Jump to content

Závada riadiacej vstrekovacej trysky


Raptor2005
 Share

Recommended Posts

Zdravím všetkých "SUPOV". Mám " malý" problém. Môj sup 1, motor 2,5TDI. r.v.2003, mal by tam byť kód motora AYM, alebo BDG, ale ja tam mám motor AKE, predchádzajúci majitel to asi vymenil, ale nakolko som to kúpil na dražbe, tak mi to nepomôže... Normálne to šlapalo, až zhruba pred mesiacom mi odišiel snímač otáčok v čerpadle. Našiel som chalana z Blavy, čo mi to vymenil, nastavili sme predstrek a všetko OK. Ale po týždni mi to začalo nejako žrať palivo a diagnostika vypísala závadu :00542 snímač zdvihu ihly G80, čo je vraj závada riadiacej trysky ( tej s káblom) . Ráno horší štart, občas trhne ked je ráno studené a spotreba cca 11 litrov nafty. Vraj to je tou riadiacou tryskou, len som na nete strávil hladaním už pár hodín a nič moc. našiel som celú sadu 6 trysiek za 528 €, samozrejme nie skladom a ešte jedného kaskadéra, čo pýta za sadu 999 €, čo sa mi zdá dosť prehnané. Poprosím nejaké rady, čo sa témy týka a či stačí vymeniť tú riadiacu trysku, alebo je lepšie celú sadu a asi na motor AKE, nie AYM atď???. Vopred dík za vaše rady...

Edited by Raptor2005
Link to comment
Share on other sites

:( .....nemusíš být hned nas.anej, nezapomínej, že byly svátky a to nemá každý čas a ani náladu "brouzdat na fóru"! Obdobný problém jsem řešil, ale u 4 válce, ale myslím, že by to mělo být obdobné. Pořešil jsem to tryskou z vrakáče, kdy mi majitel dovolil ji namontovat a vyzkoušet a pak jsem mu ji zaplatil! Nechci to zakřiknout, ale už je to více jak 2 roky a zaplať PB, vše je O.K. Odborníci mi doporučovali všechny vyčistit a pochopitelně, že se klonili k výměně celé sady, ale já jsem ji tam dal jak je uvedeno - na vrakáči, vše bylo O.K. a tak jsem to nechal být. Nemohu si stěžovat, jen vím, že v každém případě musí ta nová mít zcela shodné označení s tou původní!!! Stačí jen malá odchylka (v písmenku) a je to špatně! Hodně štestí!
Link to comment
Share on other sites

No, dnes som zohnal kontakt na človeka, čo má vlastný servis (samozrejme doma) ,volal som s ním a povedal mi, že v pondelok môžem prísť k nemu do dielne a predá mi novú sadu trysiek ( 6 kusov) do 2,5-ky za 300 éčiek + 80 € za výmenu, aj s nastavením predstreku. Najlepšia cena, čo som našiel....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Čaute. Trysky vymenené za úplne nové,vymenený palivový aj vzduchový filter, predstrek naštelovaný podla diagnostiky a motor má horší zvuk ako predtým. Teraz to má zvuk Zetora, aj spotreba mi išla mierne hore, nie nadolaj na volnobehu mám 1,6 l/h,predtým 1,2l/h a kým sa motor nezohreje na 90, tak občas trhne, aj na volnobehu, aj za jazdy. Po zohriatí ide normálne. Jednoducho som úplne na nervy z toho motora, nevedia mi to spraviť poriadne. A vraj je to odborník na audiny, ten čo mi menil trysky. Budem vďačný za každú radu ale najlepšie by asi bolo asi 5 litrov benzínu a zápalky........

Edited by Raptor2005
Link to comment
Share on other sites

Trysky bylo kravina měnit, stačilo vyměnit těleso toho řídícího vstřiku. Má mít cca 3 Ohm. Ted jde o to, jestli ty trysky co tam jsou new mají stejné vsřikovací otvory, jestli ne, tak jsi v prd..... Koukám samej odborník ve vašem kraji. Jen éčka aby se hrnuli..

Link to comment
Share on other sites

Teleso riadiaceho vstreku ? Hladal som na nete všeličo, ale nikto to nevedel repasovať, asi tu máme naozaj somárov, čo sa hrajú na mechanikov. Nejde mi naštelovať predstrek. Podla počítača ked mi našteluje parametre, tak aj tak to ten motor trhá za studena. Čiže- ked naštelujem predstrek tak, že motor má parádny chod za studena, krásne si " hrkoce" 6 valcov, hned ako sa zohreje na 90 stupňov, začne mi občas svietit kontrolka ESP, čo je vraj prevodovka, že sa jej nepáči predstrek. Keď naštelujem ten predstrek za tepla, tak aby sa to " páčilo" prevodovke a neblikalo mi za jazdy ESP, tak potom ráno za studena ten motor trhá a dosť dymí. Takže nedá sa mi trafiť ten "zlatý" stred, aby sa to páčilo riadiačke automatickej prevodovky za tepla a chodu motora za studena. Ak niekto poznáte niekoho, kto sa 2,5-ke rozumie a nieje až niekde z Prahy, tak vopred Ďakujem za kontakt. Som od Trnavy.

Edited by Raptor2005
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 1 year later...

Ahoj.

Mam takovou prosbu , mam superba chvilku, a začal z ničeho nic vynechávat , když chci jet rychleji a přišlápnu jí , tak najednou zničeho nic přestane táhnout , a padá rychlost . Po chvilce se opět chytne a jede dál. Tak sem to dal napojit na VAG a hlasilo to že je špátný snímač zdvihu jehly a netěstnost sacích hadic , snímač zdvihu jehly nelze vymazat, netestnost hadic byla vymazána. Nevím co stím a byl bych vám vděčný , za nějakou radu co stím , jak to vyřešit nějakým co nejjednodužším způsobem . Je to 2.5 tdi 120 kw v automatu.

