Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

Po dlouhé době test, jiný úhel pohledu ať to nechválím jen já. Tem podvozek i na menších kolech - taky to odskočí stačí dálniční nájezd, sjezd o 270st. v šedesáti a dilatační spára nebo hrbol a je cítit, jak to uhne. Ty převody sedí. Ke světlům to nemám srovnání třeba s G8, mě nevadí ani halogeny bez projektorů.
Další srovnání pro odpůrce sekačkových motorů - za kolik jezdili testy s O2 1.6, O3 1.2 a tady i při testovacích zacházení jen přes 6l.
 

1.0 a iV

 

Méně vybavené auto a auto až po strop, 2 roky na trhu a stále SW …

 

C28B119B-8238-4AE7-A37B-68296EAD2DD6.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 25 minutami, Jan R. napsal:


Další srovnání pro odpůrce sekačkových motorů - za kolik jezdili testy s O2 1.6, O3 1.2 a tady i při testovacích zacházení jen přes 6l.

1.2 TSI 81kW v OIII combi za posledních 140tis km průměr zhruba 5,7 při převážně dálničním provozu (ale v rámci limitů). V testech taky jezdili do 6,5l/100 i se sourozenci docela s přehledem…

https://www.auto.cz/skoda-octavia-1-2-tsi-cesky-passat-72966

https://autoroad.cz/testy-aut/38013-test-volkswagen-golf-sportsvan-1-2-tsi-vsestranny-a-pohodlny-novacek

http://www.benzin.sk/index.php?selected_id=146&article_id=9249
Dlouhodobě se drží v průměru u 6l

https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2013&constyear_e=2017&power_s=110&power_e=110&powerunit=2

 

OIV je zatím jen par kousků a jsou o nějaké 3dcl níž. Což mi nepřijde až tak super výsledek vzhledem k tomu, že tam je několik eTSI a o kolik má OIV lepší aerodynamiku…

https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2013&constyear_e=2017&power_s=110&power_e=110&powerunit=2

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady mají třeba O3 1.2 skoro stejnou spotřebu, jen novinka je těžší a filtr k tomu. https://www.auto.cz/skoda-octavia-1-2-tsi-cesky-passat-72966

 

1.6 je úplně zabitá https://www.auto.cz/skoda-octavia-tour-1-6-mpi-stary-znamy-53097

 

Chce to hodit předsudky stranou, co říkají v hospodě je špatné a řádně si to vyzkoušet sám. Pokud se dočká EURO 7 mohlo by to být zajímavé. Nesrovnávat to s F4, tam SW zkazili, jak zní z testů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, tak on 1.0 TSI je na dnešní dobu výborný motor, o tom žádná. Kór optikou základní motorizace (ještě před pár lety to byla 1.4 MPI 55kW...). Jen je třeba se na to dívat střízlivou optikou, motor je to dobrý, ale žádný zázrak se proti starším EA211 nekoná... Samozřejmě proti starším EA111 nebo 1.6 MPI tam je posun za poslední roky výrazný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje prvé skúsenosti s jazdou

dnes som si skúsil O4 - teda nie tú moju, pretože tá ma teraz termín dodávky 02-2022 takže to bude 10 mesiacov od objednávky. Auto bolo diesel 150k, 6M, style, matrix, infotainment najvyšší, paket style+

 

Pozitiva (keď porovnávam s OIII, SIII, Opel Insignia)

- matrix svetlá. Je síce veľmi viditeľne poznať že segmentov je tam dosť menej než v iných autách ale intenzita svetla je výborná - podstatne lepšia než u Oplu. Má tiež širšie osvietenie krajníc ďaleko do polí, takže jeleňa uvidíte dostatočne skoro aby sa dalo zastaviť. Vrele odporúčam, kto nepriplatil neurobil dobre. S akýmikoľvek inými svetlometmi od škodovky ani nemá význam porovnávať (adaptívne bi-xenony s clonou a podobne). Problém je len ak protiidúce auto má slabšie svetlá, potom mu to O4 napáli diaľkovými aj 3x za sebou naplno. Keď oproti idúce auto blikne diaľkovými vystrihne ho vypnutím segmentu - pomerne široká čierna machuľa na ceste - ale potom mu to napáli znova. No. Tiež vysvietenie ľavej krajnice pri predbiehaní - výborný to vynález matrixov - som si u tejto O4 nevšimol. Ale predbiehal som len 2x tak asi chyba na mojej strane. V každom prípade najlepší moment O4.

