Přejít na obsah

Problem s brzdama


homer1

Doporučené příspěvky

Tak jedině rozebrat a podívat se na brzdy. Sundat třmeny a destičky a zkusit jestli jde zatlačit brzdovej píst. Pak hledat dál.

Další možnost ale u tak relativně mladého auta je stav brzdové kapaliny. Může v ní být už voda a při zastavení a delším stání v tomhle počasí ta voda může zamrznout. Nechal bych ji změřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky bych to na tu brzdovku netypoval,zdá se mi to nepravděpodobné.U mého prvního auta Škoda 110 byla brzdovka 20let a nikdy žádnej problém.

Nepoznal jsem věak o které brzdy se jedná? Pokud to dělají zadní,auto se při rozjezdu jakoby zhoupne,pokud přední,tak by to udělat nemělo.Jestli zůstévají vyset přední a moc péče se jim nevěnovalo,začal bych kontrolou pohyblivosti pístku a samotných třmenů, taky těch ploch co se po nich posouvají desky.Tam to občas zarezne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U Fabie 1.generace se mi tohle stávalo vždy, pokud jsem zaparkoval auto v mokrém počasí, zatáhnul ruční brzdu, a nechal ho pár dnů stát. Pakny zadních brzd se přilepily na bubny, a byl problém pak kola "utrhnout". Je nutné zadní brzdy rozebrat a pečlivě vyčistit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj,nechtěl jsem o tom psát,dřív než si to dostatečně ověřím.Od začátku sem se zajímal o to,proč na mé F2 tak často dochází na tzv. zamrzání ruční brzdy i v době kdy nemrzne.Nikdy sem se s tím nesetkával ani u F1, u Felicie, u Favorita Š100,prostě nikde.Brzdy opečovávám až přehnaně pečlivě a pořád stejný problém.No a před nějakým časem se mi to podařilo odstranit.Dokonce to pomohlo i u F2 kolegy.

Jelikož se mi stávalo,když sem zastavil v kopci a někdo nastupoval nebo vystupoval,jakoby to trochu povolovalo a v brzdách vrzlo.Rozhod sem se ručku přitáhnout a tak sem zjistil,že při montáži ve škodovce nejdříve seřídili ručku a potom asi teprve šlápli na pedál.Povolil sem tedy lanovody úplně a šlápnul na pedál.Znatelně sem uslyšel jak moc poskočily samostavy paken, no a potom sem zase lanovody dotáhnul.Od té doby se mi ještě nestalo,aby sem to nemohl rozjet z místa.Dokonce ani po tom,co sem auto umyl a dva dny stálo na ručku.

Myslím si tedy,že když je ručka seřízená dřív,než se nastavěj samostavy sešlápnutím pedálu,musí být nějaký špatný úhel páky ručky na paknách a tím se to asi špatně vrací.Docela by mě zajímalo, jestli to byla u mě (ve dvou případech) náhoda,nebo jestli by to pomohlo i někomu jinému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Kruci himl kurva drát - a já si říkal, proč mi to minulou zimu nedělalo a tuhle jo... Auto bylo začátkem prosince na prohlídce a seřízení, řekli mi že jsou přidřený samostavy, že se musí vyčistit - a pravděpodobně mi spáchali to samý co skofovi - nejdřív mi navíc ručka zabírala ještě před prvním cvaknutím, doslova stačilo strčit prsty pod rukojeť páky a už to zabralo. Seřval jsem je jak psy, že to tak nechci (ručka má zabírat nejdřív na nějakým 3.-4. zubu!) a ručku mi o kousek povolili, ale pořád to není "vono" - a taky už mi to párkrát přituhlo...! Takže nezbejvá než tu ručku komplet zase povolit, nakopat pedálem a pak teprv doštelovat...!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, s ručkou na 4. zubu NESMÍ JÍT kolem ve vzduchu (auto na heveru) RUKOU pohnout, což znamená že normálně ale auto na svahu neudrží, plně zatažená aby držela je ale až na nějakém 6.-7. zubu - jenže já ji už na ten 4. zub málem ani nedotáhnul... Parchanti zasraný, teď to můžu seřizovat znova a sám... Kruci himl kurva drát, co si jeden neutopí sám...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

U Fabie 1.generace se mi tohle stávalo vždy, pokud jsem zaparkoval auto v mokrém počasí, zatáhnul ruční brzdu, a nechal ho pár dnů stát. Pakny zadních brzd se přilepily na bubny, a byl problém pak kola "utrhnout". Je nutné zadní brzdy rozebrat a pečlivě vyčistit.

 

Přesně tohle se mi teď stalo. Před dovolenou sem svojí jedničkovou Fabku zaparkoval mokrou před barákem a když sem do ní po čtrnácti dnech vlez a chtěl odjet, tak problém. Zadní kola jakoby zaseknutá. Už v minulosti se mi tohle občas stávalo, když bylo mokro a pak pár dnů zatažená ručka. Jenže vždy se mi to podařilo utrhnout. Teď sem v patový situaci, auto stojí před barákem a urvat se mi ho nepodařilo. Co teď? Zvládnu tohle jako laik vyřešit sám, byť podle návodu kterej nemám, nebo je to rovnou na odtah do servisu? Díky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je patová situace. Když to neutrhneš, tak ani bubny nesundáš a když to utrhneš, tak už je sundavat nemusíš. Zkoušel si to dopředu i dozadu??

