wrc5 Vloženo 14. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2010 (editace) Ahojte priatelia, chcem Vas poprosit, tu niekde v tomto vlakne som nedavno cital diskusiu o vyradovani D na krizovatke do N a rozdiele ak sa tak robi u DSG a HDM a bol tu aj link na taky externy clanok v ktorom to bolo dost dobre vysvetlene. Prechadzam to tu dookola a neviem to najst. Viete niekto kde by som to nasiel pripadne mi dat nejake tech info co sa deje ak stojim na krizovatke na brzde so zaradenym D pri DSG a pri HDM, lebo ak si dobre pamatam tak to bolo uzavrete nejak tak ze u DSG na krizovatke davat N a u HDM nie... Vopred vsetkym dakujem. A vec 2: suvisi to s DSG a AUTO HOLD funkciou nikto este nevyriesil to ze ked stojim na krizovatke na rovine tak zatlacim brzdu a auto bude stat az do stlacenia plynu aj ked tam mam D? ked to auto dokaze v kopci tak preco nie na rovine? Poznamka mam 6 stupnove DSG. Este raz Dakujem Editováno: 14. Prosinec 2010, autor: wrc5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bolek Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Ahoj všem! Ženuška mi vlastní OII 1,9 TDI s mokrou DSG, chipovanou na 158 HP. Auto má najeto 260tis, chystám se na výměnu setrváku a spojkového ložiska ( má již kovový zvuk), tudíž KO. Mám vyměnit i komplet spojku?? Je mi jasné, že nikdo z vás nemá křišťálovou kouli, ale pokud někdo řešil, může poradit?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Neni to ma zkusenost, ale obecna rada. Servis, na ktery se chystas, nebude levna vec, proto bych pri najezdu 260tkm s precipovanych autem (nejde ani tak o vykon jako o tocivy moment) nechal vymenit i spojky. Otazkou taky je, co s autem zamyslis, pokud si ho hodlate nechat, menil bych komplet, pokud by melo jit v dohledne dobe do sveta a zatim se spojky zdaji byt OK, nechal bych to byt. Cenu za spojky z hlavy nevim, to cele samo za predpokladu, ze to nebude nesmyslne cenove nasobit puvodne zamysleny servis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bolek Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Točívého momentu max. 330Nm, je využíváno nahodile,bo auto jezdí většinou krátké tratě (cesta do práce a zpět ) Díly si chci sehnat sám a nechat vyměnit kdekoliv, jen ne ve značkovém servise, kde požadují 30tis.Kč. Jde mi pouze o to, jak může spojka po 260tis.vypadat a zda bude výměna nutná. O výměně auta zatím neuvažuju, bo se momentálně nedělá nic lepšího . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Almazek Vloženo 3. leden 2011 Sdílet Vloženo 3. leden 2011 Zdravím, rád bych se zeptal na servisní náklady a životnost DSG. Do nedávna jsem žil v dojmu, že kromě oleje po 60 000km, žádný výrazný servis nepotřebuje a vydrží bez problémů přes 200 000 km. Ale pak občas náhodně narážím na lidi, co tvrdí, že spojky přes 100 000 km často nevydrží a samotná převodovka se po 150 000km stává nevyzpytatelným zdrojem problémů..... Tak by mě zajímalo jakou máte zkušenost pokud jste svým nájezdem s DSG blízko 100 tisíc nebo i přes..... Díky! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RichardD Vloženo 3. leden 2011 Sdílet Vloženo 3. leden 2011 Mám na 6° DSG najeto něco málo přes 100tis a žádný problém nemám. Výměna oleje byla v 60tis dle manuálu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 5. leden 2011 Sdílet Vloženo 5. leden 2011 Na DSG už vyšlo pomerne dosť updatov softwaru, tak odporúčam si nechať SW prehrať. Niektoré problémy to môže odstrániť, samozrejme tie mechanické to nezachráni. Ale napríklad ja mám DSG v Audi a rozjazdy za studena boli veľmi divné, ako keby malo auto výraznú turbodieru a po prehratí SW prevodovky sú už rozjazdy perfektné rovnako ako za tepla. Jazdím viacerými autami, tak si nájazd dávkujem tak, aby mi na každé auto vyšlo cca 15.000 km na rok, tak nejakým obrovským nájazdom km neposlúžim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tdikarlos