Přejít na obsah

Vymena anteny za ploutev


Doporučené příspěvky

Chtěl bych znovu otevřít tohle téma... uplynulo dost času co se to tu řešilo... Dnes není takový problém seknat FM anténu se zesíkem v ploutvičce... známej jí má na obchodě, tak sem jí vzal a má dva konektory - koaxiál a napájení... Kouknul sem co má anténa na OII combi (2005) a z ní šel od matky jen jeden kabel, myslim že to byl ten co už se tu na foru rozebíral - FAKRO KONEKTOR.

Nemá někdo zkušenosti jestli to jde nějak udělat na ten konektor abych to jen šoupnul místo té původní antény, nebo se to nedá jen tak udělat a musí se natahnout napájení zvlášť... Dejte nějakou radu, moc se v tom nevyznam ale nechci tam mít prut... sem z města a tady se dost lámou antény (ne samy od sebe bohužel) tohle by mi ušetřilo případné problémy a taky je to hezčí, mít ploutev místo prutu.

Tady je ten konektor a ta ploutev:

Ploutvička

Konektory origo v OII

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuhle anténu jsem zkoušel taky a bohužel je moc dlouhá a rovná a nekopíruje tak tvar střechy - tím pádem zůstane mezi tím těsněním a střechou mezera jako prase - těsnící účinek = 0. Doporučuju tuhle zahodit jako jsem to udělal já a koupit origo od VW. Hodil jsem ji ještě do laku a vypadá to skvěle. Problém je v tom, že ty origo ploutve slouží pouze jako anténa na GPS a GSM (ty dražší ještě na nezávislé topení) a FM musíš řešit jinak. Je hodně způsobů, ale žádný nenahradí klasický prut (nepočítám-li investici několika desítek tisíc do nového zadního skla s integrovanou anténou včetně kabeláže a propojovacích modulů). Když to ale vezmeš kolem a kolem, tak i přesto že bys měl v té neorigo ploutvi sebelepší zesilovač, bude to hrát špatně, protože ta plocha pro příjem vln je prostě malá. Řešením je buďto vzít ten původní prut ze střechy a schovat ho někam do auta, nebo koupit novou nalepovací anténu (každý zkouší něco jiného - do palubky, pod tapec dveří, do A sloupku, do nárazníku). Pokud máš dvoutunerové rádio, tak potřebuješ někam schovat antény dvě. V tom je ale další problém - nikde se mi nepovedlo sehnat nalepovací anténu, která by byla bez separátního napětí - VW vede napájení přímo po koaxiálu. Účinek origo prut antény zase většinou znehodnotíš tím, že ji dáš třeba do horizontální polohy do palubky. V konečném důsledku to i tak hraje dost mizerně, přestože mám zapojené dvě antény...

Jinak ten konektor pod střechou je RAKU, FAKRA jde do rádia. Na netu by mělo být sice plno redukcí, ale to je poměrně zbytečné, protože jak je výše uvedeno - VW rádia nemají externí napájení antény, je to napájeno přímo po koaxiálu.

Když to shrnu, tak v autě, které z výroby není osazeno dvoutunerovým rádiem, nebo přímo ploutvičkou, je velmi těžké, ne-li nemožné, nahradit prut za ploutev při zachování dobrého příjmu FM signálu. Respektive mně se to tedy ani po půl roce zkoušení různých variant nepovedlo. Naštěstí rádio moc neposlouchám a tu ploutev mám hlavně spíš jen na štyl :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak je to u aut s anténou i v zadním skle (s dvoutunerovým rádiem z výroby)? Nezkušel někdo rozdíl v příjmu, když prut vymění za neoriginální FM ploutev?

Tohle bych chtěl právě taky zjistit.. Už sem to na pár OII viděl a vypadá to moc hezky... Mam jí doma tu FM anténu v ploutvy, ale nev jak jejich koaxiál a napájní dát do jednoho toho origo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se zapojením si netroufnu radit (asi by to šlo nějak přepinovat), ale zkus třeba na stualarm najít kabelovou redukci na RAKU. Já bych měl mít druhou anténu ve skle, tak by mě zajímalo, jakej by to společně s FM ploutví mělo příjem... Škodovka (viz. příloha) má bohužel jen GSM/GPS ploutev a atrapu (bez antény).

post-48024-1274176116,8009_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Platí to, čo som sem písal dávnejšie, teda v plutvičke tak či onak nemôže byť príjem FM, nakoľko je príliš malá. A zosilňovač to už nezachráni, lebo nekvalitný signál bude po zosilnení stále nekvalitný. Najlepší zosilňovač je kvalitná anténa.

Tou FM plutvičkou by išla nahradiť jedine anténa v zadnom bočnom skle u kombíka s dvojtunerovým rádiom. Aj tá anténa v skle má veľmi mizerný príjem.

Niekam strkať pôvodnú anténu je nezmysel, lebo tá originálna anténa potrebuje protiváhu (kovovú strechu). Navyše je zbytočne krátka. Odporúčam použiť polvlnový dipól, t.j. 2 drôty s dĺžkou cca 1m v jednej rovine napojené na symetrizačný člen s FM predzosilňovačom (dostať v obchode s anténami). A ak sa takto nahradia obidve antény, príjem bude zaručene lepší, ako s pôvodnou anténou na streche.