Stejně je to celý nějaký divný. Pakny by si měli sami sednout při normálním brždění. Až to utrhneš, zkus popojet s lehce zataženou ručkou kus dopředu a pak kus zacouvat, jestli si nesednou nějak lépe. Ale je to divný .....

 

Taky někdy někdo někde radil, že je lepší, před zatažením ruční brzdy sešlápnout pedál brzdy a při sešlápnutém pedálu zatáhnout ručku. Že to pak lépe brzdí. Něco pravdy by na tom mohlo být.

 

Já tyto problémy nemám, protože ručkou při parkování nebrzdím. ;-)

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buď cuknout na zpátečku dozadu, tím se změní směr působení sil na obložení a utrhne se - a když ani to nepomůže, tak jedině "poslední pomazání" - jak říkával vždycky můj nebožtík tatík, "když tě všecko zradilo, pomůže ti kladivo".

 

Musel bys fabku vyheverovat, sundat z bubnu kolo a s citem buben pobouchat aspoň tak kilovým "domlouvadlem" napříč ke směru jízdy. Bacha, je litinovej, takže nepřehánět - mohl bys ho roztřískat jak květináč. Pohne se přitom sice jen mikroskopicky, ale většinou to stačí na to, aby se po namontování kola zpátky dal utrhnout - pokud už pakny neodpadnou při tom pobouchání...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

prosím o informaci. Je to zhruba týden co mi dělali nové zadní brzdy (kotoučové) výměna kotoučů u destiček. Dnes jsem byl ještě měnit pneu a když bylo auto zvednuté zkoušel jsem jen tak lehce kolem zatočit. Při otáčení jsem však slyšel, jak destičky lehce třou o kotouč. Je to na závadu nebo se to časem usadí???

 

Nebo by se mělo kolo volně otáčet bez tření??? Díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám bodobný problém..hlavně je slyšet při vyplém motoru a posunu auto třeba v garáži..pravé přední kolo jakoby přibržďovalo...před tím jsem zase řešil levé přední,když neustále zapadal štěrk do brzdné soustavy..už mne to začíná štvát!!! (Fábia II FL  5500km)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych také dotaz  ;)..

 

Dnes jsem potřeboval kvůli jednomu šaškovi s traktorem, co mi nedal přednost brzdit až na doraz a vypozoroval jsem zajímavé chování, se kterým jsem se ještě nesetkal.

Brzdil jsem cca ze 100 km/h tak, že jsem úplně zašlápl pedál, ten šel cca 3/4 své dráhy v pohodě, pak narazil jakoby na doraz, ale po cca 3 vteřinách zašlápnutého pedálu se najednou propadne až na podlahu. Auto ale celou dobu brzdilo stejně a bez problému. ABSko pulzuje jak při sešlápnutí do 3/4, tak i pak jak se pedál propadne. Zkoušel jsem to vícekrát, ale chování pokaždé stejné. Když stojím na místě a šlápnu na pedál tak jde jenom o ty 3/4 zašlápnout a víc ani ránu... :kol-32:  Napadlo mě, jestli tam něco nezavazí, ale při stojícím autě jsem nic nenašel a při jízdě tam vidět nejde..

 

Čím to muže být, případně je to na závadu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

moj tato ma na služobnej fabii 1,2TSi taký problém že pri prvom zašlapnutí brzdy ako keby brzdili na 60% až po druhom zašlapnutí to brzdí ako má a stalo sa mu v kritickej situácii že musel brzdiť do slova očami :D našťastie úspešne sa mu podarilo zabrzdiť. Ja som sa mu pozeral na predne brzdové platničky a on ich ma nejak divno skosené (zjeté) bližšie k stredu náboja sú menej a k okraju kotúča viac, môže aj toto spôsobovať takéto brzdné vlastnosti ?? Keď bol pri 15tkm na obhliadke tak mu povedali že to merali a že je to v norme. Ak by niekto chcel foto tak ho sem môžem potom hodiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prvé brzdenie je aj u mňa vždy slabšie, ale v mojom prípade to je prvé brzdenie pred tým ako vyjdem na hlavnú z nášho parkoviska. Dôvod je jednoduchý, tenká vrstva hrdze na kotúči. Hneď ako to prvým brzdením zotriem je všetko ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak u mna je to opačne keď je tam hrdza tak to lepšie brzdí a potom keď sa to zoderie tak je to už na prd, ja som mu hovoril keď som bol ako spolujazdec že si robí zomna srandu ale keď som to skúsil ja tak je to tak pripadá mi to tak ako keby tam bola vrstva vody, ale ešte 6000km a ide na prehliadku po 30tkm tak im to tam povie že ako má skosené tie platničky, dúfam že to pomôže

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před výměnou i po výměně kotoučů a destiček mám stále pedál brzdy jakoby měkčí než u jiných aut. Když jsem jen v otcově autě stejné značky i motorizace, hned o začátku jsou brzdy pěkně tuhé a hezky brzdý, já mám pedál daleko měkččí. Neříkám, že se úplně propadá, jak tady někteří na foru píší. Čím to může být?? Někde jsem se dočetl, že to může být zavzdušněné. Jak se případně provádí odvzdušnění??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...