Přejít na obsah

Zajíždět nový motor, či ne?


staha

Doporučené příspěvky

Jak zajíždět motor nového vozu, šetřit nebo naopak pěkně zahulit?? :help:

Vsetci radia klasicky zabeh, jemne to zabiehat, ale cital som na aj nazor "break it hard", vraj to dokaze pridat az do 10% vykonu. A vraj je to dobre aj pre piestne kruzky, aby ich nepodpalilo.

Ja som zabiehal pomaly, to som ale nemal este info o tom "tvrdom" sposobe.

Skusim pohladat tu stranku, ked najdem, dam link...

tak som to nasiel: break it hard

Editováno: , autor: olisoft
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vsetci radia klasicky zabeh, jemne to zabiehat, ale cital som na aj nazor "break it hard", vraj to dokaze pridat az do 10% vykonu. A vraj je to dobre aj pre piestne kruzky, aby ich nepodpalilo.

no jo, potom uz len vyfuk (10%), vzduchovy filter (10%), chip (10%), nebezpecne nalepky v tvare plamenov po bokoch a na kapote (10%), spolu navysenie vykonu o 50% - to vdychne aj HTP trochu zivota :p

ale k veci a vazne, podla mna z toho netreba robit ziadnu vedu - nehulit zbytocne po obmedzovac a normalne zivo jazdit v celom beznom spektre otacok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při koupi vozu mi bylo sděleno, že záběh u nových aut se již nemusí dělat...jako tomu bylo u 100-130-tek. Jen jsem se měl vyvarovat dlouhodobějšímu vytáčení motru - otáčkoměr - do červených polí. Nic víc nic míň.

Editováno: , autor: Marek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

No kluci, se svým majetkem jednejte jak uznáte za vhodné ale přeci jen i v dnešní moderní výrobě je každý motor trochu jiný, záleží jak se sejdou díly dohromady, s jakými třecími odpory atd. Těch prvních 1500 km by si motor zasluhoval slušné zacházení.Druhá věc je kdy si motor sedne a je schopen vydat ze sebe maximální výkon,to skutečně může být až někde v rozmezí 30-60 000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No kluci, se svým majetkem jednejte jak uznáte za vhodné ale přeci jen i v dnešní moderní výrobě je každý motor trochu jiný, záleží jak se sejdou díly dohromady, s jakými třecími odpory atd. Těch prvních 1500 km by si motor zasluhoval slušné zacházení.Druhá věc je kdy si motor sedne a je schopen vydat ze sebe maximální výkon,to skutečně může být až někde v rozmezí 30-60 000 km.

:palec2: ,

z vlastní zkušenosti, TDI se rozjíždí kolem 50.000km, tedy kolem těchto km začne jet znatelně "lehčeji a ochotněji" a to včetně hlukového projevu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 4 týdny později...

jo za dva mesiace som spolu s ocom na roomstry nabehal 5000 a nejake drobne...auto je svizne... miestami som mu od zaciatku nakladal, citit aspon tych 85 koni, lebo vo fabii tych 70 nebolo citit a kamosova 1.2 HTP sla lepsie nez nasa 1.4 Mpi

na roomstra sa nestazujem...zive auticko...este som to minule skusal a drzal sa hondy civic 1997 90koni a celkom v poho som stihal... ale ten obmedzovac pri 176km/h ma hneva :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mnoo., pridam muj postreh. prvnich cca 1500-2000 si RJ uklada nejaky data o provozu. Takze to muze byt " zabeh" a dalsi chovani auto to ovlivni. ( jde to pri ale zase vymaznout a zacit na novo. Sem zastance svizne jizdy. Zadny silenosti, ale svizne az ostre. Takhle se mi povedlo zajet sluzebni FI 40kW tak, ze natre prdylku kdejaky 51kW a to je spotreba stale kolem 6-6,5 l. S OII 1,9TDi a R je to podobne, jen u te nafty je to o 500-900 otacek niz. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
jo za dva mesiace som spolu s ocom na roomstry nabehal 5000 a nejake drobne...auto je svizne... miestami som mu od zaciatku nakladal, citit aspon tych 85 koni, lebo vo fabii tych 70 nebolo citit a kamosova 1.2 HTP sla lepsie nez nasa 1.4 Mpi

na roomstra sa nestazujem...zive auticko...este som to minule skusal a drzal sa hondy civic 1997 90koni a celkom v poho som stihal... ale ten obmedzovac pri 176km/h ma hneva :aggressive:

Při 176km/h?? Na omezovač jsem se zatím s Roomem nedostal. Používáš 5? ;)

tacho.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S novým autem je to jako s pannou...

Ale teď vážně: prvních několik set Km jezdit opravdu opatrně a postupně přidávat. Asi tak od 1000Km bys měl motor "drtit" ať si zvyká :-)od 2tkm si jezdi jak chceš. Tak to dělám já a jsem spokojen.

Naprosto souhlasím: nejdříve pomalu a zlehka, ať si zvyká a potom do toho dát úplně všechno :rolleyes::smich::smich::smich::palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Jako strojař důrazně doporučuji motor prvních 1000km maximálně šetřit, nevytáčet, a nezatěžovat vozidlo. Díly v motoru bývají těsné (někdy se prostě sejdou výrobní tolerance), je zde větší tření a hrozí předčasné opotřebování pohyblivých dílů. Díly si prostě musí "sednout". Po 2000km doporučuji zkontrolovat hladinu a kvalitu oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...