inya Vloženo 31. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2006 Ahá, takže červenú tyčinku od meráka dám na to oko pól +, a čiernu tyčinku na nie na to oko, ale priamo na ten pól -. Chápem to správne? Ako som už písal, s elektrinou som nie kamarát Takto to zapojíš do zkratu - má ten měřák pojistku? ještě jednou: 1) jeden hrot měřáku dáš na kostru kdekoliv v autě - třeba na blok motoru, 2) druhej hrot dáš na mínus pól baterie, 3) povolíš svorku na mínus pólu baterie a opatrně vytáhneš, aby ses nedotýkal ani hrotu měřáku ani pólu baterie, 4) teď změříš ten proud (měřák je zapnutý od začátku) 5) teď vše opačně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
profor Vloženo 31. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2006 Igor, všetko sa odohráva len na mínus póle (už som chcel napisať na severnom) červena tyčinka na OKO a čierna na -minus pol baterky tak aby si to oko vedel vytiahnuť smerom hore a tyčinka ostala pripojena na tom -pole baterky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
profor Vloženo 31. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2006 Ahá, takže červenú tyčinku od meráka dám na to oko pól +, a čiernu tyčinku na nie na to oko, ale priamo na ten pól -. Chápem to správne? Ako som už písal, s elektrinou som nie kamarát Takto to zapojíš do zkratu - má ten měřák pojistku? ještě jednou: 1) jeden hrot měřáku dáš na kostru kdekoliv v autě - třeba na blok motoru, 2) druhej hrot dáš na mínus pól baterie, 3) povolíš svorku na mínus pólu baterie a opatrně vytáhneš, aby ses nedotýkal ani hrotu měřáku ani pólu baterie, 4) teď změříš ten proud (měřák je zapnutý od začátku) 5) teď vše opačně. presne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Igor Vloženo 31. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2006 Ďakujem proforovi aj inya za pomoc - presne takýto idiot proof návod som potreboval Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colins Vloženo 31. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2006 (editace) chlapi, dedovi sa v garazi casto vybije baterka, lebo ako dochodca malo jazdi. nepomohla by nejaka "udrzovacia nabijacka" ?? nieco, co by tlacilo tak 50-100 milikov do baterky ? nemame nejaku overenu schemu, alebo stranku ? tusim to bolo kedysi aj dostat v Mototechne. alebo je to kravina ? help. edit : taku solarnu nemam na mysli, ta je v tmavej garazi na prd. Editováno: 31. Prosinec 2006, autor: colins Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 31. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2006 Pani a vie niekto ako sa da odmerať baterka v domacich podmienkach trebars multimetrom,či je v skrate članok a bat. je haji alebo je len vybita?Da sa to vôbec zistiť? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
profor Vloženo 1. leden 2007 Sdílet Vloženo 1. leden 2007 chlapi, dedovi sa v garazi casto vybije baterka, lebo ako dochodca malo jazdi. nepomohla by nejaka "udrzovacia nabijacka" ?? nieco, co by tlacilo tak 50-100 milikov do baterky ? nemame nejaku overenu schemu, alebo stranku ? tusim to bolo kedysi aj dostat v Mototechne. alebo je to kravina ? help. edit : taku solarnu nemam na mysli, ta je v tmavej garazi na prd. ja som prave v AR našiel schemu na tyristorovu nabijačku na aku ktora aj udržuje bat nabitu. ale ano kamošov tatko ma už dlhe roky v garaži maly trafačik 12V ktory usmernil ale tušim nefiltroval a kabel ma na zapalovač a pichne to tam a pomaly udržuje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
