Jump to content
Michal Tvrdík

1,5 TSI | 7° A | 110 kW

Recommended Posts

Měl jsem teď tři dny na test motorizaci 1.5 TSI v automatu, tak mohu napsat nějaké shrnutí a porovnání se silnější litrovou verzí v manuálu. Jednapětku v automatu jsem již měl při předváděčce, ale tam lze tězko udělat nějaký hlubší závěr. Pro ty, kteří chtějí vědět hned verdikt - ten motor se do Scaly hodí a jsem rád, že mám auto objednané právě s ním. A neskákal :)
S přítelkyní jsme si udělali výlet do Krušných hor, takže se projelo město (Praha), mimoměsto, dálnice i horské serpentiny. Takže všehochuť, 2 lidi v autě a lehce naložený kufr.

 

Za mě je super ochota zrychlovat, předjíždení do kopce nedělá Scale problémy a zrychluje velmi ochotně (situace - Němec se plazí místo 90ky sedmdesát a ve dvoupruhovém stoupání nepochopitelně zrychlí na 90, takže Scala velmi rychle na 110 a šup před něj). V tomto případě (a obecně když víc přitlačíte na plyn) tam z D6 hodila Scala D4 a auto velmi slušně zrychlovalo. Jelikož měla Scala volbu režimů, většina trasy byla absolvována v Dčku (Normal) a sem tam jsem zkusil i Eco a Sport.

ECO - dáte nohu z plynu a hned to řadí N, což při určité situaci může přijít vhod - nebrzdíte motorem. Otázka je, jestli to neustálé vyřazování (v praxi je velmi jemné a neucítíte ho) nezatěžuje spojku. Na můj vkus to má ale línější rozjezdy.
Dodatek k ECU - zkoušel jsem dnes ve městě - ranní hustá doprava přes celou Prahu, líně jedoucí vozidla. Vypnut tedy Start-Stop a jízda v ECU. Fungovalo to dobře, na rovinkách dojíždění aut na neutral cajk. Zkoušeno v autě bez adapt. tempomatu a spotřeba 6l/100 km na městkou jízdu mi přišla OK.

 

D (Normal) - AP řadí velmi rozumně, jsou ale sitauce, kdy si ale pádlem pod volantem podřadím o stupeň níže a motor je živější. AP v té situaci podřadí až když více šlápnete na plyn/nebo začnou rychleji klesat otáčky k tisícovce. Za mě s pádlama pro věšinu situací super volba. AP pak ve spojení s adaptivním tempomatem bude super volba na dalnice/popojížďky ve městě.
Brždění motorem - pokud opakovaně víc šaháte na brzdy (táhlé klesání), motor to pozná a podřazuje si.


Sport - do horských silniček super režim, výjezdy ze zatáček jsou zábavnější. Nicméně stalo se mi, že při sjezdu pod kopem do ostré zatáčky (bržděno motorem i brzdama) zůstala zařazena dost dlouho dvojka a motor "řval" - já bych už tam šoupnul vyšší stupeň, což jsem pak taky manuálně udělal.

Přikládám i dva screeny se spotřebou. První cesta tam (= víc do kopců a víc zkoušení co ten motor umí): druhá cesta zpět, již trošku klidnější. Za mě spotřeba velmi slušná, kdo jezdí rovinnaté okresky 90kou, bude bez problému někde mezi 4-5 litry.
Výhody oproti 1.0 TSI 85kW  - jistota v předjíždění, kultivovanost na volnoběh/nižší otáčky, zábavnost a ve výsledku myslím i podobná spotřeba.

scala.thumb.jpg.30a14bfa290324c116eac2082968620e.jpg2120383093_cestatam.thumb.jpg.555eb15f6557562fb02c0a00109c9471.jpg132350681_cestazpet1.thumb.jpg.242bea24b313c7b04fe1f0e6f72af5ea.jpg677569123_cestazpet2.thumb.jpg.de9d5cbf98bd87d08027f23645a3a904.jpg