Měl sem možnost svézt  v  superbu 2.5 tdi také automat 114 kw, jel mnohem lepe jak můj.

Link to comment
Share on other sites

Máš KO řídící vstřik který je dobré vymenit za nový bez neho je čerpadlo oblblé a nemá info o začátku vstřiku.Co se výkonu týče muže to být x aspektů,pokud nejsi daleko Prahy zastav se dáme do kupy.

Edited by Pawouk
Necitu předchozí příspěvek.
Link to comment
Share on other sites

SATAS: ty jako odbornik na V6 otazka na tebe. muze mit az takovy extremni vliv tato tryska na vykon motoru ze tem co maji tiptronic jako ja zacne automat radit spatne? v mem pripade nezamce kvalt.  bavil jsem se s panem lubomot ( servisman tiptronicu) nekolikrat zminl i pri cipovani vozu se spatnou upravou dochazi k problemum tykajicich se razeni a vcasneho uzamykani daneho prevodoveho stupne. to jest muze met vliv i porucha motoru ktera je zpusobena zavadou ridici vstrikovaci trysky. motor ma mene vykonu nez ma met a proto radeji kvalt podrzi do vetsich otacek nez jej uzamce tod slova podporena i servisakem z firmy ZFpakra ikdyz ten se priklanel na vetsi pravdepodobnost ojeteho hydromenice (diagnostika neukazala vetsi rozdil otacek orpoti normalu ) coz me i lubomota privadi na stranu toho vykonu nezli hydromenice muzes me poskytnou nejake rady co ovlivni vykon tohoto morotu vcetne ridici trysky a jaky ubytek vykonu muze nastat? je mozne nejkde v diag udelat test na jaky vykon motor bezi nebo je jedina moznost je valcova brzda? dik predem za tve rady a postrehy ktere ty jiste mas!

Link to comment
Share on other sites

V prvé řadě než začnete hledat problem v automatu musí být motor ve 100% kondici,převodovka řadí podle kroutícího momentu a signálu zatížení z řj motoru.jakýkoliv ubytek výkonu motoru třeba díky NBF trysce či špatně nastavenému povstřiku VP44 nebo čemukoliv jinému,může zapříčinit horší chod či zamykání rychlostí(přemostovací spojka měniče).Takže doporučuji dát do kupy motor někým kdo ho neviděl pouze z vlaku či na obrázku a pak bych šel dál.

Edited by Satas
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ano to take chci trysku uz shanim ale jsme zde na foru kde lide sdeluji sve poznatky davaji rady co a jak  a naco si dat pozor proto jsem otazku smeroval na tebe jako velmi zkuseneho cloveka aby nam rekl co jde jak zkouknout na motoru a jake data na diagnostice jdou vypozorovat aby motor dostal do nejlepsi kondice.nechci auto rvat do servisu. jak podle diag zjisitim zdali jde takovy vykon jaky ma? co ty jako znalec doporucis zkontrolovat na tomto motoru kde byvaji zavady a co vis ze se da upravt aby motor jel lepe? treba jiny filtr nebo jine vstriky? zdel nam neco ze sveho tajemstvi. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dnes jsem delal vymenu ridiciho vstriku na 3 valci a postupoval jsem dle dilenske prirucky. byla to celkem hracka nebylo na vymene nic nac bych potreboval specialni naradi nebo prirpavky. jen velka drbacka s ocistenim dosedacich ploch na ventilovem viku a hlave.

 

 

post-52480-0-19913500-1401660668_thumb.j

post-52480-0-17877500-1401660673_thumb.j

post-52480-0-69169700-1401660676_thumb.j

post-52480-0-23775800-1401660680_thumb.j

post-52480-0-50522800-1401660682_thumb.j

post-52480-0-39391400-1401660685_thumb.j

post-52480-0-39953400-1401660688_thumb.j

post-52480-0-21536300-1401660691_thumb.j

post-52480-0-97817800-1401660695_thumb.j

post-52480-0-97370800-1401660697_thumb.j

post-52480-0-01633900-1401660700_thumb.j

post-52480-0-97196300-1401660701_thumb.j

post-52480-0-14705900-1401660709_thumb.j

post-52480-0-50498000-1401660716_thumb.j

post-52480-0-80129000-1401660719_thumb.j

post-52480-0-62967100-1401660724_thumb.j

post-52480-0-24251400-1401660728_thumb.j

post-52480-0-08682700-1401660734_thumb.j

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

tak jeste stale nemam rozvody nastavene ale uz ted jsem pocitil narust vykonu a prevodovka dokonce zacala radit tak o 300 otacek dole coz je uspech ale porad to neni tak jak bych zadal :D jeste musime zapracovat. nema nekdo vag navod a popis kanalu kde co jak je?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 7 years later...

Dobrý den mám prosbu,mám audi a6 2.5.tdi 132kw.rok 2000 automat.Mám problem s tím že když chci nastartovat ráno tak motor dlouho točí cca 10 az 20 sekund a pak chytne a z výfuku jde modry dym chvilku,to stejny udélá i kdyz je motor teplý ,vag mi píše ze je v haji řídicí vstřik,menil sem čerpadlo,vahu,snimač vody,nové žhavky,a stále nic,na řídicím vstřiku nic nejde naměřit,spotřeba mi ukazuje kolem 17 litru na 100 km děkuji

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...