Přejít na obsah

Zimné pneumatiky


Diamant

Doporučené příspěvky

sjakub: U mě se plavání projevuje např. tak, že nedrží stoupu, musím pořád korigovat směr. Jednou doprava jednou doleva jako když jedete ve vyjetých kolejích. V zatáčce taky cítím, jak se to auto na těch gumách pohne do strany. Není to nic tragického, ale nejsem na to zvyklej.

Když se u stojícího auta opřu do jednoho kola, tak vidím, jak se auto zavlní ze strany na stranu jenom na těch pneu (v bočnicích).

Mám na nich najeto zatím asi 500km.

Samurai: taky mám na 3 discích obrovský závaží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já taky vnímám vše až moc, proto jsem si říkal, že se mi to asi zdá, ale když jsem tu o tom četl, tak musím uznat, že fakt trochu plave. Ale zkusím zajet ještě znovu do pneuservisu aby kola převážili (závaží je tam plno a stejně to vibruje) a třeba to nějak celkově pomůže. Není to žádná hrůza, ale dálniční rychlosti už nejsou taková pohodička, jak kvůli plavání a tedy nutným korekcím volantem, tak kvůli vibracím. Alespoň jedno z toho snad vyřeší pneuservis. Tlak mám určitě dobrý, to byla první věc, co mě napadla. :)

Jinak co se týče jízdních vlastností na suchu, mokru, břečce, sněhu - tak to je paráda, jsem rád že jsem si je vybral. :)

Editováno: , autor: samurai
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem to přičítal měkčímu materiálu gumy, takže s tím dokážu žít, není to nic hrozného, spíše víc mě štve to vibrování, ale to spíš někdo pos... pokazil vyvážení kol, závaží si naúčtovali jak na traktor a háže to, holt zajedu někam jinam, tady už je na reklamaci pozdě, už slyším "Jo, to jste ale vjel do nějaký díry a ono se to rozhodilo. Takže to bude za XXX Kč...".

Jinak já dávám také stabilně tlak 2,5 do všech, lépe se to kontroluje. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak jsem zvýšil tlak na 2,4 a trochu se to zlepšilo. Ale teď cítím každou díru. A že jich tu v Čechám máme :(

Takže zatím TS 850 zklamání. Pořád mi přijde, že ty 8 let staré Pirelli mely lepší jízdní vlastnosti :( Ale možná je to tím, že byly asymetrické a na směrové gumy nejsem zvyklí.

Uvidíme až pojedu na hory, co TS850 ukáží. Tam jsem minulý rok nevyjel jeden kopec (uježděný sníh skoro až led).

Jinak až teď jsem si všimnul, že se toto téma je v sekci OII. Já mám OI, ale to by sned neměl být tak velký rozdíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jirka mz

to plavání pozoruješ na jakém typu nokian? Mám na všech typech Nokinů celkem dost najeto: viz zopakuji můj příspěvek:

Ahoj, dám pár postřehů k zimním pneu Nokian, které jezdím na služební OI a teď OII /rozměr 195-65-R15/ :

zatím jsem měl 2 sady Nokian WR, 2 sady Nokian W+ a dnes jsem obul Nokian WR D3.

Na zimácích odjedu 2 zimy a dávám je pryč - většinou za ty 2 zimy najedu 36-38000km.

Vzorku potom zbývá cca 5mm.

A jaké jsou?

WR vynikající na všech površích, na sněhu asi nepřekonatelné - výborné i na mokru a ´´srágorách´´,

W+ jsou proti WR ve všem o něco horší, změnil se trochu dezén a celkově mám pocit , že i složení směsy na výrobu pneu - je taková o trochu tvrdší a o něco pomaleji ubývá , než předchozí WR.

WRD3 - najeto zatím 0 km , vzorek je úplně jiný než u WR a W+, vypadá velice slibně, už se těším až otestuji...........

Příspěvek doplním o poznatky s WRD3 po cca 12tkm.

Déle se zajíždějí - cca 1500 - 2000 km, pak začnou fungovat na 100%.

Plavání na tomto typu nepociťuji vůbec - ba naopak. Ze všech typů Nokianů jednoznačně nejlepší v rovném směru /dálnice sucho-mokro-břečka atd/.

Lehké plavání jsem pociťoval na Nokian W+.

Pokud najedete víc km a často dálnice doporučuji!! Typ WR byl o fous lepší ve sněhu.

WRD3 je tišší než W+ a WR.

/omlouvám se, to tučné písmo nešlo po překopírování odstranit/

Editováno: , autor: Racek08
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zvýšil tlak na 2,4 a trochu se to zlepšilo. Ale teď cítím každou díru. A že jich tu v Čechám máme :(

Takže zatím TS 850 zklamání. Pořád mi přijde, že ty 8 let staré Pirelli mely lepší jízdní vlastnosti :( Ale možná je to tím, že byly asymetrické a na směrové gumy nejsem zvyklí.

Uvidíme až pojedu na hory, co TS850 ukáží. Tam jsem minulý rok nevyjel jeden kopec (uježděný sníh skoro až led).