Ja mám na streche tiež lakovanú originálnu VW plutvičku s TEL+GPS anténou.

post-407-1275941187,6885_thumb.jpg

Editováno: , autor: Diamant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odporúčam použiť polvlnový dipól, t.j. 2 drôty s dĺžkou cca 1m v jednej rovine napojené na symetrizačný člen s FM predzosilňovačom (dostať v obchode s anténami). A ak sa takto nahradia obidve antény, príjem bude zaručene lepší, ako s pôvodnou anténou na streche.

Nejsou tu někde fotky a bližší popis té úpravy? Prutu bych se rád zbavil, rádio moc neposlouchám, ale přijít o něj (příjem rádia) nechci...

btw mám druhou anténu v zadním skle liftbacku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsou tu někde fotky a bližší popis té úpravy? Prutu bych se rád zbavil, rádio moc neposlouchám, ale přijít o něj (příjem rádia) nechci...

btw mám druhou anténu v zadním skle liftbacku.

Foto možno niekde nájdem. Ale základ je zohnať si najprv stavebný materiál. Je potrebné mať symetrizačný člen do FM antény s 12-15 dB zosilňovačom, ale pozor, napájaným po kábli 12V. Robia sa aj 5V! Potom treba zohnať aj nejaký tenší koaxiál a odporúčam ešte aj lisovaci kovové konektory na spojenie koaxiálu v kufri, resp. pod akumulátorom (ak sa jedná o predný nárazník). Je to pre prípad demontáže nárazníka a napokon aj montáž je takto jednoduchšia. A potom treba to najdôležitejšie, cca 296 cm dlhý pásik hrubého alobalu (staniolu alebo tenkého plechu) 1 cm široký. Ten tanký alobal, čo je na potraviny je nevhodný, je príliš tenký a je nereálne ho nepretrhnúť pri "montáži".

A potom už len stačí ten pásik nalepiť dovnútra nárazníka do tvaru ležatého písmena C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Čau chlapy,

nevíte náhodou číslo dílu, kdybych chtěl dát origo ploutev z VW Group na Fabii II MR2011?

Díkes

Petr

Zdravím, č. dílu sice nevím, ale pochybuju, že se něco změnilo v těhle ploutvičkach - u škodovek mají k anteně pouze jeden kabel - FAKRA konektor a VW má myslím 2. Ale kdyby někdo věděl něco jiného ať dá vědět, taky bych bral na octavii II ploutvičku oproti prutu. Bohužel zatím všechny ploutve mají 2 kabely a neznam nikoho kdo by to uměl předělat na ten FAKRA konektor... :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S fakra konektorem a FM anténou se prodává pouze neoriginální příslušenství (jednu takovou ploutev mám nerozbalenou doma, můžu levně prodat), ale jak tu zaznělo nebude mít perfektní příjem. Origo koncern prodává pouze GSM/GPS ploutev bez FM antény. Petr74: pokud bys chtěl tu co se dává na Superba (bez FM), číslo někde najdu.

Editováno: , autor: virtual
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S fakra konektorem a FM anténou se prodává pouze neoriginální příslušenství (jednu takovou ploutev mám nerozbalenou doma, můžu levně prodat), ale jak tu zaznělo nebude mít perfektní příjem. Origo koncern prodává pouze GSM/GPS ploutev bez FM antény. Petr74: pokud bys chtěl tu co se dává na Superba (bez FM), číslo někde najdu.

Ahoj, díky za reakci, ale potřeboval bych právě na FM. A jiní, jako třeba VW, Audi nebo Seat používají to samé co Škoda Auto? Znamená to, že ploutev originál se nedá sehnat s FM?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, díky za reakci, ale potřeboval bych právě na FM. A jiní, jako třeba VW, Audi nebo Seat používají to samé co Škoda Auto? Znamená to, že ploutev originál se nedá sehnat s FM?

Origo ploutev pro FM se nedělá - pouze ploutev pro GPS a phone, tyto auta mají FM anteny ve sklech, u VW je to většinou v čelním skle, u např. superba je to v zadních oknech, to samé u BMW nebo audi...

Editováno: , autor: Stringo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Samozrejme, že sa originálna plutvička s FM anténou nerobí. FM vysielanie má v porovnaní s GSM a DO kúrenia omnoho nižie frekvencie. A čím nižšia frekvencia, tým dlhšia anténa. No a anténa na FM sa do plutvičky nezmestí. Stačí sa pozrieť na mobily. Dnes nie je nič neobvyklé mať v mobile aj rádio, ale vždy potrebuje pripojené slúchadlá, lebo ich šnúra slúži ako anténa.

Pomerne slušný príjem má napríklad anténa v čelnom skle u FII FL. Ale vedie presne stredom čelného skla zhora dole. A samozrejme klasická anténa na streche má lepší príjem.

Len pre zaujímavosť, ak chcete porovnať dve antény v aute, tak odporúčam odpojiť na rádiu konektor z jednej antény a ísť sa povoziť niekam, kde nie je príjem rozhlasu najideálnejší. A potom odpojiť tú druhú anténu, prvú zapojiť a prejsť tou istou trasou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak jsem se dneska pustil do vymeny anteny za ploutev a az na ten zacatek,kdy jsem zacal sundavat plasty a stropnici se vse podarilo jak melo a vysledek za tu hodinu driny je vice nez uspokojivy.. Dlouho jsem rozmyslel jakou plutev dat a nakonec to vyhrala original z noveho VW New Beatle. Jelikoz oktava je v modry race metle a na leto uz jsou prizeny cerny 18ctky,zvolil jsem origos cernou lakovanou.. No kouknete na vysledek sami...

post-28772-0-78451100-1327609359_thumb.j

post-28772-0-78445200-1327609413_thumb.j

post-28772-0-05085800-1327609466_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...