Přejít na obsah

Koupě Octavie II


Lancelot

Doporučené příspěvky

Tak v tom případě je pak asi jedno, kde to koupím. Pokud beru v úvahu, že je vše možné, tak v tom případě to můžu koupit od jakéhokoli prodejce. Ať už soukromého tady na fóru nebo kdekoli na netu, tak i od firem menších bazarů až po ESA, AAA nebo škoda plus či das welt auto.

To je smutné :)

 

Myslím, že přínos koupě v bazaru hledáš tam, kde není, a nevidíš ho, tam kde je. Když například koupíš auto ve velkém bazaru, tak ti ho určitě druhý den nesebere exekutor (pokud tedy sám nemáš dluhy). Kdyby byly prokletý AAA v insolvenci, tak to ví celá republika. I malý bazar si můžeš sám zdarma proklepnou v IR, jenže za prověření fyzické osoby už musíš zaplatit. A schválně, kdyby jsi kupoval auto na ulici, napadlo by tě se zajímat, jestli proti dotyčnému není vedena exekuce? Tedy jestli to auto vůbec může prodat? A přitom podle nového občana ti koupě "v dobré víře" už nepomůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wittmann:

No jde mi o to, že já se v autech nevyznám. Nevím, jak to mám projet, abych poznal, že je auto na hadry. Nevím, na co mám koukat v motoru, abych věděl, že se mi motor vzápětí nerozpadne. Ani vlastně nevím, na co jiného koukat v autě. Maximálně poznám, že auto nastartuje a že na palubovce nesvítí červené kontrolky. Jo a maximálně můžu zkusit stáhnout okénka :) a přitom vím, že existují i takoví borci, kteří dokáží i podle zvuku motoru posoudit, že se blíží zkáza určité součástky. Čili nejlepší je pro mě asi jet s nějakým takovým znalcem, ale nikoho neznám :) neříkám, že se mi díky tomu podaří koupit luxusní ojetinu, jen že takový člověk dokáže posoudit auto daleko lépe, než já.

 

Není někde stránka na pronájem takového člověka? :D

Editováno: , autor: Hanux
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně jsem bral auto za 300 tisíc v eleganci, 3 roky staré, 2.0TDi BKD 103kW PD a 120 tisíc najeto. Měl jsem v té době pocit, že ty auta stojí tolik proto, protože vydrží....

těch 120 opravdu není moc. Podle závad jsem to tipoval na 200 a víc. Nadruhou stranu ta cena nebyla vzhledem k výbavě, stáří a nájezdu nijak vysoká, spíš byla mírně pro průměrem (pokud to nebyl dovoz). Nadupaná elegance, s doloženou servisní historií, 100 tis. km, žádné závady je cca za polovinu pořizovací ceny, tedy 330 - 350 tisíc. Ale ani to ti nezaručí, že nezdechne turbo (zvlášť tedy u tohohle dvoulitru), to je prostě záležitost chování předchozího majitele. A teoreticky jsi ho mohl za těch 2000 km usmažit i ty, nebo mu alespoň výrazně pomoci do hrobu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

6 měsíců předtím jsem koupil Octavii ve stejné výbavě, ale s motorem 1.9TDi a 70 tisíci najetými. Bylo to firemní auto, koupeno přímo od firmy. To auto bylo v neskutečně skvělým stavu. Bohužel, 3 měsíce jsem ho měl a ukradli mi ho.... Nechtěl jsem kupovat horší výbavu, než jsem měl a po pěkných a dobrých autech se slehla zem, tak jsem vzal 2.0TDi i se 120 tisíci najetými. Cena si myslím mohla být nižší, pakliže porovnávám 50 tisíc menší nájezd s předchozí Octavii. A Kdybych mohl, koupím si po zkušenostech s 2.0TDi znovu 1.9TDi.... těch pár kW je sice rozdíl, ale motor a především úspora (rozdíl skoro 2l/100) je prostě rozdílná....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wittmann:

