Přejít na obsah

Fabia II 1.4 16V - snížený výkon motoru, problém po startování


tmorav

Doporučené příspěvky

Je to napsané přímo na jednotce, tam je verze s kterou to vyjelo z fabriky (4 místné číslo)...většinou tuhle verzi tam máš, málokomu se to přehrává..pokud chceš mít jistotu, tak napíchnout VAG a v kolonce Komponent máš napsaný MARELLI 4HV   8555 kde to 8555 je číslo tvého softu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak co se týče jednoho z mých problémů, které jsem ve svém dotazu uváděl - konkrétně klapotu motoru - dal jsem auto do servisu ke známému známého, který servisuje hlavně koncernová auta a nejedná se bohužel o problém s hydraulickými zdvihátky, ale bylo mi řečeno, že klepe první válec a jedná se o závadu, kterou v Mladé Boleslavi řeší výměnou celého motoru..ptal se mě, jestli motor někdy nejel bez oleje, ale ten pravidelně měřím a neubývá, každých 15.000 km je auto v Praze na Jarově na servisní prohlídce se vším všudy. Prý se pokusí sehnat někoho, kdo by tu závadu dokázal v ČR opravit, ale nikom takovém neví. Musím říct, že mě to značně překvapuje - auto bylo koupené jako nové v roce 2008 a najelo jen 81.000 km. Má někdo aspoň orientační info, kolik případně stojí nový motor 1.4 16V 63kw?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tmorav, můžu ti dát ceny z Etky. Tzv. shortmotor (kód motoru BXW) stojí 135 436 Kč, jeho X (repasovaná ?) verze 68 097 Kč. Je tam ještě jedna X verze, která neobsahuje na rozdíl od předchozí hlavu a víko hlavy, za 40 919 Kč. Přesněji by ti to řekli ve škodovce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak tam chceš dať nový motor tak to myslím že bude ako písal Pawouk ale ak by si si zohnal motor z nejakého havarovaného auta tak som videl za 650€ resp. 17000kč (komplet motor) to je myslím že slušná cena a čo som videl tak tie motory majú väčšina najazdených do 40tkm.

 

Inak ja som si na 80% istý že občas pri studenom motore mi na chvilku zacvakajú zdvihatká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak ta cena mě moc nepotěšila :o/, ale každopádně díky za info..do škodovky jsem psal, tak uvidíme. Teď budou ten motor prohlížet důkladně, sundají hlavu a uvidí co a jak a eventuálně se pokusí sehnat nějaký motor jak píše marfan, tak doufám, že to vyjde. Zdvihátka to bohužel v mém případě nejsou, i když se to tak zprvu jevilo - motor ovšem klapal neustále a frekvence se zvyšovala se zvyšujícími se otáčkami. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak ta cena mě moc nepotěšila :o/, ale každopádně díky za info..do škodovky jsem psal, tak uvidíme. Teď budou ten motor prohlížet důkladně, sundají hlavu a uvidí co a jak a eventuálně se pokusí sehnat nějaký motor jak píše marfan, tak doufám, že to vyjde. Zdvihátka to bohužel v mém případě nejsou, i když se to tak zprvu jevilo - motor ovšem klapal neustále a frekvence se zvyšovala se zvyšujícími se otáčkami. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

niekto má šťastie na auto aké dostane niekto nie, mňa čaká výmena ložiska v prevodovke tak ale myslím že po cca 184tkm si aj zaslúži niečo pokaziť, aj tak si myslím že môj problém z zdvihatkami je v tom že je tam menej kvalitný olej tak preto. Myslím si že do 25000kč zeženeš aj komplet s prevodovkou