toncek Vloženo 1. leden 2007 Sdílet Vloženo 1. leden 2007 Pani a vie niekto ako sa da odmerať baterka v domacich podmienkach trebars multimetrom,či je v skrate članok a bat. je haji alebo je len vybita?Da sa to vôbec zistiť? trebas multimetrom nevím,ale já kupoval asi za 60kč takový asi 10cm skleněný váleček to je,na jednom konci hadička na druhým takový balonek (to samý existuje i na měření chladící kapaliny do jakého je mrazu) no a postupně nasaváš z každého članku,,v tom skleněným válečku je takový plovák s ukazatelem,,nasaješ,podíváš zdali je v normě,vypustíš,,další článek stejně,,adalší adalší,,pokud by byl nějaký ve zkratu plovák by se ani nehnul,,,,,, ale návod na zadní straně obalu,,jak říkám,jednou dobou tesco,oddělení autodíly,60kč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 2. leden 2007 Sdílet Vloženo 2. leden 2007 (editace) Pani a vie niekto ako sa da odmerať baterka v domacich podmienkach trebars multimetrom,či je v skrate članok a bat. je haji alebo je len vybita?Da sa to vôbec zistiť? trebas multimetrom nevím,ale já kupoval asi za 60kč takový asi 10cm skleněný váleček to je,na jednom konci hadička na druhým takový balonek (to samý existuje i na měření chladící kapaliny do jakého je mrazu) no a postupně nasaváš z každého članku,,v tom skleněným válečku je takový plovák s ukazatelem,,nasaješ,podíváš zdali je v normě,vypustíš,,další článek stejně,,adalší adalší,,pokud by byl nějaký ve zkratu plovák by se ani nehnul,,,,,, ale návod na zadní straně obalu,,jak říkám,jednou dobou tesco,oddělení autodíly,60kč To ma tiež napadlo ale ja som mal na mysli nejako to odmerať pristrojom lebo s tym hustomerom nezistiš či je članok v skrate-aspoň myslim. Editováno: 2. leden 2007, autor: vikino1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
...GeOrGe... Vloženo 2. leden 2007 Sdílet Vloženo 2. leden 2007 Ja mam 73Ah a spokojenost.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdendys Vloženo 5. leden 2007 Sdílet Vloženo 5. leden 2007 Zdravím všechny, reaguji na dotaz jak změřit stav baterie. Jednoduše např. změřit napětí voltmetrem zapojeným paralelně k baterii. Bohužel k jednotlivým článkům se u dnešních baterií nedostaneme, takže smůla. Při měření doporučuju baterku zatížit nějakým spotřebičem (třeba žárovkou). Měřit naprázdno nemá cenu (samotný voltmetr=velký vstupní odpor=žádná zátěž). Napětí bude např. 12,5V a nebude klesat! Tento údaj není popud pro šťouraly-vím, že hodnota může být jiná Měření stavu nabití hustoměrem je taky možné, záleží však i na tom, jaký je v baterce elektrolyt (nemusí být klasická skladba H2SO4+H2O). Jinak proud se měří ampérmetrem zapojeným v sérii s akumulátorem. Pozor na volbu vhodného rozsahu! Dvě poznámky na závěr - vy co tohle víte a připadá vám to směšné se nesmějte, někdo to třeba neví No a je potřeba si uvědomit, že žádná baterie byť se nazývá bezúdržbová, tak bezúdržbová není. Záleží na stylu jízdy, poměru ujetých km a počtu startů, zapnutých spotřebičích (abs, klima, vyhřívání skel, světla, servo řízení,...) na okolní teplotě...a vůbec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 5. leden 2007 Sdílet Vloženo 5. leden 2007 zdendys velka vdaka toto som potreboval! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
markyz1977 Vloženo 6. leden 2007 Sdílet Vloženo 6. leden 2007 (editace) Odběr měřim multimetrem: jeden hrot -pol aku. druhý na odpojenou svorku-polu! Pozor na vypnuté rádio, strop. světla, ventilátor atd. Auto zamčené a pokud je spínač na kapotu tak zacvaknout. Max odběr 0.020A. Pokud je větší tak dle mých zkušeností je to rádio, hf sada,a jiné doplňky . Pak zkonrolovat zda nezůstává svítit kufr nebo odkládací schránka. Bohužel u motoru 1.2 ikdyž byl odběr v pohodě aku.se stále vybíjel vyrešeno výměnou relé 229 napájení simos Relé zůstane občas seplé Editováno: 6. leden 2007, autor: markyz1977 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Igor Vloženo 6. leden 2007 Sdílet Vloženo 6. leden 2007 Ja som nameral odber 80mA, čo je dosť, ale aj tak by to nemalo vybiť baterku po 2 dňoch státia auta! Za tento vysoký odber je u mňa zodpovedný alarm, ale nemám inú možnosť, len ho nechať zapojený. Som zvedavý, čo sa stane, keď klesnú teploty znova do mínusu a auto bude stáť vonku... Servis sa tvári, že je všetko v naprostom poriadku! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdendys Vloženo 7. leden 2007 Sdílet Vloženo 7. leden 2007 80mA je dost, ale co se dá dělat. Pokud člověk nedobije baterku delší jízdou, je potřeba holt třeba jednou za měsíc ji dobít do znaků plného nabití. Pokud někoho zajímá teorie a praktické poznatky, je toho na webu spousta. Teď jsem třeba zrovna našel(pro laiky pěkně popsané): http://mtw.fordclubs.org/article.php?article=29&rubrik=4 Já osobně mám auto stále na trvalém dobíjení asi 20-30mA a baterka je stále ready(i po těch 6 letech). Mohl by to být i větší proud - uvádí se, že trvalý dobíjecí proud může být typicky 0,0004 až 0,001 násobek kapacity baterie, tzn. pro 55Ah to dělá např. trvalý proud do 55mA. Aspoň to kryje částečně samovybíjení baterie a ostatní klidové spotřebiče. Kdyby někdo chtěl, dohodím schéma, je to velmi jednoduché. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdendys Vloženo 8. leden 2007 Sdílet Vloženo 8. leden 2007 Zdravím, vidím, že to některé z Vás zajímá, tak přikládám možnou jednoduchoučkou variantu zapojení (zvládne i laik). Dělal jsem i různé složité řízené dobíječe, ale pro tento účel to stačí (v zimních měsících to dělá hodně!). Díval jsem se do katalogu, součástky by vyšly tak do 150,- včetně krabičky na adaptér a konektoru do zapalovače. Akorát je potřeba si spočítat odpor podle toho, kolik chcete, aby vám tam teklo proudu a podle použitého trafa. Pozor na výběr LED! Já už jsem to dělal hodně známejm - vždycky jsem někde nějakej trafáček vyhrabal a dimenzoval to tak, aby tam při 13,5V-14V teklo 20-30mA. Sobě jsem si loni dělal taky přepínatelnou dobíječku 30mA/100mA, protože se mi v garáži střídají 2 auta (Fábka a stará dobrá šáde 120L). Kdyby se na to někdo necítil a chtěl to, byl bych ochoten to udělat. Jinak přeju hodně úspěchů při bastlení a úspěšné zimní starty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drobec_zc Vloženo 24. Duben 2007 Sdílet Vloženo 24. Duben 2007 Ahojte, jedna otazka: mam fabiu combi 2000, 1.4 mam len central a original kazetove radio. Auto mi stalo cca 9 dni. Potom som prisiel k autu a nic, ani central nesiel. Bateria je 45Ah cca 4mesacna. A otazka mozno odveci, mozno nie, ale uz par krat sa mi stalo, ked som prisiel ku autu, odomkol som ale neotvoril som dvere iba kufor a ked som ho zatvaral, tak mi svietilo osvetlenie SPZ. Kedy toto svetlo zapne? A ako sa to da vypnut? Lebo ked mi auto stalo ( mal som firemne) tak sem tam vleziem iba do kufra a niesom si isty, ci mi toto nemohlo tu bateriu vybit. Vdaka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Viki Vloženo 24. Duben 2007 Sdílet Vloženo 24. Duben 2007 mám 1,4 16v 55kw a baterku jsem měnil letos, na to že byla púvodní, tak těch pět let co vydržela si myslím je dost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drobec_zc Vloženo 26. Duben 2007 Sdílet Vloženo 26. Duben 2007 Este raz sa spytam, nevie mi niekto poradit ohladne osvetlenie EC (SPZ)? Uz niekolko krat sa mi stalo, ze som odomkol auto, neotvoril dvere, ale iba kufor a ked som ho zatvaral, tak svietilo svetlo nad EC (SPZ). Zamkol som a ostalo svietit. Mam taky pocit ze mi to naposledy vybilo bateriu. Vdaka za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
profor Vloženo 28. Duben 2007 Sdílet Vloženo 28. Duben 2007 Rýchla otázka, keď si rozsvietil svetlá svietili tie žiarovky silnejšie ako keď si len otvoril kufor? Myslím na ŠPZ. Zdendys: na aký notový materiál si tú schému kreslil??? Este raz sa spytam, nevie mi niekto poradit ohladne osvetlenie EC (SPZ)? Uz niekolko krat sa mi stalo, ze som odomkol auto, neotvoril dvere, ale iba kufor a ked som ho zatvaral, tak svietilo svetlo nad EC (SPZ). Zamkol som a ostalo svietit.Mam taky pocit ze mi to naposledy vybilo bateriu. Vdaka za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drobec_zc Vloženo 29. Duben 2007 Sdílet Vloženo 29. Duben 2007 Fuha, tazko povedat. Neviem ci to bolo alebo nebolo