autem jezdi , nez kdyz stoji pred barakem a jezdi se je do kaufu a do lidlu se studenym motorem.

 

 

Vloženo
V 13. 4. 2019 na 21:50, tomik.cesko napsal:

OK, jen podotýkám, s tím inzerátem nemám nic společného. 

 

https://auto.bazos.cz/inzerat/103335786/Skoda-Fabia-combi-elegance-12HTP-47kw-kupovana-v-CR.php

 

edit: kdyby někdo měl o to auto zájem, myslete na to, že on jej koupil za 45 a od ledna ho prodává. Je tedy rozhodně na místě vyjednávat "lepší cenu" -_-

 

Ono je to jednoduché. Překupník využívá sezónnost. V zimě levně nakoupí a čeká na léto, kdy "český Pepík/Mařena" jdou vyměnit starou škodovku za o něco méně starší. V létě jsou ceny Fabií vždycky vyšší.

BTW Já jsem kdysi kupoval 7letou Fabii Combi, dvoulitr, Elegance, za 99 tisíc. Cíleně jsem nakupoval na konci zimy, abych nemusel připlácet za "Pepíky".

Vloženo

Tak o tomhle trendu (v létě dražší než v zimě) jsem ještě neslyšel. Ono se to dost říkalo o motorkách, jakožto sezonním zboží. A u motorek jsem si toho taky nikdy nevšiml, spíš snad naopak. Je to dáno i větší letní nabídkou. A už vůbec jsem neslyšel, že by bazary nakupovali v zimě. Veřejné tajemství o těch největších (AAA, ESA..) je, že cílem je prodat každé auto do 80-ti dnů, pak jen zabírá místo a jdou na řadu slevy. Auta se musí točit, aby vydělávala. 

A k té tvé fabii se "zimní cenou", já tuhle výše uvedenou jsem kupoval za 104900kč jako 5-tiletou, se 106tis km v květnu :lol:. kupoval jsem ji přes Škoda+.

Vloženo
V 16. 4. 2019 na 17:12, Kaskordio napsal:

Zatím jsme nic pořádného nenašli. Ještě uvažujeme o Mazda 3 a Honda Jazz. Fabií je dost, ale většina se zdá pofidérní. Prodejci moc komunikativní nejsou, na budíku je xxxxx0 téměř pokaždé a mě se nechce věřit, že by se auto zastavilo na tak krásném čísle?..zatím hledáme dál.

Mazda 3 trpí katastrofální úrovní protikorozní ochrany. Fabii SDI jsem hledal tak čtyři roky zpátky a stočené a bourané vraky to byly už z fotek.

Vloženo

Kaskordio Ten první řádek tvého příspěvku mě rozesmál, já vždy slyšel japonec nakonec.

U té modré fabie bych se kouknul, co schovávají ty plasty. No aspoň za to nechce takovou raketu. 

Když to nebude schnilý, přidá letní kola, asi není co řešit.

 

 

Vloženo
před 2 hodinami, Tycoon napsal:

Kdysi jsem to sledoval a v létě byly Fabie o něco dražší. 

Když je v létě za nějakou cenu a v zimě za trochu nižší, asi to bude tím, že je o rok starší. To je normální vývoj.

Vloženo

Na druhou stranu já na Japonce nedám dopustit.

Tak nějak jsem to bral i já. Pokud dá kola a servis nějaký proběhl a pod plastem nebude katastrofa, tak máme nejspíš vybráno. 

Píše nefunkční klima. Co jsem kdysi řešil já, byly to gumičky k kompresoru a špatná spojka. Dá se nějak zkusit spojka i když třeba chybí náplň?

Vloženo (editace)

Zapisuje to chyby snímačů souvisejících s klimatizací, regulačního ventilu kompresoru a servomotorků rozvodu vzduchu. Ale třeba nedostatek chladicího média, což je nejčatější důvod, proč klima ve Fabii neběží, zjištíš jen v bloku naměřených hodnot, do chyb se to nezapisuje.  A kupříkladu nefunkční ventilátory motoru (Fabia s klimou má dva) jde zjistit jen přes test akčních členů, takže jsem snad 2 roky jezdil s nefunkčními. Mechanický stav kompresoru diagnostikou nejzjistíš.

