Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

2 hours ago, Martin Rušaj said:

Četl jsem, že klokani motor už v nových autech nebude. Ani se nedivím.

Ak narazas na 1.5 tsi tak podla toho co bolo uvedene aj v tomto vlakne aj podla toho co je tu: https://autobible.euro.cz/skoda-octavia-iv-2020-technicke-udaje-vsech-motorizaci/ tak 1.5 TSI bude ale akurat len v manuale pre "standardnu" verziu.

Editováno: , autor: trek11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Martab: trojkové Octávky (hlavně Columbus) to opravdu dělají, než se vytopí. Mohu potvrdit, není to jen u něj. Jsou toho plná fóra. Ja na záruku nechal měnit displej, nový to děla znatelně méně ale občas také. V autorizáku mi v zimě názorně předvedli, že je to bohužel normální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je rozdíl přecházet z tepla do zimy a naopak ze zimy do tepla - schválně si zkuste nechat v mrazu mobil za oknem a ráno si jej zase vyzvedněte - budete koukat, co Vám bude vyvádět, když se začne pomalu rozehřívat na pokojovou teplotu - pokud už nebude třeba i vybitý :-D :-D :-D

 

Z výše uvedeného vyplývá, že jsem opravdu zvědavý, jak se u takového vozidla vybaveného převážně dotykovými prvky, které bude půl dne vystaveno mrazu, budou tyto prvky chovat, jak začne rozmrzat... ale jinak ano, třeba už je to lepší, berte, že mám v autě Amundsena z roku 2014....

EDIT: @iphonik4 - díky za podporu :-)

Editováno: , autor: PetriCZECH
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@PetriCZECH Když už to chceš brát takto, tak ano, z tepla do zimy a opačně je to něco jiného, ale taky je něco jiného skoková změna teploty a pozvolná. Pokud to toto opravdu dělá, tak je špatně nastavené proudění v autě a Climatronik potom neumí uhlídat vlhkost a vysušit vzduch který vhání do interiéru a tím se povrch LCD dostane dostane pod aktuální rosný bod. Já mám zkušenost jen po Amundsena, potom beru zpět.

 

@bicista Však 1.5 TSI s DSG bude, bude to tedy nějaký ten "e-tec". To není hybrid, počítám, že to bude mít nějakou "pomoc od alternátoru" při rozjezdech, popřípadě to bude umět vypnout motor při plachtění (jako Golf 1.5 TSI 96kW EVO). Víc bych si od e-tec nesliboval. A pokud to budeš mít jako služební, tak tě asi nemusí ani moc trápit spolehlivost :)

 

EDIT:

Jak se probíralo to dotykové ovládání klimatizace, tak podle tohoto by měla dostat v základu klasickou manuální, to bude teprve super ovládání...

Citovat

Octavia IV nabízí celkem trojici různých provedení klimatizace. Standardem je jednozónová bez senzoru teploty, které sekunduje dvouzónová pro vyšší výbavy. Horkou novinkou mladoboleslavského kompaktu je klimatizace třízónová, takže si teď cestující vzadu regulují teplotu separátně.

https://www.auto.cz/osm-veci-ktere-nova-skoda-octavia-dostava-vubec-poprve-a-jedna-kterou-prekvapive-ne-132000?utm_source=facebook&utm_medium=dave

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to si nemyslím....

 

Nastavování klimatizace probíhá vždy dotykově, ať už máte řešení jednozónové bez senzoru teploty, dvouzónové či třízónové s nezávislou regulací teploty vzadu (to je rovněž novinka).

https://www.auto.cz/nova-skoda-octavia-4-oficialne-prohledli-jsme-ji-nazivo-do-posledniho-detailu-bude-to-hit-131971

 

A jako základ beru Active a tam se dle zdroje uvádí:

 

Active, které by mělo vyjíždět na litých 16palcových kolech. Ve standardu bude digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce, dvouzónová automatická klimatizace, elektrické ovládání bočních oken, elektronická parkovací brzda, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, bezklíčové startování či LED světlomety (potkávací, dálkové i denní svícení). 

https://www.autorevue.cz/nova-skoda-octavia-iv-2020-uz-jsme-v-ni-sedeli-superb-muze-blednout-zavisti

 

EDIT: pak ale samozřejmě nechápu, kde by jako základ měla být ta jednozónovka - tady se zdroj asi upsal a myslím, že Active bude mít tu jednozónovku.

