Přejít na obsah

DSG nebo manual?


signoflife

Doporučené příspěvky

A to jsou ktera? Zrovna sportovni auta jsou prvni, ze kterych manual uz temer uplne vymizel. Ted mluvim o opravdu sportovnich autech, ne Octavii RS a podobnych.

Proto Porsche gt4 je s manuálem vyprodané. Mustang s 5litrem je pro Evropu taky vyprodaný.

Protože majetnejsi lidi chtějí automat do všeho. Na okruhu je jasné automat rychlejší, otázka jestli kazdej potřebuje jezdit na sekundy a jestli vůbec umí jet kalby bomby Mega pilu.

No superb si hraje na limuzínu a je srovnávan s BMW 5 apod, ale dostane dvouspojku. Panebože na co. Jenom marketing, protože se koncernu nechce vyvíjet jinej automat a aisin nebo zf sou dražší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 proste DSG je u auta stredni tridy povinnost.

 

Jo, jakmile by to byla Fabia, tak tam by automat potreba nebyl. Ale jakmile je to stredni trida, tak to by byla ostuda. Presne to vystihujes, vidim to ve svem okoli. DSG dela ostudu rada lidi, kteri si je kupuji jako pozu a snahu zapadnout.

 

 

------------------------------------------

 

Pridam svuj nazor obecne - pokud je pro nekoho jizda denodenni nudou a chteji co nejjednodussi prepravu, automat je dobrou volbou. Proste a jednoduse slapou na jeden pedál a ono to jede.

 

Me rizeni bavi, snazim se predvidat, podle toho volim prevody. Zatim jsem jel z automatu s DSG a tusim ZF v Range Roveru. Ani jedno z tech aut neradilo tak, jak bych si predstavoval. Bud opozdene a dusilo to na "dvanácti stech". Nebo to drzelo tupe vysoke otacky, misto toho, aby pri zmacknuti pedalu okamzite reagovalo. Jestli nekdo uz pise, ze si prece jenom za 2000Kc muzu koupit padla a radit padlama, tak sorry, na takovy rezim nemusim mit tempomat automat.

 

Pokud bych automat poridil, tak do mesta, kde pojizdeni v kolone dokaze otravit > u me by tedy automat sel do Fabie. Na Skode me posledni dobou sere omezovani dostupnych motorizaci - viz. snaha prodavat Yetiho Ambition s 1.2TSI pouze s automatem atd.

Editováno: , autor: bojler
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to bojler: Ehm je videt, ze si nikdy s DSG poradne nejezdil, protoze by si nemohl napsat co si napsal.

DSG ti umoznuje radit si stejne jako s manualem a to nemyslim s padlama pod volantem, i kdyz tim take. Proste si prepnes volic do manualniho rezimu a radis tak jak potrebujes a tak jak predvidas apod. Jinak automat je treba si naucit na svuj styl jizdy a pak zacne radit tak jak potrebujes nebo aspon ve vetsine pripadu. Dle meho nazoru, je Superb tim kam se radi opravdu udelan spise pro automat...proste jako limuzina, ale pokud nekdo trva na manualu tak at si poridi manual, moznost tu je ;)

Kazdopadne dle meho nazoru je otazka jestli DSG nebo manual stejna jako jestli bilou nebo cernou barvu...proste kazdy mame rad neco jienho a kazdy si zvolime to co povazujeme za nejlepsi ;)

 

A jeste je tu jeden vyrok...kdo zkusil automat uz nic jineho nechce a to i v pripade silnych vozu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neni pravda, ze by se DSG nejak ucilo tvuj styl razeni. Jak by to delalo? Radi to na spotrebu a kdyz zmacknes plyn, tak to radi aby to jelo, to je vse.

 

Jinak taky neni pravda, ze s DSG se da radit rucne uplne stejne jako s manualem - kdyz si podradis s DSG treba o 3 stupne niz, tak poradne nevis, kdy tam tu rychlost mas, kdezto s manualem mas presnou odezvu a vis presne, kdy mas zarazeno. Jedine, kdy ma smysl radit s DSG rucne je kdyz jedes z kopce a nelibi se tim rychlost jakou mas kvuli brzdeni motorem a pri predjizdeni kdyz si chces pripravit nizsi rychlost. Tohle jsou ale male nedostatky a DSG je parada.

Editováno: , autor: 5icz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To 5icz: Ale uci se a velmi dobre...na tvuj styl jizdy, nekdo holt jezdi na spotrebu tak to dusi a prevodovka je lina radit a nekdo jezdi razantneji tak to tam ten automat nechava i na vyssich otackach, samozrejme v rezimu normal nepocitam zde ani eco a ani sport, protoze ty maji sva presna specifika, ale i kdyz se mi zda, ze i zde jsou trochu adaptacni hodnoty prevodovky brany v uvahu.