No jde mi o to, že já se v autech nevyznám. Nevím, jak to mám projet, abych poznal, že je auto na hadry. Nevím, na co mám koukat v motoru, abych věděl, že se mi motor vzápětí nerozpadne. Ani vlastně nevím, na co jiného koukat v autě. Maximálně poznám, že auto nastartuje a že na palubovce nesvítí červené kontrolky. Jo a maximálně můžu zkusit stáhnout okénka :) a přitom vím, že existují i takoví borci, kteří dokáží i podle zvuku motoru posoudit, že se blíží zkáza určité součástky. Čili nejlepší je pro mě asi jet s nějakým takovým znalcem, ale nikoho neznám :) neříkám, že se mi díky tomu podaří koupit luxusní ojetinu, jen že takový člověk dokáže posoudit auto daleko lépe, než já.

 

Není někde stránka na pronájem takového člověka? :D

 

On by se určitě někdo našel, kdo si za to nechá zaplatit :-) Vedle kontroly auta v nezávislém servisu ti ale asi nezbude, než spoléhat na svoji šťastnou hvězdu. Nadruhou stranu díky neznalosti spousty závad nikdy neodhalíš, takže ve finále můžeš být s autem i více spokojený. Blbý je, že podle nabídek, co jsi sem zatím dal, je zjevné, že lovíš mezi jebkama, tam se bude přijatelná oktávka hledat trochu blbě.

 

doporučím jednu věc: www.sauto.cz, v rozšířené nabídce si zaškrtni "jen prověřené vozy" a vybírej certifikáty mapující najeté kilometry minimálně "po podstatnou historii vozu", nejlépe však celou (Cebia čtyři, nejlépe pět hvězdiček, tři neber). Některý bazary certifikáty dávají ke každému autu, i když ho neinzerují - při koupi auta ho stejně platíš ty. A pak si najdi bazar, který garantuje, že auto není bourané na nosné části a v případě, že se později ukáže, že bylo, tak ti vrátí peníze. Stejná by měla být i garance původu apod. No a pak ti maximálně zbydou závady, se kterýmy by si měl každý servis hravě poradit :D

 

Jo a když se nevyznáš, tak neber nic přes 200 tisíc km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně bych tedy auto s tolika kilometrama nechtěl.

1. v kolika to chceš pak prodávat? Ve 350 tisících?
2. mám najeto 170 a začínají se mi ozývat nelíbivé zvuky z palubovky, co to bude dělat později?
3. máš připraveno dalších xx tisíc na servis? Brzdy, tlumiče, spojka (dvouhmota), rozvody, vstřiky,...
4. nepočítám častý problém převodovek a dalších fakt drahých částí

Raději slevit nároky....

200 tisíc není málo. Já se cukal u 120. Kámoš si vzal auto se 193 tisíci s 2.0TDi CR 103 kW a za skoro stejný prachy jako já (310 tisíc) a už tam narval dalších 50 do oprav. Další dobrý kamarád si koupil auto dotažené z německa a to za něj dával jenom 180, ale časem dalších 60 přidal a byl rád, že to prodal....

To bych raději volil něco jinýho, čemu se bude dát věřit, že nebudeš chodit do práce jenom na to, aby si zaplatil servis autíčka
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

6 měsíců předtím jsem koupil Octavii ve stejné výbavě, ale s motorem 1.9TDi a 70 tisíci najetými. Bylo to firemní auto, koupeno přímo od firmy. To auto bylo v neskutečně skvělým stavu. Bohužel, 3 měsíce jsem ho měl a ukradli mi ho.... Nechtěl jsem kupovat horší výbavu, než jsem měl a po pěkných a dobrých autech se slehla zem, tak jsem vzal 2.0TDi i se 120 tisíci najetými. Cena si myslím mohla být nižší, pakliže porovnávám 50 tisíc menší nájezd s předchozí Octavii. A Kdybych mohl, koupím si po zkušenostech s 2.0TDi znovu 1.9TDi.... těch pár kW je sice rozdíl, ale motor a především úspora (rozdíl skoro 2l/100) je prostě rozdílná....