Editováno: , autor: PetriCZECH
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Michal Tvrdík napsal:

@j57 Pokud by Škoda udělala Simpy function do hlasového ovládání: "Hej Lauro, zapni klimatizaci na 22 stupňů", tak jsem s absencí kroutíků docela v pohodě.

Stejně tak ten joystick na DSG převodovku - jak často s ním člověk v reálu kvedlá? Já moc ne a uvítám víc prostoru pro odkládání věcí....

"...Zapínám navigaci do ulice Stupňová." Kdyby aspoň dostala ty dotykové plošky na teplotu, ale koncernová hierarchie nepustila. S voličem souhlas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, PetriCZECH napsal:

Je rozdíl přecházet z tepla do zimy a naopak ze zimy do tepla - schválně si zkuste nechat v mrazu mobil za oknem a ráno si jej zase vyzvedněte - budete koukat, co Vám bude vyvádět, když se začne pomalu rozehřívat na pokojovou teplotu - pokud už nebude třeba i vybitý :-D :-D :-D

 

Z výše uvedeného vyplývá, že jsem opravdu zvědavý, jak se u takového vozidla vybaveného převážně dotykovými prvky, které bude půl dne vystaveno mrazu, budou tyto prvky chovat, jak začne rozmrzat... ale jinak ano, třeba už je to lepší, berte, že mám v autě Amundsena z roku 2014....

 

OMG, ty mluvíš o nějakém komerčním produktu za pár šupů, kde není potřeba, aby dotykové prvky nefungovaly v nějakých extrémních klimatických podmínkách.
Vždyť to není nic nového, to je jako by jsi mluvil, že ti nějaká hadice v teple povolí, nebo mrazu praskne. V konstrukci automobilů se proto používají zcela jiné technologie, než pro nějaké domácí použití. Aby právě vydržely takové extrémní namáhání v různých klimatických podmínkách.

Ani by mě nenapadlo, že si někdy takovou kravinu tady přečtu :-( To jsi se zrovna probudil? Nesrovnávej prosím auto s nějakým blbým smartphone....

 

Btw. i těch největších mrazech mě můj zcela dotykový Columbus (O3FL MR2018)  chodí (i na dotyk) zcela bez problémů (!!), a "nijak nevyvádí"...

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Twisted napsal:

Stejně tak ten joystick na DSG převodovku - jak často s ním člověk v reálu kvedlá? Já moc ne a uvítám víc prostoru pro odkládání věcí....

Myslím, že to šlo řešit i lepším způsobem než tímto šidítkem ( vypadá to směšně ). Co třeba otočný volič, vypadá líp a místo taky nezabírá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle vsechno je hrozne individualni a co se libi jednomu, nemusi se libit druhemu.

Nicmene nepochybuji, ze i tak bude Oktavka opet tahoun prodeju.

 

Mne se treba nelibi, ze vydechy na palubce prisly o ovladaci kolecko. Patrne usporne opatreni. Uzavreni/otevreni vydechu tak bude potreba delat posunem tahla smeru vetraciho vydechu... Coz treba dalsim x lidem vubec vadit nebude...

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu to správně, že až po OIII Fl byla ta páka mechanicky spojená s převodovkou a u OIV je to drive-by-wire, tedy jen volič a mechanika ovládaná elektrikou? Sorry, AT jsem nikdy neměl, ani by mě nenapadlo, že novější automaty (čili ne Amerika, Francie 60-80. let) jsou fyzicky spojený s kolečkama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...