 

Kdyz podrazujes tak tam tu rychlost mas skoro okamzite a to mnohem rychleji, nez-li to tam naladujes klasickym manualem, takze kdyz podrazuji o vice nez-li o jeden tak vim, ze tam je max vterina zpozdeni a uz mackam plyn(tohle pouzivam hlavne pri predjizdeni)...i kdyz v pripade predjizdeni podrazuji mnohem drive, tedy  uplne stejne jak s manualem, ale to je spise o zvyku.

 

To Spirito: To bohuzel neni kurvitko vyrobce, ale kurvitko zvane evropske normy..proste pri malych otackach nizke emise :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to bojler: Ehm je videt, ze si nikdy s DSG poradne nejezdil, protoze by si nemohl napsat co si napsal.

DSG ti umoznuje radit si stejne jako s manualem a to nemyslim s padlama pod volantem, i kdyz tim take. Proste si prepnes volic do manualniho rezimu a radis tak jak potrebujes a tak jak predvidas apod. Jinak automat je treba si naucit na svuj styl jizdy a pak zacne radit tak jak potrebujes nebo aspon ve vetsine pripadu.

 

Jiste, s DSG jsem poradne nejezdil, protoze kdo automat nemiluje, ten tomu vubec nerozumi. Ach jo. A kdyz pisu o tom, ze pro me nedava smysl radit padlama, tak prijdes s teorii o tom, ze prece muzu radit volicem. Takze ve finale si poridim automat, abych stejne automaticky neradil. Zkusim to jeste jednou - bavi me ridit a chci jezdit podle sveho. Automat nevidi dopredu na dojizdeny nakladak, nevidi kopec prede mnou. S automatem si taky muzu krasne vyslapnout spojku a nebo prenest vahu, ze. Plne rozumim tomu, ze je rada ridicu, kteri preferuji "tupou a pohodlnou" jizdu a predevsim nechteji pokud mozno razeni vubec resit. Jedno reseni ale nevyhovuje vsem.

 

K ucicim algoritmum muzu rict jenom tolik, ze pokud se nedokaze dana prevodovka prizpusobit behem trasy vic nez 200km, tak jak se pak prizpusobuje dennim naladam? Ja se tedy u automatu spise musim prizpusobovat prevodovce - praci s pedalem plynu se snazim primet prevodovku k tomu, aby radila jak potrebuju.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz podrazujes tak tam tu rychlost mas skoro okamzite a to mnohem rychleji, nez-li to tam naladujes klasickym manualem, takze kdyz podrazuji o vice nez-li o jeden tak vim, ze tam je max vterina zpozdeni a uz mackam plyn(tohle pouzivam hlavne pri predjizdeni)...i kdyz v pripade predjizdeni podrazuji mnohem drive, tedy  uplne stejne jak s manualem, ale to je spise o zvyku.

 

Tohle je i neni pravda. Automat sice samotne zarazeni rychlosti provede rychleji nez ridic. Ale zase nevi dopredu, co se bude dit. Takze v ruznych situacich muze mit navrch vzdy jina varianta. No a kdyz jsme u toho, tak me napada otazka proc (za predpokladu vyrazne rychlejsiho razeni) nedosahuji automaty ve zrychleni na 100km/h take vyrazne lepsich hodnot? Casto slychavam, ze automat je rychlejsi a inteligentnejsi nez clovek. Tak proc jsou rozdily mizive?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neznám nikoho s DSG od Škodovky, který by najel víc než 100000 km a ani jednou by s ní nebyl v servise. To je pro mě hlavní důvod proč tam DSG nedávat. Oproti tomu starý Passat má najeto skoro 400000 km a nikdo na DSG nešahal. Kdo vyloženě nejezdí jen po městě, tak by dle mého vůbec DSG neměl řešit. Nafty už do města nejsou vůbec určené a u benzínu se zase moc DSG točí. Za bezproblémových najetých 50000 km mi pak následné problémy nestojí. Výrobci zapomínají na fakt, že auto má jezdit a ne stát v servise, kde se bude na autě někdo učit a ještě většinou bez valného výsledku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je i neni pravda. Automat sice samotne zarazeni rychlosti provede rychleji nez ridic. Ale zase nevi dopredu, co se bude dit. Takze v ruznych situacich muze mit navrch vzdy jina varianta. No a kdyz jsme u toho, tak me napada otazka proc (za predpokladu vyrazne rychlejsiho razeni) nedosahuji automaty ve zrychleni na 100km/h take vyrazne lepsich hodnot? Casto slychavam, ze automat je rychlejsi a inteligentnejsi nez clovek. Tak proc jsou rozdily mizive?

