Jump to content

Přehřátí motoru


Sighart

Recommended Posts

Ahojte kolegove .

 

Mam na Vas urgentnu prosbu. Som v chorvatsku a zajtra ideme domov z makarskej. Auto supeb 2017 140kw 4x4 stav km 125k drviva vacsina dialnica. 

auto sa mi zacalo prehrievat najprv z nicoho noc kriticky alarm 130C odstavil som auto o 6 min uz 90C a spravil som 30km. dnes opat 130 vypol som motor zapol a teplota ihned na 90 a dalsich 60 km z toho 30 v zapche nic... zajtra odchadzam, ak to bude ta vodna pumpa mate rady ako dat tu cestu aby sme to dali domov? diky pekne

Link to comment
Share on other sites

diky pekne! nesom velmi zdatny mechanik neviem ci si trufnem na take nieco..otazocka je ak sa to nebude prehrievat, tak myslis ze ked pustim klimu a dam konstatnu rychlost na 130 na dialnici plus tam bude fukat chladit aj vietor bude to ok? resp ak sa to bude prehrievat a vypnem zapnem motor.. raz mi to spravilo dokonca tak , ze pocas jazdy po cca 8 km mi isla teplota na cca 110C a ked som isiel vytocit motor na 130 tak mi klesla hned na 90 a bolo ok 60km..  ked mi ukazovalo tych 130 hned som otvoril kapotu ci to vrie pary sa ale nic.. dokonca hladina kvapaliny nebola ani vyssia .. nechapem tomu

Link to comment
Share on other sites

Su to len dohady.Ak ti naozaj kvoli clone vodnej pumpy nebude cirkulovat voda nepomoze to nic.

 

Taktiez budiky ukazuju orientacnu teplotu.

Ak je cca od 70 - 110   ukazuje 90 C

Ak nad cca 110 ukazuje 130 aby ta upozornil.

 

Nemenil si nahodou rozvody?

Kludne moze byt ,ze je to zavzdusnene.

Link to comment
Share on other sites

před 6 minutami, mpatrikm napsal:

Su to len dohady.Ak ti naozaj kvoli clone vodnej pumpy nebude cirkulovat voda nepomoze to nic.

 

Taktiez budiky ukazuju orientacnu teplotu.

Ak je cca od 70 - 110   ukazuje 90 C

Ak nad cca 110 ukazuje 130 aby ta upozornil.

 

Nemenil si nahodou rozvody?

Kludne moze byt ,ze je to zavzdusnene.

nie nemenil som nic este vsetko doteraz bez absolutnych problemov.. skor som mal na mysli to ze ak mi to zacne prehrievat a vypnem-zapnem motor a teplota sa ustali, znamena to ze pumpa ide a nemalo by robit problem spravit dalsie km na dialnici vsak?

Link to comment
Share on other sites

Poradil bych jet co nejnižší dovolenou rychlostí (neplést s minimální dovolenou) a s přiměřenými otáčkami motoru. Do kopců si zpomalit a doufat, že netáhneš ještě přívěs :) Raději dojet o 3 hodiny později, než vůbec, že?

Link to comment
Share on other sites

@palmito mal som rovnaký problém ako ty, tiež sa mi to stalo na dovolenke, je potrebné odpojiť elektromagnet (ide o jeden konektor, čiže nič zložité, zložitý je iba pristup) ide o hnedý konektor  na ľavo pod krytom motora. Ja ho mám odpojený už asi druhý rok, ani na STK to neriešili.

Link to comment
Share on other sites

update:

spravil som 1100km  a vsetko ok vdaka Bohu.

jedine raz mi vyskocila teplota hore v stupani na svieti rok, vypol som klimu ,zapol  kurenie na max a znizil rychlost na 5 min a bolo ok vsetko. Takze dobre ze som nevysolil chorvatskemu servisu 450eur za pumpu. Tu mam za tu cenu aj rozvody.

Pekne a bezporuchove prazdniny vsetkym :)  

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Dopředu se mužete vyvarovat tím ze odpojíte vodní pumpu u trojkových koncernu dělají el. rozpojeni nebo tak něco. Když je motor studený vodní pumpa se netočí a nežene vodu to je pro rychlejší zahřátí motoru aspoň tak mě to vysvětlili ve škodovce a že ten kablík ustřihávají tudíž se pumpa nerozpojí     "prej"  

5915bdb3bdd89_xl.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jaký je interval výměny rozvodů pro tento motor? Tak podle toho... pohlídal bych si, aby v ceně byla výměna "všeho" - rozhodně kladek, ložisek, řemenic, řemenů. Nebo pokud jsou řetězy. Nevím jak všmožné napínáky, nechť poradí majitelé 2,0 TDI CR. Protože se mi stalo, že 1 ze 3 ložisek už pěkně hučelo (výměna 90 tkm, předpis 120 tkm - ovšem benzínvý motor atd.) - a to by byla škoda to nevyměnit a jezdit s napůl opraveným motorem. Cena práce (kolem rozvodů) je celkem vysoká, abys ji platil 2x.

Link to comment
Share on other sites

diky pekne za feedback. rok prihlasenia auta je 6.2017 . do 90k km cisto dialnica praha-hamburg. 

