Jump to content
FerdaII

1.8 T netáhne, ztráta výkonu

Recommended Posts

Moje Octa 1,8T mi dela neco podobneho. Par dni zpatky jsem si neceho vsimnul. Kdyz jsem podradil na dvojku a dupnul jsem mu, tak v 5 500ot. auto vystrelilo jak raketa. Pritom turbo po celou dobu hlasite piskalo a spotrebu to ukazovalo porad stejnou. Zkousel jsem to znovu a opet nahly narust vykonu v 6 000ot.

Vag nehlasi zadne chyby, ale vzhledem k tomu, ze auto ma nalitane podle tachometru 281tis. (realne to bude spis 381tis) tak to muze byt cokoliv, protoze v zime spatne startuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chce to poradnou diag.udelat logy tyhle motory jsou docela orisek pro diag.kolikrat to napise neco uplne jineho to ze budete vymenovat dily bez predchozich logu je k nicemu tyhle motory jsou vyborne ale chce jim dat.to co potrebuji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Předem se chci omluvit za založení nového tématu, ale už si přestávám vědět rady se svoji 1.8 Turbo a byl bych velice rád za jakýkoliv nápad kdo má trochu zkušenosti. Je tam chip, všechno fungovalo tak jak mělo, po najetí asi 2000km je auto občas jako bez chipu a to pouze za podmínek pokud je venku třeba 15-20 st. a výše nebo když parkrát auto sešlápnu, pak nastává rapidní skok a auto nemá téměř žádný krouťák je to jak nějaká 1.6, kolikrát se tento problém neděje ani pravidelně, za chladná to jede pěkné.

 

muze být špatný i nový origo ventil n75?

Shrnutí:

-nový ventil N75 - originál

-vyzkoušena váha vzduchu z jiného auta, která je 100% funkční a dle VAGu dává nějakých 154g/s

-mechanik procházel a tlakoval okruh - bez úniku!

-na dianostice žádná chyba po celou dobu!

9575D7B6-B250-4EAF-B7D4-CE27C5AFAF3C.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj všem, 1.8 T, 20V, AUM, r.v.2008, ahoj všem, fórum jsem pročetl křížem krážem, ale neúspěšně. Trápí mě ztráta výkonu a zvýšená spotřeba, běžné kolem 8,6 l, současná 10,5 a více. S tím je spojen výkon, poslední dobou mně přijde, že od spodu vůbec netáhne. Dále jsem zaregistroval, že při každém studeném (prvním) startu mám po dobu cca 5 minut zvýšené otáčky (1200) a přijde mi, že je z venku cítit benzín. Vůbec nezáleží na vnější teplotě, otáčky jedou i když je venku 30°C.

 

Diagnostika žádné chyby nehlásí. Čidlo teploty chladící kapaliny koresponduje s ručičkou na palubovce a čidlo nasávaného vzduchu ukazuje rovněž správné hodnoty. Vůbec si s tím nevím rady, tak se obracím na vás, zda někdo neměl stejný problém. Děkuji všem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím chlapi , potřeboval bych poradit mám golf 4 1.8t 110kw. Měnil jsem staré turbo neboť bylo prasklé ale auto jezdilo jako..... Dal jsem nové a auto nechce ject. Při šlápnutí plnej tak vystřelí do 3 nebo 3,5 tisíce a pak začne škubat a nechce se mu nahoru. Ale při postupném přidávání tak je vše ok. Vyměnil jsem svíčky a cívky , diagnostika nic nepíše . Nevíte někdo co by to mohlo být za příčinu? 