Jinak až teď jsem si všimnul, že se toto téma je v sekci OII. Já mám OI, ale to by sned neměl být tak velký rozdíl.

Já už jsem s tlakem na 2,7 a je to lepší. Tedy co se týče plavání. :) Výš už nejdu, i tohle je v současných podmínkách místy dost nepříjemné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samurai

s tím tlakem 2,7 jezdíš sám nebo naloženej??

Pokud sám tak to asi moc dobrý není, to bych snad zkusil ty gumy reklamovat, neboť to co tady uvadíte s tím plaváním tak u prémiového výrobce normální není.

Editováno: , autor: Racek08
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj lidi,

mám jednu nejasnost

v létě jsem jedil na originální ALU tyhle pneu http://www.dobrepneu...-r15-91v-31119/

ted v zimě jezdím na plecháčích tyhle http://www.dobrepneu...-r15-91h-34825/

od té doby co jsem namontoval zimáky je auto poněkud vratké a nestabilní

něco jako kdyby jsem obul na octavku 14", (nedokáži přesně popsat)

Je možné že by za tu nestabilitu mohl nižší rychlostní index ?

PS: Mám novou octavku 2, motor 2.0 TDI, aktuálně najeto 11tis. km, pneu byly nové,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samurai

s tím tlakem 2,7 jezdíš sám nebo naloženej??

Pokud sám tak to asi moc dobrý není, to bych snad zkusil ty gumy reklamovat, neboť to co tady uvadíte s tím plaváním tak u prémiového výrobce normální není.

Sám, ale toho tlaku bych se nijak nebál, v létě foukám na 2,5, v zimě se má o 0,2 víc, tak jsem to vlastně jen dodržel. Ale pamatuji si, když jsem koupil novou Fabii, tak jsem myslel že ze mě vytřese duši - od prodejce tam bylo na nízkoprofilových pneumatikách natlakováno něco přes 3. :) Takže oproti tomu je to pořád pohádka. :)

U TS850 je prostě nějaký problém s tou bočnicí, rozhodně to nejsou moje první zimní pneumatiky, ale první, které se chovají tak "nejistě" v dálničních rychlostech...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Širší - užší, AL - ocel , plavat by to nemělo.

Já jsem tak trochu loni o těch TS 850 uvažoval. Všude samá chvála, první místa v testech atd.

Prostě jsem po cca 12 letech chtěl zkusit jinou značku, ale pak jsem si uvědomil, že mně vlastně na Nokianech

nic neschází a nikdy jsem se v nich /na rozdíl od spousty jiných výrobců a výrobků/ nezklamal a vzal jsem ten nejnovější typ WRD3.

Editováno: , autor: Racek08
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jirka mz

můj názor je , že buď auto plave , což by nemělo nebo nebo se na kvalitních zimácích chová lehce tzv. gumově, což je normální vlastnost vzhledem k typu a výšce.

lamel. V současné době je WRD3 namontován v naší firmě na 8 vozech OII FL, vše v rozměru 195/65/15 /ostatní dojíždí 2 sezónu na Nokian W+/. Je pravda, že jsou všechny naše vozy zánovní. To auto, které řídím jenom já je nejstarší - 2,5 roku , najeto 100tkm. Občas jedu i s jinou naší O na WRD3 /mladší, méně najeto/ a všechny se chovají stejně - u žádného plavání , byť lehké nepociťuji , ani si nikdo na tento jev nestěžuje. Všichni ve firmě najedou měsíčně v pr. cca 4tkm, ročně 40-50tkm a asi 85% těchto km je najeto na dálnicích.

Nějaká zkušenost v tom vzorku našich řidičů je. Poznámka : původně si každý u nás /tedy kdo má ke své funkci sl. vůz/ zajišťovali obutí samostaně , po všech možných zkušenostech doporučujeme našim zaměstnancům používat Nokiany. Centrálně to neřešíme, neboť každý z nich působí a bydlí v jiném kraji.

Editováno: , autor: Racek08
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Racek08

No já na tom mám najeto skoro 165tkm, kupoval jsem ji se 148tkm a pochybuji že na podvozku bylo něco měněný (je z ciziny a mám k ní komplet servisní dokumentaci, i elektronickou a tam nic není) tak je možný že už budou trochu vyžvejkaný silentbloky. No ale k tomu plavání, ono to asi nebude tak zlý je to znát hlavně když je silný boční vítr, jinak za normálních podmínek si toho toho všimne málkodo, navíc s octávkou jsem nikdy nejezdil, takže jiné zimní než tyhle Nokiany vyzkoušené nemám a tím pádem nemám nic k porovnání. Ale stejně na Nokiany nedám dopustit, a v případě zimních nemám zatím důvod měnit, až je sjedu tak je koupím znovu, případně jiný typ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Plnánuji nákup zimních pneu 205/55 R16 a potřeboval bych poradit nebo ještě lépe pokud máte zkušenosti s níže uvedenými. Případně budu rád i za doporučení jiných.

 

Goodyear Ultra Grip 9

Continental WinterContact TS850

Michelin ALPIN 5

Editováno: , autor: skodaforum20
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...