Edited by Michal Tvrdík
Dopsání zkoušky ECO režimu
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím jen se zeptám co se týče těch motoru 1.5 u scaly skáčou nebo ne? Chci si příští rok koupit predvadeci tak bych nerad kdyby to skakalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Psal, že neskáče, ale projevovalo se to, když bylo chladněji, automat to dost umí potlačit. Uvidí se na podzim, až budou mít prodejci předváděčky s 1.5 man. a trochu najeto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím. Nevíte někdo, jestli je výše uvedené plachtění (vyřazování do neutrálu při puštění plynu) aktivovatelné i bez příplatkového voliče režimů? Popř. i ve spojení s 1.0 TSI? Druhá věc (z fotky to nejde poznat): má pádla pod volantem i standardní volant, nebo se kvůli nim musí připlatit za sportovní/vyhřívaný volant? Díky :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen k tomu skání, ono to bude asi dost subjektivní, někdo je citlivější, někdo méně. Nedávno jsem jel dvou 1.2 TSI 81kW v koloně, kde 1RS chvilku táhl auto bez plynu na volnoběch, potom přidat, zase pustit plyn a nechat auto "plachtit" a tak stále dokola. Nevím co se stalo, ale i ta 1.2 TSI v tomto režimu "skákala" (venku 25°C, auto zahřádté, AC vypnuto) docela nepříjemně... (kdybych nejel sám, tak se až stydím za to poskakování)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jan Kubačka Scala plachtění umí jen v ECO režimu, takže volič režimů bude nutnost. Nicméně bych si dokázal představit fungování v klasickém D normálu a sem tam ťuknout do řadičky na N. Pádla mají jen nadstandart volanty. Tedy podle toho, co ukazuje vizualizace v konfigurátoru. Po osobní zkušenosti, zvlášť pokud rádi točíte motor i do vyšších otáček, bych je tam určitě chtěl.
Jediná jejich nevýhoda - docela "klikají", mohly by být trochu tišší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jel Scalou 1.5 TSI několikrát a nikdy necukala. Ve článku zmiňují alternátor 180A, já mám dle objednávky 140A.
Někdy na začátku roku (tedy v zimě) jsem projížděl 2x různou Octavii 1.5 TSI ACT s AP (pravda jednou bez DPF) a necukala taktéž - a to jsem věděl, že to cukat může a soustředil jsem se na to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám tedy koupeno, maximalni spokojenost. V Rapidu 1.2 TSI jsem používal aditivum VIF, ale čtu v návodu, ze Škoda u 1.5 TSI aditiva nechce. Poradí někdo? Možná se ptám blbě. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co chceš poradit? Toto je v návodech škodovek už mnoho let. Pokud bys to bral doslovně, nemohl bys ani natankovat aditivovaný benzín (např. MOL EVO Plus, Vervu od Benziny, etc.). Jediné, co mě v souvislosti s tímto motorem napadá, jaký vliv může mít VIF na filtr pevných částic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 12. 8. 2019 na 10:50, Jan Kubačka napsal:

Zdravím. Nevíte někdo, jestli je výše uvedené plachtění (vyřazování do neutrálu při puštění plynu) aktivovatelné i bez příplatkového voliče režimů? Popř. i ve spojení s 1.0 TSI? Druhá věc (z fotky to nejde poznat): má pádla pod volantem i standardní volant, nebo se kvůli nim musí připlatit za sportovní/vyhřívaný volant? Díky :)

pádla na volantu mají automatické převodovky

Share this post


Link to post
Share on other sites

presne tak padla nema kazda automaticka prevodovka, ja som si priplatil vyhrievany volant. Plachtenie pri 1.5 TSI je aj bez priplatkoveho volica rezimov (nemam ho), mne plachti aj ked mam na prevodovke rezim D aj S, ale teda mam S3 FL

Edited by Kelso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byl jsem zvyklý jezdit v 1,9/2,0 TDI (ten traktor už nikdy nechci). První dny se Scalou když jsem zastavil na stopce, jsem si myslel, že mám zapnutý start/stop nebo mi chcípl motor, což u automatu nejde. Ten motor je tak tichý, že jsem už několikrát málem odešel domů kdyby mě to neupozornilo, že motor stále běží :D měl jsem za to, že jsem ho vypnul. Při stání nejde zevnitř vůbec slyšet. Všichni co se mnou jeli si toho okamžitě všimli.