 

Kolikrat z 0 na 100 preradis, ze bys tam chtel mit nejaky markantni rozdil?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Boiler - No, to neni o tom jestli automat milujes nebo nemilujes, pokusil jsem se ti vysvetlit, ze pokud si chces zaridit a s autem mit pozitek z jizdy tak ti automat dovoluje pouzit i manualni razeni, ktere se chova stejne jako s manualem a osobne si mysli ze s lepsim pocitem. Kdyz pak jedu dlouhou trasu klidnou jizdou nechavam to na automatu, stejne tak jako kdyz se nekde loudam v kolone nebo ve meste v kolone(bohuzel nyni velice casty jev) tak spojeni automatu a adaptivniho tempomatu super vec, obzvlaste u me, kdy jsem mel velke problemy s levou nohou na spojce(problem s kycli).

 

To Ferda: Nesouhlasim, osobne mam SII 152000km a automat necuka radi presne proste bez problemu...ono jestli to take neni spis tim, jak se k tomu chovas, ja napr. menim olej v DSG kazdych 30tkm nikoliv az pri 60tkm, atd. Ale je mi jasne, ze u DSG bude rozhodne vice problemu nez u klasickeho manualu. Kolega mel u SII pri 90tkm problem s manualem, kdy mu rupla spojka smerem do prevodovky a vybrousila mu ve skrini prevodovky drazku => vymena prevodovky, spojky a setrvaku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle fora se fakt neda posuzovat spolehlivost cehokoliv. V rodine nam proslo uz asi 5 DSG, najeto od 30tis do 150tis a nebyl problem s zadnym. Nebyt tohoto topicu, tak ale nemam potrebu to nekomu sdelovat. Komu se to sype, tak samozrejme bude nadavat na vsechny strany, coz logicke. Krom toho je i logicke, ze relativne nova technologie, ktera je slozitejsi a obsahuje mnohem vice dilu se rozsype casteji nez nez archaicke zarizeni na rucni pohon, co uz asi 50 let vypada porad stejne. S tim se asi nic delat neda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel já soudím nejen podle lidí z fóra a je zase fakt, že je vidět, že spolehlivost u DSG6 je rozhodně větší než u DSG7. DSG7 je opravdu extrémně nespolehlivé. Všechny automaty celkově jsou mnohem více choulostivé na náraz(tj. jedno nedobrzdění a může být hotovo).

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bože můj to je truhlíků tady.....hrozný číst tuhle část diskuze! Dobře uznávám, že každý má právo volby a kdo chce DSG, či jiný automat, ať si ho pořídí i za cenu všech jeho "výhod", jako je například větší cena auta, menší možnost mít nad ním kontrolu, větší hmotnost vozu, větší spotřeba, nutnost dalších servisních prací oproti manuálu, omezení kroutícího momentu, menší životnost.... atd.

Pokud je možnost volby, tak si manuál volí lidi, co je řízení baví, rozumí mu a rádi ovládají své auto nejvíc, co to v dnešní přetechnizované době jde... a že je to věc pohodlí je jen hloupí kec. Jediná pozitivní vlastnost automatu je hrkání v koloně, což je věc kterou zrovna většina DSG nezvládá nijak hladce. 

Volba automatu pokud je možnost volby je jen pro ovce co kroutí volantem a auto potřebují na jízdu z bodu z bodu A do bodu B. Cesťáci. Kdo chce, ať si ho pořídí, dobře mu tak! Ale ať si neříká nadšenec... to máte všichni ty Superby jen jako služebáky?

 

Já jsem mimochodem taky ovce, ale nedobrovolná. Jelikož upřednostňuji výkon nad vším ostatním, tak jsem s volbou motoru MUSEL vzít za vděk i DSG, což si myslím bude kámen úrazu a vůbec se na to netěším a kazí mě to radost z čekání na auto :-(

Já chci možnost volby manuál - automat pro každou motorizaci, co je nabízena! Nic víc, nic míň !

A že se do auta střední třídy manuál nehodí? Kravina... prodejce který tohle řekne by měl dostal za ucho. Není jeho cíl prodat auto co nejdráž?!

Někdo tu psal v jiné části fora, že si chtěl koupit Supa s 1.8 TSi v manuálu, ale nakonec mu to prodejce rozmluvil a šel do automatu se všema jeho nevýhodoma a s nižím krouťákem! Jeho věc, ale ještě teď si klepu na čelo a to jsem to četl před týdnem! Jak já bych chtěl takovou možnost volby... jde to u Golfu R, jde to u Leonu Cupra, jde to u Audi S3....

 

BTW: najezdil jsem s různými verzemi DSG dost v Passatu, Octavii 2, Superbu 2 (naštěstí jen služebáky) a mám zkušenost s několika americkými automaty (proti kterým je DSG ještě zlaté) při cestách po USA, kdyby chtěl někdo napsat, že nevím o čem píšu... howgh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bojler: Asi je, na razeni to imho usetri o par dalsich setin vice, ale zase bych klidne pripustil, ze uvodni rozjeti ze stacionarni polohy muze byt s manualem diky moznosti prace se spojkou rychlejsi. Opravdu rychly rozjezd bez cukani a nebo gumovani je u DSG temer nerealny. V tomto byl klasicky automat jednoznacne lepsi, ale ten mel zase jiny zapory.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...