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pevně doufám, že se podaří něco v dobrém stavu sehnat. Dnes mi psali ze Škoda Auto - komplet nový motor za těžko uvěřitelných 157.500,- (auto kupováno jako nové za 315.000,-), při výměně za starý vnitřně poškozený za 77.500,-. Příčina závady je drhnoucí válec kvůli nedostatku oleje - chyběly tam prý 2 litry a to byl 2 měsíce předtím měněn a hladinu jsem pak kontroloval, navíc se ani nerozsvítila kontrolka mazání, vše se jevilo ok, až na ten klapot - nikudy z auta unikat nemohl, parkuji stále na stejném místě a nikde žádná mastná skvrna. Co naplat, snad se to celé nějak vyřeší, abych byl opět pojízdný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta cena je podle mě naprosto přestřelená na to, o jaký se jedná motor..švagr má Superb II 1.8 TSI, přeskočil mu rozvodový řetěz, motor měněný v rámci záruky, jinak byla jeho plná cena dle servisu cca 180.000,- Kč. Nezdá se mi, že by jednodušší motor 1.4 16V měl být "jen" o cca 23.000 levnější. Bohužel, auto jezdilo jako předtím, než se začal klapot objevovat - žádný kouř z výfuku, žádná kontrolka se nerozsvítila, spotřeba  stále v normálu kolem 6l/100km..je to pro mě čirá záhada a to jsem čekal, že to bude motor, kde se nemusím trvanlivosti bát vzhledem k tomu, že to rozhodně není nic výkonově vyhoněného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že tady kulance bohužel nepřichází v úvahu, protože auto už je 3 a půl roku po záruce..bohužel příčina ztráty oleje je neznámá - prostě ho to z neznámých důvodů muselo začít žrát, ale překvapuje mě, že se nikdy nerozsvítila kontrolka mazání. Výsledek je vydřený první a čtvrtý válec. Je pro mě překvapení, že na výkony auta to nemělo vliv, pouze se objevil ten klapot, ale jinak auto jezdilo jako předtím. Myslel jsem si, že to bude opravdu nějaká banální závada. Řešení je buď udělat výbrus, což u tohohle motoru bohužel na 90% nepůjde, nebo vyměnit motor, což se bohužel jeví jako jediné východisko. Snad se podaří sehnat nějaký za rozumnou cenu - kdybyste náhodou o nějakém v dobrém stavu věděli, budu rád, když dáte vědět. Ale je to pro mě po 5 a půl letech a 82.000 km zklamání, nevím, co je příčinou. Benzín jsem nikdy nebral u no name pump, servisováno pravidelně v autorizovaném servisu..nevím, jestli na tom mohlo mít nějaký podíl to, že jezdím hlavně kratší trasy po městě a okolí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Len tak pre zaujímavosť, napíš nám históriu výmeny oleja. Ako často si menil olej, čo si tam dával, a hlavne naposledy kedy/kde/čo sa tam lialo, a aký si mal/máš štýl jazdy?

 

Prosím zmazať duplicitu. Ďakujem.

Editováno: , autor: Ivan Horváth
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče oleje, tak ten byl měněn vždy na pravidelných prohlídkách 15.000 km nebo rok, podle toho, co bylo zrovna dříve. V Auto Jarov tam vždy dávali Shell HELIX Ultra 5W-40. Naposledy to bylo 10.000 km zpět - 4.10. 2012, ale v březnu jsem tam byl kvůli zapadlému parkovacímu senzoru a dělali i olejovou kontrolu, vše ok - při předání tam bylo kousek pod horní ryskou. Po nějaké době se začalo objevovat to klapání, napřed jsem mu moc nevěnoval pozornost, na auto jezdilo stejně jako předtím, žádná chybová lášení nebo kouř, ale poslední týdny bylo klapání intenzivnější, tak jsem zajel právě do servisu ke známému, co dělá koncernová auta, protože se mi nechtělo kvůli tomu jet až na Jarov a dočkalo se mi tohohle nepříjemného překvapení. To klapání ale ani tak nebylo žádná extrémně hlasité. Jezdím spíš klidně, otáčky držím spíš nízko kvůli spotřebě, ale nedusím to. Jezdím hlavně po Praze, ale ne centrum, spíš okolí, trasy do 20 km + o víkendu delší trasy (chata, výlety..). Dlouhodobou spotřebu jsem měl kolem 6 - 6,5 l, už v podstatě od počátku, Na delších trasách 5,5l - 6,0l, podle profilu trasy a jestli to bylo zrovna po dálnici (když jsem jel na spotřebu, snažil jsem se držet do 120 km/h).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja len nechápem, že keď ti to klepať, tak prečo si hneď nekontroloval olej. Aj keby som nevedel čo autu je, prvá vec pri zvukoch z motora je, že skontrolujem hladinu oleja a chladiacej kvapaliny, následne natankujem plnú nádrž nejakého prémiového benzínu na inej čerpacej stanici ako som tankoval pred tým. Toto je podľa mňa úplný základ, lebo prísť do servisu tak, že som ani tieto triviálne veci neskúsil, sa mi zdá byť trápne. Keby by mi takomto probléme v servise zahlásili že len tak mimochodom mi chýbajú 2 litre oleja...   :kol-17:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli nenastala změna (rok 2010),tak z vlastní zkušenosti (která se týkala podpálených ventilů motoru 1.4 16V 74 kW va Fabii I a který mimochodem také klepal...),vím,že je kulance u škodovky čistě individuální a záleží na mnoha okolnostech (stáří vozu,počet najetých km,čeho se týká ...) a rozhoduje o ní přímo ŠA. Takto mě to bylo sděleno a myslím,že i zde na foru se o tom někde v tomto smyslu píše.. To,co píše psurn,tak to bylo před x lety - snad existovala nějaká tabulka,kde to takhle bylo stanoveno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...