Jump to content
Badura

Autobatéria

Recommended Posts

Původní baterii lze vyměnit v podstatě za jakoukoliv jinou s tím, že by měla mít stejnou nebo vyšší kapacitu a vešla se do své přihrádky. Samozřejmě by nebylo moc rozumné "downgradovat" AGM baterii na klasickou zaplavenou (Wet). Auto může v pohodě jezdit i na Li-Ion baterii.

Možnosti nastavení typu baterie v řídící jednotce:

 

Wet
Fleece (AGM)
Wind6V
Wind12V
Ultracap
Gel
Lithium_ion
EFB
Binary_AGM
EFB_plus
Not_assigned_10
Not_assigned_11
Not_assigned_12
Not_assigned_13
Not_assigned_14
Uknown

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobře mám v plánu koupit místo Varty 68Ah Vartu 70Ah, která by měla být její náhrada. Obě samozřejmě AGM. Můžu tedy jen vyměnit sám a jezdit, nebo je určitě lepší nastavit v řídící jednotce ještě?

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 8. 11. 2019 na 22:27, Caster napsal:

Původní baterii lze vyměnit v podstatě za jakoukoliv jinou s tím, že by měla mít stejnou nebo vyšší kapacitu a vešla se do své přihrádky. Samozřejmě by nebylo moc rozumné "downgradovat" AGM baterii na klasickou zaplavenou (Wet). Auto může v pohodě jezdit i na Li-Ion baterii.

Možnosti nastavení typu baterie v řídící jednotce:

 

Wet
Fleece (AGM)
Wind6V
Wind12V
Ultracap
Gel
Lithium_ion
EFB
Binary_AGM
EFB_plus
Not_assigned_10
Not_assigned_11
Not_assigned_12
Not_assigned_13
Not_assigned_14
Uknown

Jaký typ má být nastaven u 70Ah Varty AGM? fleece, nebo binary agm? Bylo tam původně myslím vliece..

A je důležitý zadání výrobce? Mám tam napsáno JCB od původní bateriee také Varta AGM 68Ah.

Kapacita se změní na 70Ah to jediné vidím asi jasně.

 

Edited by PetrKV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prý vždycky lepší nakódovat. Jinak auto nebude vědět, že má novou baterku a při nějakých výpočtech bude pracovat s úrovní nabití, kapacitou a možná i životností staré, čert ví na co to má všechno vliv, to nikdo neví přesně.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, já už sám předvčírem v nouzi baterii vyměnil, bál jsem se ranního startu..dnes jsem zajel k mechanikovi elektrikáři ať ji nastaví, znám ho dlouho, ale už jsem u něj určitě 3 roky nebyl. A zdál se mi teď s diagnostikou nějakej nejistej. Změnil tam kapacitu baterie, výrobce nechal, a změnil ten typ na binary Agm, místo vliece, což asi je fleece. Tak si říkám, jestli to je ok. Jestli systém pozná, že je baterie nová, jestli tohle nastavení stačí a je správné., najednou nevím, na koho v okolí se obrátit;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 14. 11. 2019 na 15:55, PetrKV napsal:

Jaký typ má být nastaven u 70Ah Varty AGM? fleece, nebo binary agm? Bylo tam původně myslím vliece..

A je důležitý zadání výrobce? Mám tam napsáno JCB od původní bateriee také Varta AGM 68Ah.

Kapacita se změní na 70Ah to jediné vidím asi jasně.

 


Nastavil bych Fleece (AGM). Binary_AGM je pro nabíjení baterie analogovou nabíječkou, která umí jen dva stavy (proto binární), zapnuta a vypnuta. V nových autech je nabíjení řízeno elektronicky, tak určitě zvolit Fleece (AGM).

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, diky už v pátek jsem tam zajel znovu ať mi to opraví na Vliece, to tam bylo u originálu. Výrobce také zůstal JCB, ten ani nešel změnit.. pouze kapacita ze 68 na 70 podle nové baterie. A změnili jsme výrobní číslo původní samé jedničky na část z nové baterie, celé, se nevešlo.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už se pár dní hraju s měřením a pozorováním jakým napětím nabíjí superb. Je to 2,0 tdi 140Kw a rekuperace vypnutá od ferdy.

Vyměnil jsem baterku AGM Varta za AGM Exide. Přes VCDS jsem měl nastaveno binary AGM a posléze Vleece. Obě dvě nastavení při teplotě malinko nad 5 stupňů po zapnutém NT na rozehřátí auta před jízdou cca 40 minut, tak po nastartování nabíjecí napětí 14.9 až 15 voltů a pak to postupně padalo po ujetí cca 20km a stavu nabití cca 95% baterky až ke 13 voltům.

Po snížení teploty cca na 1 stupeň stejné zatížení 40 minut NT a pak zase jízda, ale tentokrát nabíjecí napětí mezi 15 až 14.8 volty, kde to setrvá i 100 km. Baterka nabita na 97% a napění stále 14.8 voltu. Mezi testováním vždy stání auta přes noc.

Po zapnutí světel a rožnutí hlavních světel dojde ke snížení nabíjecího napětí na konstantních 13.5 voltu. ( nepochopil jsem k čemu je to dobrý? ).

U mého auta teda neplatí, že po vypnutí rekuperace dochází k trvalému nabíjení 13.5 voltu.

Těch 15 voltů mě přijde dost na nabíjení AGM baterky, tak jsem tam vyzkoušel nastavit Wind12V, EFB a EFB+. U všech nabíjení stejné konstantně 14.2 voltu. Opět po zapnutí světel 13.5 voltu.