- tichý podvozok. hluk od kolies je dobre odhlučnený, ale jazdil som 205/55-R17. Uvidíme ako to bude na 18".

- motor. Pri nízkych otáčkach to proste "nejede" ale stačí podradiť a od 1800 nahor je to totálne v pohode. Skutočne nemá chybu. Spotreba tam síce nebola nijako úžasná, auto malo 9800km, ale neviem ako s tým kto jazdil.

- určite dostatok miesta vpredu

- blbosti typu ambientné podsvietenie, rôzne farby, po otvorení dverí ambientné osvetlenie na dverách svieti vždy červene (bolo to v tme). Dobrá pomôcka.

- nastaviteľná výška pásov - toto pomaly z niektorých iných áut mizne

 

čo neurazilo

- veľkosť a množstvo odkladacích priestorov ale pripomínajú trochu Opel - rozmery také že vždy 3-4mm chýbajú aby si tam človek odložil čo potrebuje

- nastavenie elektrickej sedačky všetkými možnými smermi

- výhľad

- zvuk infotainmentu/rádia - síce bez subwooferu ale pri DAB úplne v pohode, výšky, basy OK. Nie je to koncertná sála ale na počúvanie Radiožurnálu plne stačí.

 

čo sklamalo

- brzdy - napriek tomu, že to je asi o pol tony ľahšie auto ako to moje súčasné pocit z brzdenia je - no tak nejako si spomínam na žigulíka bez posilňovača. Nepotešilo.

- hluk od motora - podvozok odhlučnený, ale motor pri akcelerácii počuť neadekvátne a na rok 2021 celkom nepríjemne

- podvozok - to je prosím hojdací koník alebo auto? Viem že je to vec zvyku, ale keď si človek sadne do "lepšieho" auta tak na svoje zvyklosti má pocit že lepšie auto je bezpečnejšie, zvyčajná rýchlosť je bez rizika a zákruty "lepšie" auto zvláda s rezervou. Človek má istotu od prvého momentu.

U O4 mám úplne opačný pocit. Pohupovanie vo mne vyvoláva pocit slabého kontaktu s vozovkou a neistotu ako bude auto reagovať ak budem potrebovať pri pohupnutí uhnúť. Zadná náprava oproti viacprvkovej ktorú mám teraz je poznať nepríjemne na prvej nerovnosti v zákrute.

- no sedačky - ale to som už vedel. Vyskúšal som všetky možné typy a je to rovnaké - slabá opora v zákrutách a krátke sedáky. Ale bedrová opierka nakoniec celkom OK a tiež konečne na rozdiel od SIII ktorý som mal minulý rok nešmýkavé poťahy :)

- klima - napriek nastavenej teplote 23°C neustále chladný vzduch z výduchov, po ďalšom zvýšení z bočných výduchov teplejší, v strede chladný naďalej. "Inteligentnú klímu" som za krátky čas použitia nepochopil vôbec. Reakcie systému - ale to bolo aj u SIII - sú v porovnaní s inými autami veľmi pomalé

- vyhrievanie sedačiek - pri zapnutí na stupeň 3 odpovedá stupňu 1 u iných áut. Nižšie stupne sú vlastne k ničomu. Naopak volant hreje ako blázon.

- kde je Laura ???

 

no a čo je katastrofa tak samozrejme a bohužiaľ je to opäť infotainment. Napriek tomu, že to bolo auto 08-2021 a predpokladal by som, že je to už konečne odladené

- navigácia načituje 5 minút a potom vyhlási že táto funkcia nie je momentálne dostupná

- rádio za 15 minút počúvania zmenilo samo hlasitosť asi 10x, na displeji sa menilo zobrazenie rozhlasovej stanice všelikými čudnými spôsobmi - logo na celú obrazovku, potom čiastočne a neviem čo ešte...

