Duben 9, 20205 r To jsou ale bláboly. Údaj z PP po jednotlivé jízdě celkem nic neznamená. Pokud má někdo zájem o trochu přesnější vyjádření spotřeby, je za normálních okolností nutné ujet pár tisíc km, vydržet několik tankování a pak to spočítat (existují na to třeba i různé aplikace) a porovnat z údajem dlouhodobé spotřeby z palubního počítače. Jak snadné. Tyto údaje dlouhodobé spotřeby bývají u škodovek dost přesné, z mé dlouholeté zkušenosti bývá rozdíl +/- 0,1 l. Samozřejmě se občas vyskytne auto, kde je to víc, nicméně existuje možnost provedení korekce diagnostikou - ale jestli to jde i u těchto nových modelů nevím.
Duben 9, 20205 r To máš určitě pravdu, jen jsem se zde zmínil o momentální spotřebě. Samozřejmě že existují aplikace nebo jednoduchý vzoreček pro výpočet. (litry paliva/ujeté km) * 100. Kolik je tvá představa pár tisíc?
Duben 11, 20205 r Autor Na nějaký obrázek o skutečné spotřebě by mohlo stačit tak okolo 7 tisíc km, to už je dost jednotlivých tankování, tak aby se eliminovaly výkyvy v množství natankovaného paliva při prvním vypnutí pistole.
Duben 11, 20205 r Mam najeto necelych 14 tis. km. Kdyz jsem auto koupil, zacal jsem si cerpani psat do apky v mobilu. Uz jsem u toho zustal. Prumernou spotrebu od koupi auta mam 8,13 litru na 100 km. Je to tedy udaj neovlivneny vypinanim tankovaci pistole. Urcite je ale ovlivneny tim, ze prevazne jezdim skutecne jen okolo komina po meste, s obcasnou delsi trasou.
Duben 14, 20205 r taky jsem si to psal už od koupě auta 04/2019 a po roce mám najeto taky necelých 14 000 km a spotřeba 6,75 l/100km (celkem 940l benzinu). Aditiva jsem začal přidávat cca po půl roce, klasika VIF. Pár delších tras na Slovensko, jinak cesty okolo 100 km případně jízda po Praze.
Květen 10, 20205 r Něco k převážení kol (bicyklů). V pátek jsem jel trasu asi 60 km z 250 m.n.m. do 700 m.n.m. s dvěma koly vzadu na nosiči na kouli a jedním kolem na střeše, spotřeba 9,4 litru. V sobotu jsem jel obdobnou trasu, ale pouze s dvěma koly vzadu na kouli, spotřeba 8,1 litru. Páteční trasa byla víc po dálnici (115 km/h), ale i tak kolo na střeše mi dělá rozdíl kolem jednoho litru.
Červenec 9, 20205 r Ahoj všem, také pět přihodím jednu spotřebičku z našeho výletování, Včera výlet Holýšov - Kašperské Hory.....a zpět. Tam za 6.4 l/100km., prum.rychlost 47 km/h...profil měl tendenci stoupaní, v autě dva pasanti.:-))....foto nemám, pořídil jsem až zpáteční jízdu........mile překvapen, ale hraje zde velkou roli, že zpět je to z "kopce".....Tak spokojenost se spotřebou.
Červenec 12, 20205 r Zdravíčko, nemám fotku, ale snad to nebude tak vadit :D Tento týden 2x zhruba 600 km na Slovensko a zpět (Kladno - Tatranská Štrba), průměrná rychlost kolem 90 km/h za krásných 6.7 litru. Jeli jsme ve třech s plně naloženým kufrem. Maximální spokojenost! :)
Červenec 15, 20205 r V 2. 4. 2020 na 9:10, Duschan napsal: Po 1000 km, což není moc relevantní nájezd, zatím 9,1. Když to spadne na 7,5 budu spokojený. Tak po cca 3000km manželce spadla spotřeba spadla na kulatých 9,0 litru :-) Upraveno Červenec 15, 20205 r od Duschan
Červenec 22, 20205 r Dlouho jsem nic nenapsal, tak zavzpomínám na loňský rok......na cestu z Caorle do Prahy, dva dospělí a dvě děti a narvaný kufr po plato + věci pod nahama u dětí a plná rezerva prádla :). Spotřeba krásná na 1,5 v manuálu....5,6l. Jinak mám dlouhodobou spotřebu za 6,4l.