Vloženo 5. leden 2011 Sdílet Vloženo 5. leden 2011 najeto 180 tis km --no problema, bez upgradu softu, spokojenost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miso261186 Vloženo 11. leden 2011 Sdílet Vloženo 11. leden 2011 (editace) Ahoj chalani ! Nemôžem sa nazvať úplne čerstvým majiteľom DSG Octavky to by nebolo správne , ale zhruba 5 mesiacov dozadu som si priviezol od nemeckých kolegov 2007ku O2-ku kombika 2.0 TDI (150K KM) s 6s-DSG prevodovkou a šlape (šlapalo to doteraz) naozaj krásne . Ale vzhľadom na to , že auto má už niečo odjazdené začínajú sa objavovať isté poruchy alebo prejavy možného opotrebenia. Je tu veľa skúsených a technicky zdatných ľudí čo vedia poradiť , tak Vás skúsim poprosiť o pár rád či tipov. Mám 4 otázky , z toho tri sú mierené na spojku a prevodovku a jedna k motoru (pravdepodobne OT , ale snáď mi to odpustíte ) Len na úvod , auto prešlo veľkým servisom , hneď ako som ho doviezol vymenilo sa všetko včetne rozvodov , kľinák , vodná pumpa , ložiská , tyčky riadenia , filter a olej v prevodovke , olej a všetky ostatné filtre...auto putovalo na diagnostiku všetko v poriadku , dostalo som nový software , geometria všetko ako má byť... 1. Brzdenie motorom na rovinke: , neviem či len bláznim , ale ak pustím nohu z plynu a to jemne (cca pri 25Km/h), tak auto strašne prudko dobrzďuje motorom , až tak , že ma vytláča zo sedačky telom na volant a niekedy to sprevádza dosť dunivý zvuk z pravej strany . Otázka Je to stále len môj nezvyk na DSG prevodovku a jej chovanie pri dobrzdovaní motorom sa líši od klasických MP ? , alebo hľadať technický problém ? 2. Cukanie pri brzdení motorom dole kopcom toto je môj veľmi občasný problém , stalo sa mi to zo 10x za 5 mesiacov čo jazdím . Vačšinou sa to stalo v situácií , keď som stál z kopca (jemné klesanie , žiadny Gerlach) a spúšťal som nohu z brzdy auto sa pomaličky rozbehlo (zaradené D) a cca 5 metrov som šiel cukajúc ako na koni dole kopcom doslova so mnou hádzalo (plynu som sa ani nedotkol). Otázka Môže to byť len nejaká anomália , alebo chyba , ktorá sa u DSG sem tam prejaví ? Alebo hľadať za tým problém , možno spojený aj s tým prvým ? Výmena silentblokov prevodovky ? 3. 1-2-3 divné chrčanie v prevodovke toto je môj obľúbený problém , keďže na blbé zvuky mám veľmi dobrý sluch a vyslovene ich nevystojím. Chrčanie v prevodovke sa prejavuje hlavne pri kľudnej jazde v preradovaní medzi 1-2-3 , vždy sa dostaví tesne pred preradením hnusný chrčkavý zvuk niekedy vyslovene škaredé bublanie , ako keby bolo niečo uvoľnené. Otázka Ak mám vôbec riešiť tento problém , čo by som veľmi rád , kde začať a čo meniť ? Výmenu kompletnej prevodovky poprípade spojky by som rád nechal ako fakt krajné riešenie 4. Kopanie motoru a vyradené do N Dosť častý problém a tiež nepríjemný , zastavovanie na križovatkách , či už pauza na odpočívadle alebo fronta v MC drive , naštartovaný motor , vyradené do N a nepravidelné kopance zjavne idúce od motora niekedy slabšie niekedy silnejšie pocit akoby som sedel na subwoofere , všimli si to aj ľudia čo so mnou v aute sedeli bez toho aby som dačo spomínal či už šoféri alebo nešoféri , takže predpokladám , že to nebude normálne. Otázka Dá sa niečo takéto vôbec riešiť , dá sa hľadať príčina a zdroj toho kopania ? aktualizácia SW nepomohla ... Úplne amatérska otázka , keďže po technickej stránke sa do áut viacmenej nevyznám , môže pomôcť výmena silent blokov motora ? Poriadne som Vás zbombardoval kopou mojich problémov , tak sa na mňa nehnevajte a za každý jeden typ či radu budem veľmi vďačný. Michal Editováno: 11. leden 2011, autor: miso261186 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
