Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, jsem tu na fóru nový, proto se omlouvám, za případné špatné zařazení příspěvku. Chtěl bych se zeptat, mám Fabii, 1.4 MPI rok 2001 bohužel ve verzi Sedan. Jsem první majitel, vč. servisní knížky. Má najeto 80 000 Km. Má zrezlou koncovku výfuku, až je popraskaná. Prahy jsou zrezlé a už jednou opravované. Blatník u levého předniho kola, je tak zrezlý, že síla plechu není o moc větší než barvy a je na něm díra tak 3x4 cm. Špatné těsnění pod víkem ventilů a gufero na převodovce, teče olej. Oba přední tlumiče jsou špatné. Blbne čidlo natočení volantu a díky tomu často blbne posilovač. Někde také utíká kapalina z nádoby na ostřikovače. Má původní palivový filtr, rozvody chřastějí jak po 200tkm, řemen alternátoru je popraskaný. Brzdy jsou původní a ne nejlepší... Auto je ve výbavě Clasic, takže nemá defakto nic. Autorádio Pioneer, repro Magnat a Sony, Subwoofer Renegade.... celkem 500W RMS. Auto je v modré barvě. Chci se zeptat jako toto auto má prodejní hodnotu, a případně jestli má cenu investovat do oprav. Jsem student a nemohu si dovolit vynakládat přiliš velké peníze, proto si myslím, že by bylo lepší to poslat do světa, něco si přivydělat a koupit něco v lepším stavu. Děkuji za odpovědi :)

IMG_0098.jpg

IMG_0103.JPG

IMG_0105.JPG

IMG_0599.JPG

IMG_0793.JPG

IMG_0950.JPG

proč "bohužel sedan" - jednoznačně nejlukrativnější verze pro archivaci. Osobně bych se ho nezbavoval, právě kvůli tomu, že to je sedan. Pokud máš stodolu, tak šup tam s ním - za dvacet let to bude v kontextu škodovek vyrobených po roce 1989 totální ufo. Karoserie sice není v nejlepší kondici, ale nové blatníky a prahy zas tak strašně drahé nejsou a dál to zpravidla už nerezne.

 

Vzhledem ke stavu a výbavě (stav tachometru ti nikdo neuvěří) bych cenu viděl max kolem 30 tis. (i když průměrná cena sedanů je o něco vyšší). To auto na tom reálně zas tak špatně není, jen je to moc vidět a většině lidí bude chybět klimatizace. Můžeš kouput auto za dvojnásobek, či trojnásobek a technicky na tom bude hůř...

 

Akorát moc nechápu, jak můžeš být první majitel a student zároveň.

 

 

  • Autor

Dobry den, potrebuji hlavne funkcni auto ted, stodolu nemam. Sedan bohuzel protoze se na nej hur shaneji dily. Prvni majetel byla moje matka, mam ho po ni, tak jsem to myslel. Kilometry mam podlozene servisni knizkou a mam i original kupni smlouvu za 340 tisic v roce 2001.

Upraveno od Pawouk
Odstraněna citace.

  • Autor

Pardon, jeste se tu neorientuju :)

Osobně bych taky neprodával. Ceny náhradních dílů jsou přijatelné a pokud jsi jen trošku manuálně zručný,tak jsi spoustu věcí opravíš sám. Stačí jen trošku pročíst fůrum,stáhnout jsi dílenskou příručku a nebát se jít do toho.

Otázka zní, kolik bys na nové auto mohl vynaložit a zda by sis nějak pomohl. Takhle máš velmi unavený kousek, do kterého se evidentně dlouhé roky neinvestovalo, ale aspoň s průhlednou historií a víš na čem jsi.

 

Schovávat si utahanou Fabii jako investici ve stodole by nemělo smysl zcela určitě.

tomu autu vzhledem k věku nic není - většina jsou banální věci. Jak píše Mirek, pokud se do toho pustí sám (s dílenskou příručkou to zvládne i lehce tělsně postižený), tak většinu vyřeší několika tisícikorunami. Tu karoseri bych viděl na 10 tis. včetně laku, pak to ale vydrží dalších 20 let.

Tanky souhlasím s opravou. Prodejni cena tak 25tis nic nevyřeší, protože za ty prachy stejně nic lepšího nepořídíš. 

Toto mám rád na niektorých mladých, (aj ja som ešte jeden z ních), € na servis žiadne hlavne, že je v aute hudba a je čím machrovať potom to tak skončí ako ten blatník. 

 

Mne sa celkom ten sedan aj páči aj tá farba. Ja by som to dal na tvojom mieste dokopy. Ako ti ostatný napísali vieš v akom stave je aké problémy má a všetko čo si napísal tak sa určite dá opraviť. Motor, ktorý tam máš tak je asi najlepšia voľba čo sa týka spolahlivosti v jednotkovej fabii. Reťaz neni problém vymeniť podobná reťaz ako na starých škodovkách 120. Ten blatník možno na nejakom vrakovisku aj zoženieš v rovnakej farbe čiže by si nemusel  lakovať.