 

přímo od firmy se dá koupit levněji, to je pravda. Ale přes bazar ta cena byla spíš nižší, než vyšší. Navíc cenu 1,9 nemůžeš srovnávat s dvoulitrem. Je to stejné jako u 1,6 diesel - nabídka silně převyšuje poptávku. Hlavně u před FL to bývalo peklo, na jeden (hnusný) dvoulitr připadalo 20 jednadevítek. U nového auta byl rozdíl cca 80 tisíc a u tříleté ojetiny po leasingu kolem 50-60...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím,

 

možná to bude užitečné i pro další lidi, kteří uvažují o koupi O2 Combi :)

 

Já osobně uvažuji o O2 Combi před FL, cca r.v. 2006, samozřejmě 1,9 TDI 77 kW manuální převodovka.

 

Mám jednu vyhlídnutou, má najeto přes 200 000 km.

 

Proto se chci zeptat na vaše poznatky, v kolika jste zhruba co měnili, na co si dát pozor, dětské nemoce Octavií apod.

 

Za všechny vaše příspěvky budu vděčný!

 

Díky moc!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože atmosferické benzíny nejedou a žerou jak prokopnuté, TSI nechci a 2.0 TDI nejsem blázen :) 

 

Finanční limit je tady celkem jedno, mě spíš zajímají vaše celkové zkušenosti a co kdy a jak odchází :)

 

Ročně najedu prd, auto bude pro rodinu a chci od něj to základní, komfortně a rychle odjet z bodu A do bodu B s velkým kufrem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.0 TDI nechci a už vůbec ne RS :) 

 

Neboj, mám naftu i teď :)

 

A vím, co je 3000 otáček ve 130 kmh :) 

 

Pro motor jsem rozhodnutý, jde mi to, v kolika cca odchází spojka, v kolik tlumiče a celkově podvozek apod. :) turbo v kolika se odporoučí? Rozvody vím, že by se na tom autě dělaly hned :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spojka dle používání, pokud to jezdilo dálky, tak vydrží mraky, pokud ale muselo cukat po městě, tak to bude další kandidát na výměnu, hodně záleží na řidiči.

 

Tlumiče - standartní počítej 200-250 tkm, vydrží dost, zase ale záleží kde auto jezdilo, tak jako tak u nás na dálnici si nevybereš:/ jinak repase silentbloků (komplet) asi 4,5 tisíce, kuláky 1200, řídící tyče vzadu cca 1200 kus, výměna dle uvážení, ale těch 200 tkm je tak asi normálka.

 

Převodový olej 180 tkm a výměna.

 

Turbo se nemusí odporoučet do 250 tkm ani jednou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto, které mám vyhlídnuté, tak má nestandartní výbavu :) je to Ambition a jediné navíc to má automatickou klimu a tempomat, tím soudím, že auto jezdilo prvních pár let dlouhé trasy po dálnicích.

 

Takže pokud má najeto 230 000 km, tak teoreticky má většinu věcí za sebou a před sebou :D super :D to znamená, dobudouna počítat s opravama cca 40-50 000 kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Já jsem slyšel", ale nezažil :) 1.9 BXE trpěla v jedné várce špatně utaženými ojničními ložisky a ty pak vylítly blokem.

 

2.0 BKD opravdu trpěla na praskající hlavy, hlavně revize A. Pokud ale kupuješ 2007 a víš, dával se dokonce do FL, tak tě tohle s velkou pravděpodobností nečeká, turbo ale buď už houká nebo houkat začne, věčná nemoc která ale není extrémní vadou.

