Jump to content
novak8791

Vliv rozmeru pneu a kol na komfort

Recommended Posts

Hmm, přesně jak píšes Plzeňáčku, souhlasím že hraní si s tlakem pneu stojí za hovno.

 

Co se mě stalo, mám pneu 215/55/17XL Conti TS850P vzorek cca 7mm. No a v pátek jsem jel pořádně naložený pneu jsem tedy dofoukal na asi 3.0bar dle víčka.

 

Vše ok, v neděli jsem jel prázdný přes Bílou (silnice se nesolí, zákaz vjezdu nad 12tun kvuli ledovce) byl to celistvý led a při malém manévru jsem málem skončil ve škarpě, takový smyk jsem dlouho nezažil, naštestí ESP a anděl strážný zaúřadovali. Zastavil jsem a hned mě bylo jasné co je asi špatně, odpustil jsem kola asi na 2.4 (podle návodu) a světe div se, sup drží jak přibitý, vím v mojí situaci to byl extrém, ale i tak....

 

Za mě tedy s tlakem pneu moc neexperimentovat😐

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam tlak cca 2,4 a urcite by som nesiel uz vyssie. Hlavne na mokrej a zladovatenej vozovke je to nebezpecne. Maksie pneu maju jednoznacne lepsiu prilnavost ako tvrde. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já s tlakem nijak exeperimentuji, to bych dle mého musel každý týden foukat jinak, nebo-li na jiný tlak.  Mam 17” na 2,7 a za mě to je OK, není to o domnelem komfortu či vysnenych jízdních vlastnostech a celkovému podřizovat bezpečnosti jízdy. I při tak vysokém tlaku pro některé, nepocituji u svého supa žádný úbytek na komfortu jízdy, či změnu jízdních vlastnosti, kterou bych jakkoliv zaznamenal, kdyby tomu tak bylo, tak nefoukam na 2,7 ale na 2,4. Ba co víc u 17” kol mám tlak 2,7 uvedeny na vicku výrobcem jako jeden z možných tlaku pro uvedenou velikost kol. Nevím co mate uvedeno k tlaku VY,  ale já mám základní minimální tlak u 17” tak u 18” 2,4.

Co vím a je mi známo, tak u zimních pneu se doporučuje foukat o 0,2 více než je předepsaný tlak, z důvodu jeho úbytku, budu-li vycházet toliko z minimálního tlaku, jsem na nějakých 2,6. 

5F1361C2-D656-4888-ABF9-772FCCE3C03B.jpeg

Edited by Cidling

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 20. 12. 2019 na 21:43, Cidling napsal:

Jo s tou šíři disku to tak nějak bude, já třeba sleduju i malinko měkčí 17” se zimními při šíři 215 na disku 6.5J než letní 215 na disku 7.0J. Ano jistý vliv na to bude mít i letní vs. zimní pneu, ale i tak jsou dvě stejně velké pneu na dvou jiných discích tedy jiné širé. Ono celkově kola a hlavně použité pneu jsou alchymie komfortního provozu a někdy by mě zajímalo jak k tomu, jaké kola dat na jaký model vždy dojdou. Yeti používal jak pro 215 tak pro 225 šíři 7.0J, Karoq u 19” pro 225 má 8.0J, Octavia 3 v 17” pro 205/50 používá disk širé 6.0J a Scala pro 205/50 v 17” už 6.5J a v 18” 205/45 dokonce 7.0J.  Čím je disk širší tím je i širší pneu, je roztazenejsi, což lze dobře sledovat třeba u Octavy 3 při 16” kolech 6,5J a 6,0J dvě stejně pneu 205/55 každá na uvedeném jinak široká. 
Pri použití disku o šíři 7,5J by mohlo dojít k možnému zlepšení komfortu, ale podle tabulek doporučených pro pneu 235/45/18 je disk širé 8,0J optimální a 7,5J je uváděn jako minimální širé pro uvedenou pneu.  

Vyskusane disky 18 so sirkou 7,5J. Oproti sirke 8J jednoznacne citelny rozdiel. Pohodlnejsie auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...