 

Za 3 měsíce 2000 km, spotřeba dlouhodobá 6,9 l/100 km (99% na ECO, VERVA 98, 3 nádrže, automat). Děnně 20 km. Z Olomouce za Brnem na D2 jsem měl 5,8 l/100 od startu, rychlost 120 km/h cca.

Edited by Nez

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nez Vidíte, u mě je 1.5 tak tichá, až tam z toho něco klepe :( Schválně poslechněte, řeším to se servisem.
Já mám za 2019 průměr 6,4 l/100 km, drtivá většina je kombinace poskoky do centra a zpět + dálniční výjezdy za Prahu. Další nádrž vypadá na cca 6.2 l/100 km
Volič režimů jsem si oblíbil - většinou mám Individual, kde mám tužší volant a ECO převodovku - kvůli plachtění, které je v ECU častější a při dojezdech na světlech ve městě je to lepší než zařazený kvalt co dost brzdí a je potřeba lechtat plyn. Když chci akčnější převodovku, klepnu dolu do řadičky a přepne se na Sport a rázem jsem v pořádných otáčkách :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkoušel jste někdo, jestli u Scaly s DSG funguje Launch control? S kolegou, který má Passata, jsme ze srandy diskutovali, kdo by to komu natřel ve zrychlení a počítali jsme poměr kW ku hmotnosti aut. A při té příležitosti jsem si vzpomněl na LC. Kdyby někdo již zkusil, dejte vědět. Návod ho sice nezmiňuje, ale teoreticky by to šlapat mohlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By eauto1.cz
      ŠKODA OCTAVIA2 2005 1.6MPI 75kW KLIMATRONIC VYHŘ.SEDAČKY ALU
      2.MAJITEL NEHAVAROVÁNO BEZ KOROZE TOP STAV!
      NEBOURANÝ VŮZ Z NĚMECKA OD 2. SOUKROMÉHO MAJITELE

      Modelový rok:2005 provoz:09.2004
      Tacho: 150.000km
      Servisní kniha: ano, VEDENÁ PRAVIDELNĚ
      Palivo:natural 95
      Motor:1.6 MPI, 1595ccm, 75 kW (105k) EURO4
      Převodovka:manuální, 5 stupňová
      Max.rychlost: 192 km/h
      Barva: Červená vínová metalíza
      Karoserie: Liftback, 5dveří
      Stav: velmi dobrý, dovezeno nehavarované
      Možnost leasingu / úvěru: ANO
      Původ: dovoz SRN
      Prověření původu: Cardetect
      Váha vozu: 1306 kg
      Rozměry (v š d): 1449 x1769 x4669 mm
      Hmotnost bržděného přívěsu: 1300 kg
      Objem kufru (min./max.): 560 / 1350litrů
      Spotřeba mimo město: 5,5 L/100km
      Spotřeba kombinovaná: 6,8 L/100km
      Objem nádrže: 55 litr
      Disky: Alu Škoda Vega R16
      Pneu: 205/55/16 asi 50% vzorku Michelin   VÍCE FOTO KLIKNI ZDE!
       
      Nové STK na dva roky*
      *Vyřídíme po dohodě s kupujícím

      Vnější vzhled
      Dálkově ovládané centrální zamykání, tónovaná skla, ukazatel vnější teploty, vyhřívaná zrcátka, kliky+zrcátka v barvě vozu, bosch aerotwin stěrače, mlhovky, parkovací asistent PDC přední+zadní, integrované držáky střešních nosičů, litá kola Škoda, blikače v zrcátkách, tažné zařízení Škoda Westfalia sundávací bajonet 1300kg, zadní stěrač s integrovaným ostřikovačem.