 

No ja by som ju určite nedal aj preto že je to sedan a 1,4 a 80 000km spolahlivé auto len do toho trošku vraziť.Myslím že pre teba bude mať viac hodnoty funkčné auto o ktorom máš istú historiu ako kupovať (zajíce v pytli)-_- GO sedan GO.

  • Autor

Marfan: Hudbu v autě jsem měl ještě dřív než se závady vyskytly/projevily. Nemám žádné komplexy, které bych si musel honit nad audiem. Jen mám rád hudbu toť vše. Nejsem jeden z těch blbečků co si myslí bůhví co neumí a hlavně, že je to slyšet na kilometr. Tak neházej všechny do jednoho pytle. Rozhodl jsem se, že auto opravím. Děkuji za názory. A ještě k tomu motoru, sice je nejspolehlivějši, ale bohužel taky nejžravější vzhledem k tomu jak je katastrofálně línej. Děkuji všem. Tomáš Máca 

Tak ani ja všetkých nehádžem do jedného vreca ale väčšinou to tak je.

 

Tak držím palce nech sa ti to podarí dať do stavu hodného kilometere. 

 

Čo sa týka toho motora, čo som videl tu na fóre tak niektorý jazdia za 5,5 a niektorý za 7l. A akú verziu máš 44kw alebo 51kw ? Aj keď myslím, že nejaký veľký rozdiel tam nebude. Za koľko jazdíš ty ?? 

Musis sam vedet kolik mas penez.

Vem si , ze toto pujde opravit (beru priklad) cca 10-15tisic.

Auto prodas za par kacek (beru priklad) cca 20tisic. (moc nesouhlasim , ze ty sedany jsou drazsi , banda bere spis combi , pak kratke a pak az nekde ty sedany , me se extremne nelibi a nevidim smysl sedanu)

A za 30tisic , nekoupis nic extra super auto. At auto za neco stoji (aspon 50+t) a prvotni opravy ojetiny budou stejne drahe , jak co tedka hodis do auta.

  • Autor

Spotřeba je různá, většinou jezdím jen krátké trasy, a hlavně po městě. Když se zadaří tak jezdím za 9L/100 a to to netočím. Když jezdím trochu víc fofrem a točím třeba 3500-4000 otáček tak klidně i 12L. 

spotreba 12L podľa palubného počítača?na ten by som sa moc nespoliehal najlepšie podľa VAGu

Upraveno od gtride

a kde myslíš, že VAG ty údaje vezme?

 

Spotřeba je vážně vysoká, asi děláš něco špatně... To MPI zas tak velký žrout není a hlavně je narozdíl od novějších motorů relativně úsporný, i když je studený.

  • Autor

Nemam Hex kabel abych mohl koukat na spotrebu. Mam jen kkl a ten rika ze jednotka zadny chyby nepise. Vim ze ta spotreba je strasne premrstena, asi tam bude nejaky cidlo vadny nebo neco. Jinak spotrebu jsem meril klasickym zpusobem: natankujes plnou a jezdis dokavad nepipne rezerva. Pak spocitas. Pocital jsem to asi tak 6x a prumer je cca 10l. 

Tak to máš teda ozaj veľkú spotrebu. Asi by chcelo dať ako prvé do poriadku motor a zistiť prečo to toľko žerie. Priemer 10l ? :D To má Superb 3.6  

Pomalu a jistě se to tady začíná odklánět od původního zadání tématu, vysoká spotřeba se řeší v tomto rozsáhlém tématu. Doporučuji to řádně prostudovat. Tady je spotřebě konec.

  • 3 roky později...

Nevím kam to umístit ale prosím o radu. Naboural jsem F1 kombi Sportline. Utržený přední levý kolo a určitě něco kolem jinak kastle i interiér krásný motor HTP 1,2 47kW 180 000km. Nová spojka a ložiska předních kol. Nechci to dát do vrakoviště zadarmo co s tím? Do garáže to bez kola nedostanu a na ulici to rozkradou. Dík Karel

no není úplně jasné co s tím chceš dál dělat? Budeš to opravovat? Pokud ne, tak věřím, že i vrakáč to zadarmo nevezme

Odpoledne se na to má přijít podívat mechanik ale pokud by to stálo víc jak 30 000kč tak to asi nemá cenu. Já to opravovat nemůžu nemám kde  a je práce pro znalýho. Myslel jestli by to spíš někdo nechtěl  buď na díly ( anatomický sedačky, červený pásy kožený sportovní volant ap.) A jak to myslíš? Že by mi vrakáč za to něco dál?

nevím, ještě jsem žádné auto na vrakáč nedával, ale vzhledem k tomu, že to není totálka a je tam spousty použitelných dílů, tak by něco měl dát. Ovšem netuším kolik by to mohlo být, nebo jakou představu by si měl ty. 

  • 4 měsíce později...

otázka, jestli opravovat nebo ne. Počátkem listopadu dopadla má "Haťapka"  (Fabia 1,2 HTP) takhle (viz. foto 1). Naštěstí se jí ujal ochotný mechanik, a od března jsme opět spolu. Pravdou je, že to nějakou dobu trvalo...

bok celkově.jpg

20210327_082725.jpg

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.