Červenec 26, 20205 r 06/2020, 1,5tsi DSG, vcera prekrocilo 4500km od kupy, cakal som spotrebu vyssiu ako som mal predtym 5 rokov na 1.4tsi dsg 125k v Golfe Sporstvan, ale je zhruba rovnaka, na dialnici nizsia, v meste vyssia. Prisudzujem to prevodovke, ktora je v Karoqu v standardnom rezime nastavena ultra lenivo, prakticky jediny rozdiel, ked som raz vyskusal rezim Eko bolo "plachtenie" v neutrale, odozva na plyn prakticky rovnaka. To je za mna trosku aj minus, tak da sa to prisposobit cez individual rezim, ale aj tak. Dlhe trasy, cca 500km do Viedne, zhruba 420km dialnica, 50km mimomesto, 30km mesto/zapchy/semafory prakticky cele prejdene s acc, priemer byva od 5.6 do 6.0 (zatial bolo auto 5x vo Viedni na tej istej trase, rozdiel pripisujem aj tomu, ze na niektorych jazdach bola zapnuta chladnicka z 12V, ale tak svoje urobi aj vietor/pocasie, teplota atd. Kratke trasy, ktore su tiez viac menej rovnake, cca 70km, z toho cca 40km dialnica, 5-7km mesto, priemer okolo 6,0-6.2, pri dlhsej trase po meste, castom zastavovani a kratkych presunoch po meste medzi 7 az 8. Rekord pri trase cca 50km len cez obce, kde je ich dost a priemerna rychlost bola za celu trasu len okolo 60kmh bol 4.2/100.
Srpen 3, 20205 r Načepoval jsem Vervu a docela dobrá spotřeba, 20 km přes dědiny a zbytek po dálnici 130
Srpen 3, 20205 r Pff, já měl nejmenší spotřebu u dlouhé trasy jednou 5,5, ale třeba o víkendu Praha-Brno kolem 6,5 a to jsem se opravdu snažil (no v rámci možnost), kde bylo volno tak 130-140 ACC, jen vyjímečně pár zrychlení na víc, při zúžení (což je tak půlka cesty) 85 ACC, ale většinou se jelo tak 60-80, plus v palubnim pocitaci nastaven režim ECO aby ACC nešel tak po plynu, a stejně.. 6,5. Mě to přijde celkem OK, ale když vidím že tady má někdo 5,5 tak přemýšlím jestli někde nedělám chybu, jestli třeba to ACC nedělá o tolik vyšší spotřebu., nebo možná jezdím prostě moc rychle. Auto má teď čerstvě 4k z toho jsou dost taky zácpy po Praze kde to běžně žere 8-12l takže průměr 7.89 (počítání podle vzdálenosti a tankování plná/plná). Auto na kompjůtru naposled hlásilo dlouhodobou 7,6. Tankuju až na vyjímky MaxxMotion100+ a Verva100, a auto je 1.5TSI manuál.
Srpen 3, 20205 r 4000 km je málo na nějaké závěry, ono se to ustálí až někde po 15000-20000 km. Co jsem vypozoroval z názorů okolo, tomuto motoru více svědčí delší trasy, na ježdění po městě je teď asi opravdu lepší ten 1.0 TSI, i když to má jen 3 válce. Mně se vyrábí s 1.5 TSI, ale já jezdím především delší trasy, tak uvidím...tak či tak, jestli mi to bude žrát jak 2.0 TDI, zlobit se nebudu ?
Srpen 8, 20205 r Karoq 1.5 TSI DSG, trasa Ostrava -> Olomouc -> Brno -> Zvolen, vše po dálnici, 5 lidí v autě a plný kufr, AC on, téměř vše po dálnici. Průměrná rychlost 104km/h, spotřeba 6,6l/100km. Mě ten motor nepřestává překvapovat, čekal jsem spotřeby tak o 1l vyšší než jsou. Jinak za posledních 8tis km se spotřeba drží kolem 6,5l/100km (dle dotankování), auto jezdí vesměs dálnice v 4-5 lidech.
Srpen 8, 20205 r Na to, že to má být spořivý motor se spořivým vypínání dvou válců, tak docela dost papa, ne?