Edited by Power515

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čauko, skús nalogovať Turbo pod plným plynom (jeden test agresívna podlaha a druhý to postupné pridávanie) tz. Tlak požadovaný a skutočný a nebolo by na škodu nalogovať aj váhu vzduchu a možno aj lambda sondu. Neviem či VW a Škoda zdieľa rovnaké RJ u 110kw a RS 132kw ale ja to mám vo VCDS na kanáli 115, 003 a 031. Ak sa ti to podarí nalogovať a nebudeš vedieť prečítať údaje alebo sa v logu vyznať pošli mi ho a ja sa naň pozriem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 25 minutami, DwDckQo napsal:

Dobrá zkusím to znovu naladit a dám vědět , mnohokrát děkuji za nápad

 

Edited by Power515

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý deň píšem vám lebo už fakt neviem ako ďalej a dúfam že mi tu niekto konečne pomôže vyriešiť môj problém.

Všetko začalo tým že auto stratilo výkon a niekedy keď sa vyradila rýchlosť (takže padli otáčky na minimum) auto zdochlo to som dával mechanikovi opraviť, opravil to s tým že kupoval nejakú novú súčiastku N75 ventil ale po jeho oprave auto malo väčšiu spotrebu a strieľalo do výfuku takže moja teória je že ten ventil ani nový nekúpil len vymenil výstup (niekde som čítal že sa to dá neviem čo je na tom pravdy) no ale po jeho oprave sa výkon vrátil ale tiež nie tak aký bol predtým potom auto malo problém s kolísaním voľnobehu a z ničoho nič turbo vyplo zošľapne sa plynový pedál na podlahu a turbo tlači presne 0 to auto sa správa tak ako keby to turbo ani nikdy nemalo. Zatiaľ som vymenil všetko čo ma napadlo ale už fakt neviem čo ďalej vymenilo sa : Turbo (repas), N75 ventil nový, nová váha vzduchu, odvetrávanie nová hadica, tlakové hadice od turba skontrolované všetky čo boli zle sú vymenené ale aj tak keby to turbo tlačilo tak by to malo byť počuť ono nič. Na diagnostike vypisovalo chybu N75 ventilu skrat pretože boli káble z konektora zlomené to sa prepájkovala a už to nevypisuje takže auto je na diagnostike bez závad ale turbo stále nefunguje.

Ďakujem pekne za odpoveď a prípadnú radu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako vieš, že turbo tlačí presne 0 ? Ak naozaj tlačí nieje zaseknutá wastegate (regulácia turba) v otvorenej polohe ? ... Možno ti tlačí niečo cez 0.3 bary čo signalizuje núdzový režim. Príčin môže byť opäť obrovské množstvo, najlepšie nalogovať údaje z R.J. behom záťaže, takto ti neviem udať príčinu, nemám vešteckú guľu :D .. Skús to nejak nalogovať, prípadne ak si niekde z okolia Lipt.Mikulas, RK, Poprad viem ti s tým pomôcť...

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 26. 6. 2020 na 14:53, DwDckQo napsal:

Ako vieš, že turbo tlačí presne 0 ? Ak naozaj tlačí nieje zaseknutá wastegate (regulácia turba) v otvorenej polohe ? ... Možno ti tlačí niečo cez 0.3 bary čo signalizuje núdzový režim. Príčin môže byť opäť obrovské množstvo, najlepšie nalogovať údaje z R.J. behom záťaže, takto ti neviem udať príčinu, nemám vešteckú guľu :D .. Skús to nejak nalogovať, prípadne ak si niekde z okolia Lipt.Mikulas, RK, Poprad viem ti s tým pomôcť...

Ako to netvrdím že tlačí presne 0 s presnosťou :D ale viem že to turbo "nejde", môže byť zaseknutá wastegate na novom turbe ? skúšal som ju ručne a ide s ňou hýbať. Som z okolia PO, ohľadom tých hodnôt behom záťaže čo presne sledovať ? 

