Jump to content
Sign in to follow this  
ondrej.h

Sprevodovanie Fabie 1.2 TSI 77kW

Recommended Posts

Ahojte. Som tu nový a chcem sa spýtať na Vaše skúsenosti so sprevodovaním Fabie 1.2 TSI 77kW. Konkrétne ma zaujíma 1. stupeň. Auto sa po pustení spojky na prvých pár metroch rozbehne v pohode, ale ak chcem trocha tento stupeň viac rozbehnúť, mám pocit, akoby turbo bolo vyradené vo vyšších otáčkach z činnosti, alebo bol úmyselne znížený výkon motora. Mám totiž výjazd z garáže umiestnený do prudšieho kopca a mám z toho nepríjemný pocit pri výjazde. Na iných prevodových stupňoch toto vôbec nebadám. Pred tým som mal Fabiu 1.2 HTP 51kW a tá vyletela vždy z garáže ako raketa. Neviem si predstaviť rozbiehať sa s TSI-čkom a plne naloženým vozíkom cementu, alebo niečoho podobného. Aké sú v tomto Vaše skúsenosti? Vďaka za Vaše názory.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ona ta HTP je převodama celkově nakrátko, ale u TSI, resp turbomotorů ta díra je skoro vždy. Určitě něco málo mají vliv i delší rychlosti. Mne to vytáčí když se na křižovatce rozjíždím z místa "dej přednost" na dvojku od cca 1300 ot. a pak po hlavní mne dojíždí auto. Musím buď vyšlápnout spojku, roztažení přes spojku,nebo s meziplynem jedna a znovu a nebo počkat na konec turbodíry. To klasický atmosferák samozřejmě nedělá. Je to o zvyku,ale jak píšeš s těma rozjezdama jsem ani při narvaném autě- dlažba nebo s bágly na hory neměl potíž. Chce to "víc plynu". Jediné omezení co se týče výkonu je omezení max otáček při stání na místě je 4000 aby se šetřila spojka,resp nerval ji někdo z plných.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vďaka za odpoveď a vysvetlenie. Je pravda, že som doteraz nemal žiadne skúsenosti s turbo motorami. Len ma troška prekvapuje ta opačná odozva motora. Mám pocit, že to turbo zaberie hneď z voľnobehu, ale potom akoby sa do toho vložil ten obtokový kanál vzduchu a auto je neskutočne lenivé na tom 1. stupni. Ale asi to bude fakt len o tom zvyku a inom prístupe k turbo motoru. Skúsim teda ten motor trocha viac vytočiť... Vďaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ono to zo začiatku ťahá kompresor potom sa vypne a zapína TURBO a tam je pauza cca 3 sek

a stým naloženým autom to je pravda keď sa chceš niekde vyštverať musíš dať do toho viac plynu trocha zasmrdí spojka :D

ale vylezie to ;) /odskúšané ťahal som kolegu z priekopy /

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj. Vďaka za odpoveď. Mohol by si mi prosím Ťa vysvetliť, kde sa nachádza ten kompresor a aká je jeho funkcia na mototore? Ja som si myslel, že ten motor má len turbo, ktoré je poháňané od výfukových plynov. Vďaka za vysvetlenie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry sekol som sa kompresor má len 1,4 TSI :(

ale doteraz som si myslel že to má aj 1,2 TSI :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevadí :) , nikto nie je neomylný... Inak škoda, že to dvojité prepĺňanie nedávajú aj do 1.2 TSI. Ale tá cena by už zase bola niekde inde... Snáď ďalšia generácia týchto motorov sa toho dočká...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jenom pro osvětlenou, nic se nezapíná ani nevypíná. To není pohádka Knight Rider. Kompresor, je-li běží stále a turbodmychadlo je poháněno výfukovými plyny a proto je tzv. turboefekt než natlačí vzduch přetlakem do sacího traktu při roztáčení z nižších otáček. Atmosféráky jedou pořád, protože celkové nastavení vstřiků a zapalování mají bez souvislosti s turbem.

Proto je nesmysl vyprávět jak se turbomotor může tahat od volnoběho atd. NESMYSL, turbodmychadlo nemajíc patřičné otáčky rotoru, které dostává od kinetické energie výfukových plynů se řádně nevrtí a sešlápnutím plynu se tam navalí zbytečně velké množství paliva vs. vzduch a jenom to dělá špatnou práci. Energie plynů vzroste zatopením pod kotlem i v malých točkách,ale výhodnější je podřadit než ten motor takto trápit. Tímto hodně trpí staré TDI s čerpadlem kde s otáčkama motoru přímo souvisí otáčky čerpadla a "švuňk" vstřiku. Když se to točí pomalu, energie vstřiku je malá. V okamžiku šlápnutí na pedál plynu to akorát letí do komína a vstřikování probíhá kapáním a hrozí i propálení pístu. Karbonuje to vše okolo a regulace u 81kw TDI by mohly vyprávět. Na střední jsme měli stolici na čerpadla a tam se simulovalo např zatopení u malých otáček. I nová tryska uměla ukápnout a nekvalitně rozprášená nafta opravdu není nic dobrého.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...