      Vnitřní výbava
      10x Airbagy, Klimatizace Klimatronic dvouzónová automatická, Tempomat, palubní počítač, chlazená schránka v palubní desce na 2l nápoje, chlazená schránka v jumbobox, jumbobox s klimatizováním prostoru zadních sedaček, dělená zadní sedadla, el. ovládání oken, el. ovládání zrcátek s vyhříváním, 2x výškově stavitelná přední sedadla, 2x bederní opěrky, vyhřívání sedaček s pětirychlostním ovládáním, volant stavitelný v obou osách, plato kufru, pylový filtr, osvětlení dveří, kapsy ve všech dveřích, držák nápojů, pylový filtr, krásný zachovalý černý interiér, loketní opěrka přední, odkládací schránka nahoře v palubce +pod sedačkou 2x +před kolenem řidiče +v loketní opěrce, automatické zamykání, ISOFIX, kožený volant, 4x Kotoučové brzy, hlídání defektu, páté rezervní plnohodnotné kolo s nářadím

      Prověřené auto z dovozu
      Investujte do kvality a ušetřete na servisu

      Audio
      RÁDIO ŠKODA velké, 6x CD, MP3, AUX, sound systém s 8mi reproduktory, gala: automatická hlasitost.

      Technický stav
      2.majitel, servisní kniha, servisováno v DE, bez závad, nehavarováno, čerstvý dovoz, v CZ nejeto, vše originál Škoda, 2x vystřelovací klíče od vozu

      Servis
      Servisní historie v DE vedená doposud, ježděny dálnice v DE, v CZ nejeto, bez úprav, vše originál, černý interiér, vyměněny brzdy přední

      Technika
      5ti stupňová manuální převodovka, ESP EDS ABS ASR BAS MSR posilovač řízení

      Volat předem
      tel 737 888 840
      Slavkov 74757 CZ
      VÍCE FOTO EMAILEM
    • By eauto1.cz
      Škoda Octavia2 2005 1.6 FSI 85kW Xenon Klimatronic Alu Tažné
      1.MAJITEL NEHAVAROVÁNO BEZ KOROZE TOP STAV!
      NEBOURANÝ VŮZ Z NĚMECKA OD 1.SOUKROMÉHO MAJITELE
      provoz: 12.05.2005
      166.000 km
      Servisní kniha VEDENÁ PRAVIDELNĚ
      natural 95
      1.6 FSI, 1598ccm, 85 kW (110k) EURO4 198kmh
      Převodovka: manuální, 5 stupňová
      Stříbrná diamantová metalíza
      Liftback, 5dveří
      Stav: velmi dobrý, dovezeno nehavarované
      Původ: dovoz SRN
      Prověření původu: Cardetect
      kufr:560/1350L
      Spotřeba mimo město:5,5L
      kombinovaná:6,8L
      Objem nádrže:55 litr
      Disky: Alu Škoda Vega R16
      Pneu:205/55/16 asi 95% vzorku Continental

      VÍCE FOTO KLIKNI ZDE!
      VIDEO KLIKNI ZDE:

      Xenonové světlomety, ostřikovače světel, DO centrální zamykání, tón.skla,tmavé okna, vnější teploměr, vyhřívaná zrcátka, kliky+zrcátka v barvě vozu, bosch aerotwin stěrače, mlhovky, parkovací asistent PDC zadní, blikače v zrcátkách, tažné zařízení Škoda Westfalia sundávací bajonet 1300kg, zadní stěrač s integrovaným ostřikovačem.

      10x Airbagy, Klimatizace Klimatronic dvouzónová automatická, Tempomat, Multifunkční volant, MAXIDOT velký palubní počítač, chlazená schránka v palubní desce na 2l nápoje, chlazená schránka v jumbobox s klimatizováním prostoru zadních sedaček, dělená zadní sedadla, 4x el. ovládání oken, el. ovládání zrcátek s vyhříváním, 2x výškově stavitelná přední sedadla, 2x bederní opěrky, vyhřívání sedaček s pětirychlostním ovládáním, volant stavitelný v obou osách,loketní opěrka přední+zadní, čidlo deště, automatické stěrače, čidlo světla, automatická světla, COMING+LIVING HOME, automatické zamykání, ISOFIX, kožený volant+ řadička +ruční brzda, automatická clona zrcátka, 4x Kotoučové brzy, hlídání defektu, páté rezervní plnohodnotné kolo s nářadím, Hands Free Parrot s připojením nabíjení mobilu a přehrávaní hudby z mobilu přes rádio

      RÁDIO ŠKODA velké, 6xCD, MP3, AUX, 8repro, USB+MicroUSB+Iphone vstup +Hands Free, streamování hudby z mobilu

      1.majitel, servisní kniha, servisováno v DE, bez závad, nehavarováno, nekuřák, top stav, bez investic, čerstvý dovoz, v CZ nejeto, vše originál Škoda, 2x vystřelovací klíče od vozu+ 2x klíče od tažného.