ďakujem za odpoveď 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak ide hýbať tam nebude zaseknutá. No ak máš vcds resp. free verziu vag-com s obd káblom vieš si nalogovať hodnoty. Teba bude zaujímať kanál 115, 31 a 2. Popr. urobiť druhý log s kanálmi 20, 115 a 118 (Na youtube je kopec návodov). Ak sa v tom nebudeš vedieť nájsť kľudne mi pošli log ja sa ti pozriem na AFR, n75 a tlaky turba a uvidíme čo bude z toho možné prečítať. Podľa mňa to máš v núdzovom režime kde turbo tlačí okolo 0.3 - 0.4 bar. Príčin môže byť veľmi veľa, ale najčastejšie je to netesnosť tlakového vedenia z turba do sania, netesnosti podtlakových hadičiek, váha vzduchu, nefunkčný diverter valve (deceleračný ventil), netesnosti intercooleru. Najskôr pozri tieto veci, ktoré sa dajú do pár hodín odskúšať, ak nenájdeš nič budeme pátrať ďalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By SRowars
      Dobrý den,
       
      nevíte, prosím, od čeho by mohla bejt tato hadička? (viz obr. č. 1 a 2). Napadá mě, že možná od zásobníku podtlaku, kterej tam nemám (viz ilustrační obr. 3).
       
      Jinak se mi začal se mi snižovat výkon při vyšších převod. stupních ve větších rychlostech + občas při brzdění přestane fungovat brzd. posilovač. Po vyp. a zap. motoru, tušim funguje.
      Co se týká výkonu:
      vzduch. filtr, sací potrubí/netěsnost ok, snímač množství nasávanýho vzduchu (váha vzduchu) přeměřený, kolem EGRu nětěsnost oleje, turbo tušim ve vyšších otáčkách popískává (+ tušim nětěsnost oleje, pokud to není z vrchu z okolí EGRu), škrt. klapka a komprese nekontrolovaný, starty bezproblémový. Hrubej čistič/sací koš podávacího paliv. čerpadla čistej, paliv. hadice nekontrolovány.
      U brzd. posilovače:
      tušim, že po vypnutí motoru, když se našlape brzd. pedál, zůstane tvrdej a po nastartování se nepropadne, možná až cca za 10 sekund + tušim občas zazní zasyčení. Vakuová hadice ("kolínko") mezi brzd. posilovačem a podtlak. čerpadlem (vývěvou) kontrolovaná.
       
      Jedná se o Octavii I, 1.9 TDI, 66 kW, r. v. 2000.
       
      Děkuju Vám za odpovědi!



    • By Hurikan88
      veškeré info pouze od: http://forum.skodahome.cz/user/2276-mustafa/
       
      Úpravy Škody Octavie RS od APR
      Octavia RS je i po motorové stránce velice schopné auto. Motor je z výroby až extrémně podladěný, takže chiptuning je téměř "must have". Už jen se základní úpravou řídící jednotky na fázi APR Stage 1 se dá dostat na 316 koní a 516 Nm viz graf, která se dá ještě vylepšit na úpravu Stage 2, která je kalibrovaná pro použití APR prvního dílu výfuku. Pro ty, kteří nechtějí tak extrémní zvýšení výkonu je zde i umírněnější varianta na 295 koní a 457 Nm, která je více šetrná ke spojce a dalším komponentům. Zároveň má citelnější výkonovou špičku posazenou do vyšších otáček, která může vyhovovat více. Zákazník si může vybrat jak mezi výkonnější a umírněnější variantou, tak u každé varianty má možnost volby specifikace paliva, na kterou bude chip optimalizován.

      V každém chipu je zakomponovaná kalibrační strategie "Torque Management", která upravuje dávkování točivého momentu na přední kola tak, aby motor podával jen takový výkon, který je auto schopné přenést na vozovku. Díky tomu nebudete zbytečně pálit pneumatiky, jako v případě úprav od konkurence. Více o chování chipu napoví video pod grafy.