Oni ma presvedcaju ze mam dat aj rozvod preto sa pytam ci dat len pumpu a dat potom vsetko dokopy o zopar rokov.. plus ta pumpa musi byt s vysunutim vybezkom ci ako sa to vola vsak? diky

Link to comment
Share on other sites

strasna haluz je ze ono to zahrieva vodu po cca 10km potom 2x vypnem zapnem motor a ide 200 km na vysokych otackach ako keby mu nic nebolo.. taktiez diagnostika nic neukazala.. memoze to byt nahodou aj termostat? ten je pokial viem manualny cize neukaze ziadne el hlasky...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zdar, mám asi podobný problém, koupil jsem si ojetý Superb 2017 v 110kW TDi (kterého jsem si nechal před koupí i zkontrolovat mechanikem a v zásadě vše ok, jen doporučil brzo vyměnit preventivně rozvody). Auto mělo najeto 110t km. Po koupi a vyzvednutí auta a 10-15km cesty po Praze mi najednou naskočilo “přehřatí motoru”, takže jsem auto ihned odstavil a čekal na vychladnutí. Nemusím asi dodávat, že jsem koukal jak puk. Zajímavý bylo, že když jsem koukal do motoru na nádobku s vodou, byla v ten moment přehřátí strašně přeplněná. Po půlhodině jsem auto ještě kousek dovezl domů a dál s ním nejezdím, nicméně voda spadla zpátky na úroveň, kde má být. Ve čt jde do servisu. Mám se bát? Tohle asi taky bude vodní pumpa, že? 

Link to comment
Share on other sites

před 5 minutami, rzm napsal:

Zdar, mám asi podobný problém, koupil jsem si ojetý Superb 2017 v 110kW TDi (kterého jsem si nechal před koupí i zkontrolovat mechanikem a v zásadě vše ok, jen doporučil brzo vyměnit preventivně rozvody). Auto mělo najeto 110t km. Po koupi a vyzvednutí auta a 10-15km cesty po Praze mi najednou naskočilo “přehřatí motoru”, takže jsem auto ihned odstavil a čekal na vychladnutí. Nemusím asi dodávat, že jsem koukal jak puk. Zajímavý bylo, že když jsem koukal do motoru na nádobku s vodou, byla v ten moment přehřátí strašně přeplněná. Po půlhodině jsem auto ještě kousek dovezl domů a dál s ním nejezdím, nicméně voda spadla zpátky na úroveň, kde má být. Ve čt jde do servisu. Mám se bát? Tohle asi taky bude vodní pumpa, že? 

Ahoj, bat sa nemusis, ale priprav sa na vymenu pumpy :) mal som najazdene 127k km takze uz som dal rovno aj rozvody nech mam klud.. pumpa bola uplne zaseknuta,mozno by to v zime este dalo,ale v lete pri tych teplotach plus klima kompresor je tiez poriadny zdroj tepla.. vymen a mas klud.Zevraj iba velki stastlivci dokazu spravit viac ako 150km bez vymeny pumpy.. ono to je vsetko o tom ze koncern skoda nema interval na chladiacu zmes a tak servisy nato seru a maju biznis s pumpami.. takze kazdemu kto to cita odporucam kazdych 50k vymenu chladiacej zmesi pred tym ako zacne krystalizovat a odpecie pumpu.vela stastnych km :)

Link to comment
Share on other sites

A nepoznal bych to na chladici kapaline, ze je zanesena?
 

Pokud by to ale to tesneni hlavy bylo, asi je idealni udelat i ty rozvody, ze? Prace to bude podobna. 

 

Edit: tak pry to bylo vodni cerpadlo :). Autorizak mi ho vymenil (rovnou sem nechal i cele rozvody), dneska jsem najezdil pres 50km, z toho 30 po dalnici >100km/h, a vklidu, voda se drzela na 90°C. Jedina vec, co me trochu zarazila (a to pred jizdou) bylo, kdyz sem koukal do nadrzky s chladici kapalinou, ze nebyla uplne 100% cista, ale na hladine byl takovy lehce mastny povrch; na olej bych to ale netipoval. Ukazoval sem to pak u vymeny oleje dneska technikovi a rikal, ze mi tam nejspis nalili tu starou kapalinu, ale at to neresim... Co myslite?

kapalina.jpg

Edited by rzm
update
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Zdravím všechny mám též problém s přehříváním teplota vylitla na 130 stupňů a když zvednu teplotu na topení tak teplota se držela 90 může to být vadná pumpa a taky to tlakovalo do nádobky zkusil jsem pumpu odpojit a stále stejný děkuji za rady 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ahoj, taky se přidám. Po výměně rozvodů (odešla pumpa a horní vodicí kladka na loziskach pri 120tis) se ted voda ohřeje, ale jak zvysim rychlost nad 100 tak voda vylitne na 120 za pár sekund. Když jedu dál v klidu a sepne se ventilator na chladiči, tak voda během 10 sekund spadne na 90. Pumpu jsem i odpojil na konektoru a je to stejné, voda lítá nahoru a dolů. Může to dělat nová pumpa? Chápu dobře funkci pumpy, že když je motor studený, tak tlakem od lopatek přes elektrický ventil se kolo čerpadla zakryje tou clonou a po ohřátí se ventil zavre a pružina clonu odkryje? 

Díky za rady.. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...