      Servisní historie v DE vedená doposud, Ježděny dálnice v DE, v CZ nejeto, krásný černý interiér bez kosmetických vad, vyměněny brzdy, rozvody, olej.

      5ti stupňová manuální převodovka, ESP EDS ASR MSR EBA ABS posilovač řízení

      Velmi úsporné a bezpečné auto, inteligentní řízení pohonu, krásné neponičené auto, v CZ nejeto, čerstvý dovoz
      Krásný černý interiér bez kosmetických vad, bez koroze, top stav, bez investic, čerstvý dovoz, v CZ nejeto, servisováno PRAVIDELNĚ.
      Nová STK+ME na přání čerstvě při prodeji na celé 2roky. Přepis 800kč. Ověřená plná moc připravena, prodej možný i o víkendu, možnost převozní značky, možnost odvozu.
      PRECIZNĚ VEDENÁ SERVISNI HISTORIE U ŠKODY.
      Žádné další investice do oprav!
      Mobil: 737 888 840
      Lokalita: Slavkov 74757 Opava CZ
    • By Shadowan
      Zdravím vás všetkých, hľadám nejaké postrehy a skúsenosti s turbodieslovou jednotkovou oktávkou s automatickou prevodovkou.
      Manželke som kúpil na rozjazd Octaviu I. 2002 ročník, motor TDI 1.9 66kW. 
      Je tam automatická prevodovka. Všetko sa zdá, že funguje v pohode, bolo to aj na kontrole u (dvorného) technika, prebehol to cez diagnostiku, chyby opravil. 
      Na kompjúteri ale ukazuje priemernú spotrebu cez 10 l na 100 km... To by asi nemalo byť normálne pri tomto motore, či?
      Výkon neviem porovnať, zdá sa mi, že ide normálne, ale som zvyknutý na silnejšie motory, tak nemám páru.
       
    • By R_B_S
      Zdravim,
       
      pred par dny jsem po zaparkovani ucitil u prave zadni casti vozu zapach benzinu. Od te doby se na to soustredim a citim ho po kazdem dojeti (vice ci mene). 
      Nemyslim si, ze by to byl normalni jev, do kufru chodim casto a vracim se prave stranou u spolujezdce a nemam dojem, ze bych ho driv citil. Nema nekdo tuseni, cim by to mohlo byt? 
      Diky!
    • By Wiking
      Prodám vůz Škoda Superb L&K 1,8 TSI manuál, cappuccino metalíza, béžový interiér
      1. majitel, do provozu 6/2017, najeto 21 tis. km.
      Auto je v perfektním stavu, lak ošetřován karnaubským voskem, interiér nanokosmetikou Pikatec. Pouze ruční mytí.
       
       
      Kromě standardní výbavy L&K (Bi-xenony, kožený interiér, navigace, elektrická sedadla, adaptivní tempomat, adaptivní podvozek, KESSY, Soundsystem Canton atd)
       
       
      je navíc příplatková výbava:
      Ventilace předních sedadel
      3 zónová klimatizace
      Tažné zařízení
      Boční airbagy vzadu
      Zadní stěrač
      Vyhřívaný volant
      Zásuvka 230 V
      Sada orig. alu zimních kol 17“, najeto cca 5 tis. km
      3. RZ pro nosič na jízdní kola
      Gumové koberečky a vložka v kufru
      Prodloužená záruka na 5 let/100 tis. km
       
      Olej vyměněn v cca 15 tis. km.
       
      Cena 690 tis. vč. DPH
      (možnost odpočtu DPH)
      V případě zájmu prosím volejte na č. 606 484 935
      V. Nejedlý
      Praha 12

       




×
×
  • Create New...