Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Hlavně důsledně vyplňuj reklamační protokoly apod. Bude se případně hodit :)

  • 1 měsíc později...

Takže u mě váhová zkouška ukázala 0,5l přírůstek a samozřejmě zápach po benzínu. Tolik jsem teda nečekal. Servis je v kontaktu se škodovku a čeká na vyjádření co s tím.

Po 520km naměřili přírůstek 400g tj. po nějakém přepočtu cca 0,5l. Takže vlastně na 1000km je to skoro litr :-(

Taky z toho nemám moc dobrej pocit. Kdybych to nesledoval tak by mě motor asi brzo překvapil. Teď jsem jen zvědavej co bude dál. Servis je ochotnej a vše se děje samozřejmě v rámci reklamace, ale řešení nechávají na škodovce.

Keď to budú moc naťahovať a nevyriešia to do jedného mesiaca, tak môžeš ustúpiť od zmluvy a žiadať späť plnú kúpnu cenu vozidla. Maj na pamäti aj túto možnosť!

Proto jsem najednu stranu rád, že servis nechává řešení na škodovce. Sice mám nervy v kýblu, ale snad v MB vědí co dělají.

jak to bude 31 dní, tak ti musí vrátít 100% částky.

Jj, vím, ale auto mám přes škofin a to by asi jen tak jednoduchý nebylo. Navíc auto potřebuju, takže doufám, že se to vyřeší.

osobně bych chtěl novej motor uplně. tak přes škofin se to dá taky vyřešit...

to máš snad víc než já... máš nárůst cca 1100 ml / 1000 km

 

A to znamená celkem těžký průser. Oslovil jsem několik výrobců olejů a u tohoto typu motoru nebylo přípustné ani procento benzinu v oleji. Ty budeš mít po 1000 km směs třicetiprocentní.  :kol-43:

Ze začátku byl nárůst pomalejší, bral jsem to jako vlastnost a daň za couračky. Ale jak jsem to pravidelně sledovat zjišťoval jsem zhoršení. Takže i když je to najednu stranu průser, jsem rád, že nakonec váhová zkouška takhle vyšla a nemusím už nikoho přesvědčovat o kolik hladina na měrce stoupá. Jinak co jsem v servisu postřehl, tak ten 0,5l byl u mě při váhové zkoušce přesně od poloviny šrafování po horní zlom.

Přijeli se na to podívat z MB, dělali nějaké testovací jízdy s diagnostikou. Nic nezjistili a nařídili novou váhovou zkoušku, kterou musí dělat servis podle nějakýho režimu. Takže se obávám, že se bude jezdit pořád s teplým motorem, kdy se ten benzín naopak odpaří. Nakonec mě reknou, že nemám jezdit krátký trasy a prohlásí to za vlastnost motoru :-( uff to bude zajímavý.

Keď to budú moc naťahovať a nevyriešia to do jedného mesiaca, tak môžeš ustúpiť od zmluvy a žiadať späť plnú kúpnu cenu vozidla.

S tím počítám, ale obávám se, že tohle si pohlídají. Škodovka reagovala celkem rychle. Výsledek druhé váhové zkoušky chtějí příští týden. No nebudu předbíhat, ale nemám z toho dobrej pocit :-(

Nakonec mě reknou, že nemám jezdit krátký trasy a prohlásí to za vlastnost motoru :-( uff to bude zajímavý.

 

V momente keď začnú viesť rozhovor týmto smerom, razantne zmeň tón, ktorým sa s nimi budeš rozprávať. Toto nech ani náhodou neskúšajú, lebo od toho momentu to môžu vysvetľovať aj obchodnej inšpekcii.

P.s.: Koľko máš ešte km/rokov do konca záruky?

Do konce záruky mám 3 roky a 44000km. Samozřejmě se nenechám ojebávat, určitě si za tím půjdu. Nechám teď reklamaci doběhnout dokonce a počkám si na oficiální výsledek.

Podle mě spíše něco vymění, protože ty průsaky paliva v takovém množství začaly až po roce, neboli něco nevydrželo, otázka jak ten nový kus vydrží.