Editováno: , autor: Tycoon
Vloženo

Tak jsme dnes přijeli z té modré. 

Podvozkove se pán nemýlil, opravdu to sedí. Jak provedeny servis, tak i onen stav. 

Pod oplastovanim je liška, hlavně u konce blatníků, ale plast to důkladně kryje ? 

Ale věc co mě prozatím odradila, je chod motoru. Táhne, startuje pěkně, chcipa jakš takš bez třepání celého auta, ale na volnoběh se umí jak kdyby zakuckavat. Prej problém s EGR ventilem. Při přidání v pohodě, ale kolem těch 900 ot či kolik je volnoběh to jak kdyby vynechá dobu. Špatné čerpadlo? Vstriky? 

A spojka už má to nejlepší za sebou.

Zato brzdy jsou na 1.

A co se týče těch letních, jsou to 15", které nejsou v techničáku. Škoda..

 

Co mohlo způsobovat ono škitání/vynechání doby při volnoběhu?

Vloženo

Tak škoda, jestli motor nepálí jak má, stejně bys neprošel emisema a musel bys do toho nasypat.  

No dej vědět, co vybereš.

Někdo mě teď bude asi kamenovat, ale musí to být nafta? Já totiž zastávám názor, že benzín s "polovičním nájezdem" (oproti naftě nebo LPG) je výhodnější. Třeba já s HTP neměl nikdy problém a dlouhodobá spotřeba 6 litrů. Vlastně ty dálky tak do 5,5l/100. Navíc v autě "ticho", menší pojistka  ......  a samozřejmě menší náklady na opravy. 

Tady na fóru je MALTA, ten by ti asi mohl vyprávět o HTP. 

Vloženo

Ja bych mohl tez vypravet o HTP 40kw a dik , uz nikdy.
Ted mam 1,4mpi , 50kw 255t najeto a je to zcela neco jineho. Naftu a SDI bych nebral ,.dlouho nez topi , hruza zvuk , nejede to , tezky motor na napravu.

Vloženo
V 19. 4. 2019 na 20:04, Kaskordio napsal:

To máš pravdu, s korozí to má problémy. Snad jak každý Japonec..

Tak hledám jehlu v kupce sena, ale snad najdeme

https://auto.bazos.cz/inzerat/103580522/Fabia-19-SDI-47kW-klima.php

Momentálně jsme vyhlídli tuto.

Za mě, pokud daný servis proběhl aspoň z části, tak auto jezdit bude.

No ja nevím predni naraznik je svetlejsi nez  zbytek auta, nesedi kapota, kdyby byla videt fotka zepredu tak je videt ze mezera mezi svetly a kapotou je taky doost velkaaa.

NEBRAT.....

Vloženo

Jo 47kw je lepsi o tom , zadna.
Ale 4valce jsou 4valce , lepsi zvuk a spolehlivost je porad jinde. V tomto pripade , kdy je na vyber fakt stovky peknych fabii , bych sel jen do 1,4mpi nebo.1,9tdi. (Dehet na dlouhe trasy a taha pekne)

Vloženo

Taky jsem byl překvapený, ale i SDi nakonec podlehlo nějaké "chorobě". Problém emisí jsem si ani neuvědomil.

Jedná se nám o co nejlevnější provoz. 

Nakonec se té MPI asi nevyhneme, ideálně na LPG. Denně je to cca 80km, proto jsme volili naftu. 

S HTP už v rodině zkušenosti máme, asi to znovu podnikat nechci?

Vloženo

Hm tak to sry , to je jine kafe.
Na 80km denne bych teda tez volil naftu nebo lpg.
1,4mpi LPG (ale tech v peknem stavu je fakt malo a banda si to drzi a vi proc).
Nebo teda sdi ale tech je tez malo , spis koukni na tdi. Mas tam sice turbo navic , ale nebal bych se toho. Vali se toho vsude hodne a opravi to kazdy. Dvouhmotku to nema a dpf tez ne. A na tu spotrebu to jede fakt dobre. Jak vlezu do tdicka z mpicka , tak jsem jak v nakem formuli. Tu doporucuji.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...