virtual Vloženo 11. leden 2011 Sdílet Vloženo 11. leden 2011 RichardD, Diamant: Proto jsem slovo neumí dával do uvozovek. Prostě spojka a měnič momentu se chovají trochu jinak a např. u mé současné "suché" převodovky je cítit jasná snaha převodovky mít spojku buď sepnutou nebo rozepnutou a nenechat ji dlouho prokluzovat, třeba při pomalém dojíždění k semaforu se zařazenou rychlostí a bez přidaného plynu. miso: můžu se vyjádřit jen k bodu 1, jak to popisuješ, myslím, že je to normální. Mám podobné pocity (kromě dunění), i když u benzínového motoru se to zdá lepší, ale TSI je proti mému předchozímu čipovanému TDI celkově "uhlazenější". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RichardD Vloženo 11. leden 2011 Sdílet Vloženo 11. leden 2011 miso261186: Bod 1 je asi normální, mě to dělá hlavně při studeném motoru (oleji). Bod 2, 3, 4 normální asi nebudou protože jsem tohle nikdy nepocítil. Nic mi nekope, nechrastí a necuká! Něco tam nebude dobře,ale co to by ti měl říct asi servis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tdikarlos Vloženo 11. leden 2011 Sdílet Vloženo 11. leden 2011 miso261186: Bod 1 je asi normální, mě to dělá hlavně při studeném motoru (oleji). Bod 2, 3, 4 normální asi nebudou protože jsem tohle nikdy nepocítil. Nic mi nekope, nechrastí a necuká! Něco tam nebude dobře,ale co to by ti měl říct asi servis Tipnul bych si problémy u bodu 2,3 a 4 na chycený setrvačník-i vzhledem k těm km to vypadá na výměnu setrváku nejl. se spojkou a bude klid. Ale rozhodně předtím do servisu-indikovat na dálku se nedá... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
_KENNY_ Vloženo 11. leden 2011 Sdílet Vloženo 11. leden 2011 Zdravim, nevim kam to napsat, tak doufám, že zde je to správné místo. Mám ŠKODA OCTAVIA II, r.v.2005, 2,0 FSI, 135 tis. km. Dle VIN se ukazuje, že automatická převodovka, která je ve vozidle není DSG ale pouze 6-st. automat. V jednom servise mi říkají, že se tam olej a tudíž ani filtr nemění a jinde zase že ano. Problém je že mi začala převodovka trošku zlobit a to škubáním zejména při podřazování (nejvíce při změně z 4 na 3 a z 3 na 2 převodový stupeň), kdy doslova jakoby auto někdo nakopl. Máte někdo podobné zkušenosti? Jak jste závadu řešili a zda vůbec byla vyřešena? Děkuji předem za odpovědi. KENNY Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bolek Vloženo 11. leden 2011 Sdílet Vloženo 11. leden 2011 Já ti tedy nevím,ale do O2 se dávaly pouze DSG převodovky.Alespoň já jsem se v O2 s jinou nesetkal. Pokud máš jak píšeš 6st. a rok výroby 2005 tak jde o mokrou DSG převodovku, kde se mění olej a filtr po 60 tis.km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 12. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 12. leden 2011 (editace) Nesmysl, DSG se u prvni generace O2 davaly pouze do TDI (6°DSG, mokra), mel jsem ji take. Do FSI v r.2005 se v zadnem pripade DSG nedavala, je tam urcite klasicky 6°HDM automat (Tiptronic). DSG (7°DSG, sucha) do benzinu se davaji az od O2 FL do TSI variant. Mimochodem "HDM Tiptronic" se do Octavek dava jiz od pocatku O1, asi jsi to (Bolek) nejak nepostrehl... Editováno: 12. leden 2011, autor: omicron Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
virtual Vloženo 12. leden 2011 Sdílet Vloženo 12. leden 2011 Jak píše omicron, k benzínu byla DSG až (a pouze) v RS (6°), po FL je 7° DSG volitelná k motorům TSI (RS má stále 6° DSG). K FSI se dával 6° Tiptronic a v OI býval asi 4° automat s HDMM bez možnosti volit stupně (tuším k 1.6i, 1.8T a 1.9TDI). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 12. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 12. leden 2011 Virtual - abych Te upresnil, Tiptronic je obchodni oznaceni HDM automatu u Audi/VW, hovorove se "tiptronic" automatu pote take rikalo kazdemu automatu, ktery mel predvolby "virtualnich" stupnu :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bolek Vloženo 12. leden 2011 Sdílet Vloženo 12. leden 2011 (editace) Za dezinformaci se tímto omlouvám . Vážně jsem nepostřehl použití jiné převodovky v O2 (2005) nežli DSG. Editováno: 12. leden 2011, autor: bolek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miso261186 Vloženo 12. leden 2011 Sdílet Vloženo 12. leden 2011 miso261186: Bod 1 je asi normální, mě to dělá hlavně při studeném motoru (oleji). Bod 2, 3, 4 normální asi nebudou protože jsem tohle nikdy nepocítil. Nic mi nekope, nechrastí a necuká! Něco tam nebude dobře,ale co to by ti měl říct asi servis Tipnul bych si problémy u bodu 2,3 a 4 na chycený setrvačník-i vzhledem k těm km to vypadá na výměnu setrváku nejl. se spojkou a bude klid. Ale rozhodně předtím do servisu-indikovat na dálku se nedá... miso: můžu se vyjádřit jen k bodu 1, jak to popisuješ, myslím, že je to normální. Mám podobné pocity (kromě dunění), i když u benzínového motoru se to zdá lepší, ale TSI je proti mému předchozímu čipovanému TDI celkově "uhlazenější". Ďakujem chalani za odpovede , na zháňaní nového zotrváku aj so spojkou sa už pracuje a rovnako som si vyhľadal obdobné problémy na fóre a dám všetko preklepnúť v servise. Spísal som taký malý zoznam podľa , ktorého postupovať . 1. Diagnostika upgrade FW - spravené nepomohlo , diag. bez chýb 2. Upgrade FW pre prevodovku - bude 3. Kontrola káblov do vstrekov - bude 4. Diagnostika pre vstreky - bude 5. kontrola tesnení - bude 6. kontrola turba - bude 7. výmena silentblokov pre prevodovku - bude 8. výmena silentblokov motora - bude 9. čistenie trisiek ultrazvukom - ( ešte neviem , váham ) 10. prečistenie nasávania - bude 11. výmena dvojhmotného zotrváka + spojka - bude Ešte by som sa chcel chalani opýtať, či so spojkou a zotrvákom keď budem robiť takéto výmeny , meniť ešte niečo daľšie aby sa to spravilo naraz ? Diky. Michal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lopina Vloženo 12. leden 2011 Sdílet Vloženo 12. leden 2011 Nesmysl, DSG se u prvni generace O2 davaly pouze do TDI (6°DSG, mokra), mel jsem ji take. Do FSI v r.2005 se v zadnem pripade DSG nedavala, je tam urcite klasicky 6°HDM automat (Tiptronic). DSG (7°DSG, sucha) do benzinu se davaji az od O2 FL do TSI variant. Mimochodem "HDM Tiptronic" se do Octavek dava jiz od pocatku O1, asi jsi to (Bolek) nejak nepostrehl... Tak nesmysl to teda nebude mám 1,6 MPI,2006 a 6°DSG takže se dávala DSG převodovka i do benzínů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 12. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 12. leden 2011 Ja jsem kupoval predchozi O2 v r.2005 (MR2006), a tehdy neexistovala moznost DSG do neceho jineho, nez do TDI. To ze ji nekomu dali do MPIcka je pro me dost nepredstavitelne, o tom jsem nikdy neslysel, urcite to nebude auto prodane v CR. Ale nerikej nikdy nikdy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krejdy Vloženo 13. leden 2011 Sdílet Vloženo 13. leden 2011 Zdárek chlapy chtěl bych se zeptat na autorizovaný servis kde podle Vas nejvíce rozumí DSG. Díky za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TSI-DSG Vloženo 15. leden 2011 Sdílet Vloženo 15. leden 2011 Zdárek chlapy chtěl bych se zeptat na autorizovaný servis kde podle Vas nejvíce rozumí DSG. Díky za rady Podle mě nejvíce rozumí DSG v tom servise, ve kterém mají s údržbou a opravami těchto převodovek nejvíce zkušeností. PS: To je blbá odpověď na ještě blbější otázku. V Ostravě je to Auto Heller. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krejdy Vloženo 16. leden 2011 Sdílet Vloženo 16. leden 2011 To by blbej neřek... A něvíte tedy o nějakém kde mají s údržbou a opravami těchto převodovek nejvíce zkušeností kolem Prahy? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TSI-DSG Vloženo 16. leden 2011 Sdílet Vloženo 16. leden 2011 To by blbej neřek... A něvíte tedy o nějakém kde mají s údržbou a opravami těchto převodovek nejvíce zkušeností kolem Prahy? V Ostravě je to Auto Heller Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.