slapsie. To som si nevsimol. Teraz to uz sledujem a zatial mi to nezasvietilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vevodap Vloženo 25. Červenec 2007 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2007 (editace) Nazdar, tak jsem se pres problemy s centralem a stahovanim oken dostal k vybitemu aku a v podstate i kontrolce airbagu. Holt cesty a cesticky, kterymi si musim projit. Kazdopadne, mam (asi jen ja) pocit, ze jsem uz procetl vsechno a jsem vedle, proste to nechapu. Taktez mam problem s odberem aku v klidu. Je mozne abych mel odber 110 mA a po vyjmuti pojistky (zameril jsem se mimo vsechny ostatni na pozici 43, ktera tu nekomu pomohla) se mi zvysil odber na takrka 0,5 A? Nechapal jsem ale to mi ukazoval multimetr. Snizit hodnotu odberu z onech 110 se mi nepodarilo vyjmutim kterekoliv z pojistek. Ohledne napadu, ze by byl problem se svazkem, mrkl jsem na to a jiz byl odmotan a zavesen ze servisu (aniz bych o tom drive vedel, RV 2001). trosku jsem to vylepsil, vice odmotal. Kazdopadne mi to docela vrta hlavou. Problemy nastaly kdyz se vys.ala stara bat. Zacalo to samovolnym stahnutim oken po odemceni dalkou, nejaky to cvakani v zamcich Odemceni zamceni, pomale reakce centralu, dlouhe prodlevy mezi odem ci zamcenim a probliknutim smerovek.......Toto vse se delo v dobe kdy byla slusna horka(zadny dest, hezky sllunicko...rikal jsem si z recese, ze jde o nadstandard, co se stahnuti okynek po odemceni dalkou tyce). Nakonec jsem jedno rano nenastartoval. Baterka v haji, posleze namereno cca 10.5 V a ani po dobijeni nenastal rozdil (predpokladamm clanek v tahu). Nasledovala koupe noveho aku. vse jako vymenene. slapalo to jako hodinky az prisla opet horka. problem nanovo s veskerymi priznaky. Jeste bez mereni jsem nechal nove aku pres noc dobijet, rano vse OK, odpoledne na slunku zase problem. Uz jsem se celkem na.ral a koupil multimetr a dle navodu ziskaneho na tomto foru promeril viz vysledky vyse. No a ted uz mi nejspis nezbyva nez se vydat do rukou nejakemu servisakovi. Podotykam, ze jsem meril dnes, a to jsem byl s autem bez problemu, aku ma 12,6 V, pri nastartovanem dava nejakych 14 a neco. jinak odbery byly mereny pri zavrenem a po dlouhych i kratkych pausach. Nebo je tu jeste nejaka volba? Editováno: 25. Červenec 2007, autor: vevodap Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vevodap Vloženo 3. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2007 Jelikoz jsem lenivej a auti nemelo problemy (asi vzhledem k tomu, ze nebylo extra teplo) tak jsem jeste v servisu nebyl, kazdopadne cim dal tim vic nabyvam dojmu, ze problemy nastavaji s vysokou teplotou. Vcera bylo docela teplo, u nas kolem 28 st. navecer a zase se mi po odemceni stahla okna a pri uzamceni byla prodleva (cvaknuti-probliknuti). Ma aspon nekdo tuseni v cem by mohl byt problem??? Na co by mohla mit vliv okolni teplota? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acla Vloženo 19. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2007 Mám fabku 1,4 (44kW),r. v. 2000,classic.Po 3 týdnech nejěždění jsem nenastartoval.Tak jsem dobil akumulátor,přeměřil hustotu-o.k. a měřil odebíraný proud v klidu auta.Naměřil jsem cca 155 mA.Podotýkám že mám originál centrál na dálku a vevnitř při měření odběru nic nesvítilo a baterka je rok stará.V servisu mně bylo řečeno, že fabka může mít odběr v klidu až 200 mA, že je to tedy normální a že je to kvůli svícení ve dne.Tak nevím - je to opravdu normální nebo mám hledat chybu v autě? Nediv sa, 155mA je fakt vela, ja mám cca 30mA - centrál, alarm, GSM pager, rádio. 155mA x 24hod = 3,72 Ah x 21dní = 78,12 Ah. Ak máš baterku 50Ah, tak nenatočíš ani po 14 dňoch. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmanko Vloženo 22. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2007 nerozumiem tomu, preto sa pytam. preco nasobis 155 krat 24? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.