      Více o úpravě APR stage 1 v odkaze: http://www.hothatchshop.cz/skoda/octavia-iii-13/motor/apr-stage-1-316hp-516nm-chiptuning-skoda-octavia-3-rs-2-0-tsi-5298.html
      APR Stage 1
      Graf pro silnější variantu:

      Graf pro umírněnější variantu:

      APR Stage 2
      Graf úpravy APR Stage 2 s APR prvním dílem výfuku a APR karbonovým sáním:

      Rozdíl výkonů mezi úpravami APR Stage 1 a 2

      * grafy ukazují naladění na 98 oktanový benzín. Pro více informací klikněte na produkt

      Úprava od APR stála také za nejsilnější Škodou Octavia III RS v ČR. Více o tomto autě zjistíte kliknutím na graf:


      Všechny tyto úpravy prošly důkladným testováním tak, aby se docílilo nejlepšího naladění. Zákazníci mají plnou podporu od APR. V případě, že se díky novým kalibračním postupům objeví nové možnosti ve zlepšení chipu, popřípadě se po zkušenostech z provozu objeví nějaké neduhy, vydá APR novou inovovanou verzi této úpravy, kterou budou moci zákazníci využít samozřejmě zdarma.

      U APR máte možnost v případě pozdějších dalších úprav, jako je dosazení APR výfukého systému, upgradu vaší APR Stage 1 na Stage 2 zdarma. Tím ušetříte peníze za další doladění a vždy tak budete moci využít maximální potenciál přidaných komponent.
      * Pro zákazníky s výfukovým systémem od jiné značky bude upgrade na Stage 2 za příplatek.

      Momentálně se pracuje na tom, aby úprava mohla obsahovat i pokročilé EMCS funkce, možnost přepínání softwaru a napojení na APR Mobile dongle pro diagnostiku automobilu. Prozatím bude nahrána jen jedna mapa bez dalších funkcí a jakmile bude k dispozici novější verze s naprogramovaným EMCS, tak bude mít zákazník možnost upgradu zdarma.

      Torque Management




      29.7.2014 - Uvedení APR Stage 1 úpravy V1.0
      Vydána úprava pro 2,0 TSI 220/230hp

      12.1.2015 - Aktualizace V1.2
      Vydána aktualizace chipu:
      - vyhlazení chipu v nižších otáčkách. Příjemnější chod, dřívější náběh turbodmychadla
      - protažení výkonové špičky. Výkon drží více až k omezovači.
      - u DSG zlepšení přechodů při přeřazení, obecně hladší řazení.
      - odstraněna neduha u jedné série aut, kde výkon klesal kolem hranice 6tis ot

      23.2.2015 Uvedení APR Stage 2 úpravy
      - kalibrovaná pro použití APR prvního dílu výfuku
       
      Značení APR úprav:
      APR Stage 1 - úprava kalibrovaná pro sériové auto bez větších úprav
      APR Stage 2 - úprava kalibrovaná pro auto osazené kompletním výfukovým systémem
      APR Stage 3 - kompletní úprava zahrnující větší turbodmychadlo s na míru kalibrovanou úpravou řídící jednotky

      Hardwarové doplňky:
      APR přichází i s řadou hardwarových produktů, které jsou potřeba v případě dalšího zvyšování výkonu.

      APR Karbonové sání:
      Toto odcloněné sání s přímým přívodem chladného vzduchu zpoza přední masky zaručí reálné zvýšení výkonu, snížení prodlevy turbodmychadla a protažení výkonové špičky do vyšších otáček. Běžný nárůst výkonu u APR Stage 1 na RSu je cca 10 koní v maximu výkonu a více jak 17hp kolem 6600 ot.


      Více o APR karbonovém sání v odkaze:
      http://www.hothatchshop.cz/skoda/octavia-iii-13/motor/sportovni-filtry-a-sani/apr-karbonove-sani-2-0-tsi-skoda-octavia-rs-vw-golf-7-r-gti-performance-s3-5333.html

      APR Turbo Muffler Delete
      APR představilo díl, který odstraňuje tlumič hluku a pulzů, který je namontovaný na turbodmychadle. Ideální díl, pokud chcete své auto více vnímat.