Jde přece hlavně o to, že motor x tisíc km mazala směs oleje a benzínu. Oni teď "něco" vymění, motor po záruce odejde na něco souvisejícího se špatným mazáním, ale už se toho nikdo nedovolá. Banda šmejdů.

Kluci prosím radu!!!

Protože jsem se tím nikdy nezabejval, myslel jsem, že lhůta 30 dní pro vyřízení reklamace se počítá až od uznání reklamace. Dneska jsem, ale zjistil, že je to od podání reklamace. Reklamaci jsem nahlásil a sepsal 1.12.2014. Mám o tom samozřejmě doklad. Teda kopii, originál má servis. Předběžný termín vyřízení je uveden 31.12.2014. Vše se protahuje díky tomu, že se komunikuje se škodovkou, a pak jsem dělal tu váhovou zkoušku + vánoce. Vše okolo reklamace je na základě telefonátů a ústní dohody s garančním technikem podle toho co chce servis. Na zakázce, ale o různých domluvách a požadavcích není ani slovo, pouze důvod reklamace a ten šílený výsledek váhové zkoušky + údaje servisu, datum podání, datum předběžného ukončení, číslo zakázky, podpis a razítko. Nechci se auta zbavovat, potřebuju ho a chci, aby se reklamace vyřešila, ale v případě, že by nešlo vše podle představ, myslíte, že už nyní je to na odstoupení od smlouvy? Datum už je překročen, ale nerad bych narazil na nějaký zádrhel a udělal ze sebe blbce. Jde mě o to, že když mě reknou, pane bohužel zamítnuto či vlastnost motoru, tak jestli jim za odměnu můžu rovnou předat žádost na odstoupení. Což mě trhá srdce, ale už mě pomalu dochází trpělivost.

Upraveno od mkaba

Projednal bych to s právníkem se specializací na obchodní právo. Ale selský rozum mi říká, že by to mělo jít. Neboť platí pravidlo, že po třetí reklamaci můžeš odstoupit od smlouvy.  

Pročetl jsem si trochu zákony a zřejmě jsem asi v právu, jelikož v zákoně o ochraně spotřebitele v § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb se píše

 

"Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy"

 

Takže teď jde jenom o to, co se skrývá pod pojmem "Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady" a taky "pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě"

 

To jsou místa, které by mohl prodejce napadnout. Na delší lhůtě jsem se s nikým nedohodl, v podstatě by o tom musel být písemný záznam. Auto mám nyní sice u sebe, ale jenom proto, že mě ho servis nechal. Já jsem si to nenutil. Vždy jenom zavolají a já auto přistavím a pak mě ho vrátí. Váhovou zkoušku jsem taky dělal já, ale nyní si žádají druhou váhovou zkoušku, kterou bude dělat servis dle jejich režimu. Záznam o tom ale nikde taky není. Vše je oficiálně vedeno na bázi oficiálního zakázkového listu o přijetí reklamace (popisoval jsem v minulém příspěvku).

 

Omlouvám se, že jsem trochu odskočil od tématu "benzín v oleji" ale můj problém z něho vzešel a než udělám nějakou blbost :) zajímal by mě váš názor, jestli mám touhle cestou vůbec uvažovat.

Pokud máš reklamační protokol z 1.12.2014 od nich podepsanej a jinej si nepodepisoval s odpovědí na  vyřešenou reklamaci, tak auto už můžeš vracet pokud je v zákonné lhůtě 2 roky! měli by ti vrátit 100% částku.  pokud se budou cukat, tak si vem soudního znalce na tuhle problematiku, což můžeš už prakticky ted, protože ti nedali odpověd na vyřízení reklamace.

osobně bych auto vrátil a koupil jiný a rozhodně už ne 1.2 tsi :D

Upraveno od kokta7

Chtěl bych to nechat jako poslední možnost, za každou cenu nechci hnát něco do extrému. Když se mě, ale budou snažit argumentovat nesmyslama a reklamaci budou chtít zamítnout, určitě k tomu přistoupím. Co jsem tak nějak četl, tak pokud by mě reklamaci zamítli, tak jelikož už je překročená lhůta těch 30 dní a já se s nima písemě na ničem jiném nedomluvil, tak se to defakto pořád bere za porušení smlouvy a je důvod k odstoupení. Samozřejmě jde o to jaká je pak praxe.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.