Tak jsem to nechal na EFB+ a sleduju, jak se to bude tvářit. Zkracovat životnost nové AGM baterce se mi fakt moc nechtělo.

Těch 15 voltů je opravdu hodně.

Jo jinak měřím neustále voltmetrem do zapalovače, který jsem porovnával se zapnutým VCDS na jednotce 19. Porovnával jsem i multimetrem. Ten voltmetr v zapalovači ukazuje oproti VCDS cca o 0.1 V míň.

Hlavně ukazuje jen jedno desetinné místo, takže 14.8V nebo 14.85V ukazuje stále 14,8 voltu. Ale s tím se dá žít :-).

 

 

 

IMG_20191228_100100.jpg

IMG_20191228_105358.jpg

IMG_20191228_112803.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ještě doplním pár poznatků.

Nastavil jsem všechny možné tipy baterií, která VCDS nabízí a stejně při teplotách pod nulou dobíjí až 15V.

Při teplotách nad nulou se to kapánek zlepší, kdy maximální nabíjecí napětí nedosahuje 15V ale běhá někde mezi 14.4 až 14.8V.

Vytažený konektor u čidla na baterce ( kontaktu ), navykazuje žádnou změnu.

A nová funkce ( vlastnost ) po vypnutí rekuperace, že po zapnutí a rozsvícení hlavních světel dojde ke snížení napětí na 13.5V je opravdu vlastnost u vypnuté rekuperace.

Kontoloval jsem u jiného superba 3 a octávií 3 tuhle vlastnost ( auta mají funkční rekuperaci ) a tam po zapnutí a rozsvícení hlavních světel nedochází k žádnému snižování nabíjecího napětí.

Tohle mi docela vadí, protože pokud použiju NT už za tmy a pak odjíždím a musím svítit, tak auto nedobije baterku na 100% ani po ujetí 100 km.

Pokud auto dobíjí naplno, tak baterka se z cca 83% na 100% nabití dostane po ujetí cca 16 - 20Km.

Takže jsem rád, že mám rekuperaci vypnutou.

 

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ked uz nas tu potrebu, tak to meraj na baterke, tomu meraniu v zapalovaci by som neveril. Budu tam ubytky a moze to skreslovat. Vag tiez neviem ci mera realne na baterke. Proste ked chces vediet ake je napatie na baterke meraj to tam. Lebo vsade inde nameras nieco ine, ak dobija altik, na nom nameras 15V ale na baterke uz menej. Navyse nabita baterka pri 15V bude odoberat tak cca 2A a plynovat. 

Inak predpokladam ze by tam malo byt dobre sledovanie kapacity baterie ajej nabitia. Tj jednotka presne vie kolko energie sa odobralo a kolko treba doplnit. Tak ze kludne moze drzzat na baterke 13V, vsetko taha altik a baterk je na 80% nabita. Po starte ke vypocitane kolko sa odobralo energie  kolko prudu treba natlacit do baterky aby bola ok. 

Proble. Je v ekologii. Baterka sa kludne bude drzat na 60% po starte a cakat na deakceleraciu aby sa nezvysovali emisie a doslo l dobitiu baterie, lenze kto jazdi plyn brzda tak ma smolu a odrovna baterku rychlejsie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

atlan: to měření v zapalovači je orientační. Celou tu dobu měření jsem jezdil s noťasem na sedačce spolujezdce a na něm zapnutá VCDS na jednotce 19, kde jsem sledoval aktuální nastavené hodnoty. Viz fotky výš.

Nevím, kde jinde zjistit aktuálnější hodnoty než na jednotce.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pridam vlastní zkušenost s elm327 a torque. Ukazoval o 0.8 v méně než než voltmetr v zapalovaci. A teď čemu věřit. Podle mne jedine přímo kontaktům na baterce.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte

Mohol by tu niekto dat link, aku presne batériu kúpiť? 

Superb, 2018,2.0TDI,140kw,4x4

Ďakujem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to co jsi napsal nestačí, je třeba uvést i další věci, tedy zda máš např. tažné zařízení a nezávislé topení

Share this post


Link to post
Share on other sites

@titanius

Doporučil bych AGM baterii Exide EK700, 70Ah 720Ah. Nutno nastavit a nakódovat v řídící jednotce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, titanius napsal:

Ahojte

Mohol by tu niekto dat link, aku presne batériu kúpiť? 

Superb, 2018,2.0TDI,140kw,4x4

Ďakujem 

Co moze byt jednoduchsie,ako pozriet na parametre,pripadne cislo VW dielu priamo na baterke a podla toho sa zariadit.....

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ťažné aj webasto

Koľko cca. stojí to kódovanie? 

Musím to ísť nakódovať priamo do Škodovky? (záruka atď.) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli máš auto v záruce a baterie by u nich na jejich testu neprošla, přístroj by vyjel lístek, že není ok, baterií ti vymění.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli máš webasto a tažný, tak tam bude AGMka a pokud dodržíš stejný AH tak nic kodovat nemusíš ;)

 

edit: protože jinak se tam koduje výrobce, výrobní číslo, a datum výroby a to nemá na funkci vliv.

Edited by headerTDI

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 11 minutami, headerTDI napsal:

Jestli máš webasto a tažný, tak tam bude AGMka a pokud dodržíš stejný AH tak nic kodovat nemusíš ;)

 

edit: protože jinak se tam koduje výrobce, výrobní číslo, a datum výroby a to nemá na funkci vliv.

Kódování je prý potřeba, aby systém, co se o baterií stará, poznal, že je tam nová. I když bude úplně stejná.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta tam ale nebude z výroby, hledal jsem to v DP a tam bylo psáno jenom v případě, že se liší parametry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...