      Více o APR Turbo Muffler delete v odkaze:
      http://www.hothatchshop.cz/skoda/octavia-iii-13/motor/apr-turbo-muffler-delete-5406.html
       
      APR Downpipe výfukový systém
      Výměnou seriového prvního dílu výfuku za precizní APR díl vyrobený přesným odlitím nerezové slitiny je perfektní způsob jak dále zlepšit výkon a přidat sofistikované vrčení ke zvuku výfuku. Ideální naladění je dosaženo odvedením výfukových plynů maximální rychlostí skrze nízko turbulentní, litý první díl výfuku. Navrženo a zkompletováno přímo u APR za použití těch nejkvalitnějších materiálů a užitím vrcholných světových technik pro dosažení nesrovnatelné kvality a spolehlivosti.


      Více o APR Downpipe výfukovým systému v odkaze:
      V přípravě..


      Možné problémy spojené s úpravou:
      1) VW použilo nové IHI turbodmychadlo s elektronicky ovládanou regulací obtoku. Ta při zaseknutí může způsobit i destrukci turbodmychadla. Toto se stává jak na sériových, tak samozřejmě i upravených autech. APR neručí za případné potíže s tímto dílem, který je již z výroby takto poruchový. Nicméně APR se snaží udělat jejich úpravu řídící jednotky pro VW servis maximálně neviditelnou. Díky tomu byli zákazníci zatím 100% úspěšní a ve 3 případech (z cca 30ti upravených aut) jim byla uznána reklamace a dostali nové turbodmychadlo nejnovější revize.

      2) U jedněch z prvních vyrobených aut (revize softwaru S0007) se kolem 6ti tis otáček mohl u některých aut objevit prudší pokles výkonu. Verzí chipu V1.2 odstraněno.

      Vše najdete na http://www.H-H-S.cz
    • By Qaibot
      Dobrý den, mám škodu octavii II s motorem 2.0 FSI 110 kw. S vozem jsem spokojen až na jednu věc, přijde mi, že nedosahuje takových kvalit, kterých by měl dosahovat. Zrychluje tak nějak líně i přes sešlápnutí pedálu až na podlahu. Tak se mi stává, že zbržduju auta za mnou. O tom, že se auto táhne nějak líně mi řekl i chlap z autobazaru (chtěl jsem ho prodat, ale neprodal). Tak se chci zeptat v čem může být problém? V autoservise mně řekli, že už bude v pohodě, že odstranili přes počítač chyby, ale problém fůrt přetrvává. V červnu jsem měnil střední díl výfuku a vlnovce. Děkuji za odpovědi.
    • By Mustafa
      Úpravy Škody Octavie 1,8 TSI od APR
      Octavia 1,8 TSI je i po motorové stránce velice schopné auto. Motor má z výroby značné rezervy, takže chiptuning je téměř "must have". Už jen se základní úpravou řídící jednotky na APR Stage 1 se dá dostat na 251 koní a 404 Nm viz graf. Pro ty, kterým se to zdá málo je zde i pokročilejší úprava APR Stage 2, která je kalibrovaná pro použití sportovního výfuku, se kterým produkuje 256 koní a 412 Nm. Tato úprava sice na první pohled nepřidává tolik k maximálnímu výkonu, její hlavní cíl je ale výkon ve vyšších otáčkách, kde je nárůst velice výrazný a má citelnější výkonovou špičku posazenou do vyšších otáček, která více přispívá ke sportovnosti.
       
      V každém chipu je zakomponovaná kalibrační strategie "Torque Management", která upravuje dávkování točivého momentu na přední kola tak, aby motor podával jen takový výkon, který je auto schopné přenést na vozovku. Díky tomu nebudete zbytečně pálit pneumatiky, jako v případě úprav od konkurence. Více o chování chipu napoví video pod grafy.
       
