Jump to content
Badura

Autobatéria

Recommended Posts

Původní baterii lze vyměnit v podstatě za jakoukoliv jinou s tím, že by měla mít stejnou nebo vyšší kapacitu a vešla se do své přihrádky. Samozřejmě by nebylo moc rozumné "downgradovat" AGM baterii na klasickou zaplavenou (Wet). Auto může v pohodě jezdit i na Li-Ion baterii.

Možnosti nastavení typu baterie v řídící jednotce:

 

Wet
Fleece (AGM)
Wind6V
Wind12V
Ultracap
Gel
Lithium_ion
EFB
Binary_AGM
EFB_plus
Not_assigned_10
Not_assigned_11
Not_assigned_12
Not_assigned_13
Not_assigned_14
Uknown

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobře mám v plánu koupit místo Varty 68Ah Vartu 70Ah, která by měla být její náhrada. Obě samozřejmě AGM. Můžu tedy jen vyměnit sám a jezdit, nebo je určitě lepší nastavit v řídící jednotce ještě?

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 8. 11. 2019 na 22:27, Caster napsal:

Původní baterii lze vyměnit v podstatě za jakoukoliv jinou s tím, že by měla mít stejnou nebo vyšší kapacitu a vešla se do své přihrádky. Samozřejmě by nebylo moc rozumné "downgradovat" AGM baterii na klasickou zaplavenou (Wet). Auto může v pohodě jezdit i na Li-Ion baterii.

Možnosti nastavení typu baterie v řídící jednotce:

 

Wet
Fleece (AGM)
Wind6V
Wind12V
Ultracap
Gel
Lithium_ion
EFB
Binary_AGM
EFB_plus
Not_assigned_10
Not_assigned_11
Not_assigned_12
Not_assigned_13
Not_assigned_14
Uknown

Jaký typ má být nastaven u 70Ah Varty AGM? fleece, nebo binary agm? Bylo tam původně myslím vliece..

A je důležitý zadání výrobce? Mám tam napsáno JCB od původní bateriee také Varta AGM 68Ah.

Kapacita se změní na 70Ah to jediné vidím asi jasně.

 

Edited by PetrKV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prý vždycky lepší nakódovat. Jinak auto nebude vědět, že má novou baterku a při nějakých výpočtech bude pracovat s úrovní nabití, kapacitou a možná i životností staré, čert ví na co to má všechno vliv, to nikdo neví přesně.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, já už sám předvčírem v nouzi baterii vyměnil, bál jsem se ranního startu..dnes jsem zajel k mechanikovi elektrikáři ať ji nastaví, znám ho dlouho, ale už jsem u něj určitě 3 roky nebyl. A zdál se mi teď s diagnostikou nějakej nejistej. Změnil tam kapacitu baterie, výrobce nechal, a změnil ten typ na binary Agm, místo vliece, což asi je fleece. Tak si říkám, jestli to je ok. Jestli systém pozná, že je baterie nová, jestli tohle nastavení stačí a je správné., najednou nevím, na koho v okolí se obrátit;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 14. 11. 2019 na 15:55, PetrKV napsal:

Jaký typ má být nastaven u 70Ah Varty AGM? fleece, nebo binary agm? Bylo tam původně myslím vliece..

A je důležitý zadání výrobce? Mám tam napsáno JCB od původní bateriee také Varta AGM 68Ah.

Kapacita se změní na 70Ah to jediné vidím asi jasně.

 


Nastavil bych Fleece (AGM). Binary_AGM je pro nabíjení baterie analogovou nabíječkou, která umí jen dva stavy (proto binární), zapnuta a vypnuta. V nových autech je nabíjení řízeno elektronicky, tak určitě zvolit Fleece (AGM).

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, diky už v pátek jsem tam zajel znovu ať mi to opraví na Vliece, to tam bylo u originálu. Výrobce také zůstal JCB, ten ani nešel změnit.. pouze kapacita ze 68 na 70 podle nové baterie. A změnili jsme výrobní číslo původní samé jedničky na část z nové baterie, celé, se nevešlo.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...