Srpen 8, 20205 r Vypínání dvou válců je jen při splnění několika podmínek, vypíchnu např. rychlost do 100km/h, ustálená jízda atd., pak to ukazuje spotřebu kolem 3 l/100km. Při jízdě na dálnici (referenčních 130 km/h) se však nevypínají... Když koukám, za kolik jezdí @Martab tak doufám, že to budu mít stejné, až mi to auto taky vyrobí. Defacto jezdit za spotřebu 2.0 TDI, a budu spokojený... Upraveno Srpen 8, 20205 r od PetriCZECH
Srpen 9, 20205 r Válce se vypínají do nějakých 155 tacho, ale musí být využito málo výkonu/točivého momentu (dříve se uvádělo do cca 75Nm, ale zdroje se různí), testováno na DE dálnici z kopce, na rovině to funguje tak do té 100, přecejen je to krabice a odpory to má větší. Upřímně, na to jaká je to krabice jsem pozitivně překvapen, za kolik to jezdí. @PetriCZECH Doufám že budeš spokojen, naši si Karoqa užívají, původně zvažovali 2.0 TDI, ale zpětně nelitují že šli do 1.5 TSI s DSG.
Srpen 23, 20205 r V 3. 8. 2020 na 19:16, lukas_k napsal: Pff, já měl nejmenší spotřebu u dlouhé trasy jednou 5,5, ale třeba o víkendu Praha-Brno kolem 6,5 a to jsem se opravdu snažil (no v rámci možnost), kde bylo volno tak 130-140 ACC, jen vyjímečně pár zrychlení na víc, při zúžení (což je tak půlka cesty) 85 ACC, ale většinou se jelo tak 60-80, plus v palubnim pocitaci nastaven režim ECO aby ACC nešel tak po plynu, a stejně.. 6,5. Mě to přijde celkem OK, ale když vidím že tady má někdo 5,5 tak přemýšlím jestli někde nedělám chybu, jestli třeba to ACC nedělá o tolik vyšší spotřebu., nebo možná jezdím prostě moc rychle. Auto má teď čerstvě 4k z toho jsou dost taky zácpy po Praze kde to běžně žere 8-12l takže průměr 7.89 (počítání podle vzdálenosti a tankování plná/plná). Auto na kompjůtru naposled hlásilo dlouhodobou 7,6. Tankuju až na vyjímky MaxxMotion100+ a Verva100, a auto je 1.5TSI manuál. Já mam teď 7300 km, a dlouhodobá je podle auta 6,5 l/100 a dle apky kam poctivě zapisuji je 6.9 l/100......určitě si motor ještě sedne, níž se dostaneš, měl jsem to podobně, samozřejmě po Praze ta spotřeba bude jinde!!! a na dlouhé trasy seš na tom podobně jako já. (minulý víkend cestování do Veselí nad Luž., výlet Krumlov a zpět do Holýšova, cca 350 km spotřeba 5,4 ve třech lidech, nějaká bagáž)...Já jezdím v režimu normal, nijak tohle neřeším, jen řídce, hodně řídce režim sport. :-)))......převážně jezdím do práce 11 km tam, 11 zpět.......Takže se těš, že spotřeba ještě spadne:-))).....
Srpen 23, 20205 r Tak nějak se taky se spotřebou pohybuji...záleží hodně na stylu jízdy a profilu trasy.... což je známá věc?
Srpen 23, 20205 r Tak jsem hodil do tabulky a pak do grafu data z OneApp (3800km jízd). Manuální převodovka, prakticky všechny jízdy jsou s klimou, tak 70% je na 100oktan a zbytek natural95. Většina jízd dva lidi a mírnej náklad. Ve městě a kde je zúžení to nějak neženu a snažím se eko, na dálnici pod těch 130 nejedu.
Září 29, 20204 r Nájezd 995 km, spotřeba nezajetého motoru: Údaje z nejdelší cesty, kde už jsem nemusel motor nějak extra šetřit. Trasa: Frýdlant nad Ostravicí - Olomouc - Vysoké Mýto - Olomouc - Přerov (takže docela členitá trasa, kombinace s tempomatovými 140km/h, trasa Mohelnice - Vysoké Mýto samý kamión a předjíždění). Zatím jsem spokojený 🙂👍
Říjen 9, 20204 r Dost zajímavý článek https://www.google.com/amp/s/autoroad.cz/amp/eko/99897-vyplati-se-jet-po-dalnici-za-kamionem-pokus-cislo-2
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.