- telefonovanie cez AppleCar - 2x a 2x v polovici hovoru sa zvuk zmenil z infotainmentu do reproduktoru telefonu. Pripojenie bezdrôtové

- zvuk senzorov vpredu a vzadu veľmi slabý - nastavenie bolo ca 50%, nastavili sme na 100% - zvuk pri nastavovaní zosílil a bol OK. Dali sme uložiť nastavenie ale zvuk pri cúvaní k prekážke zostal stlmený

- asistent vycúvania nefunguje vôbec. Na maličkom obrázku auta snáď občas ukazuje nejaký červený fliačik že je aktívny senzor v zadnom nárazníku ale žiaden výstražný zvuk že sa blíži auto

- kamera v tme absolútne nepoužiteľná, vidno tak pol metra za auto

- počas jazdy sa objavujú v ľavej časti palubky TIPY NA JAZDU A OVLÁDANIE !!! No to si snáď programátori robia kozy. Iní výrobcovia zakazujú ovládať počas jazdy niektoré funkcie čo rozptyľujú a tu je text na 5 minút čítania a ešte takým malým písmom že je problém ho prečítať. Objaví sa na displeji - zrejme sa to dá vypnúť - a ty nevieš či je to nejaká výstraha takže človek začne čítať a nepozerá pred seba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To hlučné TDi sedí, dával jsem i někam video. 

Ty EKO tipy se dají vypnout

Couvací kamera je škoda připlácet díky jedné LEDce na couvání

U Columbusu, co jsem měl půjčenou navigace neznala silnice třetí třídy, jel jsem v poli.

To vyhřívání sedaček má každý jinak - řeší se na fórech někomu topí, někomu skoro ne

Jinak dobré zhodnocení

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no vo februári uvidím ako je s hlukom u 1.5TSI. Videl som tu niekde odhlučnenie kapoty tak možno sa tomu dá trocha pomôcť

je mi jasné že EKO tipy asi niekde idú vypnúť, ale že to vôbec nejakého vola napadlo len svedčí o ďalších hlúpych nápadoch v oblasti bezpečnosti u Škody všeobecne - viď malé zadné svetlá, v minulosti denné svietenie v hmlovkách tesne nad vozovkou atď atĎ.

Cúvaciu kameru používam niekoľko rokov a je to dobrý pomocník v meste a v stiesnených pomeroch podzemných garáží čo je v podstate každodenná skúsenosť, na súčasnom aute mám 360° v čase keď som objednával O4 ešte nebola v konfigurácii. je to škoda s malým š.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mohl by mi někdo prosím poradit..

 

Objednal jsem Octavii Combi 2. listopadu ještě před posledním zdražením a úpravou ceníku.

 

Objednal jsem Style Plus paket, který by měl obsahovat Parkovací kameru vzadu, nicméně jsem koukal na aktuální ceník (ceník 5.11) od  a tam kameru vzadu odstranili. Jak to bude v mém případě? termín dodání mám až v r. 2022 a zajímalo by mě jestli tu kameru tam mít budu nebo ne.

 

Děkuji za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Andreas92 napsal:

Ahoj, mohl by mi někdo prosím poradit..

 

Objednal jsem Octavii Combi 2. listopadu ještě před posledním zdražením a úpravou ceníku.

 

Objednal jsem Style Plus paket, který by měl obsahovat Parkovací kameru vzadu, nicméně jsem koukal na aktuální ceník (ceník 5.11) od  a tam kameru vzadu odstranili. Jak to bude v mém případě? termín dodání mám až v r. 2022 a zajímalo by mě jestli tu kameru tam mít budu nebo ne.

 

Děkuji za odpovědi.

Koukni do mého vlákna (odkaz v mem podpisu). Řešil jsem to minuly týden a prodejcem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...