      Více o úpravě APR stage 1 a 2 v odkaze: http://www.hothatchshop.cz/skoda/octavia-iii-13/motor/apr-stage-1-251hp-404nm-chiptuning-skoda-octavia-3-audi-a3-1-8-tsi-5413.html
      APR Stage 1
      Graf výkonu:

      APR Stage 2
      Graf výkonu:


       
      Úprava od APR stála také za nejsilnější Škodou Octavia III RS v ČR. Více o tomto autě zjistíte kliknutím na graf:

       
      Všechny tyto úpravy prošly důkladným testováním tak, aby se docílilo nejlepšího naladění. Zákazníci mají plnou podporu od APR. V případě, že se díky novým kalibračním postupům objeví nové možnosti ve zlepšení chipu, popřípadě se po zkušenostech z provozu objeví nějaké neduhy, vydá APR novou inovovanou verzi této úpravy, kterou budou moci zákazníci využít samozřejmě zdarma.
       



       
      U APR máte možnost v případě pozdějších dalších úprav, jako je dosazení výfuku, upgradu vaší APR Stage 1 na Stage 2 zdarma. Tím ušetříte peníze za další doladění a vždy tak budete moci využít maximální potenciál přidaných komponent.
       
      Úpravy budou do budoucna obsahovat i pokročilé EMCS funkce, možnost přepínání softwaru a napojení na APR Mobile dongle pro diagnostiku automobilu. Prozatím bude nahrána jen jedna mapa bez dalších funkcí a jakmile bude k dispozici novější verze s naprogramovaným EMCS, tak bude mít zákazník možnost upgradu zdarma.
       
      Torque Management


       
      10.1.2015 - V1.0
      Vydána úprava pro 1,8 TSI 180hp
       
      - v počáteční fázi je možné, že úprava prozatím nebude určená pro všechny typy řídících jednotek. V případě zájmu nás kontaktujte na: prodej@hothatchshop.cz
       
      Značení APR úprav:
      APR Stage 1 - úprava kalibrovaná pro sériové auto bez větších úprav
      APR Stage 2 - úprava kalibrovaná pro auto osazené kompletním výfukovým systémem
       
      Hardwarové doplňky:
      APR přichází i s řadou hardwarových produktů, které jsou potřeba v případě dalšího zvyšování výkonu.
       
      APR Karbonové sání:
      Toto odcloněné sání s přímým přívodem chladného vzduchu zpoza přední masky zaručí reálné zvýšení výkonu, snížení prodlevy turbodmychadla a protažení výkonové špičky do vyšších otáček.

       
      Více o APR karbonovém sání v odkaze:
      http://www.hothatchshop.cz/skoda/octavia-iii-13/motor/sportovni-filtry-a-sani/apr-karbonove-sani-2-0-tsi-skoda-octavia-rs-vw-golf-7-r-gti-performance-s3-5333.html
       
      APR Turbo Muffler Delete
      APR představilo díl, který odstraňuje tlumič hluku a pulzů, který je namontovaný na turbodmychadle. Ideální díl, pokud chcete své auto více vnímat.

       
      Více o APR Turbo Muffler delete v odkaze:
      http://www.hothatchshop.cz/skoda/octavia-iii-13/motor/apr-turbo-muffler-delete-5406.html
       
      Možné problémy spojené s úpravou:
      Prozatím nebyly hlášeny žádné problémy s úpravou, takže můžeme nastínít jen obecné věci, které se týkají asi všech úprav: 
      1) Ztráta záruky. Jakmile se udělá motorová úprava, kterou v servise poznají, tak je pravděpodobné, že zákazník příjde o záruku. Nicméně APR se snaží udělat jejich úpravu řídící jednotky pro VW servis maximálně neviditelnou. Díky tomu byli naši zákazníci zatím 100% úspěšní a ve 3 případech (z cca 30ti upravených aut) jim byla uznána reklamace a dostali nové turbodmychadlo nejnovější revize.
       
      2) U manuální převodovky lze podle stylu jízdy očekávat lehce sníženou životnost spojky.
       
      Vše najdete na http://www.H-H-S.cz
×
×
  • Create New...