Přejít na obsah

Neochotný rozjezd (Fabia II 1.2 TSI, 63kW)


Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

vlastním Fabii II (1.2 TSI, 63kw, nájezd 217 tis. km) a přestože jsem s ní nalétal okolo 10 tisíc km, pořád si nemůžu zvyknout na rozjezdy. Neříkám, že jsem začátečník, ale mám už cosi naježděno. Děje se to následovně:

 

Při pojezdech, kdy není třeba tolik akcelerace si problému nevšímám, ale jedná se o hbitější rozjezdy např. na velkých křižovatkách. Jsem zvyklý z jiných aut zařadit jedničku, vytočit k 2000, přeřadit na dvojku a být někde okolo 30 km/h do pár vteřin (jistěže jde o typ a sílu auta). Ale tady u Fabie mám pocit, jakoby spojka u rozjezdu zabírala až někde nahoře a jakmile ji pustím úplně, jsem někde okolo 2000 otáček, 15 km/h a auta okolo jsou dávno fuč. Když naopak přeřadím na dvojku dřív (klidně hbitě), tak otáčky spadnou k 1000 a Fabii se nechce a cuká. Jezdím téměř denně, ale tady tyto rychlorozjezdy prostě nemají odpich, ať dělám, co dělám. A to jsem třeba jezdil se slabším Ford Ka (1.3 44 kW) a byl bych s tím při rychlorozjedu už dávno pryč. Nicméně, přeřazování, podřazování jako takové mi přijde někdy hrozně citlivé a cukající (ač pomáhám přidáním plynu). Akcelerace na stupni 3, 4, 5 již v pohodě.

 

Myslíte, že by se mohlo jednat o opotřebovanou spojku? Svíčky, které byly měněny okolo 197 tis. km? Auto bylo nedávno v servisu (vodní čerpadlo, horní uložení tlumičů, přidřené brzdy,…) ale mechanici si ničeho s akcelerací nevšimli. 

 

Předem moc díky, za pomoc laikovi. :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kilometry na ojetou spojku to tak nějak má. Nicméně, pokud ti spadnou otáčky na 1000, tak se nediv, že to na dvojku nejede. To prostě nemůže jet. Na rychlý odpal potřebuješ holt vyšší otáčky. To pak nemůžeš řadit už v 2000 dvojku. Vytoč to víc, dej tam za dvě a plný plyn. To je u mě hbytější rozjezd. Já s rozjezdem nemám žádné problémy, navíc na mokru to běžně hrabe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Pawouk Díky. Tak se teda zkusím přeučit zvyk zřejmě. Já jen že ten celý proces vytočení 2000–2500 na jedičku je jen hlučný, řvoucí a jakmile jsem u dvojky, tak ostatní fára jsou 50 metrů přede mnou. Nehledě na to, že se jedná i o stejné Fábky. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to přeplňovaný motor, do určitých otáček tam prostě nemáš pořádný tlak vzduchu, turbo totiž nemá dostatečné otáčky, tak netlačí. Není to atmosféricky plněný motor. Já s tímto konkrétním motorem mám nalítáno minimálně 150 000 km v několika FII, a nikdy nebyl problém s rychlým rozjezdem. Musíš si to prostě osahat a zvyknout na charakteristiku toho motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozumím. Tak snad si budeme s Fabkou po pár dalších kilometrech rozumět. Ono, nemůžu se v tom moc mnohdy vyznat, při těch rozjezdech a jízdě, protože i s dostatečnými otáčkami a citlivou prací se spojkou si to sem tam cukne (přidání, puštění plynu), tak jakoby adaptuji jízdu, ale pomalu už nevím čemu. Každopádně, díky moc za rychlou odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem kdysi s podobnou Fabií neuměl plynule podřadit na 1 a pustit bez škubnutí spojku, tak teď v OIII nějak neumím rychle odpálit zařazením dvojky - škube. První případ byl spíš vzácný, holt někdy padne zelená tak, že dvojka to nepobere (nebo přechody, přednosti a nevím co). Teď u OIII mi to teda vadí víc, to je snad pokaždé. Od 3 nahoru je to ok, ten motor tu spojku už nepřerve. Znamená to tedy důchodcovský rozjezd a dlouho povolovat spojku, což jí jistě dělá moc dobře.

Tady to snad pořeší jen víc plynu a víc vytočit. Většinou se řídím tachometrem.... dvojku ne pod 20 km/h a až do 40. Jestli spojka zabírá dost nahoře, bude opotřebovaná, event. zavzdušněná. A "starší auta" trochu škubou, když se prudce pustím plyn v zařazeném rychlostním stupni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bouchy01 S tím první případem se taky potýkám (respektive se to pojí i s Vaším druhým případem). Plynule se dá úkon udělat se sakra dlouhým pouštěním spojky. Byť plynulé přeřazení/podřazení, spojce tento pomalý interval nedělá dobře. U jiných značek (slabších/silnějších) jsem mohl řadit na hulváta jak se mi zachtělo a přesto to necukalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem se při rozjezdech podíval na otáčkoměr (obvykle se při jízdě neřídím otáčkoměrem) - takže přeřazení z jedničky na dvojku při 2000 ot. znamená pokles otáček na cca 1200 - 1300, a plynulý rozjezd. Takto se obvykle rozjíždím. Když tu jedničku vytočím alespoň na 2500 ot., spadnou otáčky někam k 1700 a to už je hbytý rozjezd. Nic necuká, neškube ani jinak nezlobí. A pokud to chci z místa "odpálit", tak klidně jedničku podržet na 3000 ot. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to projel pánové a je to asi nohama zřejmě. Vytočím to do 2500, motor řve, moc netáhne, ale pak pod trochou plynu přeřadím na dvojku a jede se bez cukání(zkouška za studena). Ale obecně mi přijde prostě FII zvláštně zpřevodovaná a citlívá. Jsou momenty (kolony, pojížďky po městě), kde člověk nemá možnost než podřadit na jedničku a hopsat jako králík. Díky však za vaše poznatky, zkoušky a názory. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Tonda-B Lítat líta, o tom žádná. Spíš mi šlo o odpich, který se mi zdál oproti jiným autům (silnějším/slabším) neochotný. Ale beru to jako jízdní vlastnost, tedy souhra záběru turba od určitých otáček a práce se spojkou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...