Přejít na obsah

Neochotný rozjezd (Fabia II 1.2 TSI, 63kW)


Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

vlastním Fabii II (1.2 TSI, 63kw, nájezd 217 tis. km) a přestože jsem s ní nalétal okolo 10 tisíc km, pořád si nemůžu zvyknout na rozjezdy. Neříkám, že jsem začátečník, ale mám už cosi naježděno. Děje se to následovně:

 

Při pojezdech, kdy není třeba tolik akcelerace si problému nevšímám, ale jedná se o hbitější rozjezdy např. na velkých křižovatkách. Jsem zvyklý z jiných aut zařadit jedničku, vytočit k 2000, přeřadit na dvojku a být někde okolo 30 km/h do pár vteřin (jistěže jde o typ a sílu auta). Ale tady u Fabie mám pocit, jakoby spojka u rozjezdu zabírala až někde nahoře a jakmile ji pustím úplně, jsem někde okolo 2000 otáček, 15 km/h a auta okolo jsou dávno fuč. Když naopak přeřadím na dvojku dřív (klidně hbitě), tak otáčky spadnou k 1000 a Fabii se nechce a cuká. Jezdím téměř denně, ale tady tyto rychlorozjezdy prostě nemají odpich, ať dělám, co dělám. A to jsem třeba jezdil se slabším Ford Ka (1.3 44 kW) a byl bych s tím při rychlorozjedu už dávno pryč. Nicméně, přeřazování, podřazování jako takové mi přijde někdy hrozně citlivé a cukající (ač pomáhám přidáním plynu). Akcelerace na stupni 3, 4, 5 již v pohodě.

 

Myslíte, že by se mohlo jednat o opotřebovanou spojku? Svíčky, které byly měněny okolo 197 tis. km? Auto bylo nedávno v servisu (vodní čerpadlo, horní uložení tlumičů, přidřené brzdy,…) ale mechanici si ničeho s akcelerací nevšimli. 

 

Předem moc díky, za pomoc laikovi. :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kilometry na ojetou spojku to tak nějak má. Nicméně, pokud ti spadnou otáčky na 1000, tak se nediv, že to na dvojku nejede. To prostě nemůže jet. Na rychlý odpal potřebuješ holt vyšší otáčky. To pak nemůžeš řadit už v 2000 dvojku. Vytoč to víc, dej tam za dvě a plný plyn. To je u mě hbytější rozjezd. Já s rozjezdem nemám žádné problémy, navíc na mokru to běžně hrabe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky