Přejít na obsah

1.8 TSI EA 888 Gen.3


Pawouk

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Zdarec chlapi, konečně mám v plánu vyměnit Rapida za něco silnějšího. Buď OIII nebo Polo GTI a oboje 1,8Tsi r.v.2016. Plánuju ještě chiptuning, proto se ptám jestli jsou ty motory stejné. V Polu má teda 141kW a 320 NM. A pak převodovky - manuál. Potřebuju co nejlepší základ, bohužel na něco s 2,0 TSI už nejsou finance.. Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

mx6: Ahoj, bohužel Ti neodpovím na technickou otázku, tedy, zda jsou motory stejné (základ asi určitě bude), ale obě vozidla jsem jezdil a O3 1.8 TSi mám. Když jsem sháněl aktuální vozidlo, tak jsem měl asi podobné požadavky jako ty, tedy benzín o výkonu alespoň 130 kW a manuál. Automat jsem měl v předchozím BMW a je to super věc, ale je to prostě nuda...

 

Polo Gti vychází cenově fakt zajímavě a je to moc pěkné auto. Pokud jsi z Prahy, tak třeba v auto ISR v Čestlicích mají testovačky a tam jsem to poměrně slušně projížděl a slečna mě nechala tomu nakládat. Problém, že je to v automatu. Nicméně jsem se v Polu cítil poměrně dobře, nestísněně, pokud s tím budeš jezdit jen ty a přítelkyně, tak OK. Zadní sedadla a kufr je prostě logicky malý. Ale teď k tomu hlavnímu. Motor v lehkém GTi jede opravdu krásně, bohužel pitomé DSG omezuje krouťák na 250 nm (to má i oktávka v manuálu) a to je jediné, co mi vadí a i vadilo na GTi. Ovšem manuál bude jinde, takže OK. Motor jde krásně do otáček a nechá se vytáčet. Podvozek mělo to GTi adaptivní a bylo cítit rozdílu v pérování mezi comfort a sport. Zvuk byl taktéž ucházející a musím uznat, že to GTi je asi nejlepší volba malého Hothatche současnosti.

 

Oktávka jede taktéž velmi pěkně, ale rozdíl tam logicky je, má menší výkon a tahá větší hmotnost. Nicméně stovku dá lehce nad 7 vteřin a ve vyšších rychlostech se motor jen tak neudýchá, zvuk nic moc, spotřeba super.

 

Osobně jsem s Octávkou, co se týče motoru nadmíru spokojen, jede to, nežere to, hezky se vytáčí a je to prostorné auto.

 

Pokud Ti nezáleží na praktičnosti a chceš spíše zábavu, tak jdi jednoznačně do Pola v manuálu. Pokud chceš, ale nějaký kompromis, tedy něco rychlejšího, většího, tak O3 1.8 TSi je dobrá volba.

 

P.S. A čipem by se z obou dalo asi hodně udělat.

 

 

Hodně štěstí při výběru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Pročítal jsem sekci 1.8TSI a nenašel jsem žádný vyrázný zádrhel ve spolehlivosti, či nadměrné spotřebě oleje.
Vím, že těhle motorů moc není, ale nějak se mi nechce po minulé generaci 1.8TSI věřit, že by vše tak skvěle napravili a motor by byl držák.
Na internetu jsou oproti 2.0TDI k sehnání od dealerů za daleko menší ceny a jelikož jsem se stěhoval a nájezd, vypadá to, nebude již tak velký, tak koukám a upřímně mě zaujala i tatao varianta.
Ovšem zkušenosti majitelů předchozí verze 1.8TSI ve mě moc jistoty nevyvolává.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LukášCBR  Minulé generace měly problémy s rozvody, pokud se nepletu... O spotřebě oleje jsem nečetl, ale je to možné, že i s tím byly problémy.

Mám 1.8 TSi, rv. 2013, aktuálně najeto nějakých 85 tis. km (mám jej od cca 70 tis. km), auto kupováno přes program Škoda plus a je zatím ještě v záruce. Dle servisních údajů nebyl ohledně motoru žádný problém, jen se měnilo čidlo (nebo jak to nazvat) automatického přístupu - dělal první majitel.

 

Takže mé zkušenosti a postřehy k tomuto motoru jsou jen a jen výborné. Auto skvěle jede, ono taky zrychlení 7,3s je už slušné číslo. Perfektně jde do otáček a pokud koukáš na spotřebu, tak se s tím dá jezdit i za 5,5l. Aktuálně, v zimě, kdy člověk topí, svítí apod. mám 7litrů, ale jezdím teď taky hodně po Praze a na dálnici to sem tam sešlápnu.

 

Jediné, co mi "vadí" je nízký krouťák (250 Nm) - 300 by mi vyhovovalo...

 

Osobně jsem toho názoru, že po O3 RS TSi je tohle druhý nejlepší motor, jaký můžeš v O3 mít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak problém s papkáním oleje a zadírání motoru nastával sem tam od 80 do 100 km u většiny po 120 tisích a kritiký mohl být až klidně v 150k, takže lidi co jezdí na záruku a auto obvykle prodají do 100k, tohle nemusí vůbec trápit, celkově zahazovat se nějakou spolehlivostí když auto jezdí na záruku je totální kravina, jediný co bych řešil je spotřeba PHm a spotřební materiál, nic víc vás přece nemusí zajímat, jestli motor po 100k je K.O vás nemusí vůbec tankovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím pánové, nakonec jsem pořídil Leona 1,8 tsi - ptal jsem se vás na názor pár řádků výše.. Je to normální že je ten motor tak do 2,5 tis otáček zdechlý? Sice mám zatím jen 1200 km, ale pořád se to nezlepšuje. Trošku zklamání, protože bývalý Rapid 1,2 tsi načipovaný teda nejel o tolik hůř. Nebo takto, jel líp v nízkých ot. a 1,8 tsi jede líp ve vysokých. Pak mně to cuká nebo pulzuje, jakoby se motor rozhodoval jestli táhnout nebo radši ne. A úplně cítím jak je uškrtěný. Těžko se to popisuje.

Už jsem se ptal i na seat fóru, akorát je tam málo lidí kdo má tento motor. Chtělo by to tak 5 tis km a víc na nějaké soudy, jenom mám trošku obavy že se takto prostě tento motor chová. Problém je, že nejsou pořádně ani předváděčky s 1,8 tsi a když už, tak projížďka někde po městě je o ničem. Kupoval jsem prakticky naslepo..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mx6  Gratuluji ke koupi Leona, mně se taky nové Seaty líbí.

 

Jak jsem Ti reagoval výše. I já mám jediný "problém" s motorem a to je nízký krouťák, jen 250Nm, proto Ti přijde, že odspodu netahá... Ikdyž ty máš vlastně srovnání s 1.2 a tam by to mělo být u Leonu i tak lepší... :o Já to porovnávám s BMW, které mělo 500Nm a Megane GT, který měl 300Nm, proto mi těch 250Nm připadá málo. Ta 1.8 Tsi měla mít alespoň 300 Nm, to je takový rozumný standard...

 

To cukání je divné, to mi 1.8 TSi rozhodně nedělá - to by mohla být nějaká závada... Na druhou stranu máš ještě fakt málo najeto, počkej až se motor zajede.

 

 

Editováno: , autor: tttt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tttt díky za informace. Jak říkáš, těch 250Nm je docela málo na takový motor. Jezdil jsem před Rapidem i s naftou- 130kW a 400Nm- pocitově dělo, jako každá nafta která má obrovský krouťák. Je to těžko, mně vyhovuje jak benzínový, tak naftový charakter. Jak kdy a jak na co. Tohle jsem chtěl jako kompromis, bohužel zatím to není úplně ono. V těch nízkých fakt jalovice.. I když pořád si na sebe zvykáme a pomalu zajíždím, musím asi počkat ještě. V létě stejně zajedu trochu upravit jednotku jak se znám, tak pak snad už OK. Nevím proč to neudělali zrovna pro manuální převodovku, třeba těch 300-320Nm. Hodilo by se to víc..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mx6 : Tak ono máš benzíny, které splní oboje, ale to jsme cenově někde jinde :-D

Nicméně, Škoda to podusila schválně, protože kdyby tomu dala přes 300 Nm krouťák, tak už by to bylo do pružnosti hodně podobné O3 RS TSi!

 

Vem si, že O3RS TSi, která má 350 Nm má stovku za 6,8 a 1.8 TSi s těmi 250 Nm "jen" 7.3 s => takže navýšením krouťáku, by dle mého názoru šla 1.8 Tsi pod 7 nebo na 7  vteřin a už by to bylo hodně vyrovnané! Jasně, RS s 2.0 by ve vyšších rychlostech táhlo víc, ale do těch řekněme 130 km/h by to bylo dost podobné...

 

Měl sis připlatit anebo koupit lehce jetou (v záruce) OR RS TSi! To je fakt super, je to rychlé, velké auto, má dostatečný krouťák - který 1.8 TSi zbytečně podusili a přitom to tolik nežere... Popřípadě jdi do čipu a budeš 100% spokojený, jen bych s tím měl trochu morální problém, dělat to u nového auta.

 

P.S. Pokud bys do čipu skutečně šel, prosím, pak jsem napiš dojmy, sice jsem to zatím nechal v sérii, ale červíček tam je, přeci jen ten čip udělá v pohodě 320 Nm a cca 160 kW a to už bude znát :-D. Chip jsem si nechal dělat jen jednou u první Fabie 1.9 TDi, kde to čipli na RS a opravdu to bylo znát a pamatuji si, že když jsem to srovnával s kámošovou RS, tak mi neujela...

Editováno: , autor: tttt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I Polo GTI má 320Nm s manuálem, bohužel pro nás.. Nemám zatím moc informací k těm převodovkám, jenom co se dočtu, ale že by manuál nevydržel víc? Spíš bych se vsadil že to bylo kvůli DSG a nechali stejné naladění i pro manuál. 

tttt - měl jsem načipované už dvě auta, Rapida dokonce v záruce - 18 tis km. Takže strach z toho nemám, nebudu čekat 5 let na konec záruky, tak dlouho Leona ani mět nebudu.. Potřebuju aspoň 5-10 tis km a pojedu asi do Profituningu v Bratislavě, to mám nejblíž, nebo ke zdejšímu majstrovi Motorpowerovi. Dělají cca 170kw a 360-370 Nm. APR ládují i přes 400Nm na sériové komponenty - všechno prý hodně testují, ale cena je už někde přes 20 tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mx6 - JJ, ten čip udělá fakt hodně a defakto z něj uděláš parametrově RS - to mě právě taky láká, hlavně teda bych ocenil ten krouťák :-)

Osobně si také myslím, že to není o převodovce, ale je to schválně utažené, aby to už nebylo moc vyrovnané RSu. Ano, to Polo GTi má v automatu jen 250 Nm, což mi taky vadilo, když jsem to jezdil, manuál má už 320 Nm...

 

APR stojí kolem 27 tis. Kč, na ně jsem už taky koukal, ale nevím, tam už bych měl strach, že to je fakt na hraně.

Podle mne by byl takový ideál pro náš motor: 330Nm a cca 160 kW :-)

Editováno: , autor: tttt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 1. 2017 at 10:47, mx6 napsal:

Zdravím pánové, nakonec jsem pořídil Leona 1,8 tsi - ptal jsem se vás na názor pár řádků výše.. Je to normální že je ten motor tak do 2,5 tis otáček zdechlý? Sice mám zatím jen 1200 km, ale pořád se to nezlepšuje. Trošku zklamání, protože bývalý Rapid 1,2 tsi načipovaný teda nejel o tolik hůř. Nebo takto, jel líp v nízkých ot. a 1,8 tsi jede líp ve vysokých. Pak mně to cuká nebo pulzuje, jakoby se motor rozhodoval jestli táhnout nebo radši ne. A úplně cítím jak je uškrtěný. Těžko se to popisuje.

Už jsem se ptal i na seat fóru, akorát je tam málo lidí kdo má tento motor. Chtělo by to tak 5 tis km a víc na nějaké soudy, jenom mám trošku obavy že se takto prostě tento motor chová. Problém je, že nejsou pořádně ani předváděčky s 1,8 tsi a když už, tak projížďka někde po městě je o ničem. Kupoval jsem prakticky naslepo..

nauc se ridit, ridis jako lama. Kdyz chces aby auto jelo, tak to musis tocit alespon od 3000 otacek a ne tu sudlat dole.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kokta7 - tady nejde o řidičské umění, Leona jsme kupovali primárně jako rodinné auto, takže když vezu rodinu, potřebuju jet pohodově -právě tak do těch 3 tis ot. Ale zároveň to mělo být i auto na blbnutí když jedu sám. Nechtěl jsem mít dvě auta - to už jsem zkoušel a nic moc. Nedalo se to uživit, protože i manželka má svoje auto. Celé je to o kompromisu bohužel.. Nicméně zatím je můj názor že ten motor nejede bůhvíjak šíleně, možná je to dnešní pošahanou dobou. V těch kvantech 1,0 a 1,2 tsi si člověk myslí že 1,8 turbo je nějaká raketa, ale proboha dřív jezdili daleko větší bestie úplně normálně. Sám jsem začínal na Kadettu 1,8 GSI, mazdě mx6 2,5 V6 tak co mě má překvapit po dalších 15 letech. Jede to pomalu stejně jako tehdy. Chápete co tím myslím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mx6: jj, v tom má kokta7 pravdu, na ten citelný zátah odspoda jsou ideální dehty s šestihrnky. Sice bych už to nechtěl, ale na mé ex BMW s 3.0, 6V a celkem solidních 500 Nm vzpomínám rád...

 

mx6: Máš jen dvě možnosti, vlastně 3:

  1. neřešit, jezdit, ono sice nejde tak odspoda, ale jde nádherně do otáček - mně prostě připomíná starou, dobrou atmosféru...
  2. auto prodat a koupit něco silnějšího s vyšším krouťákem
  3. udělat chip s primárním zaměřením na krouťák - dle mého názoru nejrozumnější varianta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi na to fakt teď kašlu, stejně s tím nic nenadělám. Až to pořádně zajedu a nebude se mně to líbit, hodím to načipovat a hotovka.. Jenom mě štve, že si všecko musím stejně doladit podle svého -za skoro půl mega auto??? A další věc mě štve, ta otravná ekologie, s každým vyšším eurem je větší "cihla" pod plynem, aby to náhodou nechtělo moc jet a tím pádem nemělo vyšší emise..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mx6: Jak píšeš, najezdi s tím pár tis. km, motor si ještě musí sednou a věřím, že po zajetí to bude lepší. Ačkoliv krouťák je neúprosný, těch 250Nm tam prostě je a bude, bohužel... V Tvém případě, kdy máš nové auto a s předpokladem, že si jej nechceš nechat 5 let, bych do čipu šel taky. Jen zvolit dobrou firmu a s rozumnými parametry, abys předčasně neřešil spojku, co hůře převodovku...

 

Jak jsi to taky nakousl, tak mám s tím čipem taky silného brouka, ale mám trochu obavy... auto má najeto cca 83 tkm a nerad bych řešil KO spojku, co hůře převodovku a turbo.... auto si chci nechat ještě zhruba 4 roky, takže cca do 150 tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já do čipu půjdu 100%, až zajedu motor. Najedu za rok "jenom" cca 17 tis km, takže teoreticky by mohlo snad všechno vydržet než ho zas prodám, klidně i za 5let.

Prodával nebo stále se prodává Leon 1.8 tsi s úpravou MTM (174kW a 366Nm) a najeto 125 tis, možná zkusím borcovi napsat o nějaké informace..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...