Přejít na obsah

kuckání i po výměně všeho, help...


Falewick

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám OI 1,6 55kW AEE, 128tkm, rv 2000. Motor mi po velkém dešti hrozně kuckal a netáhl a nakonec vypověděl službu a odtáhli mě. Něž se k tomu v servise dostali, vyschlo to a jezdilo normálně (a já vypadal jako blbec). Samozřejmě po dalším slejváku to zase blbnulo, děšť byl ale slabší takže se to nějak "profouklo" a přestalo. Protože jsem chystal dovolenou potencionálně deštivém Rakousku, zajel jsem do servisu (orig.škoda), kde za 6700 vyměnili cívku, kabely a rozdělovač (svíčky byly 1 rok nové). Auto mi vrátili, že je vyřešeno. Nestihl jsem si toho užít, protože přišly problémy.

Všiml jsem si že motor po tom jejich servisním zásahu kolem 3000ot. někdy silně škubne autem a taky zlobí volnoběh (před výměnou jelo auto jako hodinky s výjimkou těch slejváků). Vrátil jsem zpět do servisu, kde vyměnili i svíčky a zkontrolovali všechno možné, vstřikovače, katalyzátor, zkoušeli jinou škrtící klapku, nakonec mi auto vrátili pouze s vyměněnými svíčkami a naúčtovali další 2700. Říkali, že už "zbývá" jenom špatné palivo a je to na 99,9% tím. Mám prý dojezdit nádrž (1/4) a pak vyjet 2 další kvalitního paliva.

Auto se teď chová hrozně, volnoběh drží s velkými problémy a dostat ho z 1000 na 2000 ot je boj, bublá a protestuje, praská z výfuku, ve městě se skoro nedá rozjet. Při vyšších otáčkách relativně bez problémů, ujel jsem 200 km po dálnici a nic.

Může to být tím palivem? Tu "špatnou" nádrž jsem vyjel až do rezervy a doplnil V-Powerem, po dalších 400km to je stejné/horší. Zároveň mi přijde divné že by problémy začaly až po vyjetí 1/2 "špatné" nádrže. Má cenu vyjíždět ty 2 nádrže V-Poweru jak mi řekli? Tohle je utrpení. Vzal bych to do jiného servisu ale tam by mě zase zkásli.

Jako příčin mě napadl vzduchový filtr, palivový (3 měs nový), prasklý výfuk (6 měs nový střední a zadní díl) nebo že mohli třeba špatně nastavit škrtící klapku když tam zkoušeli jinou.

Díky za jakoukoli radu nebo postřeh.

Editováno: , autor: Falewick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že ne.

Ty dvě Ti dporučili proto, že tam vždy něco zbude a jen jedním dotankováním by tam mohlo zůstat ještě něco toho špatného.

Záleží jak moc si vyjezdil nádrž před natankováním už ověřeného, dobrého benzínu.

Druhou, třetí atd. tam zůstává čím dál menší "stopové" množství špatného benzínu.

Ale s postupem co radí Honza 75Kw bych byl opatrný. Jestli si někde poznamenali stav tachometru když to u nich bylo, tak je docela rozdíl v najetých km na jednu nádrž nebo dvě. To by Ti nemuseli zbaštit.

Ještě se vrátím k projevené závadě.

Před zásahem v servisu bych to tipoval na zapalovací cívku.

Po zásahu jestli to dělá mokro/nemokro nevím, ale třeba to vzdala úplně.

Píšeš, že z VN věcí nakonec vyměnili pouze svíčky, co ta cívka? Palec, rozdělovač?

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano stojim, hlavne ze jim vsude stoji kts 650 zadelana v obalu ... radsi vsechno vymeni, neumi merit neumi nic, jenom vsechno slepe vymenovat ... ve skodovce pracuje nejvetsi povl =)

edit: Pokud jsi jednim z nich tak se ti omlouvam, muzes byt vyjimka potvrzujici pravidlo, neznam jedineho cloveka ktery by byl spokojen z odvedenou praci radoby odborniku ze skodovky

Editováno: , autor: neOras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Projevovala-li se závada pouze za mokra, viděl bych to někde na poškozenou elektriku u zapalování - cívka nebo rozdělovač, je-li u tohoto motoru anebo pokud zůstala původní kabeláž, může být někde přerušená. Pokud je stav po zákroku servisu horší, tak by to měly přeci zdarma napravit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpovědi. Původní vadu jsem řešil kvůli mokru, ta se ale projevila jednou za měsíc. Vyměnili všechno, tj. cívku, kabely, rozdělovač, svíčky. Závada začala až po návratu ze servisu, po dalším kole v servisu kdy pátrali po příčině problému to bylo ještě horší. Teď se to chová jak jsem popsal výše, jak za mokra tak za sucha. Už mi to leze na nervy. Až to spravím možná půjde Octa z domu a bude nové nebo ojeté z němec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vsechny a taky bych neco pridal,protoze ma zavada se asi dost podoba..Mam Octavku 1,6 74kw,r.v.1998.Mam zatim nevyresitelny problem s timto vozem a uz nikdo se do opravy nechce poustet.Kolisa mi volnobeh.Hlavne ranni start je nevypocitatelny..Chytne teda hned,ale za par sekund bezi nepravidelne spise bych to prirovnal,ze chce vyskocit..Po zahrati se to tak vyrazne neprojevuje.Byly vymeneny tyto dily.Skrtici klapka,svicky,kabely,teplotni cidlo,lambda,palivovy filtr,rozvody.Bylo to u mechanika a nejake male zlepseni tam je,ale neni to 100-pro.Jeste mam jednu otazku.Pokud stojim na miste a pridavam plyn tak asi do 2200 otacek se nic mimoradneho nedeje,ale pokud chci udrzet otacky treba uz stabilne na 2500 tak mi to po chvili cukne v pedalu plynu a otacky spadnou treba na 1500....A hned zase vyleti na 2500 a to se porad opakuje dokola..Muze nekdo poradit?dekuji uz v tom tolik penez a vysledek zadny..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapalovaci civku zatim nemam.Jak na potvoru se zadna octava u meho znameho neobjevuje..Kupovat ji uz nechci,protoze to neni zas mala polozka a uz jsem se dost rozjel.O tech svickach.Prave,ze jsem to tu cetl tak jsem je hned menil.Taky nejake ngk,ale oznaceni si uz nepamatuji.Maji to byt svicky primo co doporucuje vyrobce.Hlavni rozdil je mezi studenym a teplym motorem.Jeste jsem uvazoval vymenit teplotni cidlo,ale bylo meneno..Tak nevim..Jeste chvilku a skonci s krumpacem v kapote

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím co bych poradil, u mě ta závada je pořád, servis se do toho nehrne protože ze mě prachy nepotečou a jezdit se s tím nedá. Nevadí mi chcípnutí při parkování, ale stává se že se blížím se ke křižovatce, vyřadím rychlost a okamžitě to chcípne. Takže brzdění bez posilovače, nadávání, startování. Včera jsem vyjížděl z vedlejší (s velkou rezervou) a kuckalo se to a nejelo a blížil se náklaďák :help: Cívku jsem měnil. Jediné co jsem neměnil je palivový filtr (3 měs starý).

Zkontroluj výfuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co zkusit jinou Lambda sondu Falewick ? Kdyby v servisu měli nějakou na zkoušku , jelikož to chcípání před křižovatkou by mohlo býti příčinou její špatné funkce

Servis říkal, že lambda sondu "zkoušeli". Nevím jestli tím mysleli výměnu na zkoušku nebo diagnostiku. Natuty vím že klapku zkoušeli jinou, tak lambdu snad taky. Teď to tam mají zpátky, tak ať se činí.

a co na vyfuku?

Výfuk jsem měl prasklý střed a špatný protitlak způsoboval blbnutí motoru. Překvapilo mě že to nemusí být nijak extra hlasité. Editováno: , autor: Falewick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak v servisu už zkusili všechno "kromě klapky" a chtěli tam vrazit klapku originál za 9000,-, protože to prý s ní běhalo dobře (to už jsem od nich slyšel vícekrát že to běhá v pohodě). Nenechal jsem si to líbit a sehnal si ji aspoň sám od Siemense za půlku. Tak uvidím teď. Vyměněno tedy: zapalovací cívka, rozdělovač, kabely, svíčky a klapka. Vrazit 17.500,- do 11 let starýho auta, to je super pocit, doporučuju. Jestli tohle nezabere, asi sjedu autem do Labe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to by mě taky štrejchlo, vrazit takový prachy, ale mě to časem čeká taky. Holt starý auto potřebuje opravy. Já zase poslední dobou pozoruji, že vždy jen u prvního rozjezdu se auto zatřepe, a jakoby se přidusilo, pak se to rozjede. Další rozjezdy u teplého motoru už jsou vše ok. Starty jsou ok, nemůže to být špinavý klapka nebo třeba odchází spojka? Na svíčkách NGK BUR6ET mám nejeto 20.000 km, jinak najeto 160 000 Km. Pozoruju také prasklinky v zapalovací cívce, ale nějaké problémy za mokra nejsou.

Editováno: , autor: Iguka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den

Mám 2 dny po výměně motoru (BFQ za rok starý BFQ 75 kw).Dnes ale se mi přihodil zvláštní problém.Najednou z ničeho nic při rozjezdu to přestalo jakoby táhnout a cukalo to,na palubnim počitači spotřeba hned 0,0 l ale nechcíplo to, to samé se opakovalo asi 3x.Říkal jsem si, no asi něco blbě zapojeného nedopojeného apod.V práci jsem vystoupil z auta, zamknu ho a koukám jak blázen...brzdová světla zustala rozsvícená.neměl jsem čas něco řešit, tak jsem odpojil baterku a šel jsem.Odpoledne přijdu, zapojím baterku, sednu do auta a normálně jedu a opět během jízdy domu asi 4x cukání, taktéž hned spotřeba 0,0 l/100 km.Přijedu domu, kouknu na světla a zase svítěj!!! Tak mě napadlo, že vyměním spínač brzdovych světel, který jsem měl náhodně hozenej doma.Před chvílí jsem jel auto projet asi 5 km docela svižne jizdy, světla po výstupu nesvítila a cukání se neobjevilo.Chtěl bych se zeptat, zda je možné,aby vadný spínač brzdových světel poslal do ŘJ, že stojím na brzdě a ŘJ tak přestala do motoru stříkat benzin a proto to tak zlobí/zlobilo? Tuto teorii jsem si vymyslel sám a proto bych se chtěl zeptat znalejších, zda je tento jev možný.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...