Přejít na obsah

1.5 TSI - škubání při rozjezdu


milda 1

1.5 TSI DSG/manuál - škubání při rozjezdu  

360 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Když jsem v servisu řekl technikovi , že to pořád skáče i po druhým přehrátí ř.j. tak se hrozně divil a že to údajně všem pomohlo jenom mě ne. Tak nevím ale zlatý Tdi hned bych to vyměnil. O trochu se to zlepšilo a rozjezdy řeší vyšíma otáčkama abych neskákal jako učeň ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja by som po dalsich vyse dvoch tyzdnoch hodnotil zase trochu inak, a to tak, ze to je skoro rovnake (ak nie uplne) ako pred prehratim. Tzn viem sa rozbehnut, ze nikto nic nespozoruje, vyssimi otackami, ale viem klokana okolo 1200 rpm nasimulovat hocikedy. Okrem toho sa to u mna pri nizsich teplotach chova lepsie (mozno obohati zmes podla teploty) ako pri 15-20 a viac... Co sa tyka dynamiky a spotreby, pred a po bez zmeny. A osobne si uz nemyslim, ze to nejaky upgrade vyriesi definitivne. Jazdit jazdime, to jo, ovsem celkovy dojem z inak dobreho vozu je pokazeny a urcite sklamanie zakryvat nema zmysel. A nejdem sa s tym ani dalej zaoberat, uz mi to za to nestoji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se včera dostal do dlouhé kolony před nehodou a zdá se, že poskakování při rozjezdu studeného motoru bylo eliminováno tím, že se přeneslo do poskakování při opětovných rozjezdech a popojíždění motoru zahřátého. Není to sice taková trága, jako při studeném motoru … ale poskakuje. Naštěstí to alespoň nechcípá v křižovatce a když to jede, jede to slušně s příznivou spotřebou. Ale to je tak vše, co o tom mohu říci pozitivního. Zatím nejhorší (a zřejmě i poslední) embéčko, co jsem kdy měl :-( 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je potřeba tohle brát v kontextu, viz třeba anketa na začátku. Sem píšou většinou ti nešťastlivci, kterým se motor 1.5tsi chová špatně, nikoliv všichni uživatelé tohoto motoru. Když budu mluvit za sebe, mám 1.5tsi v Octavia 3fl z května 2019. Motor mi nikdy nehopsal, před ani po sw update (před cca 3 týdny). Rozjíždím se cca na 1500 a více ot, během jízdy nejezdím pod 2tis ot. Hopsání jsem si pochopitelně chtěl vyzkoušet, tak jsem hned po startu ráno se studeným motorem zařadil jedničku a jízda bez plynu nijak nehopsala, na dvojku totéž, otáčky pod 1500 (jen pro test!) i nad. Mám i webasto a přípravu na tažné, ale nevím co má vliv na to, že motor někomu hopsá a někomu ne.

Ještě doplním, že spotřebu nemám až tak extrémně nízkou (pod 6) jak čtu často tady na fóru a po přehrátí sw mi přijde, že motor lépe táhne od spodu (lepší předstih?, tlak?, doba vstřiku?...). Za mě s 1.5tsi spokojenost.

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Účelem mého příspěvku nebylo si stěžovat, jen popsat jak mi přijde že se to chová.

Z auta jsem nadšen a jeho ranní nevolnost není nic co by mi kazilo radost v ježdění s ním.

Osobně když bych si měl dnes vybrat zda 1.4TSI nebo 1.5TSI volím 1.5TSI

 

Jinak ale chápu že jak někdo jezdí za 5 a druhý s tím samým motorem za 7 tak někomu skáče a někomu neskáče. Stejně tak chápu že výrobce pokud to není věc ohrožující bezpečnost bude mít velký problém s nějakým hardwarovým řešením a bude to zkoušet softwarově vylepšit stůj co stůj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To vypada, ze ty motory DADA "opravili" do stavu jak to mame my s motorem 1.5TSI 96kW DACA. Tedy, ze nerohoduje jestli je motor studeny nebo zahraty. Kdyz se rozjizdim na jednicku, a mam plyn v jedne poloze, tedy nepridavam ani neubiram, ale predpokladam mirne zrychlovani, tak to zacne hopsat. Prislo mi, ze se to lepe chova, kdyz je chladneji, ale neni to pravidlo. Nekdy se to deje, nekdy ne. Kdyz na to slapnu, tak to neskace.

 

V servisu o tom vi a novy SW pro tento motor zatim jeste pry neni. Auto je z brezna 2019 s DPF.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tedy, ze nerohoduje jestli je motor studeny nebo zahraty. Kdyz se rozjizdim na jednicku, a mam plyn v jedne poloze, tedy nepridavam ani neubiram, ale predpokladam mirne zrychlovani, tak to zacne hopsat. Prislo mi, ze se to lepe chova, kdyz je chladneji, ale neni to pravidlo. Nekdy se to deje, nekdy ne. Kdyz na to slapnu, tak to neskace.

 

Podepisuji v plnem rozsahu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já byl na přehrání softu včera (1,5 TSI, automat). Před přehrátím auto nehopsalo. Nyní se mi zdá rozjezd malinko svižnější, řazení je asi při vyšších otáčkách, zdá se mi, že je přeřazení více znát. Jsou to ale jen pocity.....

Spotřebu při těch pár najetých kilometrech zatím nemohu posoudit. 