 

Chce si to něco přečíst, já mám přes rok BKD a leju olej a naftu, s motorem nemám sebemenší problém. osobně najeto 30tkm, stav tacho 202 tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak slyšel jsem to od majitelů těch aut :) není to jenom to, že jedna paní povídala :) samozřejmě načteno mám dost a proto jsem se rozhodl pro motor 1,9 TDI 77 kW :) je mi jasné, že by mi bohatě stačilo na ty účely 1,6 MPI, ale když už takové auto, tak se chci taky povozit a ne se jen nudně loudat mezi bodem A a B :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslím, že s tou bezproblémovou 1,9 je to v případě O II tak trochu fikce, stejně jako "problémová" 2,0. Pověst dvoulitru nejvíce poškodily varianty, které se do OII vůbec nedávaly a naopak ta 1,9 těží z renomé  úplně jiných provedení. Ale to je jedno, nějaký motor tam bohužel být musí.

 

S tím nájezdem, co uvádíš, asi nemá cenu cokoliv předem řešit. Je to jako člověk po šedesátce. Může ještě žít 30 let bez jediného zakašlání, a nebo mu druhý den něco praskne v hlavě. Prostě tenhle "věk" je silně individuální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Já jsem slyšel", ale nezažil :) 1.9 BXE trpěla v jedné várce špatně utaženými ojničními ložisky a ty pak vylítly blokem.

 

2.0 BKD opravdu trpěla na praskající hlavy, hlavně revize A. Pokud ale kupuješ 2007 a víš, dával se dokonce do FL, tak tě tohle s velkou pravděpodobností nečeká, turbo ale buď už houká nebo houkat začne, věčná nemoc která ale není extrémní vadou.

 

Chce si to něco přečíst, já mám přes rok BKD a leju olej a naftu, s motorem nemám sebemenší problém. osobně najeto 30tkm, stav tacho 202 tkm.

 

Taky můžu přidat názor na 2,0TDI PD...  BKD rok výroby 2010, těsně před nahrazením CR, revize "C", naprostá spokojenost.. :) nyní má najeto 114tkm.

Co se týká 1,9TDI, tak u OII nemůžu posoudit, ale ve FI mám 1,9TDI ATD najeto 107tkm a taky bez problémů, navíc od 22tkm je tam chip.

Za studena to zbytečně neženu a po příjezdu dochlazuji turbo, navíc jsem zvyklej nepřekračovat servisní intervaly výměny oleje, u OII 15.000km a u FI 10.000km (kvůli chipu).

 

A jelikož tahle diskuze 24.4. tak nějak utichla, jak to vůbec dopadlo mc2uba? :) Tipuji, že to vyhrála ta 1,9TDI 77kW.. ;):)

Editováno: , autor: Jarys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za jeden, dva týdny budou v bazaru ALD dvě okty 1.6TDI  Ambiente FL  3r, z naší firmy, moje 114tkm, kolegova cca130tkm, dlouhé trasy, oba kombíky, manuál klima, výbava na přání(tmavá skla, HF,tempomat, hagusy, područka, 16 letní kola, mezipodlaha, multifunční volant), u mé z loňska nové chladiče- chytil jsem prkno z kamiónu na pražském okruhu, turbo jsem poctivě dochlazoval, teď dostává nové přední sklo, jinak domů jsem si po sobě koupil právě to BKD 2.0 -výroba září 2006- ještě to nebyl leasing, zatím 175tkm, jen těsnění pod hlavou(ve 150) a potom dvouhmota a tlumiče(ve 165)a olej v převodovce, jinak zadní brzdy mi na ní vydržely 150tkm(ještě na firmě), přední 170 - už za moje, BKD po kolegovi má teď známá - je tam 220tkm a motor šlape jak hodinky, pořád původní dvojhmota, jinak klasika - brzdy a tlumiče, turba za studena houkají u obou, u mé po vypnutí zavrčí ventilový blok - dělá to už od 75tkm.

EDIT 15.5.

Tak od včerejška už je ta 1.6 TDI v bazaru ALD , stav km při předání 114 910km, pán co to přebíral, říkal že je jak nová(nové čel.sklo a zadní nárazník  - byl poškrábaný - nebouraná), poslední trasa byla v pondělí do Chorvatska a ve středu zpátky, nová  O3 1.6 TDI stojí před barákem.

Editováno: , autor: radek253
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...