S motorem spojeným s automatem jsem zatím spokojený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem zkoušel ráno rychlý studený rozjezd a aktualizace je jednoznačně znát ... auto jede a neskáče, takže jednoznačně zklepšení. V koloně jsem už pár dnů nestál, tedy z ní nejsem vyhopsaný ... když zhluboka dýchám a zapomenu na kolonu, jsu vcelku spokojený ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje zkušenost po aktualizaci je, že auto se chová lépe a téměř neskáče. Rozjezdy jsou určitě plynulejší a po zařazení II stupně nepociťuji takový pokles výkonu jako se starým SW. Bohužel ale musím konstatovat, že se zvýšila průměrná spotřeba o cca 1,2 l. Tohle budu ale dlouhodobě sledovat a po delší době opět vyhodnotím.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, včera jsem prodělal SW update řidící jednotky motoru 1.5 TSI 110kw DADA manuál v Leonovi.

První postřehy jsou následující:
1) citelné zlepšení dynamiky a reakce na plynový pedál
3) při pohledu na maxidot motor znatelně více "ekuje" na dva válce nebo dnes foukalo do zad, bude to na delší pozorování.
2) rozjezdy zlepšení tak o 75%, stále tomu, ale dle mě něco chybí. Jako kdyby se sw snažil maskovat tuto vlastnost motoru. Uvidím co delší popojíždění v koloně, tam mě to dříve na jedničku trápilo nejvíce.
3) Spotřeba na stejné trase Praha-Kolín po D11 dnes po update 5,9 v pondělí před updatem 5,5l (ale to jsem jel jednou jako člověk 110-120) dlouhodobě tu trasu jezdím okolo těch 6l) takže asi stejné nebo na dlouhodobější pozorování

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4 hours ago, Patrik1971 said:

Ja som prehraval uz davnejsie,ale pri vcerajsej vymene platniciek na zaruku mi bolo oznamene,ze predtym servisna akcia sa zmenila na zvolavacku a dostal som k nej aj oficialny doklad o vykonani.

Preco menili platnicky? Aky mas motor o zvolavecke sa tu nic nespomina a zrazu je tu? Pre ake motory. Ja mam manual bez Ofp  na zvolavackach nic nepise ze by bola.

Editováno: , autor: Peppo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po aktualizaci SW znatelný rozdíl. Auto je jistější, jde za plynem bez prodlevy, necuká. Stejná trasa a styl jízdy po aktualizaci znamená menší spotřebu tak o 0,4 litru. Okamžitá spotřeba při akceleraci nevystřeluje nahoru, jako před aktualizací a auto je citelně živější. Je pravda, že prvních 5 km auto víc žere, ale celkově je spořivější a jistější. Za mě spokojenost a update SW za to rozhodně stojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎30‎.‎08‎.‎2019 na 18:19, rayx napsal:

 

To by mě zajímalo, co je to za experta pana Běhala co tohle psal a kde je zdroj pro část jeho článku, v kterém také nějak zapoměl na OIII ...

... Půjde o vozy, které mají alternátor 180A ...

Máte někdo s 1.5TSI 180A altík?

 

Je otázka, jak moc souvisí škubání ve fázi ohřívání motoru se sporadickým nereagováním na plyn, pro nějž vydané TPI evidentně souviselo se zatížením palubní sítě ...

 

Myslím, že se jen vytváří ještě větší chaos, než který v tom už je ...

 

Editováno: , autor: Patrik1971
OMYLOM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlouho jsem nepsal, ale mám update již od začátku září a konstatuji, že teď už se ten motor prodávat může - do té doby jsem se divil že s tím šli na trh.  Já mám verzi manuál a tažné takže dokonce šlo o svolávačku. Před přehrátím jsem byl na... (naštěstí jde o služebák), ale teď OK. Cukání cítím, ale musím chtít cítit záškuby asi by mi to nedošlo nemít problém předtím. Po zahřátí OK. Co je úplně eliminováno je opožděný plyn a občasné ignorování sešlápnutí při rozjezdech na křižovatkách. Prostě už mohu vjíždět do křižovatky bez toho abych se bál, že se auto rozhode, že nepojede a nebo dokonce zdechne. Asi je to živější, ale spíš to bude pocit díky rychlejší reakci plynu. Spotřebu neřeším a nevidím žádný velký rozdíl ani na jednu stranu. Každopádně moje nyní již soukromá OIII 1,4 103kw jede líp a žere míň (není to ale tak propastný rozdíl). Může být i jen rozdílem v hmotnostech aut. Sup je težší.

Editováno: , autor: Bonup
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohu konstatovat, že díky tomuto fóru mě začalo regulérně hrabat ... a všude (tím myslím v každém autě) cítím cukání. Dokud jsem to nečetl, klokan mě nehopsal, teď už hopsání cítím i u citiga :-). Jinak aktualizace sw autu prospěla, a jak píše kolega víše, cukání cítím, jen když jej cítit chci. Pozoruji o něco nižší spotřebu (do 0,5l/100 km) a častější přechod do "dvoutaktu". Nevím jestli spotřeba souvisí s aktualizací, nebo s výměnou pneu, ale nepředpokládám, že by zimáky měly takový kladný vliv na spotřebu (mám zimní a letní ve stejném rozměru) ... s tím jsem se naposledy setkal, když jsem přezouval na yetiho z letních 